User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: vti ateşleme sigortası attı??

  1. #1
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vti ateşleme sigortası attı??

    arkadaşlar bir tümsekten geçtim hızım 20-25km iken, sarsıntıdan sonra motor lambası yandı hemen sağa çekip stop ettim araba tekrar marş basmama rağmen çalışmadı. arıza tespit soketinden kısa devre ile arızaya bakayım dedim 4 uzun bir kısa sinyali verdi o da egzosun oradaki o2 sensörü ile ilgili, arabanın çalışmasına mahzuru yoktur. neyse bayram günü rezilliği çektik sanayiye çektirdik aracı distribitöre kadar elektrik geliyor bujilere geçmiyor, artık mecburen bobin distiribitör maceralara atılacaktık ki kaput mandalının oradaki panelden kırmızı renkli ateşleme sigortasının attığını fark ettik değiştirdik araç randumanlı çalışıyor..

    uzun uzun anlattım ama daha yeni komple motor yaptım arkadaşlar rodajımda 800lü km'lerdeyim, atan sigorta kafamı çok karıştırdı sizce baktırılması gereken bir yer var mıdır??

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    tekrarlamaz bence tesadüften başka bişey değil

  3. #3
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inşAllah diyorum ama burada bu vti makinasının resmen profları var, illa benzer durumları yaşayanlar vardır, daha acı şeyler yaşamaktansa buradan soruyorum ki önlem alalım.. teşekkürler

  4. #4
    mucahidk
    Misafir

    Borpower

    Geçmiş olsun. Bende ileride bir sıkıntı çıkarabileceği düşüncesinde değilim.

    Konuyla ilgisi yok diyeceksiniz ama eklemek istediğim bir husus var. Aracınız rodaj sürecinde olduğu için yazayım dedim. Sizin aracın içinde bulunduğu süreci daha sağlam ve etkin korumaya dönüştüreceği kanaatindeyim. Çünkü aracınızın şu anki durumu buna çok uygun. Söylemek istediğim; BORPOWER MS-ULTRA 250 serisini yağ değişiminde temiz bir yağ ve temiz bir filtre ile kullan. Uzun vadede motoruna büyük koruma sağlayacaktır.

    Burada önemli bir nokta 2. yağ değişimine kadar kesinlikle smooth bir kullanım. Gaza abanmak yok.
    Alıntı aviator35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir tümsekten geçtim hızım 20-25km iken, sarsıntıdan sonra motor lambası yandı hemen sağa çekip stop ettim araba tekrar marş basmama rağmen çalışmadı. arıza tespit soketinden kısa devre ile arızaya bakayım dedim 4 uzun bir kısa sinyali verdi o da egzosun oradaki o2 sensörü ile ilgili, arabanın çalışmasına mahzuru yoktur. neyse bayram günü rezilliği çektik sanayiye çektirdik aracı distribitöre kadar elektrik geliyor bujilere geçmiyor, artık mecburen bobin distiribitör maceralara atılacaktık ki kaput mandalının oradaki panelden kırmızı renkli ateşleme sigortasının attığını fark ettik değiştirdik araç randumanlı çalışıyor..

    uzun uzun anlattım ama daha yeni komple motor yaptım arkadaşlar rodajımda 800lü km'lerdeyim, atan sigorta kafamı çok karıştırdı sizce baktırılması gereken bir yer var mıdır??

  5. #5
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mucahidk arkadasımızın dedıgı BOR ve vs. gıbı katkıları sakın arabanda kullanma !!!!!
    vtec motorlarda agır problemlere yol acıyor
    Honda turkıye servıslere gonderdıgı teknık blten ıle bunu zamanında acıklamıstı.

    Beyın ana sıgortası atmıs yuksek voltajdan dolayı atmıs olabılır sıkıntı cıkaracak bır problem olmadıgını dusunuyorum.

  6. #6
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı olay turbolu civis de başımıza gelmişti...arada sırada sigrtayı atıyordu arızayı epey aradık muhtemelen biryerde kısa devre olacagı ümidi ile heryere baktık yok yok yok en son arıza takip sonucu enjektörden çıktı..... ama herzaman yapmıyordu ara ara yapıyordu.... enjektörüne bi bak baglantılarına.... falan.
    gariban 106 gti....

  7. #7
    mucahidk
    Misafir
    Gerçekten merak ettiğim için soruyorum.
    • Problemleri başlıklar halinde öğrenebilirmiyim?
    • Genelge konusuna gelince ulaşabilirmiyiz bu belgeye.

    Çünkü sektörde o kadar çok BOR adı altında yağlayıcı olduğunu savunan ürün varki. Bunların içeriği tartışılır. Bunları kastediyorsan tamam. Ancak BORPOWER bu markalardan çok farklı içeriğe sahip bir ürün diye düşünüyorum. İnceledim. Araştırdım. Araçlarımda hep kullandım.

    VTEC motorlara gelince; ülkemiz genelinde bu motorların nasıl hor kullanıldığı hepimizce aşikar. Tin tin ritmde kullanan çok azdır. Oysa vtec motorlarının uygun normlarda kullanıldığında hiç anahtar değmeden 1 milyon km.yi bile göreceğine inanıyorum. Çünkü atmosferik bir motorda olabilecek en uygun teknolojiyi barındırdığına inanıyorum.

    Sanırım sizin söylediğiniz bu problemler başka nedenlerle kaynaklanmış olabilir. Yoksa sadece bu markanın içeriğinden kaynaklanıyor diye birşey söyleyemeyiz.
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mucahidk arkadasımızın dedıgı BOR ve vs. gıbı katkıları sakın arabanda kullanma !!!!!
    vtec motorlarda agır problemlere yol acıyor
    Honda turkıye servıslere gonderdıgı teknık blten ıle bunu zamanında acıklamıstı.

    Beyın ana sıgortası atmıs yuksek voltajdan dolayı atmıs olabılır sıkıntı cıkaracak bır problem olmadıgını dusunuyorum.

  8. #8
    Toul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    B'Nürnberg \ 01
    Mesaj
    211
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mucahidk arkadasımızın dedıgı BOR ve vs. gıbı katkıları sakın arabanda kullanma !!!!!
    vtec motorlarda agır problemlere yol acıyor
    Honda turkıye servıslere gonderdıgı teknık blten ıle bunu zamanında acıklamıstı.

    Beyın ana sıgortası atmıs yuksek voltajdan dolayı atmıs olabılır sıkıntı cıkaracak bır problem olmadıgını dusunuyorum.
    Mert kardeşime katiliyorum bor ve diğer katkı maddelerinden sakın ama sakın kullanma bizim başımıza geldi.

    Başlangıcıda rölanti de sorun çıkmasıyla başlıyor sorun katkı maddesini kullandıgındaki ilktepki arac alt devirlerde sapitiyor ve sorunları gittikce aksamlara kadar ağır sorunlar yaratmaya kadar devam ediyor..başedemiyorsun açıkcası.

    Benim VTI'yımda canımı acıtan kötü olaylardan 1tanesiydi diyebilirim bu olayın. ve çokda can acıtıcı şeyler yaşadim bor katkı maddesinden sonra gerçekten.
    Tolga Say.
    Project01 Garage

  9. #9
    mucahidk
    Misafir
    Tolga bey, şüphesiz mekaniği ve aracını seven bir insanın aracına birşey olması can sıkıcı bir durum. Ancak bir önceki mesajda yazdığımı tekrar okumanızı tavsiye edeceğim. Problemlerden sadece yüzeysel bahsedersek çok kabul edilebilir bir yanı yok. Bu şekilde problem sadece lokal yani yaşadığınızla kalır.

    Gerçekten bu durumu anlamaya çalışıyorum. O sebeple öğrenmek istiyorum..

    • Bu problem yaşayan araçlar tamamen hiç bir mod olmayan default spec araçlarmı?
    • Motorda meydana getirdiği sıkıntılar görsel ve etki olarak neler..?

    Bunu ilk önce görmek gerek. Ayrıca; yukarıda bahsettiğim detayları size de yöneltmiş olayım. Kullandığınız ve sorun yaşadığınız ürün NNT Nanoteknoloji BORPOWER'mı? Yoksa BOR adı altında veya başka katkı içeriklerimi?
    Alıntı Toul Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mert kardeşime katiliyorum bor ve diğer katkı maddelerinden sakın ama sakın kullanma bizim başımıza geldi.

    Başlangıcıda rölanti de sorun çıkmasıyla başlıyor sorun katkı maddesini kullandıgındaki ilktepki arac alt devirlerde sapitiyor ve sorunları gittikce aksamlara kadar ağır sorunlar yaratmaya kadar devam ediyor..başedemiyorsun açıkcası.

    Benim VTI'yımda canımı acıtan kötü olaylardan 1tanesiydi diyebilirim bu olayın. ve çokda can acıtıcı şeyler yaşadim bor katkı maddesinden sonra gerçekten.

  10. #10
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart 93 model civic si aracımıza
    Bor katkısı koyduk
    ve arac 3000 km sonra yatak sardı
    hıc bır sıkıntı yokken.

  11. #11
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 2004 Passat 1.8T araca koydum 2 ay sonra araç yağ süzgeci tıkandığından yağsız kaldı ve sente atlatıp subap ve egzantriklere zarar verdi Maslak sanayideki wolkwagenci Selattin Usta'nın direk iik sorusu şu oldu bu arabaya katkı maddesi koydunuzmu dedi

  12. #12
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düzgün kaliteli yağ kullandığınız sürece hiç bir katkıya gerek yok boşuna bunlara paranızı harcamayın
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  13. #13
    mucahidk
    Misafir
    Bor katkısı diyorsunuz. Bire bir BORPOWER markasının ürününümü koydunuz. Taklitler bir çok arkadaşın başına dert açtı o sebeple soruyorum. Bu konuda bir tespit veya aldığınız yere ulaşma ve hukuki süreç başlatma vs. yoluna gittiniz mi? Bu konu ciddi bir konu sonuçta paramızı çöpte bulmuyoruz değilmi? Yoksa bir köşeye çekilip aracınızı mı tamir ettiniz.

    Bu anlamda yaşadığınız sorun hakkında incelemelerini sunmalısınız ki bu sorununuzun gerçekten bu markanın içeriğinden kaynakladığıyla ilgili bir tatmine ulaşabilelim. Bu şekilde yüzeysel olarak ben bu sorunu yaşadımla olmaz diye düşünüyorum.

    Yatak sarma konusuna gelince (bahsettiğim marka üründen kaynaklandığı varsayımına göre değerlendireceğim); Yatak sarma, motordaki ısının aşırı yükselmesi sonucu, motor mekaniğinin genleşerek hareket edemez hale gelmesidir. Aşırı ısı bütün parçalara ciddi hasarlar verir. Bu esnada içerdeki contalar yanarak soğutma suyunun ve motor yağının birbirine karışarak aracın motorunun kilitlenmesi olayıdır. Ayrıca; yatak sarmaya sebep olacak birçok durum önceden var olabilir.

    Bu veriye göre; söylediğim ve kullandığım markanın içerik ve testlerinde Nano ölçekli MCDP kristallerinin spesifik ısı kapasitesi ve ısı iletkenliği yüksek olması ve doğada elmastan sonra en sert ikinci maden olması gibi fiziksel özellikleri sayesinde sürtünmenin, aşınmamın ve hareret yükselmelerinin önüne geçtiği ve yatak sarması gibi sorunları büyük oranda önlüyor.

    Oysa diğer içerikler yağın özelliğinin bozulmasına neden olduğundan mekanik hasarlara yol açıyorlar. Bunu çevremdede gözlemledim. Önceki mesajlarımda da söylediğim gibi araştırıp inceledim. Ürünü araçlarımda hala kullanmaktayım.

    Son olarak belirtmek istediğim bir nokta da yine bu markanın ürünlerini kullanma talimatını okuyarak uygun bir şekilde kullanmalı diye düşünüyorum.
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart 93 model civic si aracımıza
    Bor katkısı koyduk
    ve arac 3000 km sonra yatak sardı
    hıc bır sıkıntı yokken.

  14. #14
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rodaj konusunda titizim, ikinci rodajım bu 3000 devri geçmiyorum henüz 850km kadar oldu. katkı filan da atmayı düşünmüyorum öneren arkadaşlara teşekkür ederim fakat aracımda krank kolu yataklar gömlek piston piston kolları kapak ne varsa değişti oem olarak toplattım yani blok hariç o km bir motor. katkı atacak bir durum yok, vti çok sağlam bir araçtır ama sıkıntısı adamı yatağa düşürür, hiç polemiğe girecek bir şey yok. rodaj için 10w40 mineral yağ kullandık devamında sentetik kullanmayı düşünüyorum. bir de enjektörlerin elektrik devrelerine mi bakılacak?

  15. #15
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    200 senelik motor teknolojisi boyunca hiç ihtiyaç olmadı dahada bugünkü yağ teknolijisinden sonra asla gerek yok insanları gereksiz ürünlere yönlendirip umut bağlatmayın..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  16. #16
    mucahidk
    Misafir
    Sizi tenzih ediyorum. Yanlış anlaşılmasın "vay be ne ustaymış"

    Aracınızla ilgili çok farklı iki durumdan bahsediyorsunuz..

    Sente atlamasına sebep durumlar;
    • TÜRK USULÜ ARABAYI VURDURARAK ÇALIŞTIRMA.
    • DÜZENSİZ VE BİLİNÇSİZ KİŞİLERCE KAYIŞ DEĞİŞİMİ SAYESİNDE GERGİ RULMANININ UYGUN TORKLA SIKILMAMASI.
    • AŞIRI ZORLAMA VE BU ZORLAMADAN SONRA ARABANIN BOŞA ALINMASI.
    • SERT MOTOR FRENİ İLE OLUR (ÖRN: YÜKSEK VİTESTE GİDERKEN 1 VİTES UYGUN DEVİRDE DÜŞÜLMESİ GEREKİRKEN 3 FARK VEYA 2 FARKLA VİTES DÜŞÜRMEK)

    Yine söyleyeceğim; NNT Nanoteknoloji BORPOWER ürününden kaynaklandığı konusunda hala kesin bir veri elde edemedim.
    Alıntı fsunnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 2004 Passat 1.8T araca koydum 2 ay sonra araç yağ süzgeci tıkandığından yağsız kaldı ve sente atlatıp subap ve egzantriklere zarar verdi Maslak sanayideki wolkwagenci Selattin Usta'nın direk iik sorusu şu oldu bu arabaya katkı maddesi koydunuzmu dedi

  17. #17
    mucahidk
    Misafir
    Polemik yok. Öğreniyoruz Yukarıda arkadaşımızın bahsettiği sanırım enjektor tesisatını gözden geçirmen.
    Alıntı aviator35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rodaj konusunda titizim, ikinci rodajım bu 3000 devri geçmiyorum henüz 850km kadar oldu. katkı filan da atmayı düşünmüyorum öneren arkadaşlara teşekkür ederim fakat aracımda krank kolu yataklar gömlek piston piston kolları kapak ne varsa değişti oem olarak toplattım yani blok hariç o km bir motor. katkı atacak bir durum yok, vti çok sağlam bir araçtır ama sıkıntısı adamı yatağa düşürür, hiç polemiğe girecek bir şey yok. rodaj için 10w40 mineral yağ kullandık devamında sentetik kullanmayı düşünüyorum. bir de enjektörlerin elektrik devrelerine mi bakılacak?

  18. #18
    mucahidk
    Misafir
    Mesaj akışına bakacak olursanız illa bunu kullanacaksınız diye birşey yok. Sizin yanlış tabirinizle "umut bağlatma", "yönlendirme"de yok. Herkes kendi tercihini özgürce yapabilme serbetliğine sahiptir. Bu konuda bir zorlama hakkı kimsede yok. Sadece öğrenmeye çalışmak, paylaşmak. Sıkıntıların neler olduğu konusunda bilgi dağarcığına birşeyler atıp ileride olası problemleri değerlendirebilme. Çözüm üretebilme. Ayrıca; bahse konu markanın ürünlerinin hiç yağ koymayacağımız güne kadar olan süreçte 10 bin km. dayanabilen yüksek yağ teknolojisinin çıkarmış olduğu ürünlerin değiştirimesi gereken km. ömrünü ve özelliklerini korumak için üretilmiş bir içerik olduğunu öğrendiğim için kullandım, kullanmaktayım ve yardımcı olabilmek adına önerdim. Hepsi bundan ibaret

    Katkı yapan herkese ancak, teşekkür ederim.
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200 senelik motor teknolojisi boyunca hiç ihtiyaç olmadı dahada bugünkü yağ teknolijisinden sonra asla gerek yok insanları gereksiz ürünlere yönlendirip umut bağlatmayın..

  19. #19
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıntı yok herkes öğreniyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •