Hatalı post. Yeni görseller 1 önceki sayfada.
Hatalı post. Yeni görseller 1 önceki sayfada.
Konu KÖROĞLU tarafından (24-06-2021 Saat 11:51 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bu akşam aracı topladım. Yağını suyunu koydum bu işlerle ilgili herhangi bir sorun çıkmadı. Devirdaim montajında sorun olmamasına sevindim açıkçası ilk defa yapınca insan tereddüt ediyor.
Gel gelelim lpg ecu suna giden tesisatta kabloları revize etmiştim ya hani, lpg aldım geldim ve araç lpg ye geçmiyor.
LPG tesisatının %90 ını (enjektör kabloları hariç) yeniden dağıttım.
Bir kablo tesisatın içinde erimeye başlamış. O kabloyu boydan boya yeniledim.
Tabi bunu yapmak için her yeri açmak gerekti hemen hemen 3 saat kadar uğraştım ama sonunda oldu.
Ufak tefek lehim ve kablo iyileştirmeleri yaptım yine ve aracın çalışmasında ciddi fark yarattı.
ben uzun süredir aracı ve çalışmasını tanıdığım için farkı çok net anlıyorum.
Tesisatın durumu hala istediğim seviyede değil.
Enjektör tarafında çok fazla ek var bir müsait zamanda da o kısmı halledip kaputu uzun süre açmamayı planlıyorum.
Bu arada kendime nazarım değdi, emektar lehim makinam dün akşam bozuldu![]()
Umarım olur![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (25-06-2021 Saat 07:08 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
eline sağlık kaan
hiç boş bırakmıyorlar masallah
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Bu sefer bir ahmet kaya şarkısıyla başlamak istiyorum,
Bugün düşünemeyeceğin kadar başım belada
Radyatör patlamış üstelik antifiriz damlatmakta
İler tutar yanı yok, iler tutar yanı yok
Evet her şey çok güzel gidiyor derken bursa seyahati dönüşü radyatör plastik kısımları hayata gözlerini yumdu.
Deneme amaçlı kağıt koydum aracın altına, akşam bir geldim kağıtlar pespembe.
biraz inceledim ettim radyatör ayaklarının olduğu yerden sızdırıyor. Giriştim radyatörü söktüm. 1 saat kadar sürdü sürmedi.
Mondeo bu konuda inanılmaz kullanıcı dostu bir alet.
Radyatör alttan çıkıyor fan üstten. Fan'ı 2 tane cıvata tutuyor. Ama fanı çıkarmak için gaz kelebeğini ve braketini sökmek gerekiyor.
Şu ayakta 2 tane cıvata olması lazım ama 1 tane takıp geçmişler. Cırt falan sanayinin vazgeçilmez yardımcıları.
Daha önce bahsettiğim direksiyon pompası yağ kaçağı etkileri burada da devam, temizlenecek.
Söktükçe sevindiğim tek şey ön kısım da hata bela yok fabrikadan nasıl çıktıysa şase panel ellenmemiş. 480 bin km ye göre iyi.
Karter muhafazanın arka cıvatası çıkmıyor yalama olmuş. Onu çıkarabilirsem eğer temizleyip boyayacağım.
Fan'ı dışarı aldım pis hali, temizleyip takacağım.
Baş suçlumuz, işin enteresan yanı ben bunu 1-1.5 sene önce değiştirdim. Üst parçası kırıldı diye.
Garajın için tam curcuna bi el atıp düzeltmem lazım sağı solu.
Buralardan sızdırıyor,
Az önceki ayaklar, tel fırça ile bi kat geçtim.
Sonra 2-3 kat daha geçtim ve kötü durumda olanın üzerindeki pasları aldım,
Bunları daha sonra hammerite denilen bir boya ile boyadım. Pasa 5 yıl kadar dayanlıklık sağlıyormuş.
Bilgi isteyen olursa Hammerite ile metallerde mukemmel sonuc
Bu gün de hortum kelepçelerini değiştireceğim ve çıkan paslı cıvataları paslanmaz cıvatalar ile değiştireceğim. Hammerite boya ile bu ayakların bağlantılarını ve alt kısımda paslanma emaresi gösteren yerleri de boyayacağım. Bu boya ile Ford KA nın bagaj zemini ve zeminin yola bakan kısmını boyamıştım gayet iyi olmuştu.
Radyatör yarın elimde olur. O arada ben boşta kalan ve içi börtü-böcek dolu olan klima radyatörünü temizleyeceğim.
Bu tür işleri kendin yapmanın en güzel tarafı istediğin gibi temizlik vs yapabiliyorsun. Usta değiştirse radyatörü ne bu ayakları eller ne de klima radyatörünü temizlerdi.
Konu KÖROĞLU tarafından (05-07-2021 Saat 09:20 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Çok eski olmayan radyatörün rahmetli olması kötü olmuş.Kendin söküp takman yine ilaç gibi gelmiş abi.Geçmiş olsun![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Sanırım bu golü kendim attım kendime, n11 yorumuna aldanıp aldığım antifiriz beni sınıfta bıraktı.
Ucuz etin yahnisi olduk gibi geliyor, Ha belki de zaten bozulacaktı radyatör bilmiyorum, ama en güzeli hepsi evin önünde oluyor yolda kalmadan sök tak yapıp işi bitiriyoruz.
Tak geç de yapamıyorum oraları bi ellemem temizlemem lazım. Aslında bu kadar sökmüşken bi emme manifoldunu da sökmem lazım ama zamanım yok :S
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
eline koluna sağlık kardeşim.bu ustacıklar,usta eder adamı
microhatch C1 ist.park 3:00,54
https://www.youtube.com/watch?v=C1K8fwGhcsA
https://www.instagram.com/c1_bvb973/
Ben orijinalini kullanıyorum:
FMY ANTİFRİZ 3 LİTRE - Yedekparcaford.com
Memnumum tavsiye ederim. Yalnız ustada vardı siteden almadım.
"...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Akşam mesaiye erken başladık1 hafta da 3kg kadar verdim sayesinde sağolsun, diyet yaptıran araba yapmışlar.
Şaka bir yana araçla uğraşırken yemek gelmiyor aklıma, kendimi kaybediyorum bi şekilde.
Neyse enjektör tesisatımıza parmak atmayan ek yapmayan kalmamıştı, önce onun bir görseli ile başlayayım.
Yine soketli bir şekilde tesisatı düzeltmek istedim ama aldığım soketten istediğim verimi alamayacağımı düşününce soket işini iptal ettim.
Kablolar karışmasın diye kablo renklerini ve soket numaralarını hem üzerlerine hem de bir deftere not ettim.
Aldığım soket bu pin ler ile çalışacaktı ama erkek pin'in sokete giren kısmında ya benim beceriksizliğim ya da malzeme hatasından dolayı dişi ile buluşmadı, ya da çok az buluştu içime sinmedi. Ben de soketsiz şekilde makaron ile yapmaya karar verdim.
Enjektör soketi aşağıdaki gibiydi, normalde 4 enjektör için 4 kablo var. 1 tanesi ortak 4 tanesi enj göre ayrı ayrı geliyor tesisattan.
Sonra kablolamayı yenilemek için enjektörleri komple ayırdım tesisattan numaralarına göre kablolara not yazıp yapıştırdım, araç üzerinde deneyerek kablo boyunu ayarladım. Kablolar bant izi yüzünden çok pisti onları da temizledim.
1. enj. soketi temiz diğerleri pis bu fotoda.
Tesisattan bağımsız temizlenmiş soketler.
Eskiden ortak bir hattan 4 tane (şase diyelim) şase kablosu enjektörlerin beyaz kablolarına gidiyordu.
Ben bunu aşağıdaki şekilde değiştirdim. Tek bir uzun kabloya kabloyu hiç kesmeden kablo tellerinin arasına bağlayıp lehimledim.
Enjektör yakıt hattı gibi düşünün.
Atıl tost makinası lehim işleri için güzel yardımcı oldu,
Tesisat az buçuk bir şeye benzemeye başladı. İzolesini iş tamamen bittikten sonra bez bant + yarıklı spiral hortum ile yapacağım.
Baktım saat 23.30 lara geldi, her enjektörün ayrı olan kablolarını karışmaması için bantla sabitledim ve çıktım.
Aynı tesisat üzerinde bu şase kablosuna bağlanan diğer soket kablolarını da daha uygun yerlerden lehimledim.
Gecenin son fotosu bu oldu, Yavaş ilerliyor ama tam istediğim gibi içime sine sine yapmaya çalışıyorum ki bir daha açmak zorunda kalmayayım. Hazır araç üzerinde radyatör yokken çalışması daha kolay oluyor. Tesisatı toplamadan önce yeni hortum vs alıp dış izolesini de geliştireceğim. İlerleyen dönemde bu konuda bir sorun yaşamak istemiyorum.
Evet uğraştırıyor zaman alıyor ama bu işi dışarıda yaptırsam asla kimse bu kadar özenerek yapmaz.
Bu akşam tesisat işini bitiririm gibi geliyor. Motor içi temizliği yapıp radyatör takılacak hale getirmeye çalışacağım.
Ufak tefek eksikler illa çıkacak onları da yavaş yavaş bitirmiş olurum diye düşünüyorum.
Bu arada genel olarak yaptıklarımı yazayım not gibi dursun burada.
Radyatör hortumları değiştirdim
Devirdaim'i değiştirdim
Taşırma kabı kapağını değiştirdim,
Radyatör kargoda değişecek,
Termostat değişti,
Su dağıtım kütüğü revize oldu,
Egr temizledim ve körledim,
Yağ - hava -yağ filtresi değiştirdim,
Yağ filtre kabını değiştirdim,
Elektrik tesisatını oldukça revize ettim.
Su ile alakalı kısımlarda değişmeyen çok az şey kaldı.
Konu KÖROĞLU tarafından (07-07-2021 Saat 13:15 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
bence o radyatör antifrizden plastik yerinden bırakma yapmaz, ya radyatörün imalat hatası, ya basınçlı kapak arızalı basıncı atamamış şişmiş patlamış yada taşırma kabına giden hortumda tıkanma olmuş basıncı atamadığından yine radyatörü patlatmış.
sanırım herşey değiştiğine göre sorun ortadan kalmıştır.
İmalat hatası şöyle olamaz, ekim 2019 da aldım ben arabayı. Evin önünde radyatörün üst küçük borusunun girdiği yer kırıldı nasıl olduğunu anlamadığım şekilde. Neyse yanılmıyor ise mart 2020 gibi değiştirdim radyatörü. Yani bu radyatör 14-15 aydır aracın üzerinde sorunsuz çalıştı tek damla akıtmadan.
Daha radyatörü takamadım, aldığım firma göya pazartesi veriyordu kargoya gel gör ki bugün yani çarşamba verecekler. Henüz kargo no alamadık.
Kapakta bi sorun vardı muhtemelen eski kapak takılıyken radyatör üst hortumundan hava verdiğimde taşırma kabından hava çıkıyordu ( kapağı kurcaladım bozdum muhtemelen) Takılı kalmış hissi bende de var.
Yeni kapağı taktığımda taşırma kabından hava çıkışı yok, doğrudan radyatör alt hortumdan çıkıyor hava.
Değişmedik bir taşırma kabı kaldı, o da zaten sağlam değiştirmek istemiyorum.
Çıkan Radyatöre de kenarlardan epoksi ile dolgu yapacağım sonra test edeceğim su doldurup. Eğer herhangi bir akıtma olmazsa kenarda durur yedek olarak.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Girişince hızımı alamadığımdan mütevellit, Tüm soketleri kontrol ettim diplerinde hasar olanları yeniden lehimledim.
Şöyle güzel bir çalışma bırakıyorum şuraya, kabloları tutsun diye delikten geçirdim sonra da lehimledimAferin bana, bir daha sök tak iş çıkardım kendime
![]()
Bu da minik misafirim, ya evden kaçmış ya da sokağa atmışlar. Nasıl güzel nasıl gelip sevdiriyor kendini anlatamam. Biraz yemek verdim, biraz da üşümüş belli ki geldi garajda benle beraber takıldı gece yarısına kadar.
Hah sokette kalmıştık, soketi düzelttim güzelce. Soket diplerine sıcak silikon sıkıyorum eğip büküldüklerinde kopmasınlar diye. Faydasını gördüm.
4 saat ayakta çalışınca dedim az oturayım soluklanayım, hop geldi kucağıma. Ben arabaya bakıp o kadar ekle düzelt yaptık marşa basınca ya evde yoksan olursa ne yaparım diye düşünürken sanırım o da ulan bu akşamı da çıkardık yemek yer bulduk yarın ne yapıcaz'ı düşünüyor![]()
(Sabah geldi yine yanıma, garajı atım içeride maması vardı, sokakta kalmasın diye de garajı 10 cm kadar açık bıraktım girip çıksın diye, bu günü de kurtardı kerata)
Enjektör ortak kablosuna sigorta kutusundan gelen kablo. 3 kabloyu bir araya nasıl bağlarım derken bu fiş aklıma geldi, bence gayet güzel oldu.
Daha sonra bunun üzerine bir de lehim yaptım çiçek gibi oldu. Makaronu yazmıyorum artık zira makaron kırmızı çizgimiz / olmazsa olmazımız.
Enjektörlerin kablolamasını yaptım ölç biç derken biraz zaman aldı ama tam istediğim gibi oldu. Minimum ek maximum lehim.
Tabi bu arada fotolarda olmayan bazı soketler lpg tesisatı ile std olarak uzun geldiği içi bükülüp bantlanıyor, ben bunları ara göre kısalttım. Eklerini vs düzelttim.
Daha sonra lpg tesisatının kablo demeti ilk montajda içinden su geçen bir parça ile ve lpg regülatörü arasından çekilmişti, bu da çok sıcağa maruz kalması demekti, o kısmı da sıcak görmeyecek şekilde değiştirdim ve izole ettim. 2 metre yarıklı spiral hortum aldım mis gibi oldu.
Bu foto da sigorta kutusundan gelen EGR / KELEBEK / EGZ. SENSÖRÜ ve adını bilmediğim 3 sensöre daha giden kabloları içeren demet, bunu da sigorta kutusundan itibaren hem izole ettim hem de enjektörlerin ortak kablosuna gelen kablo da erime vardı onu değiştirdim. Yukarıda foto atmıştım sigorta kutusu içine ek koymak durumunda kaldım.
Bez bant hayat kurtarıyor bu konularda, enj. tesisatını güzelce sardım sarmaladım.
Radyatör de bu akşam geliyor, bi takalım marş yapalım bakalım ne olacak.
Konu KÖROĞLU tarafından (08-07-2021 Saat 10:06 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
İşçiliği , emeği ve özellikle sabrını tebrik ediyorum abi. Yavrucuk da çok tatlıymış bu arada![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Radyatör geldi uzun süre sonra, görsel dursun birine lazm olur. 368700 Mk3 Duratech HE motor için.
Yukarıda fotolarını atmıştım radyatör alt ayakları. HAmmerite denilen pasa uzun süre dayanıklı boya ile boyadım.
Bu sefer radyatör ayaklarındaki kauçukları düzgün monte ettim, kauçuğun bir kısmı metala geçiyor. Öncesinde üstünde bırakmışlardı.
Alt radyatör hortumunda kendisinde pense ile sıkmalı kelepçesi var onu açması zor oluyor. Yeni kelepçeler aldım kelepçe içine de hortuma zarar vermesin diye bisikle tiç lastiğinden parça koydum.
Radyatörü yerine oturttum, ama bunun için 2 kişi lazım, zira klima radyatörü geçmeli şekilde takılıyor radyatöre. Alt ayaklar boşta kaldığı için üstten birinin tutması lazım. allahtan eşim de bisiklet mekanikerliği yaptığı için az buçuk anlıyor ondan destek aldım.
Temizlemeden takmıyoruz elbette, fanımız.
Sonunda fanı da taktık. Radyatör komple 8 cıvata somun ile çıkıyor, gerçekten zor değilmiş.
Sonra gaz kelebeğini fan'ı çıkarbilmek için sökmüştüm. Etrafını da polisajladım matkap ucu tel fırça ile.
Daha sonra aracı topladım, lpg hortumunun yerini değiştirdim, kabloları su geçen yerlerden (sıcak sebebiyle) uzak tıutacak şekilde yeniden yerleştirdim. Yarıklı sprial hortum ile açıkta kablo kalmayacak şekilde hepsini dıştan izole ettim ve etrafını bir kısım bantla sardım.
Aracı önce çeşme suyuyla doldurdum, taşırmaya gelen geri dönüş hortumundan temiz su gelene kadar böyle çalıştırdım. Yaklaşık 20-30 dk civarı çalıştı bu arada 15+ lt temiz su kullandım.
Daha sonra 5 litre saf su ekledim. Saf su bittikten sonra 3.5 lt de antifiriz ekledim ve sistemi kapattım.
Öncelikle aracın çalışmasında net bir rahatlama var, psikolojik mi bilmiyorum ama daha iyi çalışıyor gibi hissediyorum.
Dahası çok daha güzel devirleniyor eskiden kesiklik olan devirler vardı onlar ortadan kalmış.
Sadece 2. viteste bir tekleme oldu 11 km yol geldim, son 1 km si de 6k devir dönerek geldim obd den de su sıcaklığı kontrol ettim.
Şuan asayiş berkemal görünüyor, bir iki gün test edelim bakalım bir sorun yaşayacak mıyız.
Eğer mekanik açıdan sıkıntılarımız bitti ise bundan sonra kozmetik tarafa geçiyorum artık, zira aracı satacaktım ama km den ötürü kimse almak istemedi. Son bir ayda baya güzel masraf ettik, soğutma sistemi ile alakalı şeyleri değiştirdik. Lastik aldık vs. Daha önce de zaten yürüyen aksamda revizeler yapmıştım, keza lpg tesisatı / regülatör tamir takımını hortumları değiştirip enjektörleri temizlemiştim. Eğer makinayı kırmazsak es kaza yapılacak pek bir şey kalmadı motor kısmında. Bakalım böyle biraz kullanalım.
Konu KÖROĞLU tarafından (09-07-2021 Saat 07:51 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)