User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
50 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Soğuk Hava ve Dizel?

  1. #20
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba, arkadaşlar, Konuyu hortlatağım yine, durum bugün için aynı. Çorluda -5 derece kalkamadım yine. 1 Hafta önce bütün filtreler yağları değişti. Mazot filtresi orjinal, motor yağı FST 5W-40 olarak aldım bu sefer. Kızdırmalara falan bakıldı. Yani kışa hazırdım diyelim. Yakıt full ve OPET'ten alındı. Bence enjektörler ile ilgili olabilir. Başka bir arkadaşım, mazot geri kaçıyor, check-valve koydur falan dedi ama, bana saçma geldi bu sene için varmı fikirleriniz?

  2. #21
    free-hifi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    Vatan 59 / Mekan 34
    Mesaj
    6.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 liralık benzin üstü full dizel

  3. #22
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazot geri kaçsa yaz kış farketmez, zor alır çalıştıktan sonra 1-2 sn aptal çalışıp düzelir, çalışmada duman atar. Aracı burnu havada parkedince illa belli ederdi kendini zaten mazot kaçırsa.
    Titreşim normal değil gibi, marş motoruda zarar görür böyle zorlamalarda. Enjektörle ilgili bir problem olabilir

  4. #23
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı free-hifi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10 liralık benzin üstü full dizel
    2 zamanlı motor yağı koyduklarını biliyorum , ingilterede süper bir katkı var, "rhino" Diesel Rhino diye ama benzin, biraz korkutuyor beni.

    Duman falan yok, ayrıca baktım, koku yapıyor sadece, o da normal diyorum DPF yok zaten.

  5. #24
    mrtysn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.954
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soyledikleriniz disinda aku'de problem yoksa, hava sogudugunda da zor mars basmaya basladiysa ve bu havalarda hic calismiyosa cok buyuk ihtimalle enjektorlerdir.
    Don't believe everything you hear,
    Real eyes, realize. real lies.
    2Pac Shakur

  6. #25
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soguk havalarda kontagi iki kere ac kapa yapiyorum normal zamandaki gibi calisiyor aracim

  7. #26
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akü yeni, sayılır 1.5 yaşında, kontak olayı da en azından 4 defa falan yapıyorum, ama nafile, şimdi voltmetre ile kontrol edeceğim bir daha ki sefere, bakalım ne bulacağım. Yanlış hatırlamıyorsam, enjektörler belirli voltajın altında hiç açmıyorlar. Eğer burda da bu sorun varsa, belli olacaktır. Fakat ilk marşta da , son marşta da çevirme hızım aynı, yani marş motorunun çektiği akım aynı olması gerecek voltajı da aynı tabiki, buna istinaden ilk veya 2. marşta hemen motorun çalışabilmesi gerekiyor.

  8. #27

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sıkıntı başıma geldi , serviste araç, kızdırmalar filan yeni, mazot filtresini bypass ettiler devre dışı durumda şuan, marşla alakalı sorun da olabilir diye ona bakıyorlar aracı alınca paylaşırım.-5 te yolda kaldım bende

  9. #28
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mazot geri dönüşünü kontrol edin o boruyu söküp içini temizleyin(eski aracımda söküp temizlediğimde hiç beklemediğim kadar kirliydi). Kesin bundandır diyemem.

  10. #29
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı sıkıntı başıma geldi , serviste araç, kızdırmalar filan yeni, mazot filtresini bypass ettiler devre dışı durumda şuan, marşla alakalı sorun da olabilir diye ona bakıyorlar aracı alınca paylaşırım.-5 te yolda kaldım bende
    Araç aynı mı? Şu anda FiatEcuScan alıp bakacağım artık, zaten aklımdaydı nezamandır alayım falan diyordum, artık şart oldu.
    Mazot geri dönüş hortumuna hiç bakmadım açıkcası, söküp temizlenir mi bilmiyorum da. Ben sadece enjektörlerden yüksek basınca kadar olan kısmı değiştirmiştim. Orjinali kraker gibi dağılıyordu, ve yolda patlayıp bütün motoru mazota bulamıştı, MALL of Istanbul önünde sineklerin ölümüne sebep olmuştum bir zamanlar

  11. #30
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normalde 2-3sn kızdırma bujilerinin ısınmasını bekliyordum.şuanki soguklarda 8-10sn. sonra tek marşta çalışıyor.

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    35
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugun -13 derecede 1.6 hdi aracımı çalıştırdım tek-kısa marş ile çalıştı. Kızdırmalardan 1 taneside patlak olmasına rağmen. Aklıma yakıt filtresinde veya depoda su olup donma yapmış olabileceği aklıma geliyor. Sıcakta çalışıp soğukta çalışmaması garip, yakıt geri kaçıyor olsa sıcakta daha zor çalışması gerek. Enjektörler ne durumda? yakın zamanda herhangi bir kontrol yapıldı mı?

  13. #32
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugun -13 derecede 1.6 hdi aracımı çalıştırdım tek-kısa marş ile çalıştı. Kızdırmalardan 1 taneside patlak olmasına rağmen. Aklıma yakıt filtresinde veya depoda su olup donma yapmış olabileceği aklıma geliyor. Sıcakta çalışıp soğukta çalışmaması garip, yakıt geri kaçıyor olsa sıcakta daha zor çalışması gerek. Enjektörler ne durumda? yakın zamanda herhangi bir kontrol yapıldı mı?
    hdi sevmezler bide, bende de 1.6 hdi var kontağı açarım ışıklar söner oil ok der marşa basarım çalışır -18de bile, maşallah

  14. #33
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim hdi de sabah bi calısıyo 3 saniyelik mutluluk boooooaaaaaaaaw diye bağırıyo hahah kar olsa keske izmirde sa

  15. #34
    emre2blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Tekirdağ / Çorlu
    Mesaj
    539
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayatımda bir defa mazotta su var alarmı gördüm. Mazot filtresinin altında sensör var zaten onun söylemesini beklerim. Ama hiç depoya bakmadım açıkcası, Enjektörlere uzun zamandır bakılmadı. Uzun zaman derken 80.000km bende var. gerisini hiç bilmiyorum. Ben sadece temizletmeyi denedim. O da olmadı gibi. Buna rağmen süper gidiyor ve çalışıyor. Sadece sıfır derecenin altında yapıyor bu işi. Acaba sıcaklık sensöründe mi var diyeceğim ama söylediği sıcaklık doğru gibi. Sadece IAT veya CoolerTemp gibi değerleri bilmiyorum. içeride diğer sıcaklık sensörlerine nekadar bakar ilk marşta.

  16. #35
    gokhansaler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    soğuk memleketlerdeki arkadaşlar 5-40 yerine 5-30 u tercih ederlerse daha iyi olur benim dizel ve soğuk havaya dair söyleyeceğim tek bir şey var oda dizelin geç ısınması....kaloriferi çok geç ısınıyor dizelin be arkadaş!!

  17. #36

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 gündür Araba Isındıktan sonra(yaklaşık 3km Sonra) Motor Arıza Lambası Yakıp istop ediyor.(Havar 3 gündür Gece Gündüz 0 ın altında)
    Tekrar çalıştırıyorum 2.000 d/d yi geçmediğim sürece arıza lambası yanık şekilde gidiyorum.
    Üstünden 3-4 saat geçiyor tekrar baktığımda lamba sönmüş sıkıntısız şekilde gidiyorum.
    Araç 2008 ford ranger sorun en olabilir. Şu wruht ün Mazot Temizleyicisi Kullansam Fayda Olur Mu?

  18. #37
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhansaler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soğuk memleketlerdeki arkadaşlar 5-40 yerine 5-30 u tercih ederlerse daha iyi olur benim dizel ve soğuk havaya dair söyleyeceğim tek bir şey var oda dizelin geç ısınması....kaloriferi çok geç ısınıyor dizelin be arkadaş!!
    peugeota binmemişsin sen

  19. #38
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1,6hdi akü bitik -4de ilk marşta çalışıyor ama traktör gibi hem ses hem vibrasyon

    yazın 4,3 olan ortalama tüketim şuan 1500km ortalaması 6,2

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •