User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Elektroliz yolu ile Pas sökme

  1. #1
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Elektroliz yolu ile Pas sökme

    [*]Proje Adı : || Elektroliz Yolu ile Pas Sökme
    [*]Proje Yapımcısı : || Senat YENİGÜN (Psikolojik Deli)
    [*][B]Yapılan Araç Marka / model / yıl : Nissan Silvia 1990
    [*]Kullanılan Malzemeler:
    [*] 50*50*50 eski yavru akvaryumum
    [*]Akü şarj cihazı
    [*]Hurda Metal parçalar
    [*]Yıkama Sodası
    [*]36 litre Su
    [*]Bakır kablo


    Öncelikle : Elektroliz sırasında Hidrojen gazı açığa çıkmaktadır, ateş ile yaklaşmayın ve teneffüs etmeyiniz, Çalışma esnasında Maske Gözlük ve Eldiven kullanınız

    Aracımdan Söktüğüm paslanmış metal parçalar için uzun süreden beri aklımda olan elektroliz yöntemini denemeye karar vermiştim geçen hafta fakat yine diy bir proje olan car rotisserie nin üstündeki kaynak çapaklarını temizlerken bir anlık dalgınlıkla inceden parmağımı kestim taş motoru ile ve anca bugün deneme fırsatım oldu bu projeyi fotoğrafları ve videoları paylaşıyorum umarım işinize yarar.

    Paslı olan fren pedalını firewall a bağlayan parça


    Kurduğum sistem ve kullandığım malzemeler





    Sodayı suya ekledim yaklaşık olarak 30-34 litre su koydum yemek kaşığından biraz büyük bir kaşıkla 10 kaşık konuluyordu ben boya kapağı ile 3 kapak koydum

    Kablo Bağlantılarını yapıyorum burada önemli Husus (-) ucu pası sökmek istediğmiz malzemeye bağlıyoruz, (+) ucu işe işimize yaramayacak olan metal malzemeye bağlıyoruz




    Sistemimizi kurduktan sonra akü şarj aletimizi prize takıyoruz eğer metal parçamızın üstünden hava kabarcıkları çıkmaya başlamışsa sistemimiz çalışıyor demektir


    sistemin daha verimli çalışması için (+) ya bağladığmız metal yüzey alanını arttırmakta fayda var


    2.30 saat sonra elde ettiğmiz görüntü şu şekilde oldu

    daha sonra temiz bir bez yardımı ve diş fırçası ile biraz temizledim elimi tam kullanamadığım için fazla baskı uygulayamadım



    En son denemek için bide kolanın içinde beklettim yaklaşık olarak 1.5 litre
    Temizlemeden önce belki faydası olabilir ama temizledikten sonra pek bir işe yaramadı

    Umarım açıklayıcı bir anlatım olmuştur pazartesi günü bir aksilik olmaz ise 3-4 parçayı daha temizleyeceğim onlarında fotoğraflarını eklerim

    Kelime hataları ve anlatım bozukluğu için kusura bakmayın Saygılar Sevgiler

  2. #2
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oncelikle geçmis olsun.... devamini bekliyoruz...
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

  3. #3
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gerçekten güzel, faydalı ve en önemlisi akıllı bir çalışma.

    Bu yöntemin olmadık bir yerde işime yarayacağına eminim.
    Fikir verdiğiniz ve ayrıntılı anlattığınız için teşekkür ederim.

  4. #4
    metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tech de böyle konular olmalı işte eline sağlık
    Bil ki, hakları bedelsiz vermez, zulmeden alçak ;
    Özgürlük armağan edilmez, feth edilir ancak !!!

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ellerinize sağlık başarılı bir çalışma olmuş zımpara atmak bana hep zarar veren bir uygulama gibi görünüyordu bunda metala zarar verilmiyor gibi.

  6. #6
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel olmuş , bu arada geçmiş olsun .

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık. Ayrıntılı anlatımın için de teşekkürler.

    Akü şarj cihazı yerine başka neler kullanılabilir?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özellikle elin rahat girmediği yerler için ideal bir yöntem youtube da bir çok video mevcut bunla alakalı adamlar kocaman tanklar yapıyorlar klasik araçların parçalarını bu yöntem ile temizliyorlar .

    @o.b.k 12 voltluk adaptör ile olan bir çalışma var ama denemedim veya büyük parçada nekadar faydası olur bilemiyorum burdan izleyebilirsin
    Rust Removal Easy And Effective - YouTube

  9. #9
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bugün yaptığım örnekler
    ilk halleri



    2 saat sonra


    Bu sefer üstündeki tortuyu 400lük zımpara ile aldım daha kolay oldu sanki



    Astara Hazır


    Buda Diğer Parçamız



    Bundada bi değişiklik olsun isetedim en sevdiğim oyuncağım dremel ile temizledim çok daha kolay oldu





  10. #10
    gokselaltinok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst/Kartal
    Mesaj
    189
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merak ettiğim şey bu uygulamada metalde bi aşınma oluyormu? yani bahsettiğim şey mesela civata somun ikilisine bile yapılabilirmi ayrı ayrı?

  11. #11
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tebrik ederim, cok güzel konu diy olmuş, kullanılan o işe yaramayan metal parça tam olarak ne işe yarıyor ,elektroliz olayında önemli bir misyonu var sanırım + onun şuan ki durumu nasıl süreçten nasıl etkileniyor,?
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  12. #12
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Süper faydalı bir çalışma olmuş. Zamanında tencere, kap,kacakları elektrolizle nikel, krom kaplama yapıyorduk ama hiç pas sökmek aklıma gelmemişti, paslı parça bulunca deneyeyim

  13. #13
    gokselaltinok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    İst/Kartal
    Mesaj
    189
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bide havuz cammı olmak zorunda? Yalıtkan başka bişi olsa olmazmı?

  14. #14
    hakankaraaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    124
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boşuna uğraşmısım alt takımın tablalarıyla... bir surude aletin girmediği yerlerdeki pası sokmek icin saatlerce bundan sonra aynen bu uygulamaya devam 2.5 saat değilde 4 saat dursa daha yuksek amper ile ama aynı voltajla sonuçnasıl olurdu...
    hayat 3.500 rpm den sonra 0.9 barda başlar.....

  15. #15
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Goksel : yurtdışında takip ettiğim bir çok forumda vede youtube da izlediğim videolarda bu pas sökmek için bu yöntem kullanılıyor anladığım kadarı ile metalin paslanmamış kısımlarında herhangi bir farklılık olmuyor ve sadece paslı olan kısmı ana gövdeden uzaklaştırmaya yaramakta
    @63Owen : burdaki söyle düşün (-) den (+) pas atıyoruz
    @Alihan buda kaplamanın ters mantığı
    @Göksel : Cam olmak zorunda değil ben eski bir akvarist olduğum için eski yavru akvaryumumu kullandım yurt dışında plastik kaplar çöp kovaları küvetler vs kullananlarda var ama yalıtkan bir malzemenin kullanılması tehlikeli olabilir çünkü + ve - kutupların birbirleri ile temas etmesi gerekiyor
    @Hakan kardeşim yüksek amperli olan videolarda var onlardaki izlenimim reaksiyon çok hızlı gerçekleşiyor bendekine göre ama alev vs bakımından tehlikeli gördüm ama 2. saatte değil adamlar 2 dakikada yapıyorlar işlemi bizim acelemiz yok nede olsa eski sistem devam

  16. #16
    ernc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    670
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tebrik ederim uğraşınız için
    Elektroliz yoluyla pasını söküp üzerine otomotiv de kullanılan çinko-nikel kaplama yapılabilir..
    Veya direk asitte atıp arkasından tekrar pas oluşmaması için kostikli suyla yıkanabilir ama en güvenilir en doğru olanı çinko-nikel kaplamadır..

  17. #17
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunu 1 basamak ileri götürmeli
    pas sonrası krom kaplama yapmalı

  18. #18
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @ernc
    @Maxi

    bu yollarıda araştırıcam somun ve civatalar için böyle bir planım var bakır kaplama işini ve mantığımı anladım ama bu kullanılan malzemeler için en mantıklısı çinko kaplama olarak gözüküyor araştırmaya devam

  19. #19
    ernc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    670
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @ernc
    @Maxi

    bu yollarıda araştırıcam somun ve civatalar için böyle bir planım var bakır kaplama işini ve mantığımı anladım ama bu kullanılan malzemeler için en mantıklısı çinko kaplama olarak gözüküyor araştırmaya devam


    Aklınıza takılan bişey olursa sorabilirsiniz.. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Eskişehirde biz bu işi yapıyoruz...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •