User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: 1.6 hdi cold air intake

  1. #1
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.6 hdi cold air intake

    merhaba,

    407 1.6 hdi aracım var. Egr ve kat iptali stage1 yazilim mevcut ve downpipe yaptım.

    aklımda bir cold air intake projesi var. fikirlerinizi almak istiyorum.

    mevcut hava sisteminde hava cok dolanıyor.




    aklımdaki projenin resmi bu sekilde. ford 1.6 tdci (1.6 hdi ile aynı motor neredeyse) de kullanılan hava hortumu bu iş için biçilmiş kaftan.
    muhtemelen ford da benim gibi düşünmüş olacak ki bu kısa hortuma dönmüş.
    ancak bana göre aklımdaki projede tek dezavantaj akışmetre direk açık hava filtresine bağlanacağı için akışmetreyi bozar mı?



    mevcutta filtreyi koymayı plandığım yer aşağıdaki gibi far ile akü arasındaki boşluk
    mevcuttaki duvarı ısı kalkanı olarak kullanmak mantıklı gibi duruyor. o bölme panjurdan giren havanın giriş yeri



    olumlu olumsuz yorumlarınızı bekliyorum.
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

  2. #2
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.697
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    47 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence
    Yaşlandık mı bilmiyorum ama katılıyorum. Benzinli olsa OK ama dizelde gerek yok.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Remap + stg + DP oldukça fark ettirmiştir araca zaten. Bundan sonrası hidrid ya da big turbo + enjektör'e girişmek olur.

    Filtrenin sanıldığı kadar faydalı olmadığına dair de bir araştırma vardı bulursam atarım.

  5. #5
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.061
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eğer turbonun önüne filtre için kutu yapıp kutunun içine giren boruyuda panjurdaki hava girişine bağlarsanız daha verimli olur, bide yaptığınız kutunun alt tarafından 20 mm çapında delik açarsanız olası bi su brikintisine girdiğinizde su çekmesinide engellemiş olursunuz.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  6. #6
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne ses ne performans artışı olacak, ne de kaput altı şık görünecek, üstüne bir de su çekme ihtimali artacak, hiç uğraşmayın bence
    amacım ses ya da performanstan ziyade gaz tepkimesine faydası olacağını düşünüyorum
    ford un kısa hortuma dönmesinin bi sebebi olmalı aynı motor volvo da var onlarda kısa hortuma dönmüş.
    su çekme ihtimali yok çünkü filtreyi koyacağım kısmın altı sağ solu kapalı far ve akü arasına denk gelecek üzerine plastik kapak tasarlayıp üstünü de kapatıp küçük bir kabin yapmayı planlıyorum.
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

  7. #7
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaşlandık mı bilmiyorum ama katılıyorum. Benzinli olsa OK ama dizelde gerek yok.
    sen yaşlanmazsın abi amacım bi tıkta olsa hava girişini kısaltıp gaz tepkimesini iyileştirmek
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

  8. #8
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bir katkı sağlayacağını düşünmüyorum. Remap + stg + DP oldukça fark ettirmiştir araca zaten. Bundan sonrası hidrid ya da big turbo + enjektör'e girişmek olur.

    Filtrenin sanıldığı kadar faydalı olmadığına dair de bir araştırma vardı bulursam atarım.
    amacı ses ya da performans olarak düşünmeyelim, gaz tepkimesi ve iat a katkı sağlama..

    aracımda egr açık kalmıştı performansı aşırı düşüktü. egr yi fiziki olarak körledik, katı söktük. dp ve stage1 den sonra kaderi değişti. 17 jantla patinaj çeker kıvama geldi.

    evet o araştırmayı bende gördüm ancak 1.6 dci megane aracımda K&N kutu içi filtre vardı. filtre takılı iken gaz tepkimesi aşırı değişiyordu. özellikle üst devir ve yüksek hızlarda.
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

  9. #9
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğer turbonun önüne filtre için kutu yapıp kutunun içine giren boruyuda panjurdaki hava girişine bağlarsanız daha verimli olur, bide yaptığınız kutunun alt tarafından 20 mm çapında delik açarsanız olası bi su brikintisine girdiğinizde su çekmesinide engellemiş olursunuz.
    filtreyi koymayı plandığım kısım kapalı bir ortam olduğu su çekme riski yok ama panjurdaki hava giriş yerini varsa plastik bakaliti vs sökerek büyütmeyi düşünüyorum.
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

  10. #10
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VW-Freaks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amacı ses ya da performans olarak düşünmeyelim, gaz tepkimesi ve iat a katkı sağlama..

    aracımda egr açık kalmıştı performansı aşırı düşüktü. egr yi fiziki olarak körledik, katı söktük. dp ve stage1 den sonra kaderi değişti. 17 jantla patinaj çeker kıvama geldi.

    evet o araştırmayı bende gördüm ancak 1.6 dci megane aracımda K&N kutu içi filtre vardı. filtre takılı iken gaz tepkimesi aşırı değişiyordu. özellikle üst devir ve yüksek hızlarda.
    Böyle düşünülüyorsa ben denerdim açıkçası farkı görmek için.

    Yeri oldukça arkada PSA grubunda, ön kısma da sığıyorsa güzel olur. Hatta yapmışken panjur arkasında da birşeyler yapıp filtreye yönlendirilirse hava daha da etkili olaiblir.

  11. #11
    VW-Freaks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Böyle düşünülüyorsa ben denerdim açıkçası farkı görmek için.

    Yeri oldukça arkada PSA grubunda, ön kısma da sığıyorsa güzel olur. Hatta yapmışken panjur arkasında da birşeyler yapıp filtreye yönlendirilirse hava daha da etkili olaiblir.
    tam olarak yapmak istediğim bu, panjurda hava girişi var orayı büyütebilirsem hava girişi daha efektif şekilde sağlanmış olur diye düşünüyorum.
    SOLD
    '78 T-Stop, '97 Clio RSİ, '90 Renault 5, '97 Corsa Gsi,
    '94 Renault 19, '06 307SW 1.6 HDİ, '12 Megane 3 SW GT-line,

    407 1.6 HDİ Hybrid Turbo Project (Now Loading...)
    instagram : wagonhead

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •