User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
26 sonuçtan 20 ile 26 arası

Konu: Yönlü Lastik ve Çekme Olayı

  1. #20
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de, 195/55/15'den 225/40/16'ya çıktım.

    Ama, önlerde caster açısını yükselttim, camber -2.75 dereceye çıktı, toe sabit kaldı.

    Arkada ise negatif toe verdim, camber de -2.25 derece civarına sabitlendi, mis gibi oldu.

    Bu işleri araştırıp öyle yapmak gerekiyor.
    Lastikleri, jantları aracın üzerine takmak, henüz birinci aşamadır.
    Sonra, süspansiyon geometrisinin bu yeni lastik ve jant kombinasyonu ile birlikte çalışabilmesini temin etmek gerekir.

    Ha, bunun için derdinizi anlatabileceğiniz, işi gerçekten bilen bir rot balans servisine gitmeniz gerekir.
    Ben tüm değerleri yazdım, bastım, yanımda götürdüm, başında durdum, gerekli ayarlar öyle yapıldı.

    Benim bu kadar ilgilenmem ustanın da hoşuna gitti, araç da fıstık gibi oldu.

    Ayar işi standart değildir. Kullanıcının tarzına, aracı nerede ve nasıl kullandığına, neler beklediğine göre değişir.

    Yoksa, bu iş Messi'yi kayak botu ile sahaya çıkarmak gibi olur.
    arkalarin kamber ayarlari farkliysa saga sola cekme yaparmi

  2. #21
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rot ayarı yapıldığında toe açısı kontrol edilir, ayarlanır.

    Ama, işe her zaman caster ve camber ayarlarnıdan başlanır, toe en son yapılır.

    Bende çok yüksek metabolizma ve buna bağlı olarak kan şekeri düşüklüğü var.

    Acıktığımda her şekilde bir çöküş yaşıyorum. Para üstü hesaplayamam, dokuz yaşında çocuktan dayak yerim, vs..
    hipo olduğunda beyne giden şeker miktarı azaldığı için insanın karar verme, düşünme gibi yetileride azalıyor abi. geçmiş olsun bu arada. Çok fazla korkulacak bişey değil hipo ama çok sık ve fazla olmaması lazım. ***** beyin şekersiz yaşayamaz.

    lastik konusunda gelince ise, birazdan arabanın başına gidicem, marka, ölçü, desen gibi şeylere bakacağım. yazarım birazdan.

  3. #22
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MARSHAL 195/50 R15 82V KH35

    lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?

    birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?

  4. #23
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MARSHAL 195/50 R15 82V KH35

    lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?

    birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?
    82 denilen yük endeksi yani lastik başına taşınabilecek maks. yükü ifade eder (82= maksimum 475 kilogram)

    V denilen ise hız endeksi yani maks. çıkılabilecek hızı ifade eder (V= maksimum 240 km/saat)

    Yönlü olup olmadığını anlamanız için lastik üzerinde ''rotation'' yazısı ile yön gösteren ok işaretinin olması gerekir. ''inside'' ''outside'' veya olur ya ''everyside'' gibi yazılar varsa yönlü değildir.

    Rot ayarı denilen ise zaten camber, caster ve toe ayarlarının tümünü kapsar; yani rot ayarı yaptırdıysanız bunlar kontrol edilip, ayarlanmalıdır.

  5. #24
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.159
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı F4R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MARSHAL 195/50 R15 82V KH35

    lastiğim buymuş, 82V dediği yönlü lastik olduğunu gösteriyor deil mi?

    birde bu caster ve camber ayarlarında bi problem varsa nasıl anlaşılır? rot ayarında bu ayarların bozuk olduğu çıkar mıydı?
    Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #25
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
    +aynen..
    yarı asimetrik saçma bir deseni var.
    komançero garage

  7. #26
    F4R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastiğini google'da aratınca çıkan görsele göre yönlü V desen değil.
    ama üzerinde yön işareti var? neyse peki bu çekme lastikten değil mi yada amortisörlerden olabilir mi? dediğim gibi ayarlı koni var demiştim. en sert pozisyonunda olabilir şuan. bundan yapabilme ihtimali var mı?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •