User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Üfleme

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Üfleme

    Beyler bileniniz vardır , iki senedir v8 evladımıza uğraşıyoruz zaman imkan oldukça ,,, boyadan çıktı , iç aksam yakın zamanda toplanacak ,, sıra motoru kusursuz hale getirmeye gelecek.Motor k- jetronic mekanik enjeksiyon , 5600cc v8

    İlk aldığımızda kendini kaldıramıyordu araba , motor kafayı bı saga bı sola sallıyordu , bı dizi operasyondan sonra su an gücü kuvveti yerinde.Son yaptığımız değişiklikle toplamda k-jetronic sistemin yakıt-hava karistiricisini(mercedesciler kurbag diyor) , enjeksiyon ana dağıtıcısını , yakıt kütüklerini , enjeksiyon pipolarini , buji , buji kablosu , distribütör , motor zinciri , yağ pompası , devirdaim ve akla gelmeyen başka seyleri değiştirdim.(kurbag ve dağıtıcı hariç hepsi sifir , o ikisi de yurtdışından gelme LPG görmemiş)

    Bu degisiklikler sonrası tek Mars'ta çalışıyor motor , yağda su suda yağ yok , gel gelelim sorunumuza....
    Motor ust kapaklarından solda olandan hava filtresine bir boru geliyor.Oradan feci bi üfleme var.Ama yağ kontrol çubuğunu çekip baktığımda en ufak bı üfleme , duman dahi yok...İlk alındığında Bosch servise girmişti.isten hic anlamıyorlardı , bizi bayaa bı geri götürdüler ama orda bı kompresyon testi yapılmıştı ,,, yapan cocuk "abi tas gibi desem yeridir , motor durumu cok iyi" demisti ama bize yaşattıklarından dolayı tam emin olamıyorum söylediklerine.
    Ama kompresyonu kendimde su sekilde ölçtüm (ölçme dğilde yorumlama diyelim), vitesi1 e çekip motor devri 6000 6500 lerde iken gazdan ayağımı birden çekiyorum ; Arac sanki fren yapmışım gibi aniden yavaşlıyor , kendi kendine basıp gitmiyor yada azar azar yavaşlamıyor ,, motor sıkı yani.


    Bunu kime anlatsam sorunumun segman vss altta degil de motor üst kapagi icinde oldugunu soyledi , ozellikle sübap lastikleri.. Yağ çubuğundan üflese idi segman , ama yağ çubuğundan hic üflemeyip üst kapaktan üfledigi için sorunun üst kapakta oldugunu söylüyorlar.Bu isten anlayan arkadaslardan yardım bekliyorum.En azından ustaya teslim olmayalım.Yaptiracagimiz ısı bilelim.Sizce sorun nerde?

  2. #2
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subap gaytlarindan gibi diyebilirim, ama ordan dolayi yagda yakar araba, bujileri tek tek sokup bujiyi yaglamis mi kontrol ederseniz az cok fikir sahibi olursunuz hangisi daha cok yagli diye. Ayrica arabada 8 tane ocak calisiyo biri komp. Kacirsa 7 tane daha var olcmeden yolda anlamak cok zor komp. Kacagini cihazla bakarsaniz cok daha iyi olur kanimca. Muhtemelen kapaktandir yag eksintme yapmiyosa subap kurum yapmista olabilir! Uzun lafin kisasi sokulmeden bisey demekde zor aslinda
    bbm pin :2B244451

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapaktaki bir sorunun bu denli bir üfleme sonucunu doğurabileceğini sanmıyorum. Kapaktaki sorunlar, subaplardaki sorunlar komprasyon kaçağına sebep olur ancak. Subap gaydlarındaki sorunlar da özellikle ilk marşta biraz yağ yakmana sebep olur o kadar. Karter basıncının artması daha çok segman kaçaklarından kaynaklanır. Ama anlattığına göre pek bir segman sorunun da yok. Kapaktan çıkan ve hava filtresine giden hat PCV yani karter havalandırması bağlantısı. Oradan akışın fazla olması hava emişini yağlar o kadar. Ona da oil catch-can gibi bir çözüm getirebilirsin.

    Şu durumda yağ eksiltmiyorsa, marşta mavi-beyaz duman atmıyorsa, performans kaybın yoksa kapağa, motora müdahale etmek lüzumsuz olur. Eğer emin olmak istiyorsan da motorun standart ve servis limit komprasyon değerlerini öğrenip düzgün bir yerde komprasyon ölçümü yaptırıp ona göre davranabilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üflemeden kasıt nedir ? Her motor üfler.Yağ çubuğunu,yağ kapağını yada bahsettiğiniz hortumu çıkardığınızda üflemeyi göremiyorda sadece elinizle hissediyorsanız sorun yok.Ancak gözle görülür şekilde beyazımsı bir buhar çıkıyorsa sıkıntı var demektir.Sizdeki hangisi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    turkıye /eskışehir
    Mesaj
    229
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subaplardan şüpheleniyorsan,yüksek bir rampadan aşşagı 2,3 km veya yakında olabilir viteste kompresyonla,aşşagı kadar hiç gaza basmadan ineceksin,aşşagı inince. Bosta gaz verip aynana bak egsozdan beyaz mavı dumanlar çıkıyorsa subap gaydların bozulmuş,yüksek vakum etkisiyle yag buralardan, yanma odasına kaçıyor demektir.tabiki de yag eksiltir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •