- Proje Adı : Custom Downpipe
- Proje Yapımcısı : Çağrı SARIKAYA
- Yapılan Araç Marka model / yıl : fiat 131 turbo / 1982 T
- Projenin Konumu: Motor /eksoz
- Kullanılan Malzemeler:
- 4 cm 76mm paslanmaz 2mm boru
- 2 adet fittings paslanmaz dirsek
- 1 adet 76-60mm redüksiyon
- IHI td04 lazer kesim flanş
- aem afr somunu
- egt sensor somunu
- dei titanium wrap sargı bezi
- akis kelepçeleri
ÖNCELİKLE TURBOMUZUN ARKA EKSOZ KISMINI İNCELEYİP NASIL BİR ŞEKİL ÇIKARABİLİRİM DİYE DÜŞÜNDÜKDEN SONRA İNTERNAL WESTEGATEMİZDEN RAHAT GAZ ÇIKMASI İÇİN BİR ANA ÇIKIŞ YAPMAK GEREKİYORDU , KABATAKSAL OLUŞTUKDAN SONRA İLK ÖNCE EKSOZ FLANŞI İÇİN EKSOZ KISMININ CONTASINI ALIP PLASMA KESİM İÇİN LAZER KESİMCİYE CONTAYI VERDİM VE 10MM FLANŞ KESİLDİ ,
LAZER KESİM
WESTEGATE YUVASINDAN 76 MM e DİREK DARALTMAK KALIP İŞİ VE ZOR OLDUGUNDAN DOLAYI 76MM DÜZ BORUYU ÇIKIŞ YUVASINA KAYNATTIKDAN SONRA WESTEGATE TARAFINDAN TERS U KESTİKDEN SONRA GERİ KALAN KISIMI DOLDURMAK İÇİN BAŞKA BORUNUN YARISINI KESİP DİĞER YERE BİRLEŞTİRDİM , AÇIK KALAN YERLERİ OKSİJENLE ISITIP ÇEKİÇLEDİKDEN SONRA ANA ŞEKLİMİZ OLUŞTU YAZIYLA TAM OLARAK ANLATAMAM DİYE BİRDE ŞEKİL ÇİZDİM ORASI BELKİ DAHA AÇIKLAYICI OLUR DİYE BİRDE ORDAN BELİRTİYİM
1 NUMARALI DÜZ 76MM BORUMUZU MENGENEYLE BİRAZ OVALLEŞTİRDİKDEN SONRA ALTTAKİ ŞEKİLİ ALDI BU OVAL BORUYU B KISMINA KAYNATTIKDAN SONRA 2 NUMARALI YERİ ŞEKİLDEKİ GİBİ KESTİM VE 3 NUMARALI PARÇAYI ORAYA KAYNATTIKDAN SONRA OKSIJENLE DÜZELTİP ANA ŞEKİL OLUŞTU
KAYNAK BAŞLADI
GERİ KALAN KISIMDA 2 ADET 76MM FİTTİNGS DİRSEK VE 1 ADET 76-60 MM REDÜKSİYON KULLANILDI
76mm dirseklerin açılarını ayarladıkdan sonra en sona redüksiyon kaynatıldı
ARTIK DOWNPİPE OLUŞTU AFR VE EGT SENSÖR YERLERİDE KAYNATILDI GERİYE SARGI BEZİYLE SARMAK VE MONTAJ KALDI
![]()
VE SON ŞEKLİMİZ ARTIK ARABANIN ÜZERİNDE
DOWNPİPE NEDİR ? TAM OLARAK BİR KARŞILIĞI YOK AMA EKSOZ GAZININ DAHA HIZLI (FREE FLOW ) ÇIKMASINA YARAYAN BİR PARÇA DİYEYİM VE GEÇEYİM![]()