User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 20 ile 34 arası

Konu: Vnt turbom çok geç geliyor.

  1. #20
    Onur Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya HENDEK
    Mesaj
    1.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadik 2k da full boost mu bekliyorsun o hacimle hibrit turboyla. Ben 2800 de full boost yapiyorum rolantiden itibaren basinc var. Kurcalama fazla yazilim yap once bir

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    n75 miydi o n57diye hatırlıyorum.
    1.6 hdi 90 lıkta wg vakumlu ,110luk vnt de vakumla çalışıyor.
    yanlışın var, vakumla wastegate çalışmaz.

  3. #22
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 hdi 90 hp nin wg si vakumla çalışıyor.

  4. #23
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jeandan-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    IC yok, yazılım yok, iat allaha emanet. Arabayı kır rahatla bari, zulüm ediyorsun araca şuan.
    Methanol kullanıyorum. Cooler halt etmiş , yazılım konusuna gelince araba fakire düşmüyor hiç.

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 hdi 90 hp nin wg si vakumla çalışıyor.
    vakum çeker itmez..

    bana 1.6 hdi 90 hp, turbosunun eksoz tarafındaki tahliye kapağının iterek dışa doğru değil, çekerek içe doğru açıldığını göster dediğini kabul edeyim.





    VNT ler vakum uygulayarak basınç oluşturur, vakumu azaltırsa basınç düşecektir, gaza tam basarsın basınç oluşması için VNT ye vakum uygular valf, basınç istenen değere ulaşıncada vakumu keser, böylece VNT kapanır, basınç sabit kalır.

    Sen şimdi ne yaptın: basınç belli bir değere ulaşınca VNT ye vakum uygulayacak halde bağlantı yaptın, yani basınç oluşana kadar, VNT vakum görmeyecek...

    tamamda VNT ye vakum vermezsen, kulakçıklar kapalı konumda kalır, basınç hızla oluşamazki! basınç oluşmayınca sinyal gitmez valfe, kısır döngü!

    sen turbon hızlı dolsun istiyorsan, solenoid valfi devreden çıkar, VNT ye direk bağla vakumu, bak gör neler oluyor, ama basıncı kontrol edemeyeceğin için muhtemelen overboost olmaktan arabayı kullanamazsın..

    sözün özü: wastegate li turbo için programlanmış beyin ile VNT kontrol edemezsin.

    Öyle olsaydı, bugün herkez benzinli turbo motorlu araçta VNT turbo kullanıyor olurdu.

  6. #25
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bildiğim kadarı ile vnt nin benzinli araçlarda kullanılmama sebebi bu değil yanlız.
    egt yüzünden vnt dayanmıyor benzinli araçta.
    hatta yine bu nedenle diesel turbosu da benzinlide pek dayanmıyor egt yüzünden.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  7. #26
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vakum çeker itmez..

    bana 1.6 hdi 90 hp, turbosunun eksoz tarafındaki tahliye kapağının iterek dışa doğru değil, çekerek içe doğru açıldığını göster dediğini kabul edeyim.





    VNT ler vakum uygulayarak basınç oluşturur, vakumu azaltırsa basınç düşecektir, gaza tam basarsın basınç oluşması için VNT ye vakum uygular valf, basınç istenen değere ulaşıncada vakumu keser, böylece VNT kapanır, basınç sabit kalır.

    Sen şimdi ne yaptın: basınç belli bir değere ulaşınca VNT ye vakum uygulayacak halde bağlantı yaptın, yani basınç oluşana kadar, VNT vakum görmeyecek...

    tamamda VNT ye vakum vermezsen, kulakçıklar kapalı konumda kalır, basınç hızla oluşamazki! basınç oluşmayınca sinyal gitmez valfe, kısır döngü!

    sen turbon hızlı dolsun istiyorsan, solenoid valfi devreden çıkar, VNT ye direk bağla vakumu, bak gör neler oluyor, ama basıncı kontrol edemeyeceğin için muhtemelen overboost olmaktan arabayı kullanamazsın..

    sözün özü: wastegate li turbo için programlanmış beyin ile VNT kontrol edemezsin.

    Öyle olsaydı, bugün herkez benzinli turbo motorlu araçta VNT turbo kullanıyor olurdu.
    Alıntı mbulur Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luğun turbosunu 90 lığa direkt olarak takamazsın. 110 luk VNT 90 lık wastegate li turbo. İkiside vakumla kontrol ediliyor ancak aradaki fark sadece turbodan ibaret değil. Turboyla beraber basınç selenoidinide değiştirmen gerek. Bununla birlikte birtakım diğer parçalarıda. Ayrıca 90 lığın kontrol ünitesi wastegaste sistemiyle çalışmak üzere programlıdır, 110 luğunkiyse VNT ile çalışmaya.
    110 luğun enjektörleri farklıdır.
    Turbo değiştirme olayına gireceksen daha büyük wastegate sistemli bir turbo takarsın. Yada bir turbocuya gider mevcut turbonu modifiye ettirirsin. 90'lık versiyonlarda DPF yani partikül filtresi yoktur. Dolayısıyla DPF iptali işine girmen gerekmez. Katalitik konvertörü söküp yerine downpipe yapabilirsin. Arkaya kadar da düz boru bir eksoz sistemi takarsın. Sonrada aracına bu konfigürasyona göre bir chip tuning işlemi yaptırırsın.140 hp civarı binersin. Daha yüksek güçler için enjektörler, baskı balata vs daha çok detaya girmen gerekir ki bence bir gereği yoktur. Ne kadar çok değişiklik o kadar çok sıkıntı demektir. Aracını güçlendirip günlük olarak sıkıntısız binmek istiyorsan yukarıda yazdıklarımı işlemler tatmin edici olacaktır.

    Hocam ben 1.6 hdi dan bahsettim sizin dediğiniz olsun ben yanlış bileyim.

  8. #27
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  9. #28
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizelde vakum mu var da vakumla çalışan VNT veya wastegate olsun?

    Sadece fren için vakum ihtiyacını karşılayan devirle sabit artan oranlı vakum pompasının ürettiği vakum var o kadar...

    VNT, wastegate vs bilimum turbo mekanik kontrollörleri basınçla çalışır.

    Geç gelme mevzusunda da; o hacimle o turboyu hangi devirde doldurmayı hedefliyorsunuz?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #29

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizelde vakum mu var da vakumla çalışan VNT veya wastegate olsun?

    Sadece fren için vakum ihtiyacını karşılayan devirle sabit artan oranlı vakum pompasının ürettiği vakum var o kadar...

    VNT, wastegate vs bilimum turbo mekanik kontrollörleri basınçla çalışır.

    Geç gelme mevzusunda da; o hacimle o turboyu hangi devirde doldurmayı hedefliyorsunuz?
    Vnt vakum la calisir kesinlikle. Kaynagi vakum pompasi tabiki.

    Vnt basinc yokken gaza basinca hareket etmesi lazim basinc olusturmasi icin kanatcik acisini degistirmeli.. Bu nedenle basincla calisan vnt olamaz.

    Wastegate sadece basinci kontrol eder bu nedenle manifold basinci gormesi yeterlidir.

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam ben 1.6 hdi dan bahsettim sizin dediğiniz olsun ben yanlış bileyim.
    Her ikiside vakumla calisiyor dedin, wastegate vakumla calismaz. Vnt calisir.

    Sen benim dedigimi yap vakum hortumunu direk bagla farki goreceksin zaten.

    90 liklar wastegate li..

    Mbulur yanlis yazmis.

  12. #31
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her ikiside vakumla calisiyor dedin, wastegate vakumla calismaz. Vnt calisir.

    Sen benim dedigimi yap vakum hortumunu direk bagla farki goreceksin zaten.

    90 liklar wastegate li..

    Mbulur yanlis yazmis.
    WG li fakat oda vakumla çalışıyor fren hattından gelen n75 valfi mi n57 valfi midir nedir ordan. Turbo 3250 de geliyordu 2.7 bar basıyordu . Bende o kadar basmasın diye basınç hortumuna giden yer gibi bir yuva daha açtım atmosfere basınçlı havayı tahliye ettiriyorum . Nispeten erken doluyor.

  13. #32
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Methanol kullanıyorum. Cooler halt etmiş , yazılım konusuna gelince araba fakire düşmüyor hiç.
    Tek parametren afr ve iat mı? Arkadaşım olmayacak iş yapıyorsun, bu iş coolersız olsaydı bende lag yapıyor diye söker atardım intercoolerı. Kafanın dikine gideceksen onu söyle ama deneme yanılma can yakıcı olur, kendini üzersin.
    .

  14. #33
    schizophrenic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hazır konu burdayken soruyum yazılımlı 1.6 90 ' lık hdi kullanıyorum 4. ve 5. viteslerimde aracım korumaya alıyor kendini fazla basınçtan , wg ' den kıstırmak istemiyorum o zaman yazılımın bi manası olmuyo , map sensörünü yanıltıcı devreyi kullandığım zamanda gelen basınca göre yeterli yakıt gitmeyeceğinden kırabilirsin diyolar.

    Yani net çözüm olarak ne yapmam gerekiyo ,enjektöleri büyütmek fln mı veya turboyu hybrid yapıp yazılımı güncellettirmekmi ?

  15. #34
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı schizophrenic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hazır konu burdayken soruyum yazılımlı 1.6 90 ' lık hdi kullanıyorum 4. ve 5. viteslerimde aracım korumaya alıyor kendini fazla basınçtan , wg ' den kıstırmak istemiyorum o zaman yazılımın bi manası olmuyo , map sensörünü yanıltıcı devreyi kullandığım zamanda gelen basınca göre yeterli yakıt gitmeyeceğinden kırabilirsin diyolar.

    Yani net çözüm olarak ne yapmam gerekiyo ,enjektöleri büyütmek fln mı veya turboyu hybrid yapıp yazılımı güncellettirmekmi ?
    Hoop şöyle söylüyorum ,Bendede aynı sorun vardı taki Özgün abi arabamı yazana kadar.

    @Jeaden-R seni dinliyorum ve turbonun hortumunu söküyorum. Kaputa scoop açıp 2.5 litrelik kale intercooler koyuyorum , sonra beyini yazılımcıya gönderip yazdırdıktan sonrada cayur cuyur gezerim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •