MK 3 golf 19 td piston eritme ve pistona sübap vurması

Thread: MK 3 golf 19 td piston eritme ve pistona sübap vurması

  1. tornado38's Avatar

    tornado38 said:

    Exclamation MK 3 golf 19 td piston eritme ve pistona sübap vurması

    herkese kolay gelsin kardeşimin 97 mod. aracı dün akşam uzun yolda 100km/h ile düz yolda giderken aniden stop etmiş dahada çalışmamış söktüğümüzde manzara hiçte iç açıcı değildi bütün silindirlerde pistonlarda erime,en çokta 4. silindirde ve üst kapakta tüm silindirlerde (sübaplar arası ve enjektör kanalında)çatlak vardı ayrıca kafamızı karıştıran her pistonun kafasına sübapların vurmuş ve iz yapmış olmasıydı araca 8 ay önce kendimiz motor yaptık komple yeni parçalarla topladık ama pistonları orjin bulamadık nural vardı onla topladık kapak brezilya malı dedikleri bir kapak bulduk oda sıfırdı zaten araç stop edince hararet tavan yapmış kapağın çatlama sebebi bu diye düşünüyoruz ama hiç triger problemi olmayan saat gibi çalışan motorun bu şekilde olması düşündürücü pistonların erimesi yakıt kaynaklı veya enjektörlerden dolayı olabilir ama sübap vurması nasıl oldu anlayamadık eğer bu konuda bilgisi olan veya tavsiye her ne olursa yardımlarınızı bekliyorum(orjin kapak ve mahle piston bulamıyoruz temin edebilecek veya adres verebilecek olanlardan yardım bekliyorum)
     
  2. Sadık Özyer's Avatar

    Sadık Özyer said:
    bu arabanın piri Serdar Beydir , TDiPower .
     
  3. civelek's Avatar

    civelek said:
    Kardesine inanmama ihtimalimiz varmi
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
     
  4. tornado38's Avatar

    tornado38 said:
    zannetmem zaten başka bişey olsa söylerdi bana karşı dürüst olmamasını gerektirecek bi durumda yok
    diyelim ki inanmadık; olmuş olabilecek bir hata falan mı vardır? aklınızdakini söylerseniz belki kafamızda arızanın neden kaynaklandığını tahmin edebileceğimiz bir fikir oluşur belki
    kardeşimin şöförlüğü iyidir debriyajsız da kullanır hemde otomatik gibi bu arada araç sente falan atlamış değil direkt piston aşşa
     
  5. Onur Fatih's Avatar

    Onur Fatih said:
    Benim aklimada ilk sente atlamasi falan geldi de sentede atlamamis o ilginc subaplarin hasar gormesi
     
  6. tdipower said:
    aynı motoru 200hp üstü kullanıyorum gündelik. motoru kendiniz toplamışsınız mutlaka atladığınız bir nokta vardır piston yüksekliğini ölçtünüzmü contayı ne kullandınız mesela ?
    RACE WERKS
     
  7. civelek's Avatar

    civelek said:
    Bende senteyi kastetmistim cunku.bukadar hasar onu gosteriyo gibi
    '' Titremene gerek yok, ben kral değilim. Kureyşli kuru ekmek yiyen bir kadının oğluyum..!!'' Hz.Muhammed s.a.v
     
  8. tornado38's Avatar

    tornado38 said:
    sente de sıkıntı yok ama nedense sübaplar vurmuş pistona zaten daha yeni geldim eve topladık motorun yarısını yarın yarısınıda toplayıp koyacaz mazot pompasından ve enjektörden şüpheleniyoruz onlaruda verdik bakıma bakalım nasıl olacak
    conta victor reinz marka 3 çentkli idi şimdi tek çentik victor reinz kullanacağız piston mahle bulduk fakat orjin kapak yok amc marka bulduk onu takıyoruz inşallah sıkıntı çıkmaz rektefiyeci tanıdıık ölçmedik piston yüksekliğinini ama piston yüksekliğinin ne alakası varki en fazla çartırtı yapar oda belli olur dizelde hemen ona görec hareket edilir sıkıntı pompada diye hesap ediyoruz yarın toplayacaz bakalım
     
  9. tdipower said:
    Quote Originally Posted by tornado38 View Post
    sente de sıkıntı yok ama nedense sübaplar vurmuş pistona zaten daha yeni geldim eve topladık motorun yarısını yarın yarısınıda toplayıp koyacaz mazot pompasından ve enjektörden şüpheleniyoruz onlaruda verdik bakıma bakalım nasıl olacak
    conta victor reinz marka 3 çentkli idi şimdi tek çentik victor reinz kullanacağız piston mahle bulduk fakat orjin kapak yok amc marka bulduk onu takıyoruz inşallah sıkıntı çıkmaz rektefiyeci tanıdıık ölçmedik piston yüksekliğinini ama piston yüksekliğinin ne alakası varki en fazla çartırtı yapar oda belli olur dizelde hemen ona görec hareket edilir sıkıntı pompada diye hesap ediyoruz yarın toplayacaz bakalım
    piston yüksekliğinin ne alakası var nedir ya ? 22.5 cr o toplamaya çalıştığınız motor haberiniz yok siz devam edin bu şekilde kolay gelsin
    RACE WERKS
     
  10. levent's Avatar

    levent said:
    Rektefiye hatası var kardeşinizin vites kaçırıp over-rev yapmadığını varsayarsak.
     
  11. tornado38's Avatar

    tornado38 said:
    bi saniye yanlışım varsa düzeltin ama motoru kendimiz topluyoruz ve çalıştırmadan önce elle çevirip bi sıkıntı varmı diye kontrol ediyoruz pistonun kafasına iz yapacak kadar sert vurma durumunda çok çabuk fark ederdik dizelde piston yüksekliğinin sıkıştırmaya ve aracın çalışmasına direkt olarak etkisi olduğu için (bunu kardeşim ağır vasıta tamircisi olduğu için atlayacağını hiç zannetmiyorum)bu konu hiç mantıklı gelmiyor ayriyeten bu arabalarda piston yüksekliğinin fazla olması demek aracın çalışmasın da sesinde tuhaflıklar meydana getirir
    rektefiyeci hata yapmış olsa bu araç 25.000 km yol yaptı sıcakta soğukta hemde 6-7 kişi ile çoğu zaman kullanıldı yanlız arızayı düz yolda 2 kişi ile 100 civarı hızla ve akşam 18:00 civarı havanın soğuk olduğu zamanda yapmış olması kafa karıştırıryor
    mazot pompası ve enjektörler ayar ve bakımda gelince içinden ne çıkacak onu merak ediyoruz biz hatayı kalitesiz yakıt ve arıza yapmış enjektör pompa olarak düşünmeye başladık
    rektefiyeci piston yüksekliğini katalogdan bakıp ayarlıyor biz sadece topluyoruz piston değişince rektefiyeci contayıda 3 çentikten tek çentiğe düşürdü
    daha önceden belki sente problemi olduda biz anlayamadık yada arıza sırasındaki yüsek ısı nedeniyle sübap sıkması falan oldu belki onda vurdu artık