Benim aracın da oksijen sensrü bozuldu büyük ihtimalle ve ben de elimde duran ve henüz takmaya fırsat bulamadığım Innovate MTX-L widebandı bu koudaki gibi hem lambda sensörü hem de AFR olarak kullanabilirmiyim diye merak ediyorum. PDF dosyasnda bu kouyla ilgili bir kısım var sanırım lakin yabancı dilim iyi olmadığından pek anladığımı söyleyemem.
OEM lambda sensöründe 3 kablo var "beyaz-beyaz-siyah" konuda okuduğum kadarıyla beyazlar ısıtıcı ve siyah da oksijen sinyali için. Lakin MTX-L'yi nasıl bağlamam gerekiyor ve nasıl bi ayar yapmam lazım bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
Galiba burada bahsediliyor nasıl olacağı. Burayı açıklamak isteyen gönüllü var mı
5.6 Connecting the MTX-L to simulate a narrow band oxygen sensor
It is possible to install the wide-band sensor in place of the OEM oxygen sensor. In this
case the meter's analog output signal will replace the OEM oxygen sensor's signal to
the fuel injection computer. Note: Please review your analog output settings; the
configuration for a narrowband is 1.1 V for an AFR of 14 and .1 V for an AFR of 15.
EFI equipped cars typically incorporate a narrow band oxygen sensor. These sensors
are typically 1, 2, 3 or 4 wire sensors. Some vehicles are equipped with oxygen sensors
that do not produce an output voltage but change their resistance depending on exhaust
gas content. These sensors cannot be simulated. They are used in less than 1% of all
vehicles. Refer to your vehicles specifications if you think that your vehicle may be in
this category. The same is true for vehicles already factory equipped with a wide-band
oxygen sensor. These cannot be simulated either.
Some EFI-computers will create a fault when the heater power wires of the oxygen
sensor are disconnected. In this case mount the old oxygen sensor in a safe place (but
not necessarily in the exhaust) and connect the heater wires to it to keep the EFIcomputer
happy.
Be careful where you mount the stock sensor, as heated sensors will get hot.
To connect the MTX-L to the EFI-computer, first determine what kind of narrow band
sensor is used, then follow the instructions below (you will need a digital multimeter to
determine correct OEM sensor wires):
a. Vehicle has a 1-wire sensor:
Wire analog output 1 directly to the wire.
b. Vehicle has a 2-wire sensor:
While the engine is off determine which of the 2 wires has a low resistance between the
wire and the sensor body. This is the heater power for the sensor. Wire analog output 1
directly to the other wire. Leave the heater power wire unconnected but make sure it
cannot ground itself.
c. Vehicle has a 3-wire sensor:
Typically the 3 wires are: heater power, Ground, and sensor element connection.
Generally they have 1 black wire and 2 white wires. Connect the black wire from the EFI
computer to analog output 1 of the meter. Leave the other wires unconnected but make
sure they cannot contact any metal parts or see above. If the wiring colors are different,
then heater power can simply be determined by measuring the voltage on the wires
when the engine is running. The wire showing 12V or more is the heater power. The
sensor element connection voltage fluctuates around 0.45V when the car is warmed up.
Wire analog output 1 directly to this wire. The Ground connection has low resistance to
chassis ground (less than 1 Ohm). Measure while the engine is off.
d. Vehicle has a 4-wire sensor
Typically the 4 wires are: heater power, heater ground, sensor ground, and sensor
element connection. Proceed as for the 3-wire sensor.
youtube da baktım c20xe lerin lambda sensörü 0-1v arası, wideband çıkışı kullanabilinir yani..
bağlantı konusuna gelirsek:
3 kablo var ise: 2 si oksijen sensörü ısıtma devresinindir, hangi iki kablo olduğunu tespit etmek kolay, multimetre ile tesisattaki soketten ikili olarak kontrol yapılır, 12v dc voltaj okuduğun iki kablo ısıtma devresinin kablolarıdır, olduğu yerde kalacaklar.. 3 cü kabloda da beyne voltaj gönderen kablo, bu kablo sensörden kesilecek, widebandın 0-1v çıkış kablosundan birbirine bağlanacak.. (birine diyorum çünkü mtx-l de, 2 tane 0-1v çıkış imkanı var)
wideband --> beyin, akış yönü bu..
daha önce oksijen sensörünün ürettiği 0-1v değişken voltajı artık wideband ünitesi üretip beyine gönderiyor olacak..
orjinal oksijen sensörünü tamamen söküp atmak istersen, arıza kaydı ve ışığı olmaması için mesajın başında bahsettiğim iki kabloyu birbirine oksijen sensöründeki ile aynı omaj da bir dirençle bağlaman lazım..
Belki de 3v değilde 0,3v okumuştur tam olarak hatırlamıyorum. OEM sensörde 3 adet kablo var ikisi beyaz biri siyah. Beyazlar ısıtma kablosu siyah da sinyal kablosudur büyük ihtimalle yine de onu multimetre ile okurum o sorun değil. Asıl merak ettiğim nokta ise şu. Aşağıda yazana göre ben sarı kabloyu mu yoksa kahverengi kabloyu mu OEM sensörün sinyal kablosuna bağlayacağım? Bir de bağladıktan sonra similasyon için widebandda nasıl bir ayar seçmem gerekiyor???
http://www.innovatemotorsports.com/s...Manual_1.1.pdf
Wiring
The MTX-L has 5 stripped wire ends.
1. Connect the REDwire to a switched 12V source. A switched 12V source goes on as soon as the ignition on the car is on. Make sure the connection is fused with a minimum fuse size of 3A.
2. Connect the BLACK wire to a ground source. Avoid noisy ground sources, such as grounds used for radio and or ignition sources.
3. Connect the WHITE wire to a headlight power wire (a wire that supplies current to the headlights). This enables the display to
dim for better nigh ttime viewing. DO NOT CONNECT THIS WIRE TO THE HEAD LIGHT DIMMING WIRE. Connection to this rheostat type of switch will cause t he gauge to malfunction. If you chose not to utilize the dimming feature, c onnect the WHITE wire to ground.
4. Optionally, the YELLOW (Analog out 1) and/or BROWN (Analog out 2) can be connected to the analog inputs of other devices such as data loggers or ECUs. If either one or both of these wires are not being used isolate and tape the wire(s) out of the way. The default analog outputs are as follows: Analog output one (yellow) is 0V = 7.35 AFR and 5V = 22.39 AFR. Analog output two (brown) is 1.1V = 14 AFR and .1V = 15 AFR. This is a simulated narrowband signal.
MTX-L için konuşuyorum
1-cihazın kalibrasyonu yapılmış ve düzgün çalıştığından emin ol
2-eski bozuk sensörün ısıtıcıları sağlammı?
(ölçün, 10-15 ohm belkide daha düşük direnç görüyormusunuz?)
3-eski sensörün ısıtıcısı sağlamsa sensör araç üzerinde ve soketi takılı kalsın.
4-eski sensörün sadece "siyah" kablosunu sensör tarafından kes ve bantla.
5-eski sensörün ısıtıcısı bozuk ise sensörü takmayın ve araç soketindeki ısıtıcı uçlarına 15 ohm luk 20 wattlık bir taş direnç bağlamanız lazım.
(ayakları başka bir yere değmesin.) böyle yapmaz isek araç beyni lambda hatası verir.
6- mtx-l kahverengi kabloyu "araç lambda soketindeki" sinyal kablosuna bağlayın.
7-ayar yapmanıza gerek yok
Öncelikle yardımcı olan herkes için teşekkür ederim.
Bu gün widebandı bağladım ve calibrasyonunu yaptım. Yalnız aracı her çalıştırdığımda ekranda HTR yazması normal mi? Ayrıca bazen yolda giderken de "HTR" ibaresini gördüm. Bu "HTR" ne anlama geliyor?
Bir de beyaz kablo vardı, (sanırım far sinyaline bağlanıyor ve farlar açıldığında göstergenin ışık şiddeti azalıyor) ama ben onu bağlamadım bağlanması zorunlu değildir diye düşündüm doğru mu?
Bunun dışında simulasyon olayına gelirsek mtxl deki kahverengi kabloyu oem sensördeki siyah kabloya bağladım ilk başlarda gayet güzeldi ama sonrada araç sapıttı ve arıza ışığı yandı. Gece geç saat ve e5 te olduğum için bende oem sensörün siyah kablosunu tekrar bağladım araç düzeldi ama arıza ışığı sönmedi yarın bilgisayardan bakıcam ne arızası diye ama aklıma takılan nokta acaba kahverengi değil de sarı kabloyu mu bağlamak gerekiyordu? Ya da widebandı bilgisayara bağlayarak bir ayar mı seçmek gerekiyordu?
NOT: Bizim elektronikçi arkadaş izne arıldığı için ölçüm yapamadık İş yerinde multimetre var bende az çok aşina sayılırım. Bana nasıl ölçüm yapabileceğimi de yazabilirseniz çok sevinirim Bu şekilde biraz ezbere oldu
Widebandin kahverengi kablosu beyne baglnmali..
Orjinal oksijen sensoru siyah kablo bosta duracak artik..
Baglantida bir hata yok degilmi..
Evet. Oem sensör tarafından siyah kabloyu kesip kahverengi kabloyu bağladım. Yani beyin tarafına kahverengi wideband kablosu takılı. Aşağıdaki diyagramdaki gibi
Biraz önce sinyal voltajlarını ölçmeyi başardım tahmin ettiğim gibi siyah sinyal kablosu ve 0-1v arası değişiyor değerler. Beyazlarda ise birisinde 12,3V diğeri ise 128mv civarıydı.
Ama gel gelelim kahverengi kabloyu siyaha bağladığım zaman araç fakire düşüyor 22afr ve yürümüyor. Bir yerde hata yapıyorum ama nerede çözemedim.
Araç yakıtı artınca ben oksijen sensöründen şüphelenmiştim. Üzerine de bu konuyu görünce widebandı takmak için kendime bahane üretmiş oldum bir nebze. Lakin dediğiniz gibi sanırım oksjen sensörü sağlam. Peki ama kahverengi kabloyu bağlayınca neden araç sapıttı şimdi onu merak ediyorum.
eski sensörün tam sağlam olduğunu basit bir voltmetre ile anlamak zor
çalışıyorda ne kadar düzgün?
0-1 volt görmek çözüm değil
o yüzden osiloskop ile bakmak lazım sinyale
belki ufak ufak bozulmalar başlamış olabilir
yani O2 sensörü pıt diye bozulmuyor her zaman.
gelelim kahverenge
belki analog out2 çıkışı fabrika ayarında değildir
kendi programı ile bağlanıp seri port üzerinden bakmak lazım cihazın çıkışı nasıl?
lm programmer programın ismi, cd de vardır, yoksa firmanın internet sayfasında var
(logworks3)
aem için konuşuyorum, göstergenin arkasındaki vidayı çevirerek narrowband değilde wideband olarakta çıkış sağlayabilirsin, bende şuan vi-pec ecu kullanıyorum aracımda, ecuyu taktıktan sonra aekadaki vidayı çevirerek narrowband smulasyonu değilde direk wideband sinyal çıkışı verecek şekilde ayarladım ve oldu, vida konumu olarak hangisine ayarlamıştım hatırlamıyrum bakar yazarım....
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)