Cok gecmis olsun kardesim, olur boyle seyler bu islerde onemli olan bir daha ayni sikintinin yasanmamasi icin sebebi net olarak tespit edip kesin cozum uretmek.
Karterdeki yag suzgecinin resmi var mi veya soktugunuzde yag pompasinin icinde cabak var miyidi? diger yataklardada bariz asinti , egzantriklerde asinti veya piston pimlerinde asinti var mi?
incelemeden fikir yurutmek cok zor ama belki faydasi olur diye aklima gelen seyi soyliyim,
bana sanki capak alip yag pompasi kilitlemis, bu sebeplede krank kamasinin gectigi yerden kopartmis gibi geldi yani oncelikle kol yatagi dokmus , cikan capaklarla da pompa kilitlenip rotoru kirmis olabilir, cunku hicbir arabada kullanilan yag pompasinin rotoru zayif kirilacak bir malzemeden uretilmez, guvenli katsayisi cok yuksektir.
Diger bir sebepte krankta veya volanda balans olmasi sebebiyle, rotorda vuruntuya sebep olup kamanin gectigi yeri kirmasi olabilir. Bunu ana ciplaklardaki asintidan tespit edebilirsin.
Fakat benim bu resimlerden cikardigim kadari ile once yag pompasinin kitlemesi daha mantikli geliyor.