selenoid valfim değişti..sorun ondaymış...kronikmiş ustanın dediğine göre..opel geliştirmiş bu parçayı şimdi yenilendi 2011 yazılım yüklendi ve Oz yazılımı tekrardan ayarladı su an eskisinden iyi..çok memnunum...
selenoid valfim değişti..sorun ondaymış...kronikmiş ustanın dediğine göre..opel geliştirmiş bu parçayı şimdi yenilendi 2011 yazılım yüklendi ve Oz yazılımı tekrardan ayarladı su an eskisinden iyi..çok memnunum...
Selamlar
'06 Astra H 1.3 CDTi 80k Ecoflex servis yazılımlı.
Bu arızayı ilk olarak 09 yılında ecotech yazılımda km 50k'deyken yapmıştı tam gaza yakın 170'le yokuş aşağı gidiyorduk, ışık yandı ve söndü, gaz tepkisi aşırı saçmaladı. Kontağı açıp kapattık, düzeldi.
Serviste makineye bağlandı :
P0108 - P0243
Turbo Yüksek basınç- Turbo Solenoid Devresi arızası
Km 65k'de Ecoflex yazılım yüklendi.
Km 78k'de 3. vites 1900dd'de giderken ışık yandı söndü ve gaz tepkisi aşırı azaldı.
Km 79k'de 6. vites 100 120km boyunca 140'a sabitleyip gitmiştim- sonrasında arıza ışığı yandı, sönmedi.
Kontağı açıpğ kapattım, normale döndü.
Serviste bilg. bağlandı:
P0108 - P0243
Turbo Yüksek basınç- Turbo Solenoid Devresi arızası
Parça değişimi için işçilik dahil 180 civarı bir fiyat verdiler. Aracın 4 yaşını doldurmasını bekliyorum. İndirimler geliyormuş 4 yaş üstüne..
Araç 75k km'ye kadar sakin kullanıldı. Sadece uzun yolda zorlanmıştır o da 40 50 km yüksek süratle gidiş.
Son 5binde biraz sert kullanıldı.
Bugüne kadar 1 depodan fazla mazot aldığımız yer sabit 4 taneydi.
Son 5binde Konya'da 2'şer depo civarı 3 istasyon denedim. 2 Shell 1 Opet.
Son 2 depo'da GTL almaya başladım. Performans farkı hissedilmiyor ama nispeten az yaktı(belki havalardandır).
Bana servisten Selenoid valfin kronik bir arıza olduğu ve değiştirilice gene 80 100bin km gider denildi..
Hayırlısı olsun, Nisanda 5 yaşına giriyor, o zaman değiştireceğim. İnşallah Turbo''luk bir arıza çıkmaz..
Şu düşük devirli kullanma işini tam anlayamadım. Ben normalde 2bin devirin altına düşmez, vitesi 2800 veya 3000dd'de değiştirirdim. Bu arıza ışığı sonrası 2500dd'yi görmeden değiştiriyorum, sabit hızlarda 1500 1750dd arası gidiyorum..
Hangi aralıkta kullanmam daha sağlıklı olur??
Biraz uzun oldu, başımdan geçenleri anlatayım, belki birisine yardımcı olur diye yazdım.
Saygılar
Astra CDTi
DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
Benim yaşadığım sorunların aynsını yaşamışsın. selenoid değiştirdim 110 tl'ye orjinal (servisin söylediğine göre geliştirilmişmiş) aldım. Fakat sorun devam ediyor. Sensörleri kontrol edildi, çözülmedi. 5-6 farklı servise gittim 2 servis turbodandır, turbo yüksek basınç arızası verdiği zaman turbodan olduğunu ilettiler.
Yarın EGR'yi temizleteceğim. Düzelmez ise mecbur turboyu sökeceğiz. Sonucu buradan paylaşırım. Bence selenoidi boşuna değiştirmeyin.
Ya bende selenoid akım arızası vermişti önceden, o yüzden değiştireyim diyordum.
Basınç ölçen sensörün gözü kapanmıştır, turbo su çekip ıslatmıştır şudur budur gibi yorumlar alınca pek değiştiresim kalmadı zatenHerkes birşey söylüyor.
Bu EGR temizlik işi nasıl olacak? Bende yapayım istiyorum ama cesaret edemedim. Servise de yaptırmak istemiyorum..
Konunun takibindeyim. Kolay gelsin, inşallah büyük birşey çıkmaz.
Astra CDTi
DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
lambda sensörüne de baktılar bende sorun çıkmadı. Dediğin gibi her kafadan bir ses çıkıyor, EGR temizliği kolaymış ama bilene yaptırmakta fayda var. Aracın temizlenmedik yeri kalmadı, turboya gerek kalmadan çözeriz inşallah...
ben selenoid valfini değiştirdim.dediğin gibi 110 lira..ışık sorunum kalmadı..bugunde egr yi iptal edicez..
Ümraniye'de Fevzi Usta sorununu çözebilir..
Siteyolu Ak Sanayi Sitesi 2.Kısım A-' Blok No 42 Ümraniye
0 216 632 05 95
nazar duası بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنا"" وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ ح
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)