User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Krank Kasnağı Çapı ve Ağırlığı.

  1. #20

    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    359
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Şimdi bu çap değiştirmeden OEM ile aynı çap yaptığım hafif hali. Programa göre kullanacağım 7075-T7 tip alüminyum ile 205 gram geliyor. 1.2 kilo daha hafif.
    Kasnağın kanallarını dikey olarak delip ağırlık azaltabilirsin. Pahalı ve işçiliği zor ancak titanyum kullanabilirsin.

  2. #21
    yn_lemans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İSMAİL / ist BAHÇELİEVLER
    Mesaj
    580
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben olsam kasnagın capıyla oynamazdım oynamadım da
    by SARIBEKİROĞLU






    FLORYA REDLİNE OTO
    LOWRİDER CUSTOMS DESİNG FLORYA

  3. #22
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krank ve kasnak hafifletmeleri aşırı olduğu zaman vites aralarında devir çok daha hızlı düşüyor bunuda göz önünde bulundurmak gerekir.

    bence çapı hiç bozma, zaten yetrince hafif olacak.
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  4. #23
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorum şu. Bu krank kasnağı küçülünce şarj dinamosu daha çok dönücek.
    Krank kasnağını küçültünce şarj dinamosu daha çok dönmez, tam tersi daha az döner, bu da voltajda problem yapabilir.

    Benim tavsiyem orjinal çapta kalıp hafifletmen, işin ehli bi tornacı da gayet güzel yapar zaten.

  5. #24
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Krank kasnağını küçültünce şarj dinamosu daha çok dönmez, tam tersi daha az döner, bu da voltajda problem yapabilir.

    Benim tavsiyem orjinal çapta kalıp hafifletmen, işin ehli bi tornacı da gayet güzel yapar zaten.
    Yok o yaptığım mantık hatasını Osman sağolsun düzeltti. Sonradan da fark ettik her türlü dinamo rolantide şarj değerini tutturabilir. O konuda sıkıntı yok. Zaten 205 gr oluyo daha ne kadar hafif olcakki gerek yok çap küçültmeye. Ama bir tane daha kasnak yapmam gerekecek hem supercharger hemde kuru karterin yağ pompasını çalıştıracak. Onu büyük ihtimalle farklı bir çapta yaparım.

    Emre 3 te 1inden hafif olması sorun derken onu nerden okudun. Çünkü orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #25
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken SC kasnağı düşünelim

    şuan kullandığım kasnağım %15 ufak 248 gram

    %17 e geçsem ama aynı marka bulamıyorum,şuan bulduğum 500 gram civarı malzemeler farklı

    15 den 17 e geçince tamam basıncım 2 psi artıcak

    ama aradaki ağılrık farkı sc kasnağında birşey ifade edermi sizce ? bir türlü kararı veremedim kafamda
    Team PAŞAOĞLU

  7. #26
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel diyelim soruma acil cevap arıyorumda
    Team PAŞAOĞLU

  8. #27
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok o yaptığım mantık hatasını Osman sağolsun düzeltti. Sonradan da fark ettik her türlü dinamo rolantide şarj değerini tutturabilir. O konuda sıkıntı yok. Zaten 205 gr oluyo daha ne kadar hafif olcakki gerek yok çap küçültmeye. Ama bir tane daha kasnak yapmam gerekecek hem supercharger hemde kuru karterin yağ pompasını çalıştıracak. Onu büyük ihtimalle farklı bir çapta yaparım.

    Emre 3 te 1inden hafif olması sorun derken onu nerden okudun. Çünkü orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
    valla şumi hatırlamıyorum ama bi yerden okuduğuma eminim

  9. #28
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  10. #29
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dampened kasnak yokmu bu motor için Schumi?
    körler sağırlar

  11. #30

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal 1450 gr iken yenisi 205 gr oluyo. 7 de 1i ağırlığa inecek.
    ciddi bir hafifletme!

    kasnak hafifletmeyi incelemiştim, bir karara varamadım. kullananlardan farklı yorumlar çıkmış.

    mesela bir arkadaşım Corolla'da motor çalıştığı sürece devrede olan klima kompresörünü, klimanın açılıp kapanmasına bağlı olarak mekanik olarak devreye giren-çıkan sistem ile değiştirdi. hissedilir derecede olumlu bir etki oluştu. sonuçta vidalı kompresör, herhalde 1-2HP çalıyordur.

    seninki çok ciddi bir hafifletme, tecrübeni yazarsan sevinirim...

  12. #31
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken SC kasnağı düşünelim

    şuan kullandığım kasnağım %15 ufak 248 gram

    %17 e geçsem ama aynı marka bulamıyorum,şuan bulduğum 500 gram civarı malzemeler farklı

    15 den 17 e geçince tamam basıncım 2 psi artıcak

    ama aradaki ağılrık farkı sc kasnağında birşey ifade edermi sizce ? bir türlü kararı veremedim kafamda
    Çap farkın gözardı edilebilecek seviyede. %15-%17 farkından birşey olmaz. Ama kasnağın ağırlık farkından işte tam da bu başlıktaki mesele çıkar ortaya. Atalet, motora binen yük artar. Aynı zamanda SC'nin bilyasına binen yük de artar. Mümkünse istediğin ölçüde alüminyum malzemeden yaptır.


    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
    Balanslı dönmesi sorun. Kranktaki balans şakaya gelmez. Kranka gelen, takılan herşey balanssız olmak zorunda. Yoksa büyük sıkıntılara sebep olabilir. Söktürüp dışarıda balansını aldır veya yenile derim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #32
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dampened kasnak yokmu bu motor için Schumi?
    Olaydı şu ATI nin kasnaklarından uğraşırsam şerefsizim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #33
    19gokhan90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Bornova/İZMİR
    Mesaj
    344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
    aynı sorun bende de oldu kasnağı söktüp takın düzgün oturmamıştır yerine

  15. #34
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı orhan_guney Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende birşey sormak istioyrum hazır konu varken aracıma yenı motor yapıldı ama 2 gundur bakıyorum aracın krank kasnagı dalgalı donuyor bunun araca eksısı ne olur ve neden boyle bısey oldu ? ayrıca sabahları motor sogukken kasnagın oldugu yerden tıkıldı gelıyor sonra ısınınca gıdıyor.
    Krank kasnağı ise, büyük ihtimalle o kasnak ya çıkmadır yada sizden öncekiler aracın altını biyere sürtünce krank kasnağına denk gelmiştir.. Balansını aldırmak çözüm olmayabilir çünkü kasnak gerçekten önemli kayışını içten tüketir ve zamanla kopar buda senin zararına herşey ona bağlı çalışıyor sıfırını alman en mantıklısı onların içinde küçük bir kama oluyor nekadar balansı aldırsanda o kama zarar gördüyse düzeltmen imkansız düzeltsende düzen tutacağını zannetmiyorum direk yenisini almıştım ben..

  16. #35
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edit: kasnağın çapını ölçtüm.

  17. #36

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba arkadaşlar, konuyu hortlatıcaz yeni konu açmak istemedim.
    Krank kasnağını hafifletmek için Erhan bey'den "BoostER Performance Lightweight Crank Pulley for VAG 2.0 TFSI" bu ürünü aldım. Hafif kasnak ile ilgili yorumlarda pozitif ve negatif yorumlar var.
    Kullanan varmıdır? varsa yorum alabilirmiyim.

    Alıntı beetle Nickli Üyeden Alıntı



  18. #37

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    48
    Şehir
    Gebze
    Mesaj
    314
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ürünü kullanan oldumu acaba?

  19. #38
    alicancalis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.018
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı beetle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu ürünü kullanan oldumu acaba?
    Benim arabamda var ve yaklaşık 3000 km kullanıyorum. En son yapılan bakımda Erhan kardeşim taktı saolsun. Bizim motorlarda bir sıkıntı çıkardığını duymadığım için ve benden çok daha uzun süreden beri aynı parçayı kullanan arkadaşlar olduğu için takılmasında bir mahsur görmedim. Arabanın gaz tepkilerinde belirgin bir fark olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu parça dışında performansta fark edicek başka birşey yapmadık. Ayrıca kasnak gergisi manuel olmadığı için takıldıktan sonra ekstra bir ayarda gerektirmiyor. Tavsiye ederim.
    Ali Can Calis

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •