User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
44 sonuçtan 39 ile 44 arası

Konu: Soru: Eksiksiz Gösterge?

  1. #39
    fatihob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Arabayı çekiciye bindirince Bostancı sanayide Yılmaz ustaya ne kadara götürür onuda göstersin Hakan abi

  2. #40
    poseidon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.109
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100-0 degeri,
    balata-disk-lastik ısı göstergesi

  3. #41
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle bir sensörün icat edildiğini sanmıyorum, yani çok kısa ömürlü olacaktır.

    Buna gerçekten gerek varmı peki sizce ? yani sonuçta tek bir silindirdeki lambdayı denden merak edesiniz ki ? sonuçta total olarak motorda işlenen hava/yakıt bizim için önemli değil mi ?
    AFR'yi toplamda gormek kimi araclar icin yetersiz kaliyor. Ornegin bir silindir 11.5afr de calisirken diger bir silindir 12.5 afr de calisiyor olabilir *(bu kadar fark olmaz tabi ama daha net anlasilabilmesi icin farki buyuk yaziyorum)

    Toplamda kabaca 12 afr gozlerken widebandta, silindirlerin arasinda aslinda ciddi fark vardir bu ornekte ve bunu gormenin tek yolu individual wideband.

    Iste bu yuzden lazim her silindirdeki lambda degerini ayri ayri gormek. Kisaca fazladan bilgi verir ve fazla bilgide ayarda her zaman cok ise yarar...
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #42

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güneş doğru söylüyor;

    her yanma odası zaman içinde eşit koşullardan uzaklaşıyor, ama bu uzaklaşma anladığım kadarıyla büyük farklılıklar içermiyor.

    bu nedenle standalone ECU vb. ürünlerde silindir başına ateşleme retard/advance veya fuel trim ayarları oluyor.

    bir de intake manifoldların bazıları her silindire eşit miktarda hava gönderemiyormuş, arada %1-%3 gibi ufak farklılıklar oluyor. silindir başına tuning özelliği bu gibi durumların düzeltilmesi için de kullanılıyor.

    krankın çevrilmesi sıralı patlamalar sayesinde pistonlara verilen sıralı güçle sağlanıyor, yani gücün üretimi silindirlerin arka arkaya sıralı patlamalarının bir toplamı olarak ortaya çıkıyor.

    bu nedenle silindir başına EGT & AFR sensörü takmak saçma birşey değil. ancak çok profesyonel bir uygulama olduğu kesin.

  5. #43
    nemonomani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Polis metre
    AS GARAGE


    Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor.

  6. #44
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazdığın listeye ek Benzin Basıncı ve Dış atmosfer basıncı iyi olabilir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •