Kasnağın kanallarını dikey olarak delip ağırlık azaltabilirsin. Pahalı ve işçiliği zor ancak titanyum kullanabilirsin.
Printable View
ben olsam kasnagın capıyla oynamazdım oynamadım da :)
krank ve kasnak hafifletmeleri aşırı olduğu zaman vites aralarında devir çok daha hızlı düşüyor bunuda göz önünde bulundurmak gerekir.
bence çapı hiç bozma, zaten yetrince hafif olacak.
Yok o yaptığım mantık hatasını Osman sağolsun düzeltti. Sonradan da fark ettik her türlü dinamo rolantide şarj değerini tutturabilir. O konuda sıkıntı yok. Zaten 205 gr oluyo daha ne kadar hafif olcakki gerek yok çap küçültmeye. Ama bir tane daha kasnak yapmam gerekecek hem supercharger hemde kuru karterin yağ pompasını çalıştıracak. Onu büyük ihtimalle farklı bir çapta yaparım.
Emre 3 te 1inden hafif olması sorun derken onu nerden okudun. Çünkü orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken SC kasnağı düşünelim
şuan kullandığım kasnağım %15 ufak 248 gram
%17 e geçsem ama aynı marka bulamıyorum,şuan bulduğum 500 gram civarı malzemeler farklı
15 den 17 e geçince tamam basıncım 2 psi artıcak
ama aradaki ağılrık farkı sc kasnağında birşey ifade edermi sizce ? bir türlü kararı veremedim kafamda
güncel diyelim soruma acil cevap arıyorumda :)
bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
dampened kasnak yokmu bu motor için Schumi?
ciddi bir hafifletme!
kasnak hafifletmeyi incelemiştim, bir karara varamadım. kullananlardan farklı yorumlar çıkmış.
mesela bir arkadaşım Corolla'da motor çalıştığı sürece devrede olan klima kompresörünü, klimanın açılıp kapanmasına bağlı olarak mekanik olarak devreye giren-çıkan sistem ile değiştirdi. hissedilir derecede olumlu bir etki oluştu. sonuçta vidalı kompresör, herhalde 1-2HP çalıyordur.
seninki çok ciddi bir hafifletme, tecrübeni yazarsan sevinirim...
Çap farkın gözardı edilebilecek seviyede. %15-%17 farkından birşey olmaz. Ama kasnağın ağırlık farkından işte tam da bu başlıktaki mesele çıkar ortaya. Atalet, motora binen yük artar. Aynı zamanda SC'nin bilyasına binen yük de artar. Mümkünse istediğin ölçüde alüminyum malzemeden yaptır.
Balanslı dönmesi sorun. Kranktaki balans şakaya gelmez. Kranka gelen, takılan herşey balanssız olmak zorunda. Yoksa büyük sıkıntılara sebep olabilir. Söktürüp dışarıda balansını aldır veya yenile derim.
Krank kasnağı ise, büyük ihtimalle o kasnak ya çıkmadır yada sizden öncekiler aracın altını biyere sürtünce krank kasnağına denk gelmiştir.. Balansını aldırmak çözüm olmayabilir çünkü kasnak gerçekten önemli kayışını içten tüketir ve zamanla kopar buda senin zararına herşey ona bağlı çalışıyor sıfırını alman en mantıklısı onların içinde küçük bir kama oluyor nekadar balansı aldırsanda o kama zarar gördüyse düzeltmen imkansız düzeltsende düzen tutacağını zannetmiyorum direk yenisini almıştım ben..
Edit: kasnağın çapını ölçtüm.
Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatıcaz yeni konu açmak istemedim.
Krank kasnağını hafifletmek için Erhan bey'den "BoostER Performance Lightweight Crank Pulley for VAG 2.0 TFSI" bu ürünü aldım. Hafif kasnak ile ilgili yorumlarda pozitif ve negatif yorumlar var.
Kullanan varmıdır? varsa yorum alabilirmiyim.
Alıntı:
beetle Nickli Üyeden Alıntı
bu ürünü kullanan oldumu acaba?
Benim arabamda var ve yaklaşık 3000 km kullanıyorum. En son yapılan bakımda Erhan kardeşim taktı saolsun. Bizim motorlarda bir sıkıntı çıkardığını duymadığım için ve benden çok daha uzun süreden beri aynı parçayı kullanan arkadaşlar olduğu için takılmasında bir mahsur görmedim. Arabanın gaz tepkilerinde belirgin bir fark olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu parça dışında performansta fark edicek başka birşey yapmadık. Ayrıca kasnak gergisi manuel olmadığı için takıldıktan sonra ekstra bir ayarda gerektirmiyor. Tavsiye ederim.