User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: Devirdaim revizyonu

  1. #20
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet gayet mantıklı
    doğrusu sıcaklığa göre hız ayarı

    acaba elektrikli su pompası kabaca kaç hp olarak döner bize ?

  2. #21
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Senna'nın attığı linke bakarsanız yüksek süratta zaten soğuyan motora fazla sıvı akışı lazım değilken sıkışık trafikte ve rölantide daha çok lazım diyor. Bununla 10 hp ye yakın güç alınabilirmiş klasik kayış yada zincirli sisteme göre. Tabi motorun çeşidide fark eder. Bence sistem zaten bir sıcaklık ve flow kontrolü barındırıyor.

    With an EWP and a digital controller, the speed of the pump is managed by the controller, which varies the supply voltage to the pump and so varies the speed of the pump, hunting for a target temperature. When the engine reaches the target temperature the controller locks on, constantly changing the pump speed with traffic and throttle conditions, maintaining the target temperature independent of the engine speed.
    The important improvement for your vehicle comes from the fact that most of the power the mechanical pump takes from the engine can be reclaimed with the use of an EWP hence the fuel savings. By removing the parasitic power losses of belt-driven water pumps, the EWP may provide up to 10kw of extra power and additional fuel savings. The engine power used by the mechanical pump increases as the cube of its speed – so when the mechanical pump speed doubles from idle speed say; 600rpm to 1200 rpm, the power it takes increases by eight times. Then another eight times going to 2400 rpm, and so on up to maximum engine speed. It is this extra power and torque that is released by deleting the mechanical pump that provides the fuel savings that is estimated to be 3.5% to 10%.
    10 hp değil 10 kw mış. Oda 13.6 hp yapar.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında hedef bir sıcaklık değeri olacak, onu aştıkça kontrol ünitesi voltajı arttıracak, altına düştükçe voltajı düşürecek. Böylece hem verimli, hem de düşük tüketimli bir sistem kurulmuş olur.

    Birkaç yeni modelde radyatör fanı bu şekilde çalışıyor. Üzerinde bosch marka bir kontrol ünitesi motor sıcaklığı değerini kullanarak hafif devirden başlatıyor fanı döndürmeyi, gerekirse kademe kademe arttırıyor devri. Dur-kalk çalışmıyor. Böylece aracın elektrik yükü de dalgalanmamış oluyor. Aynı sistem uygulanabilir. Hatta hazır yapmışken aynı kontrol ünitesi fanı da devirdaimi de kontrol edebilir.


    yalan olmasın ama bildğim kadarıyla controllerı var zaten ama hangi parametrelere göre kontrol ediyor ona bakmadım

    controllerda bu

    http://www.daviescraig.com.au/Contro...0-details.aspx

    Lamborghini V12 Engine Reborn part 2 - YouTube


    bu videodaki motorda da bu var, ewp yazan controllerıydı sanırım
    körler sağırlar

  4. #23
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    semih abi bu bahsettiğin sistemin aşşa yukar maliyeti ne olur? arabamı ağır bi bakıma sokacamda devirdaimi değiştirmeden önce bunu gördüğüm iyi oldu belki bende bu sisteme geçerim....


    motor üstünde nasıl bir tadilat gerekecek ona gözle bakmak lazım ama diğer türlü pompa controller falan 600 700 dolar tutar kanımca


    ama Hakan abi controller yapar bence buna
    körler sağırlar

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet gayet mantıklı
    doğrusu sıcaklığa göre hız ayarı

    acaba elektrikli su pompası kabaca kaç hp olarak döner bize ?
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senna'nın attığı linke bakarsanız yüksek süratta zaten soğuyan motora fazla sıvı akışı lazım değilken sıkışık trafikte ve rölantide daha çok lazım diyor. Bununla 10 hp ye yakın güç alınabilirmiş klasik kayış yada zincirli sisteme göre. Tabi motorun çeşidide fark eder. Bence sistem zaten bir sıcaklık ve flow kontrolü barındırıyor.

    10 hp değil 10 kw mış. Oda 13.6 hp yapar.
    kayısş lı sistem ile elektrikli sistemin verimi arasındaki fark %3-5 i geçmez..

    su pompasının harcadığı gücün %3 - 5 ini düşünürsek, elde edeceğimiz fayda hissedilmez olur..

    kayışlı veya elektrik motor lu sonuçta pompanın yapacağı iş aynıysa tüketim aynı olur, ya direk su pompası gücü çalar ya da elektrik motorunu döndürecek elektriği üreten alternator çalar

  6. #25
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sistemi fiziksel olarak test etmiş birisinin açıklamasını bulmak lazım

  7. #26
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayısş lı sistem ile elektrikli sistemin verimi arasındaki fark %3-5 i geçmez..

    su pompasının harcadığı gücün %3 - 5 ini düşünürsek, elde edeceğimiz fayda hissedilmez olur..

    kayışlı veya elektrik motor lu sonuçta pompanın yapacağı iş aynıysa tüketim aynı olur, ya direk su pompası gücü çalar ya da elektrik motorunu döndürecek elektriği üreten alternator çalar

    Eğer tam yük altında gerekli olan soğutma kapasitesinden bahsediyorsak, evet, mekanik pompa daha verimli olabilir. Ama soğutma ihtiyacı sabit değil, sürekli değişken olduğundan, mekanik pompada ise motor devrinden bağımsız bir kontrol mümkün olmadığından elektrikli pompa her ne kadar enerji dönüşümü sırasında kayıplar yaşansa da daha verimli ve gerekli olduğu durumlarda kullanılacağından ve ihtiyaç fazlası kullanım son bulacağından toplamda daha düşük güç tüketimi ile daha büyük getiri sağlayabilir.


    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sistemi fiziksel olarak test etmiş birisinin açıklamasını bulmak lazım
    Ben tek soğutma devirdaimi olarak değil ama aftercooler olarak intercooler yerine ikinci bir kapalı sistemde bunu kullanmıştım. Ama müşürlü, dur-kalk switchli bir sistem kullandım. Motorun tek devirdaim aracı olarak tecrübem yok maalesef.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #27
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayısş lı sistem ile elektrikli sistemin verimi arasındaki fark %3-5 i geçmez..

    su pompasının harcadığı gücün %3 - 5 ini düşünürsek, elde edeceğimiz fayda hissedilmez olur..

    kayışlı veya elektrik motor lu sonuçta pompanın yapacağı iş aynıysa tüketim aynı olur, ya direk su pompası gücü çalar ya da elektrik motorunu döndürecek elektriği üreten alternator çalar
    Termodinamiğin ikinci kanunu diyosun. Eğer mekanik ile aynı debiyi aynı şartlarda istense bence elektrikli daha bile fazla güç çalar. Ama buradaki olay elektrikli hidrolik direksiyon ile kayışlı hidrolik direksiyon gibi. İhtiyaç duyulan miktara göre değişen bir durumda flow sağlanıyor. Tam güçte aynı yada belki %1 negatif etkisi olucak iken top speed gibi suyun zaten önden gelen hava ile soğuduğu durumlarda bence artısı olabilir. He bu sineğin yağımıdır. Evet.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  9. #28
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada usta yorumu 'yattığı için damlatıyor, biraz kullanınca keser '
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #29
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün kullandım şimdi sabah gece de damlatmamış şu anda da damlama yok... ama geçen haftasonu kendi gözlerimle gördüm damlamayı, hayırlısı bakalım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •