Merhaba arkadaşlar biraz araştırdım ama bu konu hakkında sizinde yorumlarınızı almak istiyorum.
Gaz kelebeği iptal ettirmenin artıları eksikleri neler dizelde yapılmalı mı gibi yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.
Merhaba arkadaşlar biraz araştırdım ama bu konu hakkında sizinde yorumlarınızı almak istiyorum.
Gaz kelebeği iptal ettirmenin artıları eksikleri neler dizelde yapılmalı mı gibi yorumlarınızı esirgemezseniz sevinirim.
Bulduğum en güzel kaynaklardan biri altta linki verdiğim site ilgilenenler tıklayıp bakabilirler tek dez avantajı sitenin ingilizce olması
Explained: Why Diesel engines need a throttle body & throttle plate - Team-BHP
linkten alıntı:
Gaz kelebeği plakasını çıkararak ne elde edilir?
Dizel motorlar hava ve daha fazla hava gibi. Motorun içine ve dışına giden hava akışını daha iyi performans ve Egzoz Gazı Sıcaklığını (EGT) düşürün. Gaz kelebeği plakasını çıkararak, iki farklı ancak ilgili avantajlar elde etmeyi umuyorum - 1) Emme manifoldundaki küçük kısıtlamayı kaldırıyorum. 2) ECU'nun EGR yoluyla daha fazla egzoz gazı elde etmek için emme manifoldunda bir basınç farkı oluşturmasını engellerim.
group b ___
şimdi bu flap sökülerek
egt ve iat da düşmemi oluyormuş.
benim araçta hem manifoldda 1 tane,hemde 8 emme deliğinin 4ünde var.
emmedekileri iptal etmeyi düşündüm.çalışma prensibini çözünce anlamsız geldi.
ama manifolddaki klape yi sökersek bize + sı ne olur merak ettim.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Dizelde kelebek söküldüğünde stop ederken sarsıntılı bir şekilde stop ediyor diye biliyorum önemli bir şey mi değilmi? Kişiden kişiye değişir fakat getirisi götürüsü nedir bilmiyorum.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
çalışma prensibi tüm dizellerde aynımı bilmiyorum ama.
1.6tdi iptalini çok duydum.
crdi lerdekinin, hız limitörü olarakta kullanıldığı söyleniyor.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Pardon ama beni maruz görün.
Şu gaz kelebegi iptal edilmiş bi araç resimi falan varmı?
Hala anlayamadım ben?
klapeyi söküyorlar sadece
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Şirkette olduğumdan ekleri açamıyorum ama sanırm dizel araçta emme önündeki gaz kelebeği gibi duran flaptan bahsediyoruz.
Ben 2.0 hdi kullanıyorum. Şahsen kendim iptal ettim. İptal ederken araştırmalarım ş.i. yakıt tüketimimi olumsuz etkileyeceği ve ilk kalkışlarda kararsızlık yapacağı yönündeydi ancak hiç bir olumsuz yanını görmedim açıkçası.
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
sizin kafanız dizelin calısma prensibi ile benzinliyi karıstırdıgınız icin karısıyor sanırım, dizel motorlarda motorun hızını benzinlide oldugu gibi iceri giren havanın miktarını degistirerek ayarlamassınız, dizel motorlar daima cekebildikleri kadar havayı cekerek ( yani benzinli araclarda ki gaz kelebegi surekli acıkmıs gibi dusunun ) gibi calısırlar siz gaza basınca puskurttugunuz mazot miktarına gore motor hızlanır yada yavaslar.
Boğaz kelebeği iptalinin.(Dizel araç için!!!)
Artıları
- Egr bulunan ve sökülüp iptal edilmiş araçta alt devirlerde egr devrede olmadığı için sarsıntılı aptal çalışma sorunu ortadan kaldırılır.
- Hızlı ivmelenme (Klepe tam açık hali ile bile %87 açık olabildiği söyleniyor emin değilim.)
- Egt düşmesi
Eksileri
- sarsıntılı stop
- araç emme ye yağ çekebilir. (Çözüm Oil catch tank olabilir.)
- araç ambaleye geçerse stop edemezsiniz (Bundan çok emin değilim.)
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)