Sıkıntın alt devirlerde ise backpressure ve ateşlemeyi kontrol etmelisin. benzin pompanın basıncını da kontrol et derim. Ayrıca maf sensörüde alt devirleri mahfeder üstlerde de zengin yakar. afr okuyabiliyor musun var mı widebandın?
Sıkıntın alt devirlerde ise backpressure ve ateşlemeyi kontrol etmelisin. benzin pompanın basıncını da kontrol et derim. Ayrıca maf sensörüde alt devirleri mahfeder üstlerde de zengin yakar. afr okuyabiliyor musun var mı widebandın?
M. The most powerful letter in the world.
onu da kontrol ettik.. yani önceden 4-2 dden sonra komple 2 gidiyodu eksoz back pressure yoktu komple eksoz yaptırdık şu anda gayet var back pressure olayı... bu farkı eksozu yaptırınca gördük yani.. benzin pompamın basıncını ferhat usta ölçtü orda sıkıntı yok.. ayrıca lpg de var arabada.. maf sensör= akışmetre başka bi tanesiyle deneyemedim..
afr ve wide band hakkında hiç bi fikrim neyden bahsediyoruz
benimde kam mili sensörüm yani camshaft sensörüm bozuk d4d'de, geçen bakımda çok kaçtığı için erteledik, zaten şehir içi kullanılıyor şuan sıkıntı çıkarmaz diyerek.. tabi ilk fırsatta değişecek o gidişte üst devirlerde biraz yavaşlama hissettim, altlarda sıkıntı yok bende
hangi obd hangi e30 beylerrr sakin olun bir senin arabnda hiç sweilmeyen Flap Style Maff var ve gerçekten çok cidd şekilde sorunlar basgösteriyor
External bobİnin de sıkıntın olabilire kesinlikle orjinal takmanı öneririrm yansanayi felan dolaşma
araban nasıl tepkiler veriyor bak şimdi bazı arabalarda egzantirik sensoru 1 kere kontrol eder sonra dewam eder birdaha iplemez seni taaaaki tekrarmarş a basana kadar
amma velakin sen su şekilde ölçersin scop ile ölçebilirsin 0 ini alıp test edebilirsin sıkıntısız bir araçla takas edip denersin
sensoru yerinden çıkar ozaman istop edebilir etmez ise kesinlikle Test etmen gerekir
ama bence sorunun Maf ile alakalı
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
evet, uzun süre top speed gitme sonucu koyverdi kendini diye tahmin ettik.. limitöre daha zor yaklaşıyor diyeyim ben kabaca üst devirlerdeki yavaşlamayı. onun haricinde bende sıkıntı yok, zaten en kötü ihtimalle olduğu yerde kitler / çalıştıramayız kendilerini.. bakalım en geç haziran başında halledeceğim zaten
sana da geçmiş olsun bu arada, umarım çözersin sıkıntı kaynağını bulup
ya şimdi güzel de başka MAF (akışmetre) de denedim.. ben ilk etapta şu sensörü yerinden çıkarıp bi deneyecem stop etmezse ki büyük ihtimal etmeyecek die düşünüyorum (inşallah da etmez sensörü değiştirir kurtulurum ) o zaman sıkıntı yok..
ama bana şu scop ile nasıl ölçülür scop nedir bi kaç faideli link verseniz de iyice araştırsam nasıl olur???
scop u araştırdım biraz çok karmaşık onun içinden çıkacak bi dahi usta bulmak gerekir ki o da zaten bizde yok...
ilk olarak yerinden çıkarıp bakmak en mantıklısı sanırım...
oz' da, Maxi de tam onikiden vurmuşlar meseleyi.
Benim de bu konuda bir önerim olacak:
Alınan alınsın, darılan darılsın ama, bir konu açalım, eğitimsizliğini ukalalık ile örtüp müşterisine sıkıntı çektiren "usta" ları teşhir edelim.
Eminim bu konuda işini doğru yapanlar da sıkıntı çekiyordur. Çünkü, memnun kalmayan müşteriler sektör hakkında genelleme yapabilirler.
Ne dersiniz?
eger sensorlerin 3 pin liyse buyuk ihtimal hall tipidir yani 0-5v arasi calisir.illa test edicem diyosan cam ve crank sensorlerini ayni anda baglayip maxi nin dedigi gibi osiloskopla olcmeni tavsiye ederim.fakat bunlarda problem olmus olsa mutlaka biyerde ateslemede problem hissederdin.fakat bence asil problem ecu da.daha once akismetre kablosu kurcalanmis demissin.o kurcalama ecuya zarar vermis olabilir.yada chip yapilirken.ben golfde ayni problemi yasadim hicbir sekilde servis vs kimse bulamadi bos yere dunya parca degistirmislerdi.sonra akismetre kurcalanmasi yuzunden ecunun arizali oldugu ama hata vermedigini kesfettik ve ecuyu degistirince problem cozuldu.
sensör 3 pinli... bu ilk mesajda verdiğim linkte de açık bi şekilde vermiş 3 pinden alınması gereken değerleri ama ben 0-5 volt olması gereken hangi pin tam anlamadım..
chip yapılırken bi zarar vermiş olamaz çünkü biz yaptık yurt dışından chipi kendim getirttim ve önce kutup başlarını sökerek ecu yu çıkardım zaten chipimiz lehimli değil eskisini çıkarttık yenisini taktık.. akışmetre ile ilgili olan sıkıntıyı da hallettik tesisattan akışmetre kablosunun biri çıkıktı taktık ve o sorun ortadan kalktı..
ben hala diyom ki bu sensörlerden biri arızalı ise safe mode da mı aceba araba???
şu an yapabileceğim ilk şey sensörü yerinden çıkarıp bi denemek...
sonra değerleri voltmetre ile ölçmek.. 0-5v için..
sonra da bi usta cihazdan bağlanıp impulse değerlerine bakabilirim benim makina yapar dedi ona gitmek.. ama kayseride değil bu adam.. onun için bu en son seçenek..
Alıntıdır:
"Eksantrik mili konum sensörü zayıf ise ardarda olan püskürtmeler doğru şekilde yapılmayacaktır. Melco sisteminin sensör arızası motorun çalışmasını imkansız kılar. Eğer Bosch ve Siemens sis*temlerinin eksantrik mili pozisyon sensörleri arızalı ise motor çalışabilir. Bununla birlikte ardarda olan püskürtmeler doğru şekilde yapılmaz ve soğuk çalıştırmadaki emisyon bundan etkilenebilir."
Alıntıdır:
"The cam sensor isn't critical for running. I'm told that it's only for fine-tuning the spark advance. If it's not there the car will still run pretty well, just without the full spark advance curve. Same deal for knock sensors on the e36. The crank trigger wheel has enough resolution to fire plugs pretty accurately. Bosch decided that a signal failure from the crank sensor means no fuel pump power for safety's sake...no other reason. It's theoretically possible to run the engine off the cam or crank sensors."
özetle diyoki cam sensörü arabanın gitmesine bi sorun teşkil etmez o yerinde olmasa bile araba çalışır gider ama tam randumanı tam gücü alamazsınız
That's one of the things I like about the Bosch Motronic - it'll run OK even if some sensors are bad and it'll let you know about it too.Burası da çok çarpıcı: Bosch motronic beyinlerde bazı sensörler tam çalışmasa bile araba çalışır yürür...
Alıntı yeri: http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=7157
bence sensoru cıkarmadan arac calısırken dememelısın.pın uclarını kendın bulman gerekıyor.kontagı actıgında sensor pınlerınden bırıne devamlı sase gelır bırıne devamlı 5 volt gelır bunlar degısmez sabıttır..bu ıkısını multımetre ıle buldugunda zaten pulse sınyalını gonderen pin ortaya cıkmıs olur.fakat pulse sınyalını multımetre ıle olcemessın cunku arac calısırken sabıt degırldır.1000 devırle calısırken krank sanıyede 16-17 tur atar ve sensor kasnagının uzerındekı dıs sayısıyla(her arabada farklıdır) bunu carparsan sanıyede o kadar kare dalga seklınde 0-5 arası pulse verır.yani osiloskop lazım.
alıntılar dogru. bu sınyaller ecuya dengesız gelırse tımıng dogru olmadıgından puskurtme ve atesleme zmanlamaları dengesızlesır.ayrıca yıne arac darbe sensorunden aldıgı verıler dogrultusunda tımıngı optımumunm sevıyede tutmaya calıstıgından ve gelen tımıng sınyalde hatalı ıse bunuda beceremez ve performans kaybına yol acar.
yanlış anladıysam düzeltin... ben arac çalışırken değil sadece kontak açıkken bu değerleri ölçmeye çalışacam ve sensör yerinde takılı olacak hangi pin olduğu konusunda ise ilk gönderdiğim videolardaki verilen pin ler ve alınması gereken değerleri bulmaya çalışacam... ki bunlarda en soldaki pin 5 v vermesi gerekiyo ortadaki için negative diyo değer yok yani en sağdaki pin ise 0-5 arasında değişen değerler olması gereki ve bu da sanırım sinyali gönderen pin olsa gerek k 0-5 v arasında dalgalanmmalar demek... doğrularsanız sevinirim...
o vıdeoda genel olarak anlatıyor. yanı en sagdakı veya en soldakı pın 5 volt verecek dıye bısey yok.en ıyı kendın kontagı acarsın sensorun kaplolarınıa ıgne vs bısey batırıp olcersın bırı şase olacak bırı 12 veya 5 volt sabıt olacak bırıde ecuya gıden sınyal olacak bunu multımetreyle basitce bulursun.fakat ecuya gıden sınyal arac calısmadan sınyal gondermez bu yuzden ya reluctor kasnagını bı sekılde (kontak acıkken)kendın cevırmen lazım yada aracı calıstırman lazım.ayrıca hall sensorde sınyal cıkısı dıjıtaldır dalgalanma olmaz 0 ve 5 v calısır.eger zaten sensore şase veya besleme voltajı gelmıyorsa sensor sınyal gondermez.osıloskop olmadan ancak bunu anlayabılırsın.
dalgalanma magnetic tıp sensorlerde olur. cıkıs voltajı +/- a-c analogdur ve voltaj beslemesı yoktur kendısı uretır.2 pinlidir.senın arabadakı sensor tıpını bılıyorsan ona gore konusabılırız.
osiloskop olmadan sensörü test edemezsiniz
skop varmı?
var
kullanmayı biliyormusunuz?
evet
ekranda göreceğiniz görüntüler.
hall effect sensörler buna benzer:
inductive sensörler buna benzer:
bu da bonus: sanırım 88 model bmw 3.25 in rölantideki crank sensör görüntüsü
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)