ellerinize sağlık çok başarılı süperkocaman maşallah
![]()
Ozaman bende canın bmwpassiona açtığı restorasyon başlığını ekliyim
Selam Arkadaşlar,
Hayallerimin otomobili E30 M3'üme :lovy 2007 yılının nisan ayında sahip olabildim fakat tabiki aracım hayallerimdeki gibi değildi, ***** yaşı olmuş 21 ! Bu yuzden kısa bir muddet araca bindikten sonra yaz başı hafiften eksiklerini düzeltmeye başlayayım dedim. Ufak aksam yenilemeleri, biraz motor bakımı derken kendimi bir anda ufak çapta bir restorasyonun içinde buldum. Pas tedavileri, komple sıfır motor ve aktarma organlarının buyuk kısmı yenilendi. Ama halimden memnundum çünkü bu aracı alırken beni böyle bir yolculuğa sürüklüyüceğinide tahmin etmiştim. Hatta arabayı benim için çekici kılan özelliklerden biride buydu alırken...
Nisan 2007 de başlayan toplama faslımız geçtiğimiz günlerde geçici olarakta olsa son buldu. Önümüzdeki senede geri kalan kaporta-boya işlemlerini halledip evladiyelik yapmayı planlıyorum ama şimdilik çıkan sonuç benim için son derece tatmin edici..
Bu konu vasitasıyla, arabamın bugunku haline gelmesinde mukemmel işçiliğini, bilgisini ve emeğini çok sıkıntılı günlerinde dahil olmak üzere veren ustam ve arkadaşım Savaş Paşaoğlu ve atölyesindeki Hakan Paşaoğlu başta olmak üzere çalışan herkese teşekkür ediyorum.
Savaş olmasa bu araba sanayi köşelerinde zerre kadar e30 m3 bilgisi olmayan cahil ustaların ellerinde bir dukkanından öbürküne dolaşır durur, heba olurdu..
Sözü fazla uzatmadan resimlere geçiyorum,
Aracı ilk aldığım gün,
Sanayide ilk başlayan işlem çürük tamirleri, E30 ların tipik hastalığı teker içleri,
Kaynak yapıldıktan sonra boyası atılırken,
Yıllar içinde eskimiş diğer bazı parçalar,
Sararmış su genleşme tankı, boyası dökülmüş motor kapağı, depo benzin hattı kapağı vs...
Individual Throttle Bodies ! Sıralı gaz kelebekleri...nerdeyse simsiyah olmuşlardı bakımsızlıktan..
Benzi hattı kapağı yenilenirken, bu parça üstte teker içinin boyandığı resimdeki gazete ile sarılan yere geliyor.
Direksiyon, elfreni körüğü ve vites topuzu yenilendi...
Buraya kadar yapılan işlemler önlem bazında yapılmıştı ve bir muddet daha arabaya pek birşey yapmaya gerek duymuyordum FAKAT, birkac gun sonra motordan gelen hiç içaçıcı olmayan sesler ve zaman zaman yanan yağ ikaz lambası beni evhamlandırdı ve iş dahada buyumeden motoru açıp bir bakmak istedim.... Ve maalesef,
Çıkan manzara korkunçtu, motorun kalbi sayılabilecek krank bitti bitecekti ve bunun anlamı arabanın komple motor istediğiydi. İşte bu esnada içimden İbo'nun Acı Gerçekler şarkısını mırıldanmaya başladım. Çünkü bu derece eski bir M makinanın parçalarının benimde kanımı eMiceginden kuşkum yoktu...
Ama yapıcak birşey yok... yapmışken tam olsun dedik ve motoru dağıtıp hasar tesbitine başladık...
Hatta bir muddet arabayı arkadan motorluya bile çevirdik ama böylede yürütemedik...![]()
Motoru dağıttıktan sonra değişmesi gereken parçaların bir listesini çıkarıp, siparişlerini verdik :sad1 ! O listeyi görüncede Tarkan'ın vay anam vay şarkısını mırındandım...
Bu arada motoru sökünce kaput içindede çürümeler olduğunu fark ettik ve parçaları beklerken kaput içinide temizletip boyatalım dedik..
Boyadan sonra,
Yine boş durmayalım dedik ve parçaları beklerken motorun ustunden çıkan bütün civatalar, vidalar ve diğer metal aksamları galvanizlenip, evladiyelik hale getirildi.. Klasik araçlar için bence şart olan bir işlem..
Yaklaşık 3 ay kadar sonra parçaların büyük bir kısmı biraraya geldi (E30 M3 parçası kolay bulunmuyor ve hatta hiç kolay getirilemiyor... )
Dewaaammm......
Arabamda orjinallik en önem verdiğim şey ama bu acı faturayı bir daha yaşamamak için pistonları ve kolları uzun ömürlü ve dayanıklı olması için forged aldım.
Veee Savaş Ustalığını konuşturmaya başladı !!! Motor yavaş yavaş biraraya gelmeye başlıyor...
Blok rektifiye edildi ve fabrika çıkısı orjinal renginde yeniden boyandı,
Sıfır krank ve piston kolları yerleştirildi,
Pistonlar ve blok üzerindeki diğer galvanizlenmiş aksamlar takıldı,
Blok altındaki en ufak civataya kadar galvanizlenip monte edildi..
Valfler,
![]()
Contalar yerleştirilirken...
Kumlatılıp boyanan motor kapagımızda takıldıktan sonra nurtopu gibi gıcır gıcır, yepyeni bir S14'ümüz oldu...
Sıra geldi bu güzelliği arabaya yerleştirmeye,
En zor kısım bittikten sonra ufak birkaç elektrik işi yapılmaya elektrikçiye gitti , burdada sağolsun Volkan Usta arabanın berbat haldeki bütün kablolarını yeniledi ve düzgün çalışmayan bütün aksamlarını tamir etti.. Göstergeler, düğmeler ışıklar vs...
Son olarak Büyük İskender egzozdaki bu iğrenç patlağı halletti...
Kaynakla kapattıktan sonrada komple butun egzostu tertemiz siyaha boyadık..
Egzoz da takıldıktan sonra Savaş son kontrolleride yapıp aracı bana teslim etti :sapsap:sapsap
Araç aylardır sanayide yattığı için alıralmaz Kerem'in kızıltopraktaki Meguiar's ına götürüp kendine getirttim...
Ve işte aylar süren uğraşın, sabırın ve maddi fedakarlığın sonucu...
Veda-i iftiharımız !
Devaammmm.........
[/QUOTE]
Benim için hem gurur verici hemde heyecan verici bu serüvenimi sizinle paylaşmak istedim...İlginiz için teşekkürler....
E30 M3 FOREVER !!!
bunlarıda gördükten sonra ciddi anlamda anladımki tam evladiyelik olmuş tekrardan maşallah
74 model sehpa...
Ozman NURBURGRING gelsin=)
Araçları gemiye yükledikten sonra,
vee dewamı....
![]()
Anam aracı Almanya'ya bile götürmüş. İşte otomobil sevgisi budur ya.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
ellerinize sağlık mükemmel
Biz hayatı mayaların takvimine göre değil ALLAH ın taktirine göre yaşarız
aşık oldum![]()
maşallah, araba çok özel ve güzel. sahibi çok emek vermiş ama karşılığını da almış
bu güzel çekimler, yapım aşaması ve ring fotoları için teşekkürler
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)