Herkese iyi forumlar maalesef yine ben1.6 TDCi 2008 Focus sahibiyim araçta yazılım, downpipe ve EGR off var. Sorunum şu; turbonun gelmesiyle birlikte ön taraftan belirgin ve yüksek denilebilir mi bilmiyorum ama hava kaçak sesi geliyor pıss diye. Rölantide ise ancak kaputu açıp motora doğru yaklaştığımda alıyorum pıss sesini. EGR mekanik olarak körlendiğinde 2-3 gün bahsettiğim sesin daha az şiddetlisini aldım fakat daha sonra geçti. Dün akşam ise daha şiddetli şekilde geri geldi. ELM327 ile baktığımda 0.2-0.3 bar basınç kaybımız var. Çevremde bu işleri koşturan yok ve sanayi de bana bir 60-70 km uzakta. Benim yapabileceğim veya şundandır deyip yönlendirebileceğiniz herhangi bir şey var mıdır?
Edit: Aracın attığı siyah dumanda artışta var.




1.6 TDCi 2008 Focus sahibiyim araçta yazılım, downpipe ve EGR off var. Sorunum şu; turbonun gelmesiyle birlikte ön taraftan belirgin ve yüksek denilebilir mi bilmiyorum ama hava kaçak sesi geliyor pıss diye. Rölantide ise ancak kaputu açıp motora doğru yaklaştığımda alıyorum pıss sesini. EGR mekanik olarak körlendiğinde 2-3 gün bahsettiğim sesin daha az şiddetlisini aldım fakat daha sonra geçti. Dün akşam ise daha şiddetli şekilde geri geldi. ELM327 ile baktığımda 0.2-0.3 bar basınç kaybımız var. Çevremde bu işleri koşturan yok ve sanayi de bana bir 60-70 km uzakta. Benim yapabileceğim veya şundandır deyip yönlendirebileceğiniz herhangi bir şey var mıdır?
Alıntı
Araç 110-120 km hıza kadar gayet güzel çeviriyorken 140 km civarında adeta duvara çarpmış gibi oluyor. Motor zorlanıyor fakat 3-4 saniye geçtikten sonra kendine gelmeye başlıyor. Bu neden olabilir? Baskım kaçırıyodu, ondan yapıyodur dedim fakat kavrama değiştirildikten sonra güç daha iyi aktarıldığı için bu daha belirgin olmaya başladı. Her basmamda yapmasa da sayı vermem gerekirse 10 basmanın 8'inde bunu yapıyor. Tapa gaz değil de yedire yedire pedala bastığımda sorunsuzca yürüyor. Bu arada baskı, balata, volant ve turbo selenoidi değişeli daha 250 km oldu. MAF sensöründen bu anlattığım durumu yapar mı?












