lpg kuru yakıt,,,bence performans olsun güvenlik olsun şüpeli gelecektede ne olur bilinmez ,,mazotun içerigi çok zengindir bu yüzden az yakar torku iydir yeni nesil dizeller şimdi turbo destekli,,,,bir çok arabada zaten benzin=performans spor otolar vs..bence az yaksın çok kaçsın motorun sagını solunu mıncklatmayım mantıgı olacaksa dizell...ancak dizel motorlarında masraflı oldugunu duydum...dizelci arkadaşlar daha iyi bilir tabi benimki sadece duyum
Lpg benzinde direk kuru yakıt olarak çalışıyor.. yani istenirse beniznlede çalışır tabiki ama o zaman hiç bir ekonomik yanı kalmaz..
Dİzelde ise tam tersine %20-%30 Yakıta karışarak çalışıyor yani araba gene %70-%80 dizel yakıtla çalışıyor o yüzden araca bir zararı yok. zaten dizelde amaç ekonomi değil öncelikli tabi oda var ama esas dizel yakıtın tam verimli yanması yani performans randıman..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Simdi soruma yanit tam olarak bulamadim..Lpg araca duzgun montaj olursa zarari yokmus ne diyorsunuz bu duruma..
!!!!!!!!!FARKIMIZ TARZIMIZDIR!!!!!!!!!!!!
7 sene düzgün montajı yapılmış lpg sistemiyle kullandık arabayı 100.000km belki dahada fazla yapmışızdır hiç bir sorun çıkarmadı bu sene başında sistemi yeniledim şimdi biraz sıkıntısı var ayar tutmuyor.biraz daha km yapayım belki alışır.Düzgün montaj yapılırsa hiç bir sorun çıkarmaz kaldıki bu saatten sonra motoru bitirmiş olsa bile bize bir turbo motor parası kazandırmıştır herhalde![]()
lpg nin her zaman zararı olucakdır neticede lpg denen yakıtın yanma ısı oranı benzinin iki misli yani ikimisli yüksek ısı üretiyor ama iyi bir kit iyi enjektörler iyi bir işçilikle bu zarar minumuma indirilebilinir..
zaten yeni nesil sistemlerde araç belli bir ısıya gelmeden lpg devreye girmiyorki bu motor ömründen çok kurtarır yani kuru kuru motor soğukken araba lpg ile çalışmıyor önce normal benzinle çalışıyor belli bir ısıya ulaşdımı sistem otomatik lpg ye geçiyor ve yüksek devirlerde lpg nin yetmediği yerlerde sistem gene otomatik benzine geçiyor böylece ne motoru zorluyor nede aracın performansı düşüyor.. bunlar hep motorun ömrüne artı şeyler tabiki..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Bende 230.6 yok fakat senin karb.le benim karb. Arasinda tek fark var, seninkinde yildiz benimkinde opel amblemi varzira suan benim manifoltun ustundeki zenith'de yildiz var hatta
dedigin dogru hava girisinin kapali olmasi benimde sinirimi bozan ve bi yolunun bulunamadigi tek sey diye dusunuyorum
zira benzin icin hava girisini actigin icin bu seferde lpg ayari sapitip bozuluyor
asil sormak istedigin soruyada en makul cevap araci sogukken en azindan benzinle kullanirsan lpg'nin kisa vadede sorunlari olmaz! Oda benzinin icindeki yag gorevi goren kimyasallar lpg'de bulunmuyor, ama arada yada en azindan bi cok kez motor sogukken benzin kullandigin zaman zarari ole cok diildir kanimca
belki cok ama cok uzun vadede kurumlanma olur belki oda olmaz! Lakin demem oki, hic birsey benzinin yerini tutmaz
![]()
bbm pin :2B244451
Zenith karburatorler 4 marka aracta kullanilmis parca sikintisi yok denecdk kadar az 120den sonra 2 bogazlari acar zenith yazisi olan yer diyaframidir onlar patlaksa araba gaz yemez 120 gecmez.. sikintin olursa karburatorlerle ilgili yardimci olurum senin aracin modeli yili motoru?
!!!!!!!!!FARKIMIZ TARZIMIZDIR!!!!!!!!!!!!
Hahahaha o konuda bende yardimci olabilirim elimde toplam 4 tane var suanherci hepsinin saglam yerini toplasam 1 2 tane anca cikar ama olsun var sonucta
evet dedigin gibi mekanik diil 2. Bogaz bunlarin 3000 devirde motor yukteyken vakumla aciliyo 2. Bogaz, lakin diyafram patlaksa hayatta acmaz
arada bi o skinti olur, onuda opel diil 230.4 yada 6 diye aradinmi parcalari zebil gibi mevcut
neyse onemli olan lpg ile ilgili soruna cevap bulabilmisindir umarim
He bu arada model 77 motor 2000![]()
bbm pin :2B244451
tutma yada tutmama neye göre o önemli türkiyede katiyen tutmaz çünkü ciddi bir yakıt ekonomisi yok.. dizelde lpg takıcaksan bunda ekonomi ikinci planda olmalı öncelik performans ve az kükürt oranı yani emisyon değerleri olmalı..
bazı forumlarda görürsün bu tip şeyler mesela discovery td5 dynoya sokuyorlar lpg takmadan önce araç 87 beygir çıkıyor lpg takdıkdan sonra dynoya sokuyorlar 95 beygir çıkıyor..
ciddi bir ekonomisi yok neticede dizelde lpg benzin gibi direk lpg ile çalışmıyor
dizele az bir şey yakıta karıştırılarak çalışıyor yani %70-%80 dizel ise %20-%30 lpg karışımı gibi bunda esas amaç dizeldeki yanmanın tam olması doyumun tam olması buda yüksek performans düşük kükürt oranı demek.. tabi yakıttada %20-%30 tasarruf demek..
yalnız geçenlerde fiyatlara bakdım 4-5 bin tl gibi rakamlar çekerlerdi eskiden dizel lpg kitlerine şimdi bir iki sitede 1700tl gibi gayet makul fiyatlara gördüm..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
aynen lpg bu fiyata iyidir türkiyede çare yok yapabilicek bir şey yok..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Özellikle yeni model araçlarda elektronık oldugu için problem yasanıyor ve w126 kasada..... Mersedesi olup LPG de sıkıntı yaşamayan var mı ?
!!!!!!!!!FARKIMIZ TARZIMIZDIR!!!!!!!!!!!!
lpg sistemi düzgün takıldıysa egsoz harici aracın içine lpg kokusu gelmez dimi ? yada ilk çalıştırmada lpg ye geçerken kalorifer peteklerinden koku gelmesi normal mi ? bir arkadaşım civic e taktırdı egsoz harici arabada nokta gaz kokusu duymadım ama başka bir tanıdığın astrasına bindim içeride 5 dakka durdum arabadan zor attım kendimi,bu sistemin arızalanmasıylamı ilgili yoksa koku gelir mi içeri ? +karburatorlulerde koku gelirmi içeri ? şahin doğan hariç.onlarda heryerden koku geliyo![]()
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)