Öncelikle selamlar herkese. 75'lik clio aracımızda böyle bir basınç problemi var tam gazda hiç bir şekilde stabil basınç basamıyor başına gelen var mı ? Araç stock [IMG]https://i.hizliresim.com/47zwu84.jpeg[/IMG]
Printable View
Öncelikle selamlar herkese. 75'lik clio aracımızda böyle bir basınç problemi var tam gazda hiç bir şekilde stabil basınç basamıyor başına gelen var mı ? Araç stock [IMG]https://i.hizliresim.com/47zwu84.jpeg[/IMG]
Merhaba, 1.5 dci megane 3 coupe aracım var. Dün arabaya 20 litre kadar kalitesiz bir mazot koydum. Koyduktan 15 dakika sonra aşağıda fotoğrafta paylaştığım hatayı aldım. Daha önce başına gelen var mı? Depodaki tüm mazotu boşaltıp üstüne yakıt almayı sonrasında da mazot filtresi değişmeyi düşünüyorum. Bilgisi olan arkadaşlar yazarsa çok sevinirim.
Fotoğraf yükleyemedim ama "Yakıt Filtresi suyunu alınız" hatası verdi.
https://i.hizliresim.com/hpn4soz.jpeg
Selam, 1.5 dci fluence ile alakalı şöyle bir problem var, sabahları motor soğukken 4-5 marşta anca alıyor. Akü sağlam, ısıtma bujisi yada yakıt sisteminde sıkıntı olabilir mi? Başına gelen var mıdır? Enjektörde sıkıntı yok sanıyorum çünkü çekişte sıkıntı yok, duman yok, sarsıntı yok.
Depoyu boşaltıp mazot filtresini değiştirirseniz sorun çözülür, kaliteli yakıt almaya çalışın enjektör seti şu an 8-9bin lira seviyelerinde. :)
1.5dci motorlarda genelde kızdırma bujileri problem çıkarıyor hep. Yazın pek fark edilmiyor ama havalar soğuduğunda problem oluyor. İlk olarak bujilerden başlayabilirsiniz. Piyasada çok fazla sahte ürün var o yüzden güvenilir yerden almaya çalışın. Bosch ve Beru en iyilerinden. Svac markası var yerli ürün olarak, ömürleri kısa oluyor.
Bir de insanlar mazot geri kaçırması yaptığını düşünüp çekvalf takıyorlar el pompasına ama öncelikle kızdırma bujilerine bakın.
Basınç problemini çözdük araç stock değilmiş saçma sapan bir program çıktı. EGR iptal DPF üstünde stage 1 tekrar yazıldı sonuç bu şekilde. https://i.hizliresim.com/hu1gx12.jpeg
herkese kolay gelsın megane 1.5 2007 100 beygir aracımda turbo sorunu var bunu gosterebılecegım iy bir turbocy varmı anadolu yakasında yardımcı olursanız sevınırım
Selamlar herkese. Clio 4 1.5 dci aracımızda özellikle top speed denediğimizde hararet ile karşılaşmaktayız. Araç hiç bir şekilde stabil ve düşük sıcaklıkta çalışmıyor normal seyir hızlarında 120-130 Km/h ile 75-88 arası çalışan araç sıkıştırıp top speed denemeye başladığımda hızla harareti yükselmekte ve araç şişmekte. Başına gelen veya daha önce tecrübe eden var mı ? https://i.hizliresim.com/fkr58vw.png
100 ü geçiyor mu sıcaklık
Bu görseli çekmeden önce 80-88 derece arası 120km/h ile seyir alıyordum, yaklaşık 20-30 saniye sıkıştırdım aracı eğimde vardı 185-190km hızdan sonra 97 dereceye geldi gazdan çektim ayağımı 1-2 km gittikten sonra 91 dereceye düştü ardından trafik yavaşladı ve tekrar 97 derece oldu ama 100 hiç bir şekilde olmadı. Hava 7 dereceyken bu denli hızlı yükselmesi beni tedirgin etti açıkcası sürekli uzun yol yapıyorum havalar ısındığı zaman problem olucak.
210 binde araç 2013 model faz1 yazılım var fakat kısık stage1 bile değil. Su eksiltme vs yok.
abim yanlış anlama ama araba 9 yaşında 210bin kmde, stok halinde bile yorulmuştur fındık kadar turbosu var 75lik 90lıkların,
şöyle diyim sana an itibariyle tam 5inci clio 4 şirket aracına biniyorum ve aralarında 2 tanesi 150bin kmde değişti, şunu sana net diyebilirimki en iyi yakıt,kibar kullanım ve sadece otoban kullanımına rağmen arabanın 60bin km öncesi başka, 120bin km öncesi başka,150bin km üstü bambaşka (kötü anlamda)
1) yağının Renault kodlu RN720di sanırım olduğuna emin olun
2) yukarıdakinin üzerine stock dönün ve minimum 300km yapın (dpf regen yapabilsin vs)
akabinde aynı testleri bir daha yapın, ama şunu söyleyeyim 210bin kmde 9 yaşında bir araç bir kenera ben henüz sıfır verilmiş 2019 1.5dci clio 4 ile rodajı bitirip ecufast tarafından çok mütevazi yazılım yaptırmış 40bin km boyunca meslekdaş ile takas edene kadar sorunsuz binmiştim ama onda bile sizin dediğinizin her kelimesi oluyordu.
motorun gerek kendisi (8v ,stroke x bore vs) gerek turbosu (inan şok olacağın derece küçük= ısınma,şişme) gerek dpf si (boğazlıyor sonuçta) yüksek rpm ve yüksek hızlara müsait bir araç değil, ha ben 1.5 saat 180kmh yapıp sorun yaşadımmı yaşamadım ama aynen dediğiniz gibi ciddi şekilde boğuluyor.
tersine şimdiye kadar binmiş olduğum altları en dolu,en hızlı spool yapan ve kullanımı çok esnek olan bir motordu özellikle kendi segmenti araçlar arasında,
yani bir 1.3 multijetmiş,1.3 cdtimış, 1.4tdi,1.4hdi vs kıyas bile değiller bence
Anladım termostat derecesi 83 diye okudum birde termostat değiştirip bakıcam değerlere.
Dediklerinize katılıyorum… Şahsi düşüncem kimse yanlış anlamasın 1.5dci hiç bir şekilde sıkıştırmaya, yüklemeye müsait değil iat bile bu soğuk havalarda inanılmaz yükseliyor araç şişiyor. Belki downpipe, intercooler gibi eklentiler ile desteklense çok daha farklı olabilir ama öylede işin boyutu değişiyor ne kadar mantıklı tartışılır.
Benim aracımdada çok mütevazi bir ayar var afr ayarı fabrika ile çok benzer her gün yaklaşık 150km yol yapıyorum tamamı uzun yol DPF ile alakalı bir problemim şuanlık yok :D Yağıda dediğiniz gibi RN720 sertifikalı Lıquı moly toptec 4400 kullanıyorum.
Gerek yaşı gerek kilometresi dediklerinize kulak verip yormadan kullanıcaz gibi gözüküyor :D fakat bana en garip gelen aracın çalışma sıcaklığı, büyük ihtimal benim aracımın termostatı bozuk onu değiştirdikten sonra değerleri burda paylaşırım.
Umarıö sorun çözülmüştür. Aynısı Citan da başıma geldi. Kalitesiz yakıt sorunundan dolayı. Sadece yakıt filtresini değil mümkünse depoyuda söküp temizlettirin. Aynı zamanda imkanınız varsa filtre kabınıda değiştirmenizi öneririm. Ben önce filtreyi değiştirdim olmadı. Sonrasında depoyu temizlettim ara ara yakmaya başladı en son filtre kabını da değiştirince sorun çözüldü.