Arkadaslar merhaba OM601- OM602 dizel mercedes almayi dusunuyorum. Alirken bu motorda nelere dikkat etmeli, nelere bakmaliyim . Egzantrik zinciri belli kmlerde degismesi gerekiyor mu ?
Arkadaslar merhaba OM601- OM602 dizel mercedes almayi dusunuyorum. Alirken bu motorda nelere dikkat etmeli, nelere bakmaliyim . Egzantrik zinciri belli kmlerde degismesi gerekiyor mu ?
Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi
turbosuz dizel c200 yada 250 kullandım..araç ne kadar rahat olsada o motorun sesi ve gitmeyişi büyük hayal kırıklığı oluyor..
bence bakma ya da alma..atmosferik benzinli neyse de dizelde hiç çekilmiyor.
sagdan sagdan takilmalik arac bakiyorsaniz olur. rampalarda cok bayilir, ani hizlanma beklenmemeli vs vs..
onun disinda ciddi anlamda saglam ve omurluk motorlardir.
imkan varsa turbolusu daha performansli olur, zira duz dizelde gaza lap diye basarsaniz sadece bir miktar fazladan dumana sahip oluyorsunuz o kadar
Not: 1991 den 2019 a kadar w115 220d kullandik.
If you have no LAG, you have no turbo..
2 hafta önce memleketteydim 1 hafta boyunca amca oğlunun çiçek paket 250d sini kullandım 86 model tamam öyle seri değil ama rampada falan bayılmıyor köye çıkarken yer yer 3 e attığım bile oldu düzlüklerde gerçi şanzımanı çok kısa 5.vites 2000 de 80 falan oluyordu yanlış hatırlamıyorsam rize gibi biyerde iş yapıyor sıkıntı yaratmıyor herşeyi geçtim konforu rahatlığı yeter döndüm clio ya bindim bu nasıl araba ak dedim kendi kendime
Surdum bayik gittikleri dogru baya gurultulu. W201 surmedim kabin gurultusu nasi olur bilmiyorum. Benzinlinin daha konforlu olacagi kesin ama lpg ile falan ugrasmak istemiyorum arac zaten eski bi yasindan kaynakli uzerinden ilgiyi cekmemem lazim . Bi de lpg sorunlari ile ugrasmak bıktırabilir. Tam olarak klasik sayilmasa da nostaljik bir araç en azindan orijinal haliyle yakit olarak binilebilecek duzeylerde olur diye dizel bakiyorum. OM601 sorunsuz bir motor 1-2-3 milyon kmleri devirebilecek yapidalar. Norvecte bi tane var 3.4milyon km ilk sahibi adam hala biniyomus. Parca sorunu yok OM602lerde sprinter minibuslerde kullanilan motor. İkiside olur ama OM603almayi hic dusunmedim parca sorunu ve ekonomiklik yonunden dizel mantigindan uzaklasmasi sebebiyle.
Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi
YouTube
Bu arkadaş baya üzerine düşüyor.Çok detaylı anlatım yapıyor turbolama hakkında da.Az yakıt ve turbolama masrafı ile çok ciddi güçler alınıyor.Ayarı kayarı yok veriyo odunu eleman
Volvo 760 Turbo
Bence alınır abi, sıkılırsan bir miktar para harcayarak şaka makinesi haline de getirebilirsin. Bence lpgdense dizel çok daha iyi, patlama sıkıntısı oluyormuş sanırım lpgde.
Benim de hayalim sonradan turbolamak, şuan sanırım 10bin liraya yakın tutar. Yurtdışında örnekleri çok, bir kere sesi yeter zaten.
Yalıtımlı 206'dan sonra yalıtım konusu tatmin etmeyecektir.2.5 tercih ederseniz bence doğru yapmış olursunuz.Sıkılırsanız turbolaması hem mümkün hem kolay.Pompayı kontrol etmek en önemlisi.
Konu 220T tarafından (08-02-2020 Saat 22:12 ) değiştirilmiştir.
Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)