User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
61 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Cold Air Intake çok mu önemli?

  1. #39
    KingoAtmo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara/Nürburgring
    Mesaj
    1.609
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nazmi senin hesabına göre onbinde 3 fark var. yani yüzde 0.03... ki bu sadece oksijenin mol kütlesindeki fark. yanmadaki fark yok henüz ortada.

    bir de akışkanlar mekaniği ile ilgili senin sorun. akışkanın akma kesitini yani kesit alanı daraltırsan akışkanın hızı artar. veya tam tersini düşün. hızı artarsa kesit alanı azalır. musluğu açtığında aşağı doğru yerçekiminden dolayı hızı artan suyun daralarak inmesinin nedeni budur.

    @gk007 bu bir yarışma olsaydı seni elemek zorunda kalırdım belirli bir havayı içeri çektin ya. işte o çektiğin havayı soğutarak içindeki oksijen miktarını değiştiremezsin. sadece sıcaklığını değiştirirsin.

    @evrenoz mantık doğru ama daha doğru hale getirmek için AFR nedir diye google a sorman lazım. doğru yoldasın çekirge

    şu yüzde 21 lik oksijen oranı var ya onu üzerinden gideiim mesela. ve gazların yoğunluğu üzerinden. gaz yoğunlukları önemli ölçüde basınç ve sıcaklığa bağlıdır, basınç artıkça artar ve sıcaklık arttıkça azalır. graham difüzyon yasası ve ideal gaz denklemini yorumlarsak gazın yoğunluğu sıcaklık ile ters orantılıdır. mol kütlesi ile doğru orantılıdır.

    şimdi bütün bunlar çerçevesinden bir daha düşünün cold air intake ne kadar önem arz ediyor?
    Dostum ;

    0,0031 'de %100 ise

    0,0034 'de % X 'dir.

    X =(100*0,0034)/0,0031 = %109,7 eder.

    Aralarındaki doğru orantı ile hesaplayın.
    208 gti by Peugeot Sport; İstanbul Park: 2:36.177 - 07.05.2023
    Saxo évo-2 0-402 : 13.821 sn.
    Powered By : Piston Garage
    Nazmi TOÇAK

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER !!

  2. #40
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi ne diyonuz takalım mı takmayalım mı ? ben ehtiyarım anlamam hesaptan kitaptan
    abi sen tak yahu sana hp pointler helal olsun benden
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  3. #41

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KingoAtmo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum ;

    0,0031 'de %100 ise

    0,0034 'de % X 'dir.

    X =(100*0,0034)/0,0031 = %109,7 eder.

    Aralarındaki doğru orantı ile hesaplayın.
    ben farktan bahsettim dostum. ama orantıya girersen %10 diyelim bu ne demek?

    25 derece ısındığında oksijenin molü %10 daha azalacak değil mi? hadi kabaca da havada olması gereken %21 lik oksijen oranı % 19 a düştü. bunun yanmaya etkisi ne olur? çıkan kaloriye etkisi ne olur. aslında biz ideal gazdan bahsediyoruz ama atmosfer farklı ideal gaz farklı o yüzden ideal gaz denklemi ile gitmek pek doğru değil. havanın yoğunlunu ideal gaz yasasıyla açıklayamayız sanırım.

    bunun yanında arkadaşlar basınçtan bahsetmişti. size yükseğe çıktıkça basınç ve sıcaklık değişimi ile oksijen azalması nasıl olur onu kabaca bir daha açıklayayım.

    mühim olan havanın yoğunluğudur aslında. soğuk havanın yoğunluğu daha fazla olacağından dolayı ihtiva ettiği oksijen miktarı da arkacaktır. o yüzden sıcak havada karşımıza çıkan düşük yoğunluklu hava arabaların performansını azaltır.

    örneğin 3500 metre yüksekliğe çıktığınızda basınç %40 oranında azalır ve deniz seviyesine göre siz her nefes alışınızda %40 daha az oksijen almış olusunuz. motora uyarlarsak da resmen fakire kalmış olursunuz. o yüzden sıcak havadan daha önemlisi yüksek basınçtan kaçmak lazım. zaten yanlış bilmiyorsam oksijen sensörü aldığımız havanın içindeki oksijen yoğunluğuna göre yakıtı ayarlıyor ve fakire/zengine kalmamızı engelliyor.

  4. #42

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu sayfanın ortalarında tralles in yazısını inceleyin bence. ctrl+f tralles derseniz daha rahat bulursunuz.

    SOĞUK - SICAK HAVA VE YAKIT SARFİYATI

  5. #43
    suprolla - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    sefaköy city+lefkosa
    Mesaj
    977
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıcaklık düştükçe moleküller birbirine yaklaşır ve birim hacimdeki molekül sayısı daha sıcak ortamdaki aynı birimdeki molekül sayısından fazla olcaktır.
    rakım konusunda da deniz seviyesinden yükseldikçe atmosferdeki oksijen miktarıda seyrekleşir...yükseldikçe havanın soğuması molekülleri birbirine yaklaştırır ancak deniz seviyesindeki miktara(%20-21) denk gelemez bu yüzden dağcılar belirli yüksekliklerde tüp kullanmak zorunda kalırlar
    cai ve short ram ve orjinal sistem arasındaki fark ise havanın sürtünme ile basıncının düşmesiyle alakalı olduğunu düşünüyorum(Bu yanlış olabilir)
    hava ne kadar dolaşırsa içinde dolaştığı malzemeyle arasındaki sürtünmeden dolayı basıncı düşebilir.
    filtre üreten bir firmanın testi vardı bulamadım şimdi
    x y z markalar var
    x markasının kiti 5kpa
    y markasının kiti 8kpa
    z markasının kiti 3kpa
    kelebekten emiş ise 10kpa değer vermiş(rakamlar atmasyon havanın direk atmosferden hiç bir yerden dolaşmadan ve süzülmeden geçmesinin farkını göstermek için)
    yani filtrenin havayı en soğuk şekilde kelebeğe en yakın yerden alması önemli
    boru çapının değişimi ise hava hareket ederken geçtiği yer kademeli olarak ufalırsa hızı artar basıncı düşer diye biliyorum....
    yanlışlıklar varsa düzeltiniz bende bildiklerimin ne kadar doğru olduğunu öğrenirim

  6. #44
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cai ler bir işe yararmı bılmem ama , araçların kışın daha fazla yakıt tükettiğini göz önunde bulundurursak soğuk havadakı oksıjen moleküllerinin daha yoğun olması yanma odasında daha fazla yakıtın yakılabılmesıne olanak sagladıgına göre, cai ile soğuk hava alabılıyorsak motora gidişe ve motorun verımıne katkısının oldugunu düşünüyorum

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  7. #45
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.228
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    @evrenoz mantık doğru ama daha doğru hale getirmek için AFR nedir diye google a sorman lazım. doğru yoldasın çekirge
    Pek gerek yok sormama,

    Air / Fuel Ratio'yu zaten oksijen var ama yeterli benzin ve ateşleme yok diye en basit şekilde anlattım. Sabahın bir körü kasıtlı olarak detaya girmedim. 10-11 sene oldu herhalde AFR dendiğinde "hönk, bir bilene sorayım ne menem şeymiş" dediğim zamanları geçeli

  8. #46
    Frank - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Mesaj
    687
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşların verdiği p.V=n.R.T denklemi ideal gaz denklemidir gerçekte ideal gaz yoktur zaten bu sadece bir varsayım o denklemle net sonuç elde edilmez yani
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum

  9. #47
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya şimdi bilimsel değilde reel konuşalım reiz cai uygulaması arabaya +değer kazandırıyormu ? kazandırmıyormu ? beyğirin yarısını dahi alamıyomuyuz

    yarım beygir
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  10. #48
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kimya sınavı öncesi mol konusu tekrarı için teşekkürler

  11. #49
    GokhanE. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @gk007 bu bir yarışma olsaydı seni elemek zorunda kalırdım belirli bir havayı içeri çektin ya. işte o çektiğin havayı soğutarak içindeki oksijen miktarını değiştiremezsin. sadece sıcaklığını değiştirirsin.
    Buranın bi yarışma ortamı oldugunu sanmıyorum,yada konuya yazan herhangi birinin jüri olduğunu tam anlaşılması için uğraşırken yazılarım uzadıgı için tamamı artık okunmuyor sanırım yada tam yatmak üzereyken yaptıgım anlatımlar yeterli olmadı,havadaki oksijen %21,bu havayı soguttugumuzda havadaki oksijen miktarı %25 e çıkmıyor,önceki yazdıklarıma bakarsan bunu kastetmedigimi anlarsın.Soğuk havayla ilişkilendirdigim tek parametre yogunluktu,tabi oksijen miktarı daha fazla olan hava da bize bir kazanç oluşturur.Yanma kalitesinden bahsederken konu biraz oraya kaymıştı o da yanlış anlaşılmış.Tekrar yoğunluğa dönersek;

    Benim dedigim X santimetreküp hacime 50 derece havayı 10 birim yerleştirebiliyorsan,25 derece havadan 11-12 birim yerleştirebilirsin.10x0.21=2.1 birim oksijen ise 11x0.21=2.31 birim oksijen.


    not: Derece ve kazanç kısmını örnek olarak verdim genel mantığı anlatmak için.

    Örnek; kasttettiğim genleşmeyi balon örneğiyle de düşünebilirsin,aynı ortamda balonları şişirdikten sonra ölçüsü belli bir kutuya 50 derecede daha az balon sıgdırırsın,25 derecede balon hacmi daha az olacagından daha fazla balon koyabilirsin.Her balondaki havanın da %21i oksijense,oksijen sayısı artan balon sayısıyla beraber artmaz mı?evde odanda bir balon şişirip çevresini ölçtükten sonra balkona aynı balonu koyup sabah çevresini ölçebilirsin,sogutmak X hacme aynı maddeyi daha çok yerleştirmenin bir yolu sadece
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen cok fonksiyonlu incpection a girmissin 3 5 kere uyandirmak zorunda kalicaz seni belli

  12. #50
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu sayfanın ortalarında tralles in yazısını inceleyin bence. ctrl+f tralles derseniz daha rahat bulursunuz.

    SOĞUK - SICAK HAVA VE YAKIT SARFİYATI
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya şimdi bilimsel değilde reel konuşalım reiz cai uygulaması arabaya +değer kazandırıyormu ? kazandırmıyormu ? beyğirin yarısını dahi alamıyomuyuz

    yarım beygir
    Sorunun cevabı en üstteki linkte mevcut, göz atmakta fayda var Adam güzel anlatmış.
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  13. #51

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    719
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ula ceto ne adamsın

  14. #52
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merak edenler için gerçek gaz denklemi pv=nrt formülü sadece sınavlarda geçerlidir


    P=RT/(V-b)-a/(V^2)

    P:basınç
    V:hacim
    T:sıcaklik
    R: gaz sabiti
    Tc: kritik sıcaklık
    Pc: kritik basınç
    a: 0.421875*(R^2)*(Tc^2)/Pc
    b: 0.125*R*(Tc)/Pc

  15. #53

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hatırlarsanız konunun başında olaya atmosferik ve aşırı beslemeli motorlar olarak 2 farklı noktadan bakalım dedik.

    şimdi atmosferik araçlarda ne dedik; soğuk hava daha yoğun(kaç derece fark ile kaç lt fark ediyor veya ) ve dışarıda hava ne kadar soğuksa o kadar yoğun ve o kadar oksijen oranı yüksek. tabii şu var yanma odasına kadar atarken 10 derece ile kaputtan giren hava oldu 40 derece yani 30 derece ısında acaba flow u çok düşer mi ve yanma odasına giden hava içeriye gidena kadar genleşip normalde yanma odasına girmesi gerekenden çok daha genleşmiş bir hava girer mi ve ne kadar genleşip ne kadar oksijence fakir olur? bunu flowmetre debimetre falan ölçüyor olması lazım. şu sensörler falan var o kadar bi işe yarasınlar bi zahmet.

    turbo veya aşırı beslemeli araçlar diyelim onlarda zaten aşırı bir besleme olacağı için intercooler dan hava ne kadar soğuyarak geçerse yanma odasına o kadar fazla hava yani o kadar fazla oksijen ve hali ile o kadar fazla benzin girecektir. onlarda iş kolay intercooler ı daya olay bitsin

    ama bu gariban atmosferikçiler için acaba cai sadece bir para tuzağı mı? dyno ya sokup veri alan olmamış mı acaba hiç?

  16. #54
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bu gariban atmosferikçiler için acaba cai sadece bir para tuzağı mı? dyno ya sokup veri alan olmamış mı acaba hiç?
    Şimdi orijinal filtre kitinden herhangi bi aftermarket kite geçince mantıklı olanları söylüyorum, sadece o ses çıkmasın, iyi filtre olsun zart zurt diye kaputun altına çin seddi gibi döşenen orijinal filtre kitine göre, güç alındığına eminim.. Fiesta ST'lerde sadece K&N 57i mi ne öyle bir filtre var, onunla OmeRS yanlış hatırlamıyorsam 7hp civarı dynoda almıştı..

    Adana'da yazın çatır çatır avans vuran arabalar kışın pamuk gibi oluyor Demek ki farkediyor
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  17. #55
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben zamanlardan bir zaman arabama hiçbirşey yapmadığım halde aynı dynoda iki ayrı denemede 7 küsür beygir güç farkı çıkmıştı.. sonra meraklanıp hatta firma sahibini krize sokup birer gün arayla denemiştik.. bu sefer bu fark 5 hp olarak yansıdı.. değişen hiçbirşey yok, sadece dakikalar, ve ikinci denemede de arada bir gün var.. ilk denemede değişen tek şey ikinci dynoda yüksek olan motor ısısı ve buna bağlı değerlerdir herhalde " tam olarak detayını bilemeyeceğim". İkinci olayda da aynı trafikte katedilen yol ve hemen hemen aynı hava şartlarında bir gün arayla yapılan denemedir..

  18. #56
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben farktan bahsettim dostum. ama orantıya girersen %10 diyelim bu ne demek?

    25 derece ısındığında oksijenin molü %10 daha azalacak değil mi? hadi kabaca da havada olması gereken %21 lik oksijen oranı % 19 a düştü. bunun yanmaya etkisi ne olur? çıkan kaloriye etkisi ne olur. aslında biz ideal gazdan bahsediyoruz ama atmosfer farklı ideal gaz farklı o yüzden ideal gaz denklemi ile gitmek pek doğru değil. havanın yoğunlunu ideal gaz yasasıyla açıklayamayız sanırım.

    bunun yanında arkadaşlar basınçtan bahsetmişti. size yükseğe çıktıkça basınç ve sıcaklık değişimi ile oksijen azalması nasıl olur onu kabaca bir daha açıklayayım.

    mühim olan havanın yoğunluğudur aslında. soğuk havanın yoğunluğu daha fazla olacağından dolayı ihtiva ettiği oksijen miktarı da arkacaktır. o yüzden sıcak havada karşımıza çıkan düşük yoğunluklu hava arabaların performansını azaltır.

    örneğin 3500 metre yüksekliğe çıktığınızda basınç %40 oranında azalır ve deniz seviyesine göre siz her nefes alışınızda %40 daha az oksijen almış olusunuz. motora uyarlarsak da resmen fakire kalmış olursunuz. o yüzden sıcak havadan daha önemlisi yüksek basınçtan kaçmak lazım. zaten yanlış bilmiyorsam oksijen sensörü aldığımız havanın içindeki oksijen yoğunluğuna göre yakıtı ayarlıyor ve fakire/zengine kalmamızı engelliyor.
    1- havadaki oksijen oranı %19a düşmez. 1 bar basınçtaki havada da %21 oksijeb vardır 3 bar havada da..
    2- 3500 metrede basınç %40 azalsa da gene %21 oksijen vardır.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  19. #57

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- havadaki oksijen oranı %19a düşmez. 1 bar basınçtaki havada da %21 oksijeb vardır 3 bar havada da..
    2- 3500 metrede basınç %40 azalsa da gene %21 oksijen vardır.
    o zaman hiperventilasyon var sanırım. yani havadaki oksijen oranı değişmiyor hep %21 veya 20 ama basınç azaldığı için motor yeterli hava çekemiyor. yani yanma odasına -atıyorum- 16 birim hava girmesi gerekirken 13 birim hatta 10 birim hava giriyor. böylelikle yanmaya giren oksijenin molaritesi düşüyor. doğru mu? sanırım bu sefer oldu

    o zaman bu sensörler falan basınç azaldıkça yakıtı da kısıyor o da doğru mu? bu sanırım eskiken ecusu olmayan veya ecumsu şeylere sahip araçlarda avans açma dedikleri şey oluyor. yani emme supapları daha fazla açık kalıyor yukarıda bahsettiğimiz 16 birim hava girebilsin diye. bu da doğru mu örtmenim?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •