User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: k20a2 alterntor şarj olayı

  1. #1
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    k20a2 alterntor şarj olayı

    3bin devir den sonra alternatör kendini koruyama alıp şarjı azaltıyormuş ve bu da dolayısı ile motora binen yükü azaltıyormuş. doğrumudur acaba ?

  2. #2
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncell 10krktr

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk defa duyuyorum acikcasi.

  4. #4
    kadirsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    verimliliğindeki sırlarından biri bu mu yani? var mı bilgi sahibi?
    Bir ölür BİN DİRİLİRİZ...

    Varlığım TÜRK Varlığına Armağan Olsun!

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Honda'nın dual-mode şarj sistemi.

    Sadece devir değil. Aracın elektrik yüküne göre hedeflenen voltaj değerini değiştirir. Ona göre devreye alır veya çıkarır. Daha doğrusu mod değiştirir.

    Yeni Honda modellerinde var.

    Ayrıntılar için;

    http://opensiuc.lib.siu.edu/cgi/view...03000%20rpm%22

  6. #6
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şarj voltajı beyin kontrolündedir muhtemelen ecu problemli olabilir Eğer konjektörde sorun yoksa ecu update edilerek çözülebilir şeklinde bir bilgi verdi arkadaşım benim şahsım adına bir bilgim yok bu konuda.

    Detaylı alternatör anlatımı ile ilgili link : 'Alternatör' Nedir açıklaması 1335 anlamı Alternatör Nedir...
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  7. #7
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamosundan çıkıp beyne giden 4 adet renkli kablo var bu şemada da gözüküyor. beyazkırmızı beyazmavi beyazyeşil siyahsarı diye renklendirilmiş. sanırım bunlardan beyazkırmızı ile siyahsarı normal şarj olayını sağlarken, işin sırrını beyazmavi ve beyazyeşil olan iki kablo sağlıyor. ama ne şekilde ne yapıyor merak konusu

  8. #8
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı canozcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şarj dinamosundan çıkıp beyne giden 4 adet renkli kablo var bu şemada da gözüküyor. beyazkırmızı beyazmavi beyazyeşil siyahsarı diye renklendirilmiş. sanırım bunlardan beyazkırmızı ile siyahsarı normal şarj olayını sağlarken, işin sırrını beyazmavi ve beyazyeşil olan iki kablo sağlıyor. ama ne şekilde ne yapıyor merak konusu
    pm Oz http://www.techturkey.com/forum/members/22-oz-.html hahah
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  9. #9
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1lker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu baya ağır bi konu oldu anca oz çözer diyosun yani benim anladığım, bu işi (yani sadece yüksek devirde şarjı azaltmak ve düşük devirde ve akü herhangi bir şekilde zayıfladığında şarjı artırmak) konjektör yapıyor ama ecu bu emri vermeden sadece konjektörün o özelliği taşıması yetmiyor. yani bu olayı honda dışında diğer araçlarda görmek mümkün değil gibi gözüküyor

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verdiğim linkteki dökümanda nasıl çalıştığı detaylıca anlatılıyor. Hatta şemada kablo renk kodları bile var. Kısaca yazdım da zaten esas olan devir değil diye... İngilizcen yoksa özet geçelim.

  11. #11
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Verdiğim linkteki dökümanda nasıl çalıştığı detaylıca anlatılıyor. Hatta şemada kablo renk kodları bile var. Kısaca yazdım da zaten esas olan devir değil diye... İngilizcen yoksa özet geçelim.
    malesef yok.

  12. #12
    canozcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    DavidCooroAJ
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece şu kısmı özetlerseniz sevinirim.

    DTC
    Several diagnostic trouble codes can be set if there are any faults in the charging system. A P1298 (ELD circuit high
    voltage) can be caused by a faulty solder on the ELD. If this is the case, 5V will be found at the ELD signal terminal
    at the ECM. At first, technicians were required to replace the whole fuse box. However, technicians are now
    required to disassemble the fuse box and replace only the ELD. The same voltage will be found if there is a problem
    on the ground-side of the ELD.
    If a problem occurs on the FR circuit, a P16BC (alternator FR terminal circuit/IGP circuit low voltage) will be set. If
    the ECM senses a charging voltage below 11V for at least 1 minute, it will set a P0562 (charging system low
    voltage). In some cases, if all of the previously stated codes are set with other P-type codes such as P0102 (MAF
    sensor circuit low voltage) or P0141 (secondary HO2S [sensor 2] heater circuit malfunction), it might be caused by
    an open at terminal F5 (YEL) of connector F in the fuse box under the dash.
    This charging system has been used by Honda/Acura since the early 90’s and the design has not changed much. In
    fact, the wire colors and terminals from 1990 schematics are consistent with the schematics we have today. There are
    only two reasons for this, either Honda/Acura just does not want to spend the money for R&D or there is no need to
    change something that works. Since this system is dependable and efficient, why would Honda/Acura ever want to
    change that?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •