User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: Dizel hakkında bir kaç soru !!!

  1. #1
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Dizel hakkında bir kaç soru !!!

    Abiler biraz baktım ama herkes ayrı bi telden çalmış nette... Şimdi kafamda bi kaç soru var aydınlatmam gereken
    1- Dizelde hangi tür duman gördüğümüzde korkmalıyız.
    2-Dizel neden siyah duman atıyor motor bitik olduğundan mı?
    3-Yazılımlı dizellerde aşırı derecede siyah duman atma olayı dikkati mi çekiyor bu korkulması gereken bişey mi neden oluyor ?
    4-Dizelin şıkırtılı çalışması normal mi?
    5-Beyazla karışık siyah duman atan arabada nasıl bi sıkıntı vardır?
    6- Ha birde dizele yazılım yapılıyor ama motora haddinden fazla beygir mi verilmiş oluyor yoksa motorun kaldırabileceği kapasiteye göre mi veriliyor beygir???

    sorular bunlar.sizleride yordum biraz uzun oldu ama herkese şimdiden teşekkürler...
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dizel uzmanları birazdan seni aydınlatır kardeşim

  3. #3
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel uzmanları birazdan seni aydınlatır kardeşim
    bekliyoruz abi bakalım
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  4. #4
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    La senden iyi uzmanmi var kanki el atsana duruma ben duman olayindan cakmam cunku
    Hard yazilim yaparsan siyah duman atar yani turbo yeterince hava yetistiremez olur biraz ciğ yakit atar araba.bende yazilim var dumansiz.
    Yeni arabalardada siyah duman atabiliyor sanirim devirsiz kullaniyorlar arac kurum yapiyor.bende hic duman yok cunku

  5. #5
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    La senden iyi uzmanmi var kanki el atsana duruma ben duman olayindan cakmam cunku
    Hard yazilim yaparsan siyah duman atar yani turbo yeterince hava yetistiremez olur biraz ciğ yakit atar araba.bende yazilim var dumansiz.
    Yeni arabalardada siyah duman atabiliyor sanirim devirsiz kullaniyorlar arac kurum yapiyor.bende hic duman yok cunku
    anladım abi bi soru cevaplandı teşekkürler
    @tdipower abi sen hakkaten dizel uzmanı sayılırsın konularında okumustum aydınlat beni biraz
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  6. #6
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siyah duman hiç yazılım olmasada atar ilk yüklenmede bütün mazot yanmadığı için olan bi durm gibi bişey dye biliorm yazılım oluncada haddiden fazla açılınca süreklide attığı oluor yazılıma göre

    şıkırtılı çalışmasıda benzn gibi bujiyle çakarak deilde basnçlı hava ile patlatarak yakıldığı için o şıkırtılılar patlama sesi

    dizel motorlar basınca dayanıklı motorlardır orjinal turbo ile istediğin yazılımı yap biyer kırılıcaksa en son ihtimal motordur

  7. #7
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu soruları serdara cevaplatmakta olmaz kardeşim adam uzay teknolojisi kullanıyor ben dizelden onun kadar anlasam bende kenara çekilirdim sadece çözülemez denen yerde devreye girerdim..

    ben acemi dizelci olarak bildiğim kadarıyla yardımcı olayım size..

    1) kışın soğuk havaları saymazsak normal şartlarda dip gazda mavi duman görürseniz tırsabilirsiniz. hafif atılan beyaz su buharı dizel araçlarda çok belli olmaz (standart yazılımda bile yakıt beyazı öldürecek kadar siyah dumanlı olduğundan)

    2) motorun bitik olmasıyla alakası yok dizel yakıt benzine göre daha kalındır ve ateşlemeyle değil patlatma ile enerji dönüşümü sağlar.

    3) korkulacak bir durum yok olay yazılımcı arkadaşın parmaklarında bitiyor. o yakıt haritasında yakıt değerlerini ne kadar zıplatırsa o kadar duman atarsınız.

    4) araçtan araca değişir. E350 cdi şakırtılı çalışıyorsa sıkıntı vardır ama 1.4 68lik tdci fiestalar yada bizim 3 silindir ibizalar için olağan bi durum. yine sebebi ateşleme yerine yüksek sıkıştırma altında patlama ile hareket gerçekleşmesi.

    5) değişik sebepleri olabilir fakat ilk akla gelen conta yanığından dolayı yakıt ile su karıştığıdır.

    6) iş yine yazılımcıda yada eski tip kara düzen dizelse pompa ayarını yapan kişide biter. aşırı yükleme diye bişey yoktur. her turbonun pompanın enjektörün limit değerleri üç aşağı beş yukarı bellidir.
    OTOBULL GARAGE

  8. #8
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu soruları serdara cevaplatmakta olmaz kardeşim adam uzay teknolojisi kullanıyor ben dizelden onun kadar anlasam bende kenara çekilirdim sadece çözülemez denen yerde devreye girerdim..

    ben acemi dizelci olarak bildiğim kadarıyla yardımcı olayım size..

    1) kışın soğuk havaları saymazsak normal şartlarda dip gazda mavi duman görürseniz tırsabilirsiniz. hafif atılan beyaz su buharı dizel araçlarda çok belli olmaz (standart yazılımda bile yakıt beyazı öldürecek kadar siyah dumanlı olduğundan)

    2) motorun bitik olmasıyla alakası yok dizel yakıt benzine göre daha kalındır ve ateşlemeyle değil patlatma ile enerji dönüşümü sağlar.

    3) korkulacak bir durum yok olay yazılımcı arkadaşın parmaklarında bitiyor. o yakıt haritasında yakıt değerlerini ne kadar zıplatırsa o kadar duman atarsınız.

    4) araçtan araca değişir. E350 cdi şakırtılı çalışıyorsa sıkıntı vardır ama 1.4 68lik tdci fiestalar yada bizim 3 silindir ibizalar için olağan bi durum. yine sebebi ateşleme yerine yüksek sıkıştırma altında patlama ile hareket gerçekleşmesi.

    5) değişik sebepleri olabilir fakat ilk akla gelen conta yanığından dolayı yakıt ile su karıştığıdır.

    6) iş yine yazılımcıda yada eski tip kara düzen dizelse pompa ayarını yapan kişide biter. aşırı yükleme diye bişey yoktur. her turbonun pompanın enjektörün limit değerleri üç aşağı beş yukarı bellidir.
    teşekkürler baya geniş bi açıklama olmuş abi eyvallah
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •