User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Tofaş Çok nokta enjeksiyone çevirmek için

  1. #1
    ///KDrÖZER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    557
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tofaş Çok nokta enjeksiyone çevirmek için

    arkadaşlar tek nokta enjeksiyonlu tofaşı çok nokta enjeksiyona çevirmek için ne gibi parçalar gerekli ortalama maaliyeti ne bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç nedir?sağlamak istediğiniz fayda?

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tipo mpi modelin üst kısım kullanılıyor bildiğim kadarıyla üstatlar cevap verir heralde
    Coğrafya kaderdir

  4. #4
    By_DoMiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İSTANBUL
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    semi sequental (2+2) çok nokta enjeksiyona çeviren vardı. Tipo mpi tesisatından çok ms tercih ediliyor. Ms nin daha sağlıklı olduğu söyleniyor.

  5. #5
    Drft - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ///KDrÖZER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar tek nokta enjeksiyonlu tofaşı çok nokta enjeksiyona çevirmek için ne gibi parçalar gerekli ortalama maaliyeti ne bu konuda fikirlerinize ihtiyacım var
    benım hesaplamam 2,500 tl gibi bir rakam tutuyo custom emme yapılacak enjektorler gaz kelebegı ve tabi sensorler bobın ve en onemlısı beyın ve montajını yapıcak kısı sitede ms olarak yapan mengu abiyle kemal var istersen onlara ulas daha detaylı bılgı verırler
    Ancak Mücadele varsa zafer vardır!

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    CGR328 ile iletişime geç doktorun o.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    KeremDOGAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Eskişehir [26]
    Mesaj
    671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesınlıkle aradıgın cevapları CGR328 da bulabılırsın.
    -/_________\-
    [O==ⓦ==O]
    Volkswagen GOLF MK1 GLD

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    225
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz audinin kini kulanıyoduk 2000tc de
    2000tc king

    Batuhan Sayın

  9. #9
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/isle...rt-launch.html

    tr deki ilk megasquirt le çok nokta enjeksiyona çevirilen şahin zamanında ben yapmıştım öncelikle aracındaki motor ne bilmiyorum ama eğer aracı almadıysan tek nokta enjeksiyonlu yada karbüratörlü ama elektronik ateşlemeli olan üstden egzantrikli modeli almanı tavsiye ederim daha kolay ve daha masrafsız olur

    gerekli parçalara geçersek

    üstden egzantrikli motorlar için (elektronik ateşlemeli olduğunu varsayıyorum)

    - tipo mpi emme manifoldu
    - enjektörleri ve yakıt kütüğü benzin regülatörü
    - tipo mpi termostat housing
    - su sıcaklık sensörü ve hava sıcaklı sensörü
    - tps ve rölanti düzenleyicisi emme manifoldu üzerinde oluyo eğer sıfır alırsan
    - beyin ( istersen megasquirt yaptırabilirsin motorla ilgili bi planın warsa iyi bi tercih olur yok ben sadece sıralı tüp taktırıcam dersen tipo nun komple beyin ve tesisatınıda alıp takabilirsin

    altdan egzantriklilerde durum biraz sıkıntılı sebebi emme manifoldunun uymaması ve ateşleme için gerekli parçaların direk al tak olmaması onun için tipo mpi emme manifoldunu kesip biçmeniz gerekli biraz uğraş sonrasında yerine oturuyo

    krank sensörü ve ateşleme içinde kasnak ve sensör takmak gerekli onun içinde biraz uğraş lazım hee şöyle bişide yapabilirsin distribütörden sinyal alıp sadece enjeksiyonu kontrol edebilirsin ateşleme distribütörlü kalır turbo felan düşünmüyosan bi zararı yok

    maliyet ortalama 2500 tl tutar

  10. #10
    By_DoMiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İSTANBUL
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    95 model üstü şahin doğan vs. daha uygun diyorsun yani. ms ye gecis icin. Peki hazır konu acılmısken özellikle tek nokta enjeksiyonlu sahinlerin torku karbüratörlülere göre daha iyi diye söyleniyordu forumda. zaten kalkış ve alt devirlerinden de anlaşılıyor bu. full enjeksiyon sistemde hissedilr bir tork artışı yaşanıyor mu ve karbüratör e göre tüketim düşüyormu. Bunları merak ediyorum en cok. tek nokta enjeksiyonlu sahin karbüratörlüye göre fabrika verisi olarak 1 litre daha az yakıt tüketiyor sehir icinde. ama üst devirlerde top speed olayında karbüratörlü üst devirleri daha iyi besliyor.

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adam akıllı arabam turbolu olsun yürüsün istiyosanız 10 - 12 milyarı gözden çıkarmanız lazım araba hariç, motor içi turbo , beyin , intercol wesgate , ... vs vs vs işçilik dahil , atmosferik sadece 4. enjektor olsun istiyosanız hiç bi verim alamaz anca kendinizi tatmin etmiş olursunuz werdiğiniz paraya yazık çünkü değmez

  12. #12

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_DoMiNo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    95 model üstü şahin doğan vs. daha uygun diyorsun yani. ms ye gecis icin. Peki hazır konu acılmısken özellikle tek nokta enjeksiyonlu sahinlerin torku karbüratörlülere göre daha iyi diye söyleniyordu forumda. zaten kalkış ve alt devirlerinden de anlaşılıyor bu. full enjeksiyon sistemde hissedilr bir tork artışı yaşanıyor mu ve karbüratör e göre tüketim düşüyormu. Bunları merak ediyorum en cok. tek nokta enjeksiyonlu sahin karbüratörlüye göre fabrika verisi olarak 1 litre daha az yakıt tüketiyor sehir icinde. ama üst devirlerde top speed olayında karbüratörlü üst devirleri daha iyi besliyor.
    1999 şahin enjeksiyonlu modelinde 16 adanalı jant(tanesi 17.5kg) top speed 140 145 yapıyordu.(lpg)
    1999 şahin karbüratörlü modelinde 16 adanalı jant(tanesi 17.5kg) top speed 160 165 yapıyordu.(lpg)
    Drag olarak denediğimizde enjeksiyonlu model önde oluyordu.Yakıt konusunda ise Karbüratörlü araç lpg ayarı düşürüldüğünde 30 kuruş yakıt tüketiyordu.
    Enjeksiyonlu araç yaz kış 40 kuruş yakıt tüketiyordu.
    Coğrafya kaderdir

  13. #13
    d16y4
    Misafir
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adam akıllı arabam turbolu olsun yürüsün istiyosanız 10 - 12 milyarı gözden çıkarmanız lazım araba hariç, motor içi turbo , beyin , intercol wesgate , ... vs vs vs işçilik dahil , atmosferik sadece 4. enjektor olsun istiyosanız hiç bi verim alamaz anca kendinizi tatmin etmiş olursunuz werdiğiniz paraya yazık çünkü değmez
    türkiyede şahine o kadar para veren çıkmadıki daha

    Edit: iStisnalar hariç

  14. #14
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek nokta enjektorle karburatorlu arasında yakıt tuketim farkı 100 km de 1 litredir yani enjektorlu bi nebze olsun az yakıo fabrikasyon verilerine göre ,

    slx motorun gideni iyi gider gitmeyeni ise çok yakar 150 yi geçmez sağır kalmışdır ortalama birine bakarak hepsini yargılamak olmaz o yüzden

    eski arabamla 2000 model stock 1.6 şahin ile benzinde 210 yaptım 6800dd devir kesicideyken 205 40 17 jantlarla arabada sadece katalitik iptali ve son susturucu vardı

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türkiyede şahine o kadar para veren çıkmadıki daha

    Edit: iStisnalar hariç
    benim çevremde çok var deli paralar veren ve harcayan

  16. #16

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sene 95 falandı babamın bir 93 şahini vardı ki 2002 yılında sattığımızda tek parça boya görmemişti...babam hızı seven arabaya basan ve bakan bir adam . o arabaya elektronik ateşleme yapmıştı kendisi elektronikçi baya yüksek voltajı vardı şimdi kaç bin volt hatırlayamıyorum. zaten her yerde ibresini gösteren bir araçtı . bir gün kırklareline giderken babam yine 180e yapştırdı ve tam gaz yaptı o araba ibreyi çevirdi kaça kadar çıktığını söylemiyeceğim . çünkü inanmayanlar çıkacak boş yere polemik yaratmaya gerek yok aracın ibresi falanda gayet sağlıklı çalışıyordu . 4 lastiği bozdu araç babam slx jantı ve michelin lastik almıştı .. tofaşın gideni gider

  17. #17
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu ne tartıştığınız olay ne

    megasquirt ile full enjeksiyona çevirilmiş bi şahin tek nokta enjeksiyonlu en az yakıp en iyi giden şahin den 10 kat daha az yakıp daha iyi gider bunuda iddaa ediyorum kendini tatmin le alakalı olsaydı atmosferik araba yükleyenler enjektör sistemini çöpe atıp slx karbüratörü takarlardı öle bişi olmadığına göre daha iyi demekki ayriyetten sıralı sistem gazlı araçlar eski mixer li tiplerden de az yaktığı için gazdanda araç tasarruf edicektir

  18. #18
    By_DoMiNo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye / İSTANBUL
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu ne tartıştığınız olay ne

    megasquirt ile full enjeksiyona çevirilmiş bi şahin tek nokta enjeksiyonlu en az yakıp en iyi giden şahin den 10 kat daha az yakıp daha iyi gider bunuda iddaa ediyorum kendini tatmin le alakalı olsaydı atmosferik araba yükleyenler enjektör sistemini çöpe atıp slx karbüratörü takarlardı öle bişi olmadığına göre daha iyi demekki ayriyetten sıralı sistem gazlı araçlar eski mixer li tiplerden de az yaktığı için gazdanda araç tasarruf edicektir
    işte benim ilk mesajımda sormak istediğim olay buydu. Teşekkürler üstad.

  19. #19
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10 kat fazla olmadı mı be abi %10 deseydin tmm derdim de sen 4. enjektorlu yaptıysan bende bitane 99 tek nokta enjektorlu var daha benzinli lpg yok, musaıt olursanız drag , top speed , rolling deniyelim olmamı yakıtıda ölçeriz , benim yorumum 4. enjektorlu her zaman daha sağlıklı stabil bi sistemdir yakıt ve performansı daha iyidir amma velakin sıralı sistemle beraber 4-5 bin tl ye mal etmek gereksiz haa yaptırcak arkadaşlar yaptırabilirler ama paranızı telafi konusunda uzun bi periyod ama herkezin parası kendinin mantık olarak düşündükden sonra hangisi hoşunuza gidiyosa onu yaptırın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •