Tek egzantrik , 16V örneği var mı?
Yazdığın mesajı düzenleyip düzenleyip sen kimi azarlıyorsun ... ?
Aradığın şeyler farklı konular içindeyse araştırır, öğrenirsin. İlle de herşey tek konu içinde olacak diye birşey yok. Bi zahmet birkaç konu okuyuver.
Dünya benim değil asıl senin etrafında dönmüyor. Sen istedin diye daha önce 40 defa yazılmış, çizilmiş, tartışılmış bir konuyu burada sana özel makalelerle, senin seviyene indirgeyerek anlatacak değiliz. Eğer daha önce anlatılmışları anlamıyorsan bu senin sorunun. Yok daha önce anlatılanlardan kafana takılan, hala netleştiremediğin noktalar varsa sor!, sor kardeşim, sor! Sana sorma diyen yok. Ama yok, iki konu okumadan gel burada başlık aç, aynı şeyleri tekrar anlatalım. Oldu canım...
Araştırmaktan aciz adama git araştır dedim diye negatif yaklaşım sergilemiş oluyorsam alayınıza negatifim o zaman. Araştırın kardeşim. Öğrenin. Bilmemek ayıp değil, araştırmamak ayıp... Ha araştırdın, ama bir noktaya geldin, orada kaldın. İşin içinden çıkamadın mı? Sor. Cevaplayalım. Ama bi zahmet kendin de araştır.
basitçe SOCH 8silindirli motorlar v8ler..
örnek olarak Ford v8 için yazılmış wiki sayfası
Sayfa Linki:Ford Modular engine - Wikipedia, the free encyclopedia4.6 L
The 4.6 L (4601 cc, 281 CID)[2] 90-degree V8 has been offered in 2-valve SOHC, 3-valve SOHC, and 4-valve DOHC versions. The engines were also offered with both aluminum and cast iron blocks, depending on application. The 4.6 L's bore and stroke are nearly square at 90.2 mm (3.552 in) and 90 mm (3.543 in), respectively. Deck height for the 4.6 block is 227 mm (8.937 in) and connecting rod length is 150.7 mm (5.933 in) center to center, giving the 4.6 L a 1.67:1 rod to stroke ratio. Cylinder bore spacing measures 100 mm (3.937 in), which is common to all members of the Modular engine family. All Modular V8s, save for the new 5.0 L Coyote, utilize the same firing order as the Ford 5.0 L HO and 351 CID V8s (1-3-7-2-6-5-4-8). The 4.6 L engines have been assembled at Romeo Engine Plant, located in Romeo, MI, and at Windsor Engine Plant and Essex Engine Plant, both located in Windsor, Ontario.
[edit]2-valve
The first production Modular engine was the 4.6 L 2-valve SOHC V8 introduced in the 1991 Lincoln Town Car.
The 4.6 L 2V has been built at both Romeo Engine Plant and Windsor Engine Plant, and the plants have different designs for main bearings, heads (cam caps: interconnected cam "cages" vs individual caps per cam journal), camshaft gears (bolt-on vs. press-on), valve covers (11 bolts vs. 13 bolts), crankshaft (6 bolts vs. 8 bolts), and cross bolt fasteners for main bearing caps.
In 1999, the F-Series 5.4 L 2V and the Mustang 4.6 L 2V received upgrades which included cylinder heads with improved port and combustion chamber designs, a more aggressive cam profile, and improved intake manifolds. This upgrade was known as the PI (Performance Improved) package. In 2001, the F150 and Crown Victoria 4.6 Ls received the PI package. In keeping with traditional Ford practice, as engine design is revised over time and compatibility with previous versions is considered low priority,[3] so that parts from a Modular engine made in one model year are not necessarily likely to fit an engine made in another; and parts from an engine manufactured in Romeo are unlikely to fit an engine made in Windsor.[4]
koyu yerdende anlaşılacagı üzere v8 SOCH 24 Valf motorlarda var
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)