User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
98 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Modifiye YARDIM/ 1.6 dizel fiesta 95hp

  1. #58
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.4 araçlar için şu bilgiyi paylaşim.
    bu motorların hepsinin aynı olduğu söylensede bence aralarında farklar olabilir.

    bende bu araçtan önce 2010 1.4 dizel fiesta vardı 68hp, daha da önce 2003pejo dizel vardı 68hp 1.4.

    bilmiyorum belki pejo 2003 modeldir diye(ancak bor katkısı vs en iyi yağlardan koyuyordum.) fordun çekişi bariz daha iyiydi. motor daha ataktı. belkide şanzıman farkından kaynaklanıyordur.

    sonra ford 1.4 dizelede çip+filtre attırdım. bor katkısı (şanzıman+motor) + 0-30 yağ kullandım. sanki 2-3 bin devirler arasında 1.6dan az daha atak gibi geliyor bana. ama 1.6 alt devirlerde daha dolgun, henüz 3bin deviri pek geçmedim o yüzden üst devirleri bilemem. birde 1.4 ile çipten sonra iyi koşullarda 195i gördüm.
    N2O4-spec

  2. #59
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam ne vti yı sattırdın arabayı :P
    vti la kalkarsın kalkmasına da sonuç ne olur bilemiyeceğim

  3. #60
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.259
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuya satış yapıyor demesinler ama
    isterseniz elimde 1.6 psa grubu için var
    yurt dışına egzantirik gönderip işlettirdiğimiz oluyor.Trde egzantirik işleyenlerde var ama ben cb de işlettiğim egzantirik milleri var.
    1.3 multijetler için kullanmışlığım bile var .
    Artık dizeller için kapılar açıldı
    zaten o postu yazarken aklıma gelmedin değil. İtalyadan tanıdığın var orda işletiyordum diyordun üstad.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  4. #61
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet standart 190 rahat görüyor araç. tıkanma yok. 190da tıkanıyor. belki daha gider gibi görünüyor egsoz isteği belli oldu. 4500 devirden sonra çok kötü ivmeleniyor.

    bu arada bor max 1-2 beygir ekliyormuş dynoda. ben motorsilk aldım(+6hp diye iddia ediliyor). bor katkılı ve bor katkısız dynoya çıkacam bakalım ne olacak?
    N2O4-spec

  5. #62
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Selim Kaynar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vti la kalkarsın kalkmasına da sonuç ne olur bilemiyeceğim
    peki 1040kg turbo aracın nonturbo vti geçmesi için kaç hp olması gerekir?
    N2O4-spec

  6. #63
    serqan23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul - bayrampaşa
    Mesaj
    1.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizeller dereceli egzantriği nerden temin ettiniz veya ediyorsunuz ?
    hüner kamşaft diye eski bir firma war. 0212 567 51 15
    34 DF 2123 MEGGY COUPE
    34 BK 690 VTİ
    34 UHC 22 FİESTA S
    34 YM 0023 E46 3.18İ
    34 ECN 72 E36 3.16İ

  7. #64
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    zaten o postu yazarken aklıma gelmedin değil. İtalyadan tanıdığın var orda işletiyordum diyordun üstad.
    evet babamda devamlı italyada orda çalıştığım toplam 4 firma var
    egzantirik yazılım ve tune parçalar üzerine
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  8. #65

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin istediğin ancak swapla olur vti geçmek istiyorsan 2.0 tdi koyarsın ciplersin gecersin
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  9. #66
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki 1040kg turbo aracın nonturbo vti geçmesi için kaç hp olması gerekir?
    Hocam kusura bakma gönderini yeni gördüm. Şimdi nonturbo vti diyorsun ama işin içinde çok fazla değişken var.Aynı kondisyonda olduğunu varsayarsak ki fabrikada aynı banttan çıkan aynı tip iki aracın varyans olayı var. Onları geçtim en basiti stroker olayıyla hacim olayı var. Rpm/hp grafiğinin etli gelmesi, (torquey engine) yada son rpmlerde gelen (peaky engine) karakteristiği var. 160 hp 7600 rpm diyelim, peki 6500 de kaç hp?Type R lar da bunun için i-vtec geliştirilmiş mesela orta devirler iyileştirilmiş. Son olarak tekere gelene kadar kaç hp elimizde?

    Bunlardan arındırılmış bir kaşılaştırma yapmak istiyorsak whp/rpm grafiğine bakılır ama orda da şanzıman oranları devreye giriyor. Şanzımandan da arınmak istiyorsak, maks. whp/hız grafiğine bakmak lazım. Ama bu veriyi dynoda sadece 1 vites için görebiliyoruz ve anlık hızda gidilebilecek maks whp'a ulaşmak için çeşitli hesaplamalar yapmamız gerekir şanzıman oranlarıyla ilgili. Geriye sadece aerodinamik sürtünme ve ağırlık kalır. Ama bu değerlerin hepsi aynı olması ve pilotaj farkını da çıkarırsak sonucu fotofiniş bile belirleyemez.

    Vti da öyle boş 160 hp gibi görünmüyor fakat hiç kullanmadığımı belirtmek isterim. Ancak nefes olarak neredeyse 328 bmwlerle yürüyebiliyor.

    Turbo araca gelirsek eğer her vites için bir üst vitese geçtiğimizde turbo spool noktasının üzerindeysek zaten "torquey engine"dir. Tahminimce 140whp 1000 kg bir araç vti ile kapışır. Ama bu işlerin hesabı böyle kağıt üzerinde değilde, referans bir araç ile yada doğrudan kıyaslama yapılarak bulunur ki en doğrusudur.

  10. #67
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki son kasa mesedes c180k geçtim desem ama yanyana çok gittik. ne dersin? zannedersem son kasaları 155hp 1.6 turbo. ayrıca 2. viteste kalktık. nos la geçtim tabiki gaza geldim
    N2O4-spec

  11. #68
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki son kasa mesedes c180k geçtim desem ama yanyana çok gittik. ne dersin? zannedersem son kasaları 155hp 1.6 turbo. ayrıca 2. viteste kalktık. nos la geçtim tabiki gaza geldim
    Olabilir derim. 1500 kg FR layout otomatik vites ve senin aracından daha uzun oranlara sahip bir araç sonuçta.110 115 hp yeterli gelir ama yüksek hızlarda üzer

  12. #69
    akdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    mersin
    Mesaj
    140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam peki konu açtımda cvp veren olmadı, ben bu arabaya 109hplik dizel focus turbosu taksam 109hp olurmu araç?

    birde üstüne çip yapsam... 140hp oluyor focuslar. bu araçta 140 hp olurmu? varmı bir bilgin?

    onun dışında sağlıklı birşekilde en son kaç beygiri kurtarır sence bu araç? yani bir basışta piston krank kırmadan...
    N2O4-spec

  13. #70
    Selim Kaynar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    66
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    90
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam peki konu açtımda cvp veren olmadı, ben bu arabaya 109hplik dizel focus turbosu taksam 109hp olurmu araç?

    birde üstüne çip yapsam... 140hp oluyor focuslar. bu araçta 140 hp olurmu? varmı bir bilgin?

    onun dışında sağlıklı birşekilde en son kaç beygiri kurtarır sence bu araç? yani bir basışta piston krank kırmadan...
    Bu konuda yardımcı olabilecek kişiler var forumda.6. jenerasyon Fiestadan istediğin bu gücü de çıkartabileceklerine eminim. Blok olarak 140 hp sorun vermez.140 hp için konfigürasyonlar değişik olabilir. Mesela focus turbosu yerine turbo upgrade kurtarabilir o konuda tecrübeli arkadaşlar var. Mesela "egeturbo" ve "MehmetGazihan" ın bu konularda yardımcı olabilir.


    Bana soracak olursan, dizel motorlar artık günümüzde litre başına 85 90 hp leri yakaladı seri üretimde. Hatta bmw de litre başına 100 hp üzerinde motorlar var. 1.6 l dizel motordan sağlıklı olarak litre başına 100 alınır fakat dld416 modifiyeye ne kadar cevap verir bilmiyorum. 140 hp için sorun çıkmaması gerek. Motor ömrü açısından bakarsak bloktan önce ömrünü tamamlayacak turbo - enjektör gibi diğer internallere dikkat etmek gerekir ki 140 hp için daha zor şartlar altında çalışacaktır bu parçalar.

    Biraz araştırma sonunda doğru kişilere ulaşabilirsin.
    Saygılarla.

  14. #71
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hangi motor bu litre başına 100 hp veren dizel. Ben bilmiyorum. En fazla 177 hp ile 3.20D deki felan motoru biliyorum ben.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #72
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım filtre egzoz ve intercooler destegiyle 130-135 hp gibi rakamlar alabilirsin bence.. bu güç o bahsettigin 150 160 hpnin sana verecegi tatmini verir emin olabilirsin

  16. #73

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    serviste mi çalışıyorsun ??? yoksa sağdan soldan mı duydun ??

    hiç bir firma bir modelde farklı donanımlar kullanmaz...hatta bırakın aynı marka araçaları...farklı model araçlar bile çoğunlukla aynı parçayı kullanıyor...

    şahit olduğum 2 olay var...
    1. mercedes s300 de bir parça bozulmuş (adı bende saklı kalsın )
    usta bakıyor bu parçanın aynısı anadolda var... mercedeste 200 lira anadolda 10 lira...

    2. kia bir parça arızalanıyor serviste ürün yok fiyatı ise 400 lira. usta bu ürünü fiatda gördüm diyor ve aynısını 90 liraya alıyor fiatdan...


    bahsi geçen aracın transit olmadığını sanırım herkes biliyor
    ben sadece gelen maili paylaşmak istedim
    transitleri pek bilmem ama sanırım en fazla 2 çeşit turbo kullanmış olabilirler
    ancak şunu çok iyi biliyorum

    2004 model fiesta tdci 68 hp ile 2010 fiesta tdci 68hp araçların motoru ve yazılımı bire bir aynı....
    Cemal bey herşeyden önce bana senli benli hitap etmeyin.
    Birşeyi bilmeniz için serviste çalışmanız gerekmiyor. Ama bahsettiğiniz serviste çalışan adam bi halt bilmiyor o kesin.
    2004 fiestanın yazılımı ile 2010 fiestanın yazılımının hiçbir yeri aynı değil. Focusunda değil. ECU larıda farklı. Lütfen işkembeye dikkat edelim. Fordclubta yeterince tartışmıştık anlaşılan o ki ne bilginiz ilerlemiş, ne de üslubunuz değişmiş. Hala aynı noktadasınız. Önce doğru dürüst araştırın ondan sonra iddia edin.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  17. #74
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akdeniz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet standart 190 rahat görüyor araç. tıkanma yok. 190da tıkanıyor. belki daha gider gibi görünüyor egsoz isteği belli oldu. 4500 devirden sonra çok kötü ivmeleniyor.

    bu arada bor max 1-2 beygir ekliyormuş dynoda. ben motorsilk aldım(+6hp diye iddia ediliyor). bor katkılı ve bor katkısız dynoya çıkacam bakalım ne olacak?
    dizel araca 4500 devirden fazla cevirtmek mantıklı bir hareket deil zaten.. son hızın 200 km olsun ama kısa sürede cıksın bu hıza.. bence mantıklı olanı budur

  18. #75

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla biz turbocuyuz inanki kaç çeşit transit turbosu var içinden çıkamıyorum bazen.

    cemal bey
    Ford Transit IV 2.5 TD
    Build : from Apr 1998 Engine: 4HC / 4GD
    Capacity: 2496 ccm
    Power: 75 / 85 HP 5304 988 0008
    1114282

    Ford Transit IV 2.5 TD
    Build: Aug 1994 to Aug 1997 Engine: 4GA/4GB/4GC
    Capacity: 2496 ccm
    Power: 85 HP 5304 988 0006
    1050656

    Ford Transit IV 2.5 TD
    Build : from Sep 1991 Engine: FT 190 4EB/4EA/4EC
    Capacity: 2496 ccm
    Power: 100 HP 5304 988 0001
    1113104

    Ford Transit IV 2.5 TD
    Build : from Apr 1999 Engine: N/A
    Capacity: 2496 ccm
    Power: 117 HP 5304 988 0017
    984F6K682AG

    Ford Transit V 1.8 TDCI
    Build : from Aug 1999 Engine: BHDB
    Capacity: 1800 ccm
    Power: 90 HP 706499-5004S
    1A02746A

    Ford Transit V 2.0 Di 100
    Build : from Jan 2003 Engine: DuraTorq
    Capacity: 2000 ccm
    Power: 100 HP 726194-5005S
    2C1Q6K682BA

    Ford Transit V 2.0 Di 75
    Build : from Jan 2000 Engine: DuraTorq
    Capacity: 2000 ccm
    Power: 75 HP 709035-5005S
    1C1Q6K682EA

    Ford Transit V 2.0 Di 85
    Build : from Jan 2003 Engine: DuraTorq
    Capacity: 2000 ccm
    Power: 85 HP 726194-5005S
    2C1Q6K682BA

    Ford Transit V 2.0 TDCi
    Build : from Jan 2000 Engine: DuraTorq
    Capacity: 2000 ccm
    Power: 85 / 100 HP 714716-5003S
    1C1Q6K682DB

    Ford Transit V 2.0 TDCi
    Build : from Jun 2002 Engine: Duratorq DI
    Capacity: 2000 ccm
    Power: 130 HP 714467-5014S
    2S7Q6K682AG

    Ford Transit V 2.4 TDCi
    Build : from Jan 2005 Engine: H9FA
    Capacity: 2402 ccm
    Power: 137 HP 49377-00510
    4C1Q6K682BE

    Ford Transit V 2.4 TDCi
    Build : from Jan 2000 Engine: PUMA
    Capacity: 2400 ccm
    Power: 75 HP 49135-06020
    YC1Q6K682CD
    yukarıda verdiğim motor kodları ve turbo numaraları transite ait turbolar
    Ben serviste çalışmıyorum Arda kardeş ben bilmem..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  19. #76

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merruse genelde sagdan soldan ustalarından fln duyduklarıyla iş yapmaz, en kötü o arabaları alır kendisi tecrube eder
    Sağol kardeşim.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •