User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
51 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: e30 3.18is komple egsoz öneri??

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    e30 3.18is komple egsoz öneri??

    Merhaba arkadaşlar... araçta ne olduğu belli olmayan komple çift giriş çift çıkış bi eksoz var.. son susturucunun içi tamamen boşalmış orta sustucunun her yeri kaynak dolu.. komple değişecek...

    aracın alt devirlerde daha iyi olmasını istiyorum.. ve yalnızca araçta chip uygulaması var... ilerde muayenede de sıkıntı çıkarmayacak ses yapmayacak bi eksoz düşünüyoru..

    biraz forumda okudum 42den 60 küdürlere kadar boru çaplarından ve orta ve son susturucuların özelliklerinden bahsediliyo...

    istediğim şey ise; kaçlık borularla nasıl orta ve son susturucu takarsam şu an 3000 devirden sonra daha iyi olan performansı daha alt devirlere de taşıyabilirim... yardımınız için şimdiden teşekkür ederim..

  2. #2
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eray abimden gelen öneri 4-2-1 den sonra 51 lk düz boru.. 60 lık son susturucu...

    tek sıkıntı muayeneye gidince sorun olacak.. eskiyi takma durumu yok zaten eskisiyle muayeneden geçmez.. ortaya performansı etkilemeyecekbi orta susturucu olsa tam süper olacak... ses istemiyorum.. sadece performans odaklı düşünüyoruz..

  3. #3
    tunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    45-35
    Mesaj
    1.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4-2-1 ustunde zaten olan headers diye biliyorum.en azından m44lerde oyle o yuzden headers biraz gereksiz masraf bence..

    51lik düz ortaya bi susturucu sonada supersprint-remus-sebring arasında çift kafa güzel bi susturucu candır
    Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
    Daily Drive: Mini Countryman Diesel

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi bi sorum olacak 51 lik düz boru okey.. ortaya bi susturucu o da tamam.. şu son susturucu supersprint remus yada sebring alma gücü yoksa o zaman nasıl bi susturucu iş yapar??

    ön taraf belli oldu da 4-2-1 var dediğinizi gibi.. şu son susturucuya da uygun bi şey bulsak tam süper olacak...

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/gene...akkinda-8.html

    burdan sonuçu görebilirsiniz. 6-7-8... sayfalar...

    NOT: ilerde bi gün böyle bi araca aynı uygulamayı araştıran olursa başlıktan yola çıkarak konunun devamını kolayca bulsun die gönderiyorum bu mesajı...

  6. #6
    tunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    45-35
    Mesaj
    1.841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bi sorum olacak 51 lik düz boru okey.. ortaya bi susturucu o da tamam.. şu son susturucu supersprint remus yada sebring alma gücü yoksa o zaman nasıl bi susturucu iş yapar??

    ön taraf belli oldu da 4-2-1 var dediğinizi gibi.. şu son susturucuya da uygun bi şey bulsak tam süper olacak...
    jsv çift çıkışta kullandım o da güzeldi dtm tipi yine..onun haricinde ss replikası heryerde var zaten..

    egzozu çözme işi birazda sana kalıyor,6 silindir olmadıgı için cokta ustune dusmene gerek yok bulabildiginden yola devam her türlü ciğerli is
    Recent Project: ''Sharky'' E36 323TI Turbo
    Daily Drive: Mini Countryman Diesel

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egsozla olan uğraşlardan sonra bazı deneyimlerimi yazmak istedim ancak hala çözülmesi gerekn küçük bi problemim var arkadaşlar:

    Öncelikle kısaca olanları özetleyim..

    1) arabaya düz boru 51 lik sadece son susturucu oem taktık araba 3000-3500 devirlerde daha iyiydi istediğimiz alt dervirler olduğu için olmadı..

    2) gittim ortaya bi 30 ya da 35 cm tam emin emin değilim bi kat iptali taktık araba 2500 devirlerde daha iyi toplamaya başladı.. ama o da yetmedi.. hala bazınca zıplamıyordu..

    3) gittim ortaya bi 20 cm kat iptali daha taktırdım.. arabanın toparlaması daha da güzel oldu... ama gine de olması gereken zıplama yoktu..

    4) sonra bi katalitik konvektör buldum 1.6 motor araçlara göre hyundai elentradan çıkma tertemizdi giriş ve çıkışlarını ayarladıktan sonra ortadaki büyük kat iptali yerine katalitiği taktık ve sonrasındaki 20 cm kat iptali susturucun içini düz hala getirdik ve taktık.. en güzel araba bu şekilde yürüdü

    bunca deneyimden sonra çıkardığım sonuç 3.18 is arabam ben ne kadar back pressure verdim eksozdan o kadar iyi gitmeye başladı arabam.. şu anda 51 lik boru katalitik 20 cm orta susturucu ve E36 oem son var...

    sonuç itibariyle arabam şimdiye kadar ki en iyi durumunda.. yalnız yurt dışında incelediğim sistemler hep cat-back.. yani adamlar katalitiği iptal etmediği gibi eksoz oynamarında kep katalitik sonrasında genişletme yapıyo borularda.. şimdi benim sorum şu: ben aceba katalitiğe kadar ki genişletmeden vazgeçip katalitiğe kadar orjinal boru çapına dönsek alt devirlerdeki tork artışında bi değişim olur mu??

    soru iki: 20-25 gün sonra supercharger gelecek arabaya.. bunu supercharger takınca ben büyük boru çapına ihtiyaç duyacak mıyım...

    yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..

  8. #8
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    back pressure atmosferik için gerekli zaten aracına SC takacaksan bence kat iptallerini vs çıkartman gerekebilir... bence daha fazla oynama madem SC takacaksın...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yalnız superchargerın çalışma prensibi itibariyle eksozdan değil de kranktan hareketini aldığı için yani turbo charger gibi olmadığı için eksozdaki rahatlamanın yada daha büyük ebatlarda borular kullanmanın bi anlamı olup olmayacağı konusunda bilgiye ihtiyacım var..

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SC nin kranktan çalışmasıyla bir alakası yok ki, prensip normale göre daha fazla yanan hava yakıt karışımının daha çabuk sistemden atılmasıdır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    prensibte dediğin çok doğru ama benim arabamda bu prensip geçerli olsaydı arabanın en iyi boğazdan son susturucuya kadar çift gidiş olduğunda araba en iyi performansı vermesi gerekirdi ama gel görki durum tersine işledi.. ne kadar sıkıştırdın eksozdan o kadar iyi gitmeye başladı... yabancı sitelerde araştırdım biraz sanki supercharger ve turbo eksoz sistemleri birbirinden farklı... bu konuda denemiş tecrübesi olan biri varmıdır forumda ki???

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yabancı sitelerde ne buldun cidden çok merak ettim ben de... senin araban şu anda ne durumda? yani üzerinde hiç oynanma yapılmamış bir İS motorundan mı bahsediyoruz yoksa SC takılı olandan mı? sen atmosferik çok iyi olacak BP yi arttıracak bir egsoz sistemim olsun ama aynı zamanda da SC de de en iyi sonucu versin gibi bir beklentin varsa kusura bakma tamamen yanlış bir benlenti içerisindesin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orta susturucuyu ıptal edersen 4500 d/d dan sonra cok barız hızlanır fakat alt devırler ölür ve sehir içinde yürümüyor sanarsın

    headers kalsın ortaya cartlamasın dıye guzel bır susturucu sonada performans tak ben Magnex takmıstım basmayınca ses cok az cıkıyordu ust devırlere cıktıkca ses yukselıyordu.

    susturucu takdıkdan sonra ya yazılımını yada akışmetre nı kontrol ettır ayarlar aptallaşıyor ( genelde akışmetreden kaynaklanıyor)
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  14. #14
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yabancı sitelerde ne buldun cidden çok merak ettim ben de... senin araban şu anda ne durumda? yani üzerinde hiç oynanma yapılmamış bir İS motorundan mı bahsediyoruz yoksa SC takılı olandan mı? sen atmosferik çok iyi olacak BP yi arttıracak bir egsoz sistemim olsun ama aynı zamanda da SC de de en iyi sonucu versin gibi bir beklentin varsa kusura bakma tamamen yanlış bir benlenti içerisindesin...

    Şimdi tam kesin bi kanıya varmamış olmamakla birlikte bi yerde şu bilgiye rastladım: "In a supercharged system, there is a greater air mass flowrate, that is, a higher density and speed of air flow. Air pressure is increased by the compressor on the way in to the engine, more power is produced by combustion, and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important

    altını çizdiğim yere bakılacak olursa eksoz büyüklüğü çok önemli değil diyo..


    benim şu anki durum 51 lik boru 4-2-1 den sonra başlıyo katalitiğe giriyo sonra bi küçük orta susturucu sonda ise E36 oem.. ses istemediğim için bu durumdan memnunum gayet..

    yalnız soruyu bi kez daha tekrarlayım: ben arabayı bu setup a getirene kadar ne kadar back pressure verdiysem o kadar torkum arttı ve araba alt devirlerde iyi gitmeye başladı yani amaçladığım şeye çok yaklaştım.. sorum ise: katalitiğe kadar orjinal boyutlarını kullansak boruların ayağım gaza değer değmez zıplar mı? ve bunu yaparsam bir ay sonra takacağım supercharger da bu katalitiğe kadar orjinaline dönerek yaptığım daraltmanın bana artısı eksisi ne olur... ?

  15. #15
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cümlenin başı benim yukarıdaki yazdığımla aynı, ama sonundaki cümle cidden ilginçmiş egsoz gazı daha hızlı çıkacağı için egsoz ebadı daha az önemlidir??? neyden daha az önemlidir, cümlenin tamamını koyarsak anlarız...

    'In a supercharged system, there is a greater air mass flowrate, that is, a higher density and speed of air flow. Air pressure is increased by the compressor on the way in to the engine, more power is produced by combustion, and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important. Although some of the extra power produced must be used to drive the supercharger, the net result is more total power from the system. The supercharger includes a bypass valve system which allows the supercharger to 'idle' when 'high power' is not required, turning off the pressure and allowing the engine to run as a naturally aspirated engine. The bypass valve can be mounted remotely, or directly onto the intake port.

    A turbocharger is a forced induction system that uses wasted kinetic energy from the exhaust gases to increase the intake pressure. Like superchargers, turbochargers increase the amount of air that flows into the engine, but they have a negative effect on the flow of air out of the engine.

    This means that for maximum power output, valves, cam timing, and exhaust system design are more important in turbocharged systems than in supercharged systems.'

    burada bahsi geçen şey sadece egsoz çapı değil, turbo sistemlerde DP önemlidir, turbonun yeri önemlidir, turbo inlet ve outlet önemlidir... adam TC ile kıyasladığında SC de egsozda böyle oynamalara gerek olmayacağını daha basit olduğunu anlatmış, egsoz çapından bahsetmiyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #16
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. yanlış isem lütfen düzeltin.. şimdi supercharger dan bahsederken ki geçen ifade "and the exhaust gases exit much more rapidly, making the timings and exhaust sizing less important. " diyor..

    ve yazının sonunda da sizin bahsettiğiniz kısma geliyo ve "This means that for maximum power output, valves, cam timing, and exhaust system design are more important in turbocharged systems than in supercharged systems." diyor..

    burdan benim anladığım da sizin dediğiniz gibi SC da ki eksoz sistemi TC daki kadar önemli değil.. ben ilk yazdığım mesajda aslında bunu demek ismiştim.. çünkü sonuç itibariyle turboda salyangozun tirübününün hızlı dönmesi için back pressure en aza indirilip free flow sağlanması lazım.. ama süpercharger kranktan aldığı için gücü aynı durum söz konusu değil..

    yani bana yaptığım incelemeler sanki supercharger ı atmosterige çok yakın bi prensipte çalışan aşırı besleme gibi geliyo.. ne kadar katılırsınız bu fikre bilmem tabii...

    neyse cevabını aradığım soruyu bi kez daha tekrarlamakta fayda var sanırım:
    ben arabayı bu setup a getirene kadar ne kadar back pressure verdiysem o kadar torkum arttı ve araba alt devirlerde iyi gitmeye başladı yani amaçladığım şeye çok yaklaştım.. sorum ise: katalitiğe kadar orjinal boyutlarını kullansak boruların ayağım gaza değer değmez zıplar mı? ve bunu yaparsam bir ay sonra takacağım supercharger da bu katalitiğe kadar orjinaline dönerek yaptığım daraltmanın bana artısı eksisi ne olur... ?

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bak sana bir şey anlatayım, 3,18i den bir yol olmayacağını anladıktan sonra ama kazasız cabrio e36 bulamadığımdan kendi motorumu değiştirmeye karar verip M50B25 taktım... egsoz işi en sona kaldı haliyle, benim SupeSprint de gecikince aracı mecburen 10 gün 3,18 in orj egsoz çapı olan 41 cm ile (yanlış da hatırlyor olabilirim çapı) kullandım, araç resmen tıkalı hortum gibiydi, ne zaman ki egsozum gelmedi ben kendim egsoz yaptım 51mm borularla, işte araç o zaman hızlandı kendine geldi...

    olayı sadece SC ya da TC olarak görme, bu kadar güçlenen her aracın egsozu, üretilen ya da arttırılan güce göre tekrar yapılmalıdır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı I-HANN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orta susturucuyu ıptal edersen 4500 d/d dan sonra cok barız hızlanır fakat alt devırler ölür ve sehir içinde yürümüyor sanarsın

    headers kalsın ortaya cartlamasın dıye guzel bır susturucu sonada performans tak ben Magnex takmıstım basmayınca ses cok az cıkıyordu ust devırlere cıktıkca ses yukselıyordu.

    susturucu takdıkdan sonra ya yazılımını yada akışmetre nı kontrol ettır ayarlar aptallaşıyor ( genelde akışmetreden kaynaklanıyor)
    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.. aracınız şu an E30 3.8is ve üzerinde orjinal borular var ise boru çapını söyleyebilir misiniz??? zira bence en iyi setup katalitiğe kadar orjinali koruyup katalitikten sonra genişletmeye gitmek..

    benim arabam bu bahsettiğim setup ile 2500 lerde toparlamaya başlayıp 3000 den sonra iyice kaparıyo.. ama ben daha da alt devirlere inmek istiyorum ya da torku daha çok hisstmek istiyorum..

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bak sana bir şey anlatayım, 3,18i den bir yol olmayacağını anladıktan sonra ama kazasız cabrio e36 bulamadığımdan kendi motorumu değiştirmeye karar verip M50B25 taktım... egsoz işi en sona kaldı haliyle, benim SupeSprint de gecikince aracı mecburen 10 gün 3,18 in orj egsoz çapı olan 41 cm ile (yanlış da hatırlyor olabilirim çapı) kullandım, araç resmen tıkalı hortum gibiydi, ne zaman ki egsozum gelmedi ben kendim egsoz yaptım 51mm borularla, işte araç o zaman hızlandı kendine geldi...

    olayı sadece SC ya da TC olarak görme, bu kadar güçlenen her aracın egsozu, üretilen ya da arttırılan güce göre tekrar yapılmalıdır...
    benim yaptığım şeyde bu ama sıralama farklı gitti biraz.. ben şu an atmosferikteyim ve eksozla uğraşana kadar arabayı ne yaptıysam yürütemedim.. ve en sonunda 51 lik düz boru yap dediler deneyenler bende 51 yaptım düz boruda ben yine istediğimi bulamadım.. ve sonra back pressure olayını keşfettikçe araba yürümeye başladı.. burda sanırım göz ardı edilmemesi gereken en önemli nokta şu: ben alt devirlerde performans istiyorum.. bana yapılan tavsiyeler hep dip gaz WOT önerileri.. benim arabam şu an gazı kökleyince zaten tabiri caizse köpek gibi gidiyo ama alt devirler de alt devirler diyorum.. bunu yaparken de karşılaştırdığım eksi 3.18is im.. gaza basınca aldığım tepki eski arabamda süperdi..

    ve soruya geri dönecek olursak: evet supercharger takacaz ve ogsoz da da bi büyüme olması gerekecek haliyle.. yalnız biz bu büyümeyi halihazırda yapmış bulunuyoruz çapı 51 yapmak ile.. katalitiğe kadar orjinal mi ebat mı yoksa şu anki 51 lik ebat aslında su anki durum superchargerdan sonra tam da ihtiyacımız olan şey mi??

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •