tamam katalizör ü iptal ettirelim o zaman.bakalım aradaki farka en azından.ama sanmıyorum ki 30-40 beygir cıksın.keşkee
Printable View
tamam katalizör ü iptal ettirelim o zaman.bakalım aradaki farka en azından.ama sanmıyorum ki 30-40 beygir cıksın.keşkee
al benı evden kanka evdeyim hadi bekliyorum.
tamam geliyorum birazdan
sonucu merak ettim :)
arabayı satarmısın :)
Biladerim sahibindene koymussun aracı değerinden hem cok istiyorsun hemde o bildiginiz arızalı bitmis Gtlere benzemez diyosun bence ilani kaldırırp aracı yaptırdıktan sonra koysan daha iyi olmazmı cunku aracın hakketen guzel ama alan kişininde canı yanmasın yani
aracı diğer arkadaşların söylediği gibi yetkili servise götürün.test cihazıyla arıza kodlarına baksınlar.her kodun değişik sebepleri olabiliyor.ama benim tahminimde elektrovanan da arıza var yada ona giden borularda bir kaçak var.katalizörüde iptal edersen aracın baya bi rahatlar...
aktarmada sorun olabilirmi..? debriyaj bitmiştir belki..
Sakarya ya katalizör iptalini yaptırmaya gittik.fakat motorun hemen altında olduğu icin kimse yanaşmadı buna.katalizörü delelim dediler.onada ben yanaşmadım.Bugünlük böyle kaldı
kardeşim hafta içi muayneni yaptır ondan sonra bu işe tam yoğunlaşalım artık.çözecez az kaldı.
hayırlısı olsun :)
Katalizör motorun hemen altında değil, motorla ön tampon arasında turbonun hemen altında olur. Ön tamponu söküp, termik ekranları da çıkardıktan sonra alttan turboyu hiç ellemeden çıkarabilirsiniz. Tamponu sökmeden çıkarması çok zordur.
Motorun altındaki örgülü gibi duran parça egsoz spiralidir onu ellemeyin. Onu iptal ederseniz motor titreşimi komple tüm egsoz tesisatına akar bu da arabanın altında ciddi seslere ve rezonansa sebep olur zaten bir süre sonra da egsoz ayakları kopar egsoz da düşer kıvılcım ata ata gidersiniz :)
Ama özelden de yazdığım üzere katalitik olsa mutlaka hatasını verir.. Ayrıca basit bir egsoz emisyon ölçümü ile katalizörün durumunu anlayabilirsiniz. Egsoz emisyondan geçemezse katalizör gidik demektir. Durup dururken iptal etmeyin derim. Yine de siz bilirsiniz.
ne cabuk tıkanıyormus bu katalizör benım arkadasımda alakasız olacak ama hem dızel hemde 110 binde bi araba var ayrıca kmsı dusurulmusmu dusurulmemısmı bellı degıl,performans dusuklugu yok katalızoru daha tıkalı degl
Kat tikali olmayabilir, ama olabilirde:p ayrica bi basinc kontrolu yaptirin derim, arac yag yakiyo yani 2000 kmde isik yanmis 100 gr yag koymusunuz isik sonmus, ama ne kadar yakmis belli diil, segman kirmis olabilir, bitmis olabilir, debriyaj balatasi bitik olabilir! Kat iptali yaptirmadan evel iyice bi arastirin tikalimi diilmi diye! Ins. Sorun hallolur bende merak ettim neden yapmis bole!!
debriyaj balatası bitik değil.kücük bir parca kurum yaptı diye düşünüyorum.onun yüzünden böyle sanırım.ama o parcayı ne sakaryada ne kocaelinde bulabilirler sanırım.106-206 falan olsa bulunur ama model farklı olunca olmuyo işte.ayrıca turbo 0.7 bara kadar basıyor ölcüm yaptık.ve egsozun arkasına teli soktuk zengin karışımına falan bakıldı işte onlarda doğru çıktı.
çok ufak bir problem ama hangi parca kurum yapmış olabilir işte
geçmiş olsun bu kadar uğraşıpda bulunulmaması şaşırtıcı ankarada olsanız bu sorunu kesınlıkle cözecegıne ınandıgım bı ustama götürürdüm sizi 30 senelık pejo ustası yetkılı servisi var
kurum varsa arıza kodu vardı lamba yakmaz ama arıza kodu olustururdu naman kodu bilir ondan olabılır kımyasalla temzılenıyor elektro vana olabılır kat sıkıntı olsa arıza verır egsoz emısyonda kat dolumu az cok bellı eder
Kompresyon testi benimde aklıma geldi ama arabada en ufak duman atmanın a sı yok o yüzden bence katı sök muayneden sonra oda olmadı ölçtürürüz değerleri emre
kompresyon testi 15 dk lık iş bence yaptırın.. suda yağ, ya da yağın kıvamında bir yumuşama yani daha sıvı olma eğilimi falan var mı ? Bir de şöyle bir şey var bu güç konusu için söylemiyorum yağın eksilmesi konusunda.. Aracınızda daha önce 10-60 kullanılmış olabilir ve siz de normal bakımda 10-40 veya 5-40 servis ne öneriyorsa ondan koyduysanız yağ eksiltir çünkü segmanlar 10-60 a alıştığında daha ince yağı kaçırır..
motoru biraz zorladıktan sonra kaputu açıp bakın, turbonun türbin salyangozu kızarmış ve/ya çok aşırı sıcak hissediliyor mu? cevap evet ise, egzost tıkalıdır. vvt solenoidin fişini çıkarıp deneyin, düzelme eğilimi varsa tahminim neredeyse kesindir. değil mi naman? ,)
ayrıca, 2000km sonra normal seviyeden düşük yağ seviyesi ikazı veriyorsa, valve guide'ler ovalleşmiştir, en kısa zamanda kapak revizyonu öneririm.
aşırı derecede sıcaklık var basmasam bile ama hararette bir gram oynama yok ne kadar sıkıştırsamda
bu arada vtt selenoidin fişi ne işe yarıyor hocam onu cıkarttığımız zaman neden motor normal kıvama geliyo egsozdaki değerleri mi almamış oluyor o fişin mantığı nasıl calısıyor ve hangi taraftaki fiş bu
CARBON CLEAN
Karbon Birikimi Nedir Ve Nasıl Oluşur?
Karbon birikimi içten yanmalı benzinli ve dizel motorlarda bir HC bileşiği olan yakıtın yanma odasında hava ile yakılması sonucunda meydana gelen kurum adını verdiğimiz karbon depozitlerinin birikmesi ile zaman içinde supap yüzeylerinde, piston yüzeylerinde, yanma odası çeperlerinde ve segmanlar etrafında oluşur. Bu birikimler motorun hava emme kapasitesinde azalma meydana getirir. Hava emme kapasitesi azalan bir motorun volümetrik verimi düşer.
Karbon Birikimi Araçlarda Ne Gibi Problemler Yaratır?
* Silindir kompresyonlarının düşmesi
* Motor gücünde azalma
* Fazla yakıt tüketimi
* Egzoz emisyonlarında artış
* Bozuk rölanti
* Hızlanma kabiliyetinde azalma
* Soğuk havalarda zor çalışma
* Motorun silkeleyerek çalışması
Karbon Temizleme Nedir?
Karbon temizleme içten yanmalı 4 zamanlı benzin ve dizel motorlarda yakıt besleme sistemleri ile supap yüzeyleri, piston yüzeyleri, yanma odası çeperlerini motordan herhangi bir parça sökmeden temizleyen bir sistemdir.
Karbon Temizliğinin Yararları Nelerdir?
* Çok kirli motorlarda %15'e kadar sağlanan yakıt tasarrufu, ortalama olarak %3-5 civarındadır.
* Zararlı egzoz emisyonlarının azalması, benzin motorlarında %40'ın üzerinde, dizel motorlarda ise %75'e ulaşan değerlerde tespit edilmiştir. Partikül emisyonlarında azalma ortalama %30'un üzerindedir.
* Motor performansı artar. Dizel motorlarda gücün genelde %10-bazı ölçümlerde %30-artması normal sonuçtur. Benzinli motorlarda temizleme işleminden önce görülen ilk çalıştırma zorluğu, tekleme, düşük devirde sert çalışma ve benzeri şikayetler ortadan kalkar.
* Karbon temizleme işlemi düzenli olarak (her 25.000 km.de bir) yapıldığında motorun ömrü uzar.
* Parça değiştirilmesine gerek kalmadan bu tür harcamalar önemli ölçüde azalır.
* Bakım ve işçilik masrafları ve süresi azalır. Yakıt enjeksiyon sisteminin dizel motorlarda bakımı bir günü, hatta daha fazla zamanı alabilir. Tüm motorlarda Karbon temizleme işlemi en fazla bir saat sürer.
Karbon Temizleme Niye Etkindir?
Günümüz benzin ve dizel motorlarının kalbi yakıt püskürtme sistemidir. Enjektörler, yakıtı çok ince bir sprey halinde ve konik biçimde püskürtürler. Zamanla ısı, yakıt kirliliği ve kullanım sonucu sistem kirlenMektedir. Enjektörlerin yakıt püskürtme deliklerinin 0,5 mm veya daha küçük çapta olduğunu düşünürsek en ufak kirlenmede tıkanmaları doğaldır. Ayrıca dizel veya benzin motorlarında yanma hücrelerinin, pistonların, valf ve yuvalarının, kısaca yanma dolayısıyla zor şartlarda çalışan parçaların kirlenmeye açık olduğu unutulmamalıdır. "Karbon Temizleme" işlemi yakıt sistemini temizleyerek motoru yenilemekte, ayrıca yanma yüzeylerini yumuşak karbon birikimlerinden arındırMaktadır.
Bu karbon clearr cok işe yarıyormuş burda anlatılanlara göre yaa.
bunu sakarya yada izmit cevresinde yapabilecek kaliteli bir usta varmıdır acaba ?
motor egzostu atamadığı için turbo pişiyor, kızarıyor, hava karanlıkken de gözle görülebiliyor kızarıklığı. fakat bu sıcaklık motorun soğutma suyu sıcaklığını yükseltmiyor.
vvt emme egzantriğinin açısını ayarlayan bir sistem. bunun solenoidini çıkardığın zaman egzantrik sürekli maksimum overlapte kalır ve turbonun bastığı temiz hava overlap sırasında egzostu süpürür. bunu denemen için söylemiştim ama motora hakim değilsin anladığım kadarıyla, o yüzden hiç deneme. arıza lambası yakar, ve söndürmek için servise gitmen gerekebilir. kolay bir yerde değildir, çok zor sökülür. arabanın önünden bakarken, motorun sol arkasında kalır.
dediğimi tekrarlıyorum, turbo aşırı ısınıyorsa, egzost sisteminde tıkanıklık vardır. kilometren itibarı ile konvertörün tıkalıdır, ya da orta susturucu iptal edilirken araya takılan boru ısı ile içten şekil değiştirip borunun kesitini küçültmüştür. başıma gelmişti. ,)
yarın karbon clean testine sokuyorum arabayı.ücreti 100 tlymiş.kurum varsa baya bi tertemiz olur dediler.yarın bu test yapılsın.olumlu yada olumsuz sonucları buraya yazıcam
eğer tekrar aynı şeyi yapıyorsa katalikten kaynaklanıyor demektir.yarın ola hayrola
motorda biriken kurum 150 bg olan motoru 110 bg e düşürmez bu kesin.
80000 km de de katalitik konvertörün dolması da çok anlamlı değil, 11 sene kullandığım opel astra 180 bin km de idi, katalitik konvertör üstünde duruyordu..
Senin sorunun elektronik gibi gözüküyor.
Tam yükte olması gereken basınçtamı bunun kontrolü yapıldı mı?
Bir nedenden dolayı basınç olması gerekenden düşükse gücün bu kadar düşük olmasını açıklar.
Arkadaşlar arabaya carbon clear uygulaması yaptık.Yaklaşık olarak 25 dakika yarım saat arası motor çalıştı.2. viteste arabada bayılma oluyordu.Şimdi biraz daha performans zenginliği geldi.Araba biraz daha atikleşti.150-200 km kullanın dediler biraz daha iyi olacağını söylediler tam verim için.daha 50 km yol yaptım şimdilik.
yani carbon clean uygulaması benim aracımda işe yaradı diyebilirim.fakat biraz daha eksiklik kalmış oluyor.oda katalik iptali istiyor sanırım.
Ben sente ayarından olduğunu düşünüyorum. Aynı sorun bende de olurdu.Arıza ışığı yakmazdı bazen ama araç atmosferik 1.6 gibi giderdi,çekişten düşerdi.Çözüm bulunamadı. 38.000 km ye gelene kadar 3 kere motor açıldı bu problemden dolayı.Çıldırmama ramak kalmıştı aracı sattım kurtuldum
thplede zincir uzama sıkıntısı olduğundan sente ayarın değişmiş olabilir.veya gaz kelebeği tam açmıyor elektronik gerçi ama..