User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: motorun segman istemesi ve yatak sarması nasıl anlaşılır

  1. #1
    bywarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE İzmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    motorun segman istemesi ve yatak sarması nasıl anlaşılır

    selam arkadaşlar aracım 1998 model hb is aracım aşağı yukarı 3 haftadır yatıyordu bu sabah aracıma bindim ve biraz ilerledikden sonra motoru 4000 veya 5000 rpm me çıkardım buraya kadar sorun yok fakat gazı kestiğimde inceden tıııııırrrr diye bir ses geliyor sanki katalizör sacı boşta kalır da motor vibrasyonun dan nasıl ses yapar işte motor blokaj esnasında bu sesi yapıyor sesin geldiği yer headers ın alt kısmından geliyor gibi..şüphem yağsız kalmasıydı yağ çubuğunu çektiğimde acı gerçekle yüz yüze gelmiştim nasıl oldu da araç yasız kaldı anlayamadım ki kendim titiz biriyim üstelik yağ lambası yanmadı ama aracın yağ çubuğun en alt çizgisinin altına düşmüş yağ sevyesi ...şimdi sorum şu çevremdeki arkadaşlarım kimi segman isteyebilir kimi ise yatak sarmış olabilir diyorlar..bana göre yatak sarmış olsaydı baya bir gürültülü çalışmış olması lazımdı ama segman konusunda emin değilim sizlerden görüşleri,nizi rica ediyorum : OFK:

  2. #2
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yatak sarmak uzere bu sekilde biran once tamirciye gotur hatta yatak sarmasin die mumkunse cekiciyle fln gotur.gecmis olsun..

  3. #3
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hondalarda yağ lambası yandımı zaten olan olmuştur demek
    o yüzden yağ lambasına güvenme
    alttan açtır aracı belli olur yatak izlerinden bu şekilde kesin sonucu öğrenemezsin

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bywarm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar aracım 1998 model hb is aracım aşağı yukarı 3 haftadır yatıyordu bu sabah aracıma bindim ve biraz ilerledikden sonra motoru 4000 veya 5000 rpm me çıkardım buraya kadar sorun yok fakat gazı kestiğimde inceden tıııııırrrr diye bir ses geliyor sanki katalizör sacı boşta kalır da motor vibrasyonun dan nasıl ses yapar işte motor blokaj esnasında bu sesi yapıyor sesin geldiği yer headers ın alt kısmından geliyor gibi..şüphem yağsız kalmasıydı yağ çubuğunu çektiğimde acı gerçekle yüz yüze gelmiştim nasıl oldu da araç yasız kaldı anlayamadım ki kendim titiz biriyim üstelik yağ lambası yanmadı ama aracın yağ çubuğun en alt çizgisinin altına düşmüş yağ sevyesi ...şimdi sorum şu çevremdeki arkadaşlarım kimi segman isteyebilir kimi ise yatak sarmış olabilir diyorlar..bana göre yatak sarmış olsaydı baya bir gürültülü çalışmış olması lazımdı ama segman konusunda emin değilim sizlerden görüşleri,nizi rica ediyorum : OFK:
    Öncelikle herhangi bir işlem yapmadan veya herhangi bir tamircinin eline düşmeden, yağ seviyesini aracın düz durduğu bir zeminde ve bütün gece bekledikten sonra sabah çalıştırmadan yapmanı öneriyorum.

    Yarın sabah baktığında yağ seviyesi, min - max çizgileri arasında değilse uygun yağ ekleyip, bir hafta kullanıp tekrar yağ seviyesi ölçümü yaparsın.

    Eğer azalma varsa, o zaman müdaheleye girişilir.

    Segmanları çok aşınmış motor, mavi mavi dumanlar atar (yanan yağın dumanı!) gaza bastıkça, eğer mavi duman atmıyorsa segman aşınması gibi bir problemin yoktur.

    yatak sarmak üzere, alttan açtır baktır diyen arkadaşlar, adamın kalbine indireceksiniz

  5. #5
    Yiğit Ş. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    xsi haklı. araç yağını her zaman motor soğukken kontrol et. eksiklik varsa ozaman ekle.
    *
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı
    *simdi yok homsitora gidelim yok midpoyint yok starbaks
    *a..... o zmnlar yoktu oyle
    *bi cay iciriodun
    *bisinema
    *finishim

  6. #6
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herhangi bir işlem yapmadan veya herhangi bir tamircinin eline düşmeden, yağ seviyesini aracın düz durduğu bir zeminde ve bütün gece bekledikten sonra sabah çalıştırmadan yapmanı öneriyorum.

    Yarın sabah baktığında yağ seviyesi, min - max çizgileri arasında değilse uygun yağ ekleyip, bir hafta kullanıp tekrar yağ seviyesi ölçümü yaparsın.

    Eğer azalma varsa, o zaman müdaheleye girişilir.

    Segmanları çok aşınmış motor, mavi mavi dumanlar atar (yanan yağın dumanı!) gaza bastıkça, eğer mavi duman atmıyorsa segman aşınması gibi bir problemin yoktur.

    yatak sarmak üzere, alttan açtır baktır diyen arkadaşlar, adamın kalbine indireceksiniz
    mavi dumanin sebebi subablardan veya subab lastiklerin asinmasindan da olabilir sadece segmana baglamamak lazim..Ayrica yagsiz kalan ve genelde arac sogukken yuksek devirlerde her bastiginda motor tam yagalama yapmadigindan en cok yataklara zarar verir eger yataklarin asinmissa onu yag eklemeyle cozemessin bence isi bilen bir ustaya goster deneme yanilma yontemi ile farkli sorunlar acabilirsin..

  7. #7
    bywarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE İzmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yorum yapan arkaslarin hepsine tesekkr ederim.bu anlattigim durum da arac 5 dakika nın çalışmışıydı yag ölçümü yaptigimda..yag cubugunda cok az yag kalmasi bu duruma sebeb olmus olabilirmi..yag sevyesi ölçdüğümde minimum sevyenin altindaydi 2 litre yag tamamladim ve aksama kadar bekleyecegim artik yag tamamen suzulsun net ölcum yapayim

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ çubuğunun maximum ile minimum çizgileri arası 1lt'dir. Eğer minimuma gelmişse 1 lt eksilmiş demektir. Honda motoruna da içinde 2-3 litre yağ varken zorlanmadığı sürece kolay kolay birşey olmaz.

    XSi'ın yazdığı gibi yağını tamamla, tekrar ölçümle, sorunu gözle. Eğer devam ediyorsa o zaman tamirciye gidersin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    teskocuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    75
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Headers civataları gevşemiştir civatalar ses yapıyodur gazı birakınca vibrasyon yapar
    arabayı lift e aldır agzoz manifolt bağlantilarını kontrol ettir

  10. #10
    orhan_guney - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Mesaj
    6.145
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en saglıklısı lifte kaldır ustanın yanında dur karterı ac ordan bakabılırsın bırde ıstersen rektefıyecı cagır. oda baksın.
    DRİLL
    Dr.Ecu

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akbaba78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mavi dumanin sebebi subablardan veya subab lastiklerin asinmasindan da olabilir sadece segmana baglamamak lazim..Ayrica yagsiz kalan ve genelde arac sogukken yuksek devirlerde her bastiginda motor tam yagalama yapmadigindan en cok yataklara zarar verir eger yataklarin asinmissa onu yag eklemeyle cozemessin bence isi bilen bir ustaya goster deneme yanilma yontemi ile farkli sorunlar acabilirsin..
    en azından gözlemlenecek birşeyde hem fikiriz, yağ yakıyorsa mavi duman olmalı..

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bywarm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorum yapan arkaslarin hepsine tesekkr ederim.bu anlattigim durum da arac 5 dakika nın çalışmışıydı yag ölçümü yaptigimda..yag cubugunda cok az yag kalmasi bu duruma sebeb olmus olabilirmi..yag sevyesi ölçdüğümde minimum sevyenin altindaydi 2 litre yag tamamladim ve aksama kadar bekleyecegim artik yag tamamen suzulsun net ölcum yapayim
    yağ pompasının debisi dakikada 40-50 litre arası,

    yani 4 litre yağ 5 dakikada motor içinde yaklaşık 50-60 tur atmış oluyor

    fakat tüm yağ hemen kartere dönmüyor, motor içinde duvarlarda kalıyor, uzun süre duran motorda yağ süzülerek kartere iniyor..

    eski iş yerimde dizel motorlu iş makinaları yapıyorduk, atom mühendisi makina operatörleri hep motorların yağ yaktığını iddia ederdi bizim servis ustası gidip, sabah makinayı çalıştırmadan yağı ölçünce ortalık durulurdu..

  13. #13
    bywarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE İzmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorum yapan yapmayan fikir veren vermeyen herkese teşekkür ederim arkadaşlar ALLAH hepinizden razı olsun fikirlerinizi dikkate alarak 21:30 dan itibaren bu saate kadar tüm fikirleri değerlendirip tek tek kontrol ettik aracı kiriko yardımı ile kaldırıp konuyu açtığımda belirttiğim gibi 4000,5000 rpm arasında çalıştırdım 4-2-1 haders ın 2 li çıkışın sonunun aracın şasesine uzanan lama demirinin kaynağının kopmuş olduğunu gördüm ve gaz altı kaynakla işi hallettik tekrar aracı aynı rpm değerinde çalıştırıp sesin kesilip kesilmediğini dinledim ufakdan olsa gazı kestikden sonra cızırtı geliyordu onuda buldum distiribitörün içindeki rulmandan kaynaklanan bir cızırtıymış tamircimle konuştum rulmanı değiştireceğini söyledi her hangi bir problem kalmayacağını söyledi durum bundan ibaretmiş allaha şükür korktuğum gibi çıkmadı ve en büyük nusibetin de önüne geçmiş oldum yağın eksildiğini erken farketmiş oldum ...artık kulağıma küpe oldu kesiciye bol bol sokuyorsan yağı kontrol edeceksin allah hepinizden razı olsun

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bununla geçmiş olsun.

    Lakin distribütör rulmanı şakaya gelmez, kilitlenirse trigeri koparır, en iyi ihtimalle diş atlattırır. Bir an önce hallettirmenizde fayda var.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    bywarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE İzmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bununla geçmiş olsun.

    Lakin distribütör rulmanı şakaya gelmez, kilitlenirse trigeri koparır, en iyi ihtimalle diş atlattırır. Bir an önce hallettirmenizde fayda var.
    teşekkürler osman bahadır dediğini aynen uygulayıp rulman bulana kadar aracı çalıştırmayıp parçayı bulduğum gün gidip taktıracağım herşey için hepinize teşekkürler r

    distiribitör rulmanı nı nereden nasıl bulurum bilen varmı acaba kolay bulunan birşey değilmiş söylenen kadarı ile

  16. #16
    bywarm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE İzmir
    Mesaj
    29
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun çözülmüştür arıza başarıyla tamir edilmiştir .....ilgilenen tüm arkadaşlarıma teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •