Arkadaşlar merhaba dizel araçlara biraz uzağım gündelik kullanmalık az yakan bir araca ihtiyacım var bütçe itibari ile 2003-2007 model aralığı 1.5 dcı cliolara bakıyorum konuyu baştan sona okudum baktığım araçların genel olarak km’leri yüksek haliyle eski araçlar bu araçlarda şu km nin üzerindeki araçları tercih etme diyebileceğiniz bir km bandı var mı 200 bin km altında bir araç almak isterim ama genelde 220-230 ve üzeri km araçlar 300 e 500 e gidiyor birde güncel olarak şu anki mazot fiyatı ile şehir içi ne yakar ortalama ?
Daha sonra kolaylıkla satman için 200bin km almanı tavsiye ederim abi. Ülkede bu duruma çok takılan alıcı var sonuçta. Bakımları düzenli yapılmış, enjektörleri düzgün bi araç sizi üzmeyecektir 200 bin üzerinde olsa dahi. Son zamlarla birlikte 40krş'un altında yakmayacağını düşünüyorum. 40-50 arası bir şey yakar şehiriçi ortalama 20km hızla birlikte. Bende 1.3 cdti astra var 150tlye şehiriçi 400km zar zor yapıyorum.
Şimdi abi 2 farklı motor var o kasada yani aynı motorda 65 ve 80 bg. Tahmin ediceğin gibi 65 lik daha zayıf ve yıpranma riski daha fazla iyi bakılmışsa bir sorun olmazda evveliyatını pek bilemeyiz 2.el alıcağımız araçta o yüzden 80 lik modellere yönelmeni tavsiye ederim. 1.si 80 lik versiyonlar intercooler var 65 likte yok 80 liklerin enjektörleride farklı yani daha güçlü. Alıcağın araç yağ yakmıyor ise enjektör ve turbosu sağlam ise alınabilir. Tahminim 5.5 litre civarı yakar ortalama 35 kuruşa çok rahat gezilir sağlıklı bir araç olur ise zaten 950 kg gibi bir ağırlığı var
Bütçe ne bilmiyorum ama
Renault / Clio / 1.5 dCi / Dynamique / 3.Sahibinden Cok Temiz Sunroof'lu Clio hb 1.5 dci Dynamique sahibinden.comda - 727700936
dinamik hemde sanruflu dikkat ederseniz ön tamponları farklıdır dinamiklerin. açıklamaya bakılırsa bakımlı gibi düşünülebilir![]()
Onurg , Oznsrl yorumlarınız için teşekkür ederim 80 HP intercooler lı olanlar sadece dinamik modellerde mi var sahibinden.com dan ona göre araştırayım ortalama iki aylık bir sürem var en geç Aralık’ta almış olmam gerekiyor bütçem 25 bin civarı aracın durumuna göre 30 a yaklaşabilirim çok fazla donanım aramıyorum aslında ABS klima hidrolik direksiyon olması yeterli benim için önemli olan temiz ve bakımlı bir araç olması alınca bakımını eksik etmem 5 sene binmeyi planlıyorum tabi birde mümkün mertebe düşük km ve az yakması aradığım nitelikler.
2011 dacia loganım vardı 1.5dci 70hp di coolerı vardı.
sanki kafalarına göre serpiştirmişler malzemeyi.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Evet 1.5 dci severler bu konu tarihin rafli tozlarina terkedilmis gibi duruyor, biraz canlandiralim beyin jimlastigi yapalim banada yardımci olun
Biraderin 2010 model meg3 sw 1.5dci 105 lik K9K832 motor kodlu araci var yazilimli 2 kere egzoz manifoldu catlatti basinc kaciriyor ve islik sesi cikariyordu.
sorunun 3 asagi 5 yukari neden oldugunu farkina vardik ve bu sefer orjinal parca olarak ve k9k832 motor icin olan parca numarasindan parcayi temin ettik.( parcacilarin hepsi baska numara olan clio 1.5 dci manifoldu veriyorlar saplama yerleri conta delikleri vs ayni herkez onu veriyor alanda onu takiyor) neyse bana gore bu is yanlisti. ( olcu ayni olsada bana gore dokum malzemenin icerik farki var)
Diger bir neden ise intercooler oringlerinden yag terlemis ve peteklere yürümüş zamanla yoldaki toz toprak da yapışıp camurlasarak sagdan ve sol taraftan baya bi petekleri doldurmus hava gecmiyormuş. 2.0 dci intercooleri aldik tadilatsiz cuk diye orjinal kulaklara oturdu. Sadece emmeye giden boruda ufak bir tadilat gerekti turbodan gelen boru da direk oluyor.(merak eden olursa detayli bilgi veririm)orj 4.5lt civari bu taktigimiz 6.5lt)
Bana gore manifold catlamasinin bir nedeni daha kat in ici boşaltilmis ve icinden boru cekilmemisti. Kat ın ici bosaltilinca bana gore orada bir akiş bozuklugu olusuyor, icine boru cektir dedim ve egzoz cu dahil herkez hic bir ise yaramaz dedi zorla icine boru yaptirdik alt devirleri farkedilir derecede duzeldi.( ben bunu soyluyordum bana inanmiyordu yaşayarak gördü) dp yaptiramiyorsaniz katin icinden boru yaptirin.
Şimdi gelelim asil sorunumuza bu asagida yazan yapilanlardan sonra sorun ortaya cikti yapilanlar bunlar ve en sonunda yasadigimiz sorunuda yazicam;
1- egzoz Manifoldu oem ve dogru parca numarasi alindi, contalar orjinal alindi
2- hazir sökülmüşken turboyu orjinal parca ile (komple kartus) revize yapildi
3- enjektorler ayarlandi temizlendi ( enj siemens kodlama yapilmayandan)
4- yazilim hala ayni bir degisiklik yapilmadi
5- enj geri donus hortumu catlakmis o degistirildi
6- 1 ay once map , maf sensoru ve turbo vakum selenoidi ( akunun yaninda duran checkvalve) yeni alindi
7- mazot filtresi dahil filtreler degisti yag bakimi yapildi.
Gelelim soruna bu ustteki islemler yapildi ve liftten indi arac teste ciktik araba bir yuruyor bir yurumuyor, Tespit ettigim 3 farkli sekilde gidiyor aslinda onuda soyle maddeleyim,
1- hic gitmiyor 2800-3000 devir gibi kesiciye girmis gibi silkeliyor ( bu hareketi boşta gaz verincede yapar)
2- devir ceviriyor fakat 70-75 hp araba ayarinda gidiyor
3- normal gidiyor; olmasi gerektigi gibi gidiyor cok guzel yuruyor.
Araba calisirken yolda bu sekillerre giriyor gazi kokluyorsun gitmiyorken birden acilip kopuyor , bazen hic kopmuyor hep ölü gidiyor, bazen basiyorsun gidiyor yavasliyorsun tekrar bas 75hp modunda. Ama genelde gitmiyor ara sira giddiyor yuruyor.
Kontak ac kapa bisi farkettirmiyor yaptiklarimiz baktiklarimiz şunlar;
-Ariza kaydi yok, clip cihazi ile baglanildi hic bir sekilde bir ariza kaydi yok.
-turboyu kontorele goturduk saglam denildi vnt test edildi calisiyor, yinede garanti olsun diye farkli bir checkvalve taktik calistigindan emin olunan.
- enjektorler tekrar sokuldu makinaya tekrar baglandi bir sorun gozukmuyor. Geri araca takkildi
- fren musuru degistirildi
- debriyajda pedalinda iki sensor var, baska donör bir arac var onun sensoru sokuyoruz araba devir ceviriyor ve normal bizdeki soksekte cevirmiyor geberik.
- hava borularinda kacak yok.
- gaz pedali basis % si clip cihazindan baktik dogru gosteriyor.
- bu arada egr körlü DEGIL yazilimsal olarak kapali.
Elm ile log aldim gitmediginde bile basinc geliyor, fakat vnt ne alemde goremiyoruz onu gopro mote ederek gozumle gorrecegim artik.
2 log almistim onlarinda grafiklerini paylasayim.datazapme canli log grafigi acinca gormek istediginiz degere ait basligi alttan isaretleyin.
Log1
Log2
en son bir tanidik renault yetkiliden bir cotech ile gorusturdu elemana anlattim baktigimiz denedigimiz yerleri soyledim uzun bir sure sustu kaldi baska araci gormem lazim dedi gerci baska nereye bakilacakki dedi ama
Ben krank devir sensorunden supheleniyorum, egzantirik konum sensoruda dahil, elektriksel bir sorun gibide geliyor ama baska hic bir emare yok elektriksel olarak.
Birde termostat bozuk sanirim bosta bir sure gidince motor su sicakligi 60-65 lere iniyor.
Baska nereden yapabilir nereyi kontrol etmemiz gerekir? Basina benzer olay gelen varmidir?
Her turlu fikir ve yardiminiza açığım.
e60 535d & THE A45 AMG
hocam yazılımı baştan yazdırın güvenilir bir yere hep mekanik üzerine gitmişsiniz sorun belki yazılımsaldır
Konu Oznsrl tarafından (08-11-2020 Saat 20:59 ) değiştirilmiştir.
Çok geçmiş olsun. İnsan bu kadar uğraşıp sorunu çözemeyince çıldırıyor.
Benim aklıma da gelen problemler şunlar;
- Yazılım hatası.
- Map/Maf sensör problemi.
- Tıkalı emme manifoldu.
- Orijinal olmayan mazot filtresi.
Aynen emme manifoldu yok o dagilim silindir kapaginin icinde gerceklesiyor.
Map maf yeni, yazilimda bir sorun yoktu bu mekanik isler yapilmadan once ama yarin baska yerde orj yazilimi yada baska bir perf yazilimi yapilacak. Eski yazilimi yapan ondan olmaz diyor ama emin olmak lazim.
Cozulmiyecek sey degil falcon uzay mekigi degil sonucta ama cok enterasan iste belirli bir ritmi yok emare yok arixa kaydi yok sevdigimiz isler![]()
e60 535d & THE A45 AMG
egr temizledinizmi.cooler okadar yağlanmışsa temizlensin derim.
yazılımdan iptal olsada contalayın egr yi.farkı anlarsınız.
yakıt hattında sıkıntı olabilirmi.yakıt filtresi,pompa ne durumda.hava alıyor olabilirmi
dpf içine düz boru çekmeniz mantıklı olmuş.zamanında bende yapmıştım.içi boş dpf den kat kat iyidir.ama boru çapı normal bir dp dan ince olur.
Konu mikelazi tarafından (10-11-2020 Saat 08:12 ) değiştirilmiştir.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Abi aslinda söyle egr onceden körlüydü , ikinci manifold catlattiginda yazilimi degistirdik ve arkadas egr körlemeyi iptal etti. Egr körleme iptal olduktan sonra arac 1 hafta civari binildi boyle birsey yapmadi. İntercooler yaglandigi zamanda egr körlüydü fakat ben yinede emin olmak adina sokup temizlik yada tekrar körleme yaptiracagim.
Bu mekanik isler arasinda yakit filtreside degisti ondanda suphem var hatta yakit geri donus borulari degisti uzerinde bir sensor var ondanda supheliyim
![]()
e60 535d & THE A45 AMG
arkadaşlar. 1.5 110 luk edc megane da yazılım edc den dolayı yapılamıyor mu? dsg de 250 tork dayanımlı ona yapıyorlar nasıl hallediyorlar bilmiyorum tabi. megane 3 soft yazılım ile sorunsuz kullanılabiliyor mu?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)