User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
83 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: 4 pistonlu bir aracı 2 piston ile çalıştırma

  1. #39
    pureal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    S A K A R Y A
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full detensayon çalışır makine sonunda bi yerleri kırar...

  2. #40

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HEMI motorlarda bu var. Amerikanyada uzun süredir kullanılan bir sistem..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #41
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    su anda 4. tuborgu yudumluyorum bırcet ve bu halde mantıklı geldı
    hahahahha adamın dibisin abi 5. biradan sonra projeye çöker diyim
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  4. #42

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4 silindir motorda her bir silindirde yanma gerçekleşmeden önce motor ölü noktaya gelmiştir. Yani döndürecek bir güç yoktur. Ateşlenen silindir sürekli motorun ölü noktasını aşırtır. 4 silindir motorda silindirler 2şer 2şer kalkar ve iner(resimde gördüğünüz gibi) ama resimde yukarıda gördüğünüz silindirlerden biri sıkıştırmada, diğeri egsozda... Yani o sırada sadece birinde yanma var. Diğer 3 silindir yanma olan silindirin ürettiği itme gücü ile dönüyor. Siz 4 silindir motorda iki silindiri iptal ederseniz normalde 90 derecede bir gerçekleşen yanma 180 derecede bir olur ki bu da çok şiddetli vuruntu demektir. Hatta düşük devirlerde stop eder. Halbuki 6-12 silindir motorlarda silindirlerin yarısını da iptal etseniz, hiçbir şekilde yanma 180 derecede bir olmaz.
    İki silindirli 4 zamanlı motor olmaz algısından yola çıkıyorsunuz sanırım ama yanılıyorsunuz. Yanma mutlak surette 180 derecede bir olacak diye bir kural yok. 360 derecede bir yanma sağlanarakta 4 zamanlı olarak motor çalıştırılır ki geçmiş te çalıştırmışlığımda vardır. Öyle rölanti falan filanda değil Kırklareli'den İstanbul'a gelecek kadar.. Kısacası 4 silindirlide de çalışır.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #43
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki silindirli 4 zamanlı motor olmaz algısından yola çıkıyorsunuz sanırım ama yanılıyorsunuz. Yanma mutlak surette 180 derecede bir olacak diye bir kural yok. 360 derecede bir yanma sağlanarakta 4 zamanlı olarak motor çalıştırılır ki geçmiş te çalıştırmışlığımda vardır. Öyle rölanti falan filanda değil Kırklareli'den İstanbul'a gelecek kadar.. Kısacası 4 silindirlide de çalışır.
    2 silindirli 4 zamanlı motor olur. Olmaz demedim. 4 silindir için tasarlanmış krank, eksantrik, subap ve ateşleme zamanlamasına hiç dokunulmadan sadece iki silindirin yakıtı iptal edilirse araç düzgün çalışmaz, aşırı vuruntu yapar, hatta düşük devirde stop eder.

    Ama ateşleme, subap zamanlaması vs. ona göre düzenlenirse motor gayet iki silindirle de çalışır.

    Başlık konusundaki ekonomi ve verimlilik ise 4 silindirli bir motorda, tasarımda müthiş değişiklikler yapılmadığı sürece, sadece yakıt kesilerek sıradan dört silindirli motoru 2 silindir çalıştırmakla pek mümkün olmaz.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #44
    volume81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Ataşehir
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır yapılmışı var

    6.1 HEMI bildiğim kadarıyla %30 TPS'ye kadar V motorun bir tarafında yakıt giderken diğer tarafa gitmiyor ve sadece yağlama yapıyor

  7. #45
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı volume81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hazır yapılmışı var

    6.1 HEMI bildiğim kadarıyla %30 TPS'ye kadar V motorun bir tarafında yakıt giderken diğer tarafa gitmiyor ve sadece yağlama yapıyor
    Bir tarafı komple iptal edilmiyor. Sistem ateşleme sırasına göre birer silindir atlayarak çalışır. Yani iki bir taraftan, iki öteki taraftan...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #46
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında programlanabilir beyin ile çok basit bir olay, algoritma oluştuktan sonra çok basit olur.
    örneğin;

    eğer 1. vites ve 3000 devir altındaysa 1 ve 3 enjektorleri kapalı.
    eğer 1. vites ve 3000 devir üstündeyse 1 ve 3 enjektorleri açık.

    vtec sistemi gibi düşünün, pim gireceğine enjektorler açılıp/kapanıyor.
    RESPECT YOUR ELDERS

  9. #47

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olay çözüldü dağılın...
    ...

  10. #48
    d16y4
    Misafir
    2 pistonu söksek 1 ve 3 ü nasıl olur

  11. #49
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 zamanlı motoru oldu olucak 2 zamana cevirirsen neden olmasın moruk
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  12. #50
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağlama elbet yapar, ama neden gitmez ?

    misal 80-90 km hızla araç ataletini almış bir şekilde gidiyorken 2 pistonla yürüse neden gitmesin ?
    bahsedilen uzun soluklu kullanma yada avntaj sağlama daha doğrusu ekonomimi yada arabayı hareket ettirmekmi?çok merak ediliyosa sökülür 2 pistonun bobinini denenir

  13. #51
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni polonun geliştirilen bir modelinde bu var 4 silindir. ama ekonomi için sadece 2 silindirlede çalışabiliyor
    74 model sehpa...

  14. #52
    SULTANOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Münster
    Mesaj
    6.451
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    74 model sehpa...

  15. #53

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gol olur emre


    motor alzaimer gibi sallanır en basitinden... ateşleme ve enjektörü aynı anda kesmen lazım , bu da elbet zara verecektir gömleklere kuru çalışmada.

  16. #54
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni S8 'de ihtiyaç olmadığı durumlarda V8 'in 4'ü kapanıyor, V4 oluyor.
    Ama bu eksantrik tasarımıyla yapılıyor. Tabi ecu desteği ile.
    8 silindirden 4'e geçişteki titreşimi ve 4 silindir kullanımını düzenlemek için ona uygun motor kulakları falan da geliştirilmiş.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  17. #55
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Cadillac 8-4-2 diye bir aratın Google'da...

  18. #56
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amerikan HEMİ motorlar da bu şekilde çalışıyor. benim mantığım göre 2/4 piston çok az. 4/6, 4/8, 6/8 olabilir. örneğin her bir yanma odası 400cc olsa, 4 piston ile 1600cc, 6 piston ile ise 2400cc oluyor.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  19. #57
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı despe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nerden geldiyse aklıma durup dururken merak ettim, evet bu şekilde çalışabilir, fakat uzun süreli kullanımda misal 2000-3000 devir aralığındaki kullanımda ne gibi sorunlar olur, yada araç yürür mü krankta vs. balans oluşur mu ? çalışan pistonların yataklarında vs bozulma olur mu ? misal aşağıdaki resime göre soldan sayarsak eğer 2. ve 4. pistonun ateşleme ve enjektörünü 2000-3000 devir arasında iptal edip,

    biraz daha geniş düşünüp misal %30 tps yi geçince sistem iptal olacak, 2000-3000 devir aralığında, belli bir hızda vs. bu şekilde çalışacak bir sistem kurulsa ne olur ?

    dalga geçmeyin

    Sen bu olayi kafada kurdun da belli araliklarla silindirlet arasi rotasyon yapip asinmayi esit hale getiririm diye dusunemedin mi la

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •