User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
102 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: GY6 Scooter motor hacim ve performans yükseltme projesi

  1. #77
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bu konuya çay ve sigaralı bir fotoğraf eklemeden olmaz!


  2. #78
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)



  3. #79
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Neyse...

    Motoru toplamaya başladım.





  4. #80
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Krank yerinden oynamasın diye şu şekilde ilginç bir çözüm buldum.


  5. #81
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Tüm parçaları aslan gibi temizleyerek toplamaya devam ettim...




  6. #82
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Burada konuyu bölmem gerekiyor:

    Motoru toplarken, üç ayrı motorun parçalarını bir araya getirdim.

    Sol taraf (aktarma organlarının bulunduğu taraf yani) Merlin, sağ taraf Bobcat, ortası da büyük hacimli silindir ve A9 egzantrik, vs ile bir araya geldi.

    Bunun nedeni, motora ilave etmek istediğim yağ soğutucu idi.

    Bobcat, yine Kanuni tarafından satılan, aslen PGO markalı ve yağ soğutuculu bir scooter.
    Hesap kitap derken kafama yattı, Bobcat'in blok sağ tarafını aldım. Mis gibi uydurdum.

    O sayede, yağ giriş ve çıkışlarım oldu...



    Sağ taraftaki yağ çıkışı, sol taraftaki de tekrar bloğa geri dönüş için.

  7. #83
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Ama, bu konuda büyük sorun yaşadım, hatta vazgeçme seviyesine kadar geldim.

    Yağ giriş çıkış deliklerinin iç çapı 12 mm. Dişleri de 1.25 metrik.
    Kırk türlü yer dolaştım, kimsede 12x1.25 nipel ya da adaptör yok.

    Ben de, "iş başa düştü" dedim, gidip 12x1.25 civata aldım, içlerini deldim. Sonra da yan çevirip deldi, böylece civataların içinde T şeklinde yağ galerileri oldu. Gidip 12 mm halka rakor buldum, içine bakır pul kullanarak taktım, canavar gibi oldu!
    Yani, "banjo bolt" denen zımbırtıyı baştan icat etmek zorunda kaldım.

    Onların fotoğraflarını çekmeyi unutmuşum, pardon.

  8. #84
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Yağ soğutucu olarak, scooterin motor bölmesinin ön kısmına sığacak bir radyatör bulmam lazımdı.

    Aradığımı Thermaltake'in PC soğutucularında buldum. Bir adet 240 mm radyatör aldım, işimi çok güzel gördü. Epey uğraştırdı ama.

    Bu kısmın detayına sonra gireyim, fotoğrafları bulamadım...

  9. #85
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Neyse...

    Motoru toplamaya devam:

    Elim değmişken burçları da değiştirdim


  10. #86
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Motoru toplarken, ilk yaptığım şey segman açıklıklarını ölçmek oldu. (Ring gap demeye çalışıyorum burada)

    Bu önemli. Çok açık olursa yağ yakar, sağlıklı sıkıştırma olmaz. Çok kapalı olursa da, ısınınca uçları üst üste biner, kırılır, al başına belayı olur...

    Tüm segmanlar tam ölçülerinde çıktı:




  11. #87
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Segmanları tek tek silindirin içine sokup, pistonu kullanarak doğru konuma getirmeniz gerekiyor. Yoksa ölçüm sağlıklı olmaz.


  12. #88
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sonra da, segmanları pistona takıp montaja devam ettim.


  13. #89
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Klipslerin doğru takılması çok önemli. Bu yüzden motor dağılabilir.


  14. #90
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sonra, sırası ile silindir, kapak contası, silindir kapağı ve camshaft geldi.
    Sübap ayarlarını da yapıp kapağını kapattım.

    Sonra motor bir kez ısınıp soğuyunca bir kez daha ayar yaptım.






  15. #91
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İki kardeş takılırken...

    Biri 170 cc, diğeri yaklaşık 10 cc. Ama, büyüğün yarısı kadar güç üretiyor


  16. #92
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Beyler, benden bu akşamlık bu kadar...

    Yorgunluktan saçmalayıp kendimi rezil etmek yerine, bir çay koyup kafamı dağıtmaya gideyim en iyisi.

    Yarın buradan devam ederim.

    Asıl heyecan, aksiyon, dram ve entrikalar bundan sonra

  17. #93
    CupraR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    203
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok güzel bi proje olmuş becerinize hayran kaldım.Ellerinize sağlık.Bu arada sizi hatırladım zeytinburnunda karizma motorda karşılaşmıştık lastik almaya gelmiştiniz siz.

  18. #94

    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güzel proje devamını 4 gözle bekliyorum buda forumdaki ilk yorumum olsun

  19. #95
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Gelişme varmı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •