User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: ASR - EDL sistemleri hakkında bilgi.

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ASR - EDL sistemleri hakkında bilgi.

    Selamlar.

    Bu iki sistem hakkında bilgi edinmek istiyorum ön araştırmasını yaptım görevi vs nedir biliyorum ben yapısını öğrenmek istiyorum.Belli başlı parçalardan sensörlerden ecudan vs. mi oluşuyor yoksa sadece bir yazılımdan ibaretmi ? Sonuçta tüm işi ABS üzerinden yapıyor.

    Enjeksiyonlu ABS sistemine sahip bir araca EDL sistemi uyarlamak hayaldemi kalır çokmu zordur ? Bunun için sırası ile izlenmesi gereken yollar nedir ?

    Ayrıca ASR ile EDL nin görevine bakıyorum birbirlerinin aynısı ama bazı araçlarda özellikle arı ayrı yazılıyor bunun nedeni nedir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    temelde yanlış düşünüyorsun
    abs üzerinden iş yapan sistem değil bunlar

    ama çalışma alt yapısı olarak abs nin tam tersi
    abs, frenleri bırakmaya yönelik iş görür
    yani sen frene basarsın, tekerlek kilitlenir ve kayarsa
    kısacası dönmüyor ise fren esnasında, anlık olarak frenleri bıraktırır tekrar tutar (hangi teker kilitlenmiş ise onu)
    bu saniyede birkaç kere olur
    o yüzden biz tırr tırr diye ses duyarız abs devreye girince

    asr: anti slip regulation
    tcs: traction control system
    esp: electronic stabilizer program
    edl :electronic differantial lock

    bu tür olanlar ise abs den birkaç gömlek üstün sistemler
    ayrıca zaten abs özelliği bunların içinde bulunmakta
    farkı çok daha komplike-karışık
    hem frenleri bırakmaya, hemde tutmaya yönelik çalışabilmeleridir

    dedim ya abs sadece bırakmaya yönelik çalışır.

    mesela edl
    klasik differansiyelde , aktarılan güç hangi teker daha kolay dönüyorsa o tarafa gider
    mesela kar da patinaja kaldın, dışarıdan seyret arabayı (önden veya arkadan itiş)
    ya sol taraf yada sağ taraf dönecektir, aracı tek çeker gibi düşün

    halbuki edl olunca sistem şöyle çalışıyor
    sistem bakıyor, bir teker dönmüyor hemen dğer tekerleğe fren uyguluyor
    bu sefer dönmeyen teker dönmeye başlıyor, bu sefer öbür teker durunca buna fren uyguluyor
    tabi bu saniyede bilmem kaç kere olunca sen her iki tekerin döndüğünü görebiliyorsun
    her ne kadar yalancı bir kilit diff görevi görsede inanılmaz işe yarayan bir sistem..

    esp falan zaten muhteşem sistemler
    youtubede videolar var inanılmaz

  3. #3
    mrtsnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her aracın beyni aynı değildir sanırım.
    Eğer bu sistemleri sonradan bir araca uygulamayı planlıyorsanız elbet bir paketinde varsa olabilitesi yüksek durumdur. Ama o araçta hiç yoksa o zaman sıkıntılı iş olur.
    Örneğin benim aracımda ABS-ASR-ESP-EDL vs. var, ama EDL'nin yeni versiyonu XDS çıktı o yok 2011 model olanlarda beyne girerek bu özellik aktif ediliyor(ESP70 miydi ABS70 miydi neydi adı beynin) 2010 modellerde ise (ESP60 mı ABS60 mı ne var) XDS aktif edilemiyor. Belki 2010 araçtaki beyni çıkarıp 2011'deki beyni takarak olabilir ama bence bu kadar basit değildir

    ABS'li bir araçta ABS beyni vardır.
    ESP'li bir araçta ESP'li ABS beyni vardır.

    Sadece yazılımsal değişiklik değil bunlar. Tamamen o beyine bağlı, beyinde o özellik yoksa araçta da yoktur. Sonradan yapmak için sorarsanızda, beyni değiştirip, gerekli başka eksik ekipman varsa onları tamamlamak gerekir. Tabi bunların şemasını vs bulmak gerekir
    [VW GOLF 1.4TSI 160HP Highline Manuel]
    CNK62

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok meşhur bir video var
    4.40sn den itibaren seyredin

    tiff, esp kapalıyken oradan çıkabilmek için kıçını yırtıyor her yolu deniyor olmuyor
    esp açınca çıktı

    Fifth Gear ABS, TC, ESP Full version - YouTube

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlatımlar için çok teşekkür güzel bilgiler.Evet ben bunu hiç bu sistem olmayan hatta ABS si bile olmayan bir araca uygulanıp uygulanamiyacağı için sordum.Aslında ben daha çok EDL sistemi ile ilgileniyorum.

    EDL li bir ABS sistemini komple hiç ABS si olmayan bir araca geçirmek mekanik ve elektronik açıdan çokmu zordur ? Öncelikle motor elektroniği ile bir bağlantısı varmı bu sistemlerin ? yani motorun enjeksiyonlu yada karburatörlü olması bir şeyi değiştirirmi ? Ayrıca böyle bir proje için tam olarak nelere ihtiyaç vardır ? Yanibeyin sensör vs. vs. şeklinde ?

    Bu sistemi proje olarak düşünüyorum.Artık proje denildiğinde sadece motoru yüklemek yada swap yapmak mantığını değiştirmek lazım hep aynı şeyler.Bana göre böyle bir şey mümkün olursa projeninde hası olur hani.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edl bizim aracta 20kmh kadar devrede kaliyor diye okumustum baska arabalarda oylemi bilmiyorum.birde sanirim esp yi kapatinca edl de devreden cikiyor tabi bizim arac icin abs de

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet EDL belirli bir hiza kadar devrede olan bir sistem 20 ile 40 km arası değişiyor sanırım.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    mrtsnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anlatımlar için çok teşekkür güzel bilgiler.Evet ben bunu hiç bu sistem olmayan hatta ABS si bile olmayan bir araca uygulanıp uygulanamiyacağı için sordum.Aslında ben daha çok EDL sistemi ile ilgileniyorum.

    EDL li bir ABS sistemini komple hiç ABS si olmayan bir araca geçirmek mekanik ve elektronik açıdan çokmu zordur ? Öncelikle motor elektroniği ile bir bağlantısı varmı bu sistemlerin ? yani motorun enjeksiyonlu yada karburatörlü olması bir şeyi değiştirirmi ? Ayrıca böyle bir proje için tam olarak nelere ihtiyaç vardır ? Yanibeyin sensör vs. vs. şeklinde ?

    Bu sistemi proje olarak düşünüyorum.Artık proje denildiğinde sadece motoru yüklemek yada swap yapmak mantığını değiştirmek lazım hep aynı şeyler.Bana göre böyle bir şey mümkün olursa projeninde hası olur hani.
    ABS beyninin fren sistemiyle bağlantısı nasıl oluyor bilmiyorum fakat bunu başardıktan sonra EDL sistemi için gerekli sensörler ve EDL sistemini tanıyan bir beyin gerekir. Ekstra neler olur bilemiyorum, bir elektronikçi veya frenler konusunda uzman olan, brake upgrade yapan kişiler vs bunu daha iyi açıklar ve fiyat verebilir.
    [VW GOLF 1.4TSI 160HP Highline Manuel]
    CNK62

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •