User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
50 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Aracın Az yakması için ne gibi modifikasonlar yapılabilir?

  1. #20
    İbrahim33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    33
    Mesaj
    7.725
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İtalyan aşktır Alman ticaret
    KALBİNİ MAHŞERE GÖTÜR !!

  2. #21
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı İbrahim33 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok koşan araba için yazılımı tavsiye etmem ben. Kısa vadede sorun çıkarmasa da , uzun vadede motorun ömründen yiyecektir bence. Şimdi bu arabayı yapan mühendisler bilmiyor muydu 25-30 hp 60-70 nm fazla yapmayı. Motorun uzun vadeli olmasını sağlamak için performanstan çok sağlamlığa önem veriyorlar bence. Araç'taki %15 - 20 lik gücü ise yazılım ortaya çıkarıyor ama , motorunda ömründen yiyor bence.
    Sadece motor ömrü için öylece kısık üretilmiyor araçlar. Yada tasarlanmıyor diyelim yazılımsal olarak. En basiti temel kısılma sebebi emisyon uyumu. O uyumu sağlayamadan yola çıkarmazlar hiçbir aracı üreticiler. Daha sonra üretim amacı, genel kullanıcı profili vs diye sıralanır ona göre işlem yapılır.

  3. #22
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar vw grubu en çok kullanılan güncel motorlar;

    1.4 tsi; 140 hp,150hp, 160 hp, 180 hp olarak birebir aynı parçalar ile üretiyor. Burada şair bu motoru ne amaçla üretti o halde
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  4. #23
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.787
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokuş olayına katılıyor max torkunu veren yerde araba yokuş cıkamaz. bayılıyor. tasarruf ıstenıyorsada turbonun dolu dolu oldugu devırde sabıtlersın cıkarsın. ben mesela yokus ozellıklede uzunsa cruıse controle basıyorum sabıt cıkıyorum.

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılan chip tuning uygulaması, yapanın stiline-arabanın modeline göre yol bilgisayarı değerlerini yanıltır. Uygulama sonrası her arabada, her sürüş şeklinde ekonomi gelmez.

  6. #25
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı emp:) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yapılan chip tuning uygulaması, yapanın stiline-arabanın modeline göre yol bilgisayarı değerlerini yanıltır. Uygulama sonrası her arabada, her sürüş şeklinde ekonomi gelmez.
    Normal kullanım sürecinde hertürlü düşüyor tüketim bence

    Tabi sert kullanınca da düştüğü gibi artıyor

  7. #26

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı motora sahip aynı parçalara sahip olan motorlar da chip tuning uygulamasının bir sakıncasını görmüyorum açıkcası. Tsi lardan örnek vermek gerekirse 122 hp ve 160 hp lik 2 versiyon var. 122 lik 160 olabilir, bence uygundur. Mühendisler hesaplamış kitaplamış 160 hp yapmış, demek ki olabilitesi var. Veya bmw nin 136 lık ve 170 lik versiyonları tek fark bildiğim kadarıyla yazılım ve eksoz çapları. 136 yazılım la 170 yapılabilir.. Ama tutupta 250 hp güç almaya uğraşılırsa motorun ilgili parçalarına yük bineceği kesin. Zira türbinler %10-%20 daha hızlı dönüyor kim ne derse desin bu orjinale nazaran daha yorucu olur.

    Konuya gelecek olursak yakıt için yazılım yapılması saçma olur. Yağını suyunu eksik etmeyin bence yeterli olur.

  8. #27
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orijinal hava filtresi her 5.000km bir değiştiririm, her 10.000km de bir yağ ve mazot filtresi(mazot kalitesi ortada) değiştirim.

  9. #28

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuhhh diyorum artık

    1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim

    arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

    diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

    bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur




    bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

    soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


    122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

    Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum


    asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

    aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

    asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


    bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


    yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

    mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

    mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


    Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

    sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

    http://www.team-bhp.com/forum/techni...-variants.html

  10. #29

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yuhhh diyorum artık

    1.4 tsi 122hp-140hp-160hp-180hp bunların hepsini aynı motor sanan arkadaşlarımız var ise burada onlarla amacım tartışmak değil ama kesinlikle bu chip yazılım veya araç modifiyesi konusunda yiyecek çok ama çok daha çok ekmekleri olduğunu net söyleyebilirim

    arkadaşlar bunlardan kimisinde tek turbo var o turboda fındık diye tabir edilen gayet sıradan turbo ve lt başına güç olarak 85hp üretiyor.

    diğeri Subaru stidaki gibi büyük turbo + oda yetmiyormuş gibi alt devirleri canlandırmak için superchargerlı vede oda yetmiyormuş gibi ağır farkı olan yüksek devir odaklı eksantrik milli motor.

    bunların her ikisine aynı motor demek sadece komik olur




    bu yazılım konusu ilk trend olduğu 90lı yıllarda yazılımcılar 122hp ile 160 hp aslında aynı motor biz bu 122hpyi şimdi 160 yapacaz gibi saçma sapan komik yorumlar yapıldığı yıllarda otohaber dergisinde Onno ustaya çok güzel bir soruyu 15 yaşında olduğunu belirten bir afacan sormuştu.

    soru tabiki başka motor içindi o yıllardaki bir araç içindi ama sizin anlayacağınız dil ile madem 1.4 tsi 122hp ile 160hp aynı motorlar ve tek fark yazılım ise neden hemen hemen yazılımcıların %100 bu ikisinede yazılım uyguladıktan sonra farklı vede ciddi farklı değerler elde ediliyor?


    122hpde 160hp de aynı ise yazılım sonrası ikisininde mesela 170-180 hp olması gerekmezmidi neden biri 150hp diğeri 190hp oluyor gibi bir soruydu.

    Onno ustanın yanıtı tahmin edebilirsiniz diye düşünüyorum


    asla ama asla aynı motorlar değiller arkadaşlar, motorlar sadece blok,silindir başı ve pistron kranktan ibaret değildir arkadaşlar, motorların toplam gücündeki en büyük etkiler enjektör,turbo, püskürtme metodu (direk enjenksion), sıkıştırma oranı ve eksantrik dereceleridir.

    aynı şekilde diğer arkadaşında sandığı gibi BMW 2lt 136 hp ile 170hp uçuk derecede farklı motorlardır tek aynı olan yanları motor kodları (ki buda yukardada belirtiğim gibi blok,silindir başı,krank vs)

    asıl fark birinin sabir turbo diğerinin geometrik turbolu olması, enjektörler ve pompada farklı.


    bu motorları sadece yazılımsal fark asla sanmayın.


    yazılımsal farklar 3-4hp yi geçmezler ve genelde belli pazarlardaki yakıt kalitesi odaklıdır en fazla %5 fark ederse eder.

    mesela megane 2 1.5 dci 86 hp ile 82hp aynı motordur.

    mesela Ford focus,Volvo s60-v40 1.6 tdci motorları 115hp iken citroende aynı motor 1.6 hdi adı altında 112hp dir bunlar yazılımsal farklılıklardır ötesi yalandır arkadaşlar.


    Renault 1.5 dci motorunda 1.5 dci 90 hp yi 110hp yapabilmek için sabit turbı yerine geometrik turbo takmıştır, intercooler büyütülmüştür, enjektör basıncı, pompa basıncı değiştirilmiştir, piston ve piston kolu değiştirilmiştir vede eksantrik mili değiştirilmiştir en önemliside silindir başı değiştirilmiş.

    sizce Renault eşşekmi neredeyse kendisine bedava gelecek yazılım yerine sırf 20hp alacam diye binlerce Euro çöpe atsın ?

    http://www.team-bhp.com/forum/techni...-variants.html
    abi sana katılıyorum 122 tsi 140 bg olur olmaz yazılımla anca da , bmw nin gerçekten yağ soğutucu, egzoz çapı ve final drive dişlisi hariç herşeyi aynı. Bende 170 lik var, 136 lıkla gerçekten aynı. Çok araştırdım kendim de baktım, ufak farklar mevcut ancak temeli aynı. İkisinde de garrett mgt1549zdl turbo var. Katalitik konvertörler aynı, katalitik sonrası 170 hp olan 60 mm devam ediyor, 136 lık 50 mm. Bende sizin gibi düşünüyordum biz boşamı para verdik diye, oil heat exchanger, son dişli, katalitik sonrası egzoz çapı hariç herşeyi aynı çıkıyor parça kodlarına bakınca. Arkadaşta var yazılımlısı 200 bg i var beni rahat geçiyor. Benimkini yazılımlayınca geçer sanz. oranı vs farkından

  11. #30
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tsi 122 ve 160 farklı motorlar, ancak tsi motor grubunda mekanik olarak aynı olup yazılımsal olarak downgrade edilmiş olanlarda var. 1.6tdi içinde geçerli bu durum. Kaldı ki biz Türkiye'de olmadığından görmüyoruz fakat avrupa ülkelerinde emisyon değerlerine uyma, kullanıcının vergi ve sigorta'da düşük miktarlar ödemek istemesi gibi etkenler yüzünden aynı motorun farklı güçte versiyonları mevcut hemen her markada. Direk 3-5hp dışında ki her farklılık yalandır dümendir şeklinde bir yorum yanlış olur.

  12. #31

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exca- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tsi 122 ve 160 farklı motorlar, ancak tsi motor grubunda mekanik olarak aynı olup yazılımsal olarak downgrade edilmiş olanlarda var. 1.6tdi içinde geçerli bu durum. Kaldı ki biz Türkiye'de olmadığından görmüyoruz fakat avrupa ülkelerinde emisyon değerlerine uyma, kullanıcının vergi ve sigorta'da düşük miktarlar ödemek istemesi gibi etkenler yüzünden aynı motorun farklı güçte versiyonları mevcut hemen her markada. Direk 3-5hp dışında ki her farklılık yalandır dümendir şeklinde bir yorum yanlış olur.

    örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi

  13. #32
    ahmet_xy
    Misafir
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi
    90 hp lik polo 1.6 tdi ve 105 hp lik golf 1.6 tdi motorları aynı.

  14. #33

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90 hp lik polo 1.6 tdi ve 105 hp lik golf 1.6 tdi motorları aynı.
    hayır değiller,


    biri sabit İngilizce fixed diye tabir edilen turbo kullanıyor diğeri Geometrik turbo ki bu oldukça ciddi boyutda bir farktır.

  15. #34
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örnek gösteremenizi rica edebilirmiyim, mesela hangi 1.6tdi hangi modelinde birebir aynıda kaç hp üretiyor vs gibi
    6R Polo 1.6 TDi ın dünya genelinde birebir aynı olan fakat 75-90-105 hp lik 3 farklı modeli satıldı. Sadece yazılım ile hepsi 135-140 lara geliyor güç olarak.

    Ayrıca F20 114i 116i 118i tamamen aynı mesela..

  16. #35
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki 1.6tdi da birbirinden farklı. Bmw'de de yok bu durum o halde, 316d 318d 320d olarak hepsi tamamen ve ya ciddi farkları olan motorlar diyeceksiniz sanıyorum.

  17. #36

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    6R Polo 1.6 TDi ın dünya genelinde birebir aynı olan fakat 75-90-105 hp lik 3 farklı modeli satıldı. Sadece yazılım ile hepsi 135-140 lara geliyor güç olarak.

    Ayrıca F20 114i 116i 118i tamamen aynı mesela..

    evet F20 n13 motoru aynı 114-116-118 aynıı.


    1.6 tdi 75-90 ve 105 aynı değil, araştırmanızı daha detaylı yaparsanız bulmanızda oldukça kolaydır.

    birinde geometrik turbo var deiğerinde yok, daha ne kadar ciddi bir fark olabilirdiki? ikisinin yazılımlı aynı gücü elde etmesi aynı enjektörleri kullanmasından ibaret ikiside aynı değerde doyum noktasına ulaşıyor daha fazlasını ejektörler kaldıramadığı için geometrik olan yazılımlı olarak öne geçemiyor okadar.

    yoksa temelde aynı değiller, turbo farklı, işletim sistemi,pompa ciddi şekilde farklıdır.


    eğer varsa şüpheniz arayın bir vw servisini ben 1.6 tdi 105 hp golf turbosu buldum çıkma ve bendeki 1.6 tdi 90hp poloma takmak istiyorum mümkünmü diye sorunuz.

  18. #37
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı exca- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki 1.6tdi da birbirinden farklı. Bmw'de de yok bu durum o halde, 316d 318d 320d olarak hepsi tamamen ve ya ciddi farkları olan motorlar diyeceksiniz sanıyorum.
    N47 lerde var farklılık, misal 143 hp olan 318d ile 184 lük 320d arasında egzantrik farkı var en basiti, yakıt basıncı daha yüksek değerlerde, enjektörsel de fark olabilir belki onu bilmiyorum net ama egzantrik kesin.

    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet F20 n13 motoru aynı 114-116-118 aynıı.


    1.6 tdi 75-90 ve 105 aynı değil, araştırmanızı daha detaylı yaparsanız bulmanızda oldukça kolaydır.

    birinde geometrik turbo var deiğerinde yok, daha ne kadar ciddi bir fark olabilirdiki? ikisinin yazılımlı aynı gücü elde etmesi aynı enjektörleri kullanmasından ibaret ikiside aynı değerde doyum noktasına ulaşıyor daha fazlasını ejektörler kaldıramadığı için geometrik olan yazılımlı olarak öne geçemiyor okadar.

    yoksa temelde aynı değiller, turbo farklı, işletim sistemi,pompa ciddi şekilde farklıdır.


    eğer varsa şüpheniz arayın bir vw servisini ben 1.6 tdi 105 hp golf turbosu buldum çıkma ve bendeki 1.6 tdi 90hp poloma takmak istiyorum mümkünmü diye sorunuz.
    Golf 7 turbosu ve motoru farklı. Mk6 daki 105 lik ile Polo Fabia İbiza daki 1.6 TDi aynı tamamen.

    Demek istediğim Cay motorlar tamamen aynı ama mekanik anlamda.

    Hatta şöyle düzelteyim, 3 silindir 80 hp 1.4 TDi 9n3 Polo ve 6 L ibizalardan itibaren VNT sistemi olmayan turbolu dizel kalmadı VAG grupta.

    CAY motorlardaki turbo kodu da GTC1244vz, hepsinden aynısı çıkıyor.. Beyinlere varana kadar aynı, PCR2.1 mevcut..

    63owen63 Mehmet'in aile Jettasına yazılım yapılırken geçen yaz 200 km hız limitörünü kaldırmak için gerekli kodu baya araştırmış ve bulmuştum

  19. #38
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    golf 7 motoru farklıymış evet, hatta 1.6tdi konusunda konuşmuştuk galiba. 316d ile 318d aynıydı sanıyorum şuan emin olamadım, genel olarak söyledim 316 318 320 şeklinde zaten. 1 serisinde de var benzer durum benzinlisi söylendi, dizel motorlarda da var. Söylemeye çalıştığım çok ufak farkları olup fabrikalarca çeşitli sebeplerden downgraded olarak sunuluyor olmasıydı zaten

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •