Nereden tutsan bk değnek arkadaş ne filtredir yahu insanı dizelden soğuttular. bende 1.5 tdci fiesta var yazılım yaptırayım diyorum dpf dolarsa ne olucak yazılımsal iptal edilsede dolunca temizletmek mi gerekecek
en güzeli yazılımla sadece egr iptal etmek. dpf zaten kendi kendini temizliyor. hepten bozulursa iptal edilir içine boruyla ozaman
@Kadyr yazılım yapmadan ve egr iptal etmeden , sadece kat iptali bile fayda sağlamaz mı orjinal ölçü (kattan sonraki kısım için konuşuuyorum) ve son susturucuya sadık kalınarak.
bunu daha iyi bilen arkadaşlar açıklar. benim bildiğim egr iptali egr kurum bağlamasın arıza vermesin diye faydalı. motora zararı yok çevreye zararı var.
kat iptali yapınca illaki rahatlama oluyordur. benim fazlasında gözüm yok. maddiyat toparladığımda yazılımdan hepsini iptal edip geçerim büyük ihtimal.
aracınız nedir bilmiyorum ama ben kat. ve egr.yi manuel iptal edip 6 ay öyle bindir.aracım arıza yakmıyordu.yakıtım azda olsa düştü.perf.biraz olsun arttı.buda kanıtım
kat.iptal ile stock picanto denemesi - YouTube
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
araç resimdeki 1.3 punto. ben daha öncede 3 kere yazılım yaptırdım. mekanik olarak işlem yapmakla uğraşmıyorum. uğraşmak istemiyorum. yazılımla ne yapılıyorsa onu yapıp geçiyorum yeterli geliyor bana
egr hadi neysede.sadece yazılımla dpf iptali bana pek mantıklı gelmiyor.
ilerleyen zamanda dpf.tıkanıklıklara sorun yaratabiliyor.http://www.techturkey.com/forum/gene...ar%FD%FEmas%FD
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Ege yi biliyorumda dpf yi sormamdaki amacta bu zaten. Burada tecrube etmis edenler olmustur yazilim yaptirinca sadece yazilim ile iptale gerek varmi yokmu ogrenmek istedim. Amac bu fikir almak
ben superchips yazılımlı bmw e60 520d kullanıyorum
2 sene olmak üzere, yazılımlı haliyle 50 bin km'yi geçtim, araç şu an 235 bin km oldu, yazılım yapıldığında 175 binlerde idi
henüz 1 defa bile dpf tıkanmadı
kanaatimce bmw dizellerinde (aslında çoğu dizelde) dpf tıkanmasının muhtemel sebepleri:
- şehir içi devamlı düşük devirde kullanmak (ister istemez kurum fazlalaşıyor, araç kurumu yakacak zaman/devir bulamıyor)
- aracı devamlı kısa mesafede kullanmak (motor adam akıllı ısınamadığından kurum yakamıyor)
- eskimiş enjektörler (eskiyen enjektör olması gerektiği kadar ince püskürtemiyor, biraz işiyor, bu da fazla zengin yakmaya dolayısıyla daha fazla kuruma sebebiyet veriyor, dpf çabuk doluyor)
***
zaman zaman yüksek devir de uzun tam gaz sürüşler şart
herkes yüksek devir motora zarar verir sanıyor, halbuki kurumdan dolayı bozulan yağ zarar verir motora.
bi dizel motoru, kolay kolay yanma odasından aşınmaz, bi dizel yağ yakıyorsa bu daha çok turbo'daki kaçaklardandır, çünkü dizel yakıtı zaten kendisi bir nevi yağdır (otorbüs/kamyonlarda yakılan 10 numara yağı hatırlayın)
dizel motoru öldüren:
- hep devirsiz kullanım (yağ kirlenir, dpf dolar, zincirleme başka şeyler bozulur)
- soğukken basmak (özellikle turboyu bu mahfeder)
- yağ değişimine önem vermemek, atlamak (özellikle turbo zarar görür)
deneyimlere göre kanaatim bunlar
dpf sökülünce arkadan çıkan dumanın kötü görüntü oluşturduğunu düşünüyorum
dpf.yi komple söküp içini boşaltmıcaksan ve dp takmıcaksan.soft yazılım ve sadece egr.iptali yaptır derim.
yok bu güç bana yetmez diyorsan dpf iptali şart derim.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
70hpden 95hp multijet e pek soft demezdim.sonuçta dumanlı olur gibi.egt yide hesaba katın derim.
hayırlısı olsun.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)