microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Çok şükür sorun çözüldü.
01.04.2017 tarihi resmen "1 Nisan şakası gibi geçti" diyebilirim.
Kısaca özet geçeyim;
Arabamda durduk yere stop etme ve uzun marştan sonra çalışma problemlerim vardı ve bunlara neden olabilecek tüm detayları gözden geçirdiğimi ve hala sorunları çözemediğimizi daha önceki entrylerimde belirtmiştim.
Neyse;
Sabah kalktım gittim sanayiye, gerçekten ustalığına ve iyi niyetine inandığım (isim vermekte beyis görmüyorum) Dizel Aktif (Kadosan) Tarkan Usta ile daha önceden konuştuğumuz gibi Yakıt Pompası Sensörünü değiştirdik sonrasında ve ilk denememizi yaptık ancak araba hala uzun uzun marş yaptıktan sonra çalışıyordu, olmadı rail sensörünü de değiştirdik hala aynı, araç hala hata sinyali vermiyor ve üstüne üstlük çalışma sırasında veri okuduğumuzda da bir aksilik görünmüyordu açıkçası neredeyse tüm çözümleri tüketmiştik. Sonrasında Tarkan usta bir iki telefon görüşmesi yaptı, aynı araçta yaşanan aynı soruna ilişkin olarak bulunan çözümün CPS olduğu bilgisini aldık, geç çalışma durduk yere stop etme falan... evet mantıklıydı ki buradan da gelen tavsiyelerden biri bu yöndeydi ve hemen onu da değiştirdik ama araba yine de geç çalışıyordu, derken bir sürüş testi yaptım ve REKOR !!! üst üste 3 defa stop etti araba...
Hmmm bu sırada bi de akümüz bitti... Sanayide beni yalnız bırakmayan babam yanında akü taşıdığı için onu da hemen değiştirdikşaka bi yana babamın da arabasının aküsü bittiği için akü almıştı tesadüf yanındaymış
ee tabi sonra ben de babama bi akü ısmarladım
Artık tüm çözümler bitti ne yapsam acaba diye düşündüm "yaksam ben bu arabayı", "yok yok gelişine iki tane çakayım bunun kaputuna" ...
Bu sırada yaptığımız son gözlem ise araç çalışmadan önce el pompası (nam-ı diğer vak vak) ile sisteme yakıt çekip ~1dk kadar beklediğimizde el pompasının bir şekilde yeniden basılabilir hale geldiğini yani sistemdeki yakıtın geri gittiğini ya da başka bir değişle vakum kaybettiğini fark ettik.
Ve Tarkan abinin son telefon görüşmesi...
İnanmazsınız çözüm İzmir'den geldi. Tek cümle "Depodan yakıt çeken hortumun şamandıraya bağlı olduğu rakor dibinden kırık, şamandırayı değiştirin..." böyle nokta atışı bir tespit ne duydum ne gördüm. Buyrun aşağıda resmini veriyorum, gerçekten de daha önceden o noktadan kırılmış ve işlem görmüş ve ne yazık ki bunu fark etmedik.
Sonuç, şamandırayı orijinal yedek parça ile değiştirdik ve herşey ilk günkü gibi.
Şimdiye kadar benimle birlikte kafa yoran herkese ve özellikle tüm ekibiyle bu konuyu benden çok dert eden Dizel Aktif ailesine çok teşekkür ederim, kalın sağlıcakla...
![]()
Konu umutcan tarafından (02-04-2017 Saat 22:31 ) değiştirilmiştir. Sebep: Fotoğraf boyutu düzenleme
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)