User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
51 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: e30 3.18is komple egsoz öneri??

  1. #20
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İS motorları yüksek sııkıştırmalı motorlardır, egzantrik sistemleri farklıdır üzerinde orjinalinde bile headersa çok yakın bir manifolt vardır... yani base i 110 hp olan bir motordan 140 hp almışlar, atmosferik olarak fırlama olayını vs 140 hp lik araçla gaza basar basmaz fırlamak şeklinde alamazsın, M3 lerde bile bu hissi alamıyorum değil ki başkalarında...

    ama SC taktığında alt devirlerin düzelecektir, kranktan aldığı için lag fazla yaşamayacaksın ama yanan gazı dışarı atamazsan araban aynen tıkalı hortum gibi olur ne kadar dışarı atabiliyorsa o kadar yanar sonra da sıkışır...

    ilk mesajımda da dedim, SC yi takmadan egsozla daha fazla oynaman hiç bir anlam ifade etmez, hem atmosferik BP düşürürüm hem de aynı egsozla SC takınca egsozla oynamama gerek kalmaz diye bir dünya yok maalesef...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #21
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. aracınız şu an E30 3.8is ve üzerinde orjinal borular var ise boru çapını söyleyebilir misiniz??? zira bence en iyi setup katalitiğe kadar orjinali koruyup katalitikten sonra genişletmeye gitmek..

    benim arabam bu bahsettiğim setup ile 2500 lerde toparlamaya başlayıp 3000 den sonra iyice kaparıyo.. ama ben daha da alt devirlere inmek istiyorum ya da torku daha çok hisstmek istiyorum..
    ozaman hacım yukselt melisin busefer ust devırlerın acaıp zorlanıcak cevırmekde hafta sonu ölcüp soylerim
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  3. #22
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    is motorların karakteristiğini ikinci is im olması itibariyle baya aşinayım.. bahsettiğimiz motor m3 ün sıkıştırma oranlarına sahip bi motor.. illaki bi m3 olmayacak ama daha önceki tecrübelerimden yola çıkarak daha iyi tepkiler alabileceğimin farkındayım ve ondan bu kadar üstüne düşüyorum... ama verdiğiniz bilgiler hiç yabana atılır bilgiler değil onlar için de ayrıca teşekkür ederim...

    o zaman yurt dışındaki eksoz uygulamarı hep cat-back iken biz katalitiği iptal ederek ya da komple kat öncesinde ebat büyütmeleri yaparak neyi ne kadar doğru yapıyoruz sorusunu tartışalım.. yoksa burda aslında amaçlar mı farklı.. yani hem alt devirler gitmesin hem de üstler daha bi iyi olsun yaklaşımı için mi cat-back yapılmalıdır?? yada hep üst devirler iyi olsun die komple kat iptali yapıp daha büyük ebatlarda borular mı kullanmak gerekir?? bu konudaki düşünceleriniz nedir??

  4. #23
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İS motorları yüksek sııkıştırmalı motorlardır, egzantrik sistemleri farklıdır üzerinde orjinalinde bile headersa çok yakın bir manifolt vardır... yani base i 110 hp olan bir motordan 140 hp almışlar, atmosferik olarak fırlama olayını vs 140 hp lik araçla gaza basar basmaz fırlamak şeklinde alamazsın, M3 lerde bile bu hissi alamıyorum değil ki başkalarında...

    ama SC taktığında alt devirlerin düzelecektir, kranktan aldığı için lag fazla yaşamayacaksın ama yanan gazı dışarı atamazsan araban aynen tıkalı hortum gibi olur ne kadar dışarı atabiliyorsa o kadar yanar sonra da sıkışır...

    ilk mesajımda da dedim, SC yi takmadan egsozla daha fazla oynaman hiç bir anlam ifade etmez, hem atmosferik BP düşürürüm hem de aynı egsozla SC takınca egsozla oynamama gerek kalmaz diye bir dünya yok maalesef...
    318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma 318 ler tek agzantrıkdır İS içinse yawru m3 denir bu yüzden
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  5. #24
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozaman hacım yukselt melisin busefer ust devırlerın acaıp zorlanıcak cevırmekde hafta sonu ölcüp soylerim
    hacim yüksetmelisin derken stroker mı? düşünmüyo değilim.. supercharger ı yapalım sonra 2.1 e doğru çevirecem yönümü... o zaman çok deli bişi olacak o zaman bu eksoz olayını bi kez daha tartışırız herhalde

  6. #25
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    burda amaç ne olacak? yani sen alt devir diyorsun da kısada daha atak olmak istiyorsan şanz-diff oranları ile oyna, çok daha etkili bir yöntemdir... son hızın düşer daha kısa zamanlarda vites değiştirirsin ama alt devirmiş BP imiş sıkıntın derdin olmaz her türlü yürürsün...

    cat-back olayına gelince, 140hp den 200 hp ye çıkan herhangi bir araçta ben CB görmedim, bazı araçlarda büyük turbo büyük hacim büyük beklentiler neticesinde lag artar ve alt devirler iyice ölür çünkü sıkıştırma da azdır o araçlarda... o nedenle aynen İngilizce yazıda olduğu gibi, egsoz SİSTEM olarak büyük önem arz eder bu durumda... sende öyle bir durum olmaz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #26
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma 318 ler tek agzantrıkdır İS içinse yawru m3 denir bu yüzden
    +1000

    her ne kadarinsanlar 4 tokmak bi cacık olmaz bırak 6 tokmak olsun deselerde çoğu insan is motorun sahip olduğu potansiyeli bilmiyo.. (her ne kadar bu olay beklentiyle alakalı olsada yine de is küçümsenmemeli.. is motordan 450 beygir alanların yazılarını okudum)

  8. #27
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    318 le ıs ın arasında sılındır kapak farkını yanı cıft egzantrık be headersı unutma 318 ler tek agzantrıkdır İS içinse yawru m3 denir bu yüzden
    zaten yazdım 'egzantrik sistemleri farklıdır' derken kapak farklı olmadan bu mümkün değil zaten o nedenle uzatmak istemedim fazla... headersı da yazdım ama okumadın sanırım, tam headers değildir ama bunu bilin, kol uzunlukları eşit değil ama yine de headersa çok yakın bir egsoz manifoldudur ve de çok başarılıdır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #28
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda amaç ne olacak? yani sen alt devir diyorsun da kısada daha atak olmak istiyorsan şanz-diff oranları ile oyna, çok daha etkili bir yöntemdir... son hızın düşer daha kısa zamanlarda vites değiştirirsin ama alt devirmiş BP imiş sıkıntın derdin olmaz her türlü yürürsün...

    cat-back olayına gelince, 140hp den 200 hp ye çıkan herhangi bir araçta ben CB görmedim, bazı araçlarda büyük turbo büyük hacim büyük beklentiler neticesinde lag artar ve alt devirler iyice ölür çünkü sıkıştırma da azdır o araçlarda... o nedenle aynen İngilizce yazıda olduğu gibi, egsoz SİSTEM olarak büyük önem arz eder bu durumda... sende öyle bir durum olmaz...
    içimden bi ses hala hala superchager ve turbocharger da eksoz sistemlerinin birbirinden çok farklı olması gerektiğini söylüyor ben supercharger da da yine backpressure olayının gerekliliğine inanıyorum en azından şimdilik aksini iyice araştırana kadar.. ama turbo da ok.. ne kadar free o kadar iii....

    bu arada arabam ilk geldiğinde 4.45 kaynak kilitli difo vardı ilk işlerimden biri oldu 4.10 orjinaline geçmek.. 4.27 de anlamsız olur die düşünüyorum.. son sürat çok düşecek..

  10. #29
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacim yüksetmelisin derken stroker mı? düşünmüyo değilim.. supercharger ı yapalım sonra 2.1 e doğru çevirecem yönümü... o zaman çok deli bişi olacak o zaman bu eksoz olayını bi kez daha tartışırız herhalde
    2000cc için Type R pistonları oluyor fakat 86mm oldugu için gömlek araları aşırı ıncelıyor grank zaten 320d kol m3 sadece grank da ufak bir işlem yapmanız gerekiyor.

    Sc olayına bişe diyemem busefer işin içine maliyet ve yakıt giriyor alıncak güç belli devamında iş swap yapmaya dönüyor 2500 yada 3500 gibi.

    sunuda yapabılırsın alt ların daha canlı olmasını istiyorsan dif oranını 427 ye cıkar tabi aracında jant lastık dumu nedır bılmıyorum .

    sadece dif farkı ile örnek video

    BORKED

    BORKED
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  11. #30
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ucuza bulsam direk DBilas ITB alırdım
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  12. #31
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    içimden bi ses hala hala superchager ve turbocharger da eksoz sistemlerinin birbirinden çok farklı olması gerektiğini söylüyor ben supercharger da da yine backpressure olayının gerekliliğine inanıyorum en azından şimdilik aksini iyice araştırana kadar.. ama turbo da ok.. ne kadar free o kadar iii....

    bu arada arabam ilk geldiğinde 4.45 kaynak kilitli difo vardı ilk işlerimden biri oldu 4.10 orjinaline geçmek.. 4.27 de anlamsız olur die düşünüyorum.. son sürat çok düşecek..
    içindeki sesten ziyade işin mühendislik kısmını öğrenmelisin, yazılanlar da gayet açık... BP denen şey yanma odasındaki basıncı yükselterek , yanmayı biraz daha kuvvetli yapmaya yarar, sen SC ile zaten 800 devirden itibaren güç almaya başlayacaksın, araba SC olmuş TC olmuş güçlendirmişsin hacim büyütmüşsün vs işin temel prensibini değiştirmez sen yaktığını atamazsan şişersin, sana down pipe yap demiyor, manifoldu kes biç de demiyor, dışarı gaz akışını düzgün ve hızlı yap diyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #32
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu videolardan anladığım kadarıyla araba da chip de var 7200 çeviriyo.. açık söylemek gerekirse devirlenmeye baktığımda benimkinden biraz daha iyi diyebilirim devir saatine bakarak tabii.. bu hangi difo oranından hangisine geçişteki fark onu da yazarsan daha iyi olur.. bide aracında ne var ne yok bi yaz da devirlenmeyi ona göre kıyaslayalım...

    bu arada maşallah demeyi de unutmayalım

  14. #33
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    içindeki sesten ziyade işin mühendislik kısmını öğrenmelisin, yazılanlar da gayet açık... BP denen şey yanma odasındaki basıncı yükselterek , yanmayı biraz daha kuvvetli yapmaya yarar, sen SC ile zaten 800 devirden itibaren güç almaya başlayacaksın, araba SC olmuş TC olmuş güçlendirmişsin hacim büyütmüşsün vs işin temel prensibini değiştirmez sen yaktığını atamazsan şişersin, sana down pipe yap demiyor, manifoldu kes biç de demiyor, dışarı gaz akışını düzgün ve hızlı yap diyor...
    sanırım benim içimdeki bu sesi bastırmanın yolu orjinal ebatı kaçsa arabaya yaptırım karşılaştırmak beni başkası paklamayacak..

  15. #34
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Very interesting, I didn't realize that the supercharger needed the backpressure to generate the desired amount of boost.


    ????

  16. #35
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu videolardan anladığım kadarıyla araba da chip de var 7200 çeviriyo.. açık söylemek gerekirse devirlenmeye baktığımda benimkinden biraz daha iyi diyebilirim devir saatine bakarak tabii.. bu hangi difo oranından hangisine geçişteki fark onu da yazarsan daha iyi olur.. bide aracında ne var ne yok bi yaz da devirlenmeyi ona göre kıyaslayalım...

    bu arada maşallah demeyi de unutmayalım
    video çok eski 3.73 den 4.27 ye geçiş videosu

    Arabada ALPINA chip 7080 d/d ,orta susturu iptali ve sonda Magnex egzost
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  17. #36
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okuyup karşılaştırırken bence muadil araçları karşılaştır adamlar 300 HP den 400HP ye çıkmaya çalışıyor
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #37
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    video çok eski 3.73 den 4.27 ye geçiş videosu

    Arabada ALPINA chip 7080 d/d ,orta susturu iptali ve sonda Magnex egzost
    tekrar maşallah deyim.. ben o devirlenmedeki geçikmeyi artırmaya çalışıyorum işte... orjinal eksoz çapı gelirse senden hafta sonu tam super olacak... bir başka dikkatimi çeken şeyde sanki araba üst devirlerde daha iyi gibi.. doğru mudur??

  19. #38
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bak ne diyor son cümle :

    I was told that when you do a supercharger you HAVE to change the headers along with a number of other things on the engine because the stock parts just aren't designed to handle that much power. It's good in theory that they R&D with the stock exhaust, but I challenge you to find someone with a supercharged or even turboed G35 (or pretty much any car for that matter that's had the supercharger installed aftermarket) that still has on the stock exhaust. If you're not happy enough with the amount of stock power in a car to supercharge it, then you're probably not happy with the sound of the stock exhaust either!
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •