User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
54 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: A'pexi Egzoz Kontrol valfi

  1. #20
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel ürünmüşte Bilal abi sistem çok matah birşey değil gibi görülüyor, hazır almak yerine burada yapılamaz mı ? istenen ölçüde bir kıytırık bi throttle body, diğer ucunada bir valf gibi bisikletlerde vites ayarlayan şu zımbırtıdan koyulsa geyette çalışır gibi geliyor. gerçi ürün ne kadar bilmiyorum ama

  2. #21
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel ürünmüşte Bilal abi sistem çok matah birşey değil gibi görülüyor, hazır almak yerine burada yapılamaz mı ? istenen ölçüde bir kıytırık bi throttle body, diğer ucunada bir valf gibi bisikletlerde vites ayarlayan şu zımbırtıdan koyulsa geyette çalışır gibi geliyor. gerçi ürün ne kadar bilmiyorum ama
    Evet mantıklı ama 70mm veya 76mm gibi bir ölçüde boğaz kelebeği nerden bulucaz Bence otobus kamyon gurubu araclardan birşeyler yapılabilir Örneğin egzoz freni sistemi ters olarak kullanılabilir

    http://www.yigitlerotomotiv.org/cargo/02.jpg

    Bu vanaya ilave olarak bisiklet aynakol aktarıcısı ve tel ile sorun çözülür

  3. #22
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet mantıklı ama 70mm veya 76mm gibi bir ölçüde boğaz kelebeği nerden bulucaz Bence otobus kamyon gurubu araclardan birşeyler yapılabilir Örneğin egzoz freni sistemi ters olarak kullanılabilir

    http://www.yigitlerotomotiv.org/cargo/02.jpg

    Bu vanaya ilave olarak bisiklet aynakol aktarıcısı ve tel ile sorun çözülür
    vtilarda vs kullanılabilen bi ölçü 76mm kelebek olmasa bile üretmekte çok sıkıntı olmaz, yük görmeyecek birşey yapmayacak zaten

    senin linkteki parçayı ilk kez gördüm, hazırıda varmış ne güzel ama yay kullanmak için upgrade etmek gerekir onu, o şekilde halatla çalışmaz (tek yönlü çalışır)

  4. #23
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vtilarda vs kullanılabilen bi ölçü 76mm kelebek olmasa bile üretmekte çok sıkıntı olmaz, yük görmeyecek birşey yapmayacak zaten

    senin linkteki parçayı ilk kez gördüm, hazırıda varmış ne güzel ama yay kullanmak için upgrade etmek gerekir onu, o şekilde halatla çalışmaz (tek yönlü çalışır)
    Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.

  5. #24
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.
    olabilir, paylaştığın resımdeki gibi bişeyler olabılır, ya da çember ve içinin daire parçası sanayıde de rahatça yapılabilir. üretimi sıkıntılı şeyler değiller (egzostta kullanılacak olan için söylüyorum) istenilirse yapılır yani

  6. #25

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı akın Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabikide istersen çok daha farklı metotlar var. Yay işin en kolayı herhangi bir kilitçi yay konusunda çok rahat yardımcı olur... Mesela turbolu arabalar içn wastegate takılabilir Elektrik ile çalışan pinomatikçilerde kol var devre yapıp onlada yapılabilir Stok birçok arabada 76mm kelebek bulamak çok zor. Bulabilirsin ama bu parçadan çok daha pahalıya gelebilir.
    atmosferik araçlar içinde VNT actuator kullanılabilir

    tam gaz --> vakum arttı --> vnt actator vakumla birlikte kolu çekti, valf açıldı

    gazı bıraktın --> vakum azaldı --> vnt actuator kolu bıraktı valf kapandı


  7. #26
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı konudan benimde war ama maalesef bu kadar tutulmadı (yönetici olmanın faydaları)
    Tecrübesini yapmış olan arkadaşlar yazmadığı için yada kimse tecrübesini yapmadığı için , Apexi bunu yapmış üretime sokmuşsa bi bildiği wardır diye düşündüm werdim siparişini , gelince tecrübelerimi videolu resimli paylaşırım.

    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarı ile en kapalı hali %90 kapalı imiş. %100 kapanmıyormuş zaten. Apexi iyi bir firma, japon firması bildiğim. Düşünmüşlerdir herhalde
    Aynen katılıyorum , düşünmüşlerdir.

    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    qtp gibi bişey mi acaba ?
    Ben hiçbi fark göremedim , qtp bunun motorlusu
    PSN:dohcvtec99


  8. #27
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    atmosferik araçlar içinde VNT actuator kullanılabilir

    tam gaz --> vakum arttı --> vnt actator vakumla birlikte kolu çekti, valf açıldı

    gazı bıraktın --> vakum azaldı --> vnt actuator kolu bıraktı valf kapandı

    Rolantideki vakum ile dip gazdaki oluşan vakum hemen hemen aynı sadece belli bir devir bandında vakum sıfıra gelir sonra tekrar vakum oluşmaya başlar. Tabi kompresorde vakum çoğalır yani susması gereken yerde dahada bağıracak

    Ayrıca VNT actuator. Basıncı daha verimli ve daha randımanlı kullanmak için kullanılıyor diye biliyordum. İçi sökülüp yayları değişebilen tiplerde mevcut. Atmosferik olarak kullananı hiç görmedim. Pek başarılı olmaz gibi duruyor.

  9. #28
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben cut outu seri şekilde egzoz sitemine yani son susturucunun öncesine bağlayıp hem sesi hemde back preassure u kontrol ediyorum

  10. #29
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektrikli cutout sisteminde en çok bozulan parça hangisi ? ve neden bozuluyor ?

    kelebekmi?
    motorun dişlisimi ?
    motormu ?
    kelebeğin yatağımı ?
    kontrol devresimi ?

    su mu kaçıyor?
    kurum mu birikiyor?
    aşırı sıcaklıkmı ?

    vs vs

  11. #30
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrikli cutout sisteminde en çok bozulan parça hangisi ? ve neden bozuluyor ?

    kelebekmi?
    motorun dişlisimi ?
    motormu ?
    kelebeğin yatağımı ?
    kontrol devresimi ?

    su mu kaçıyor?
    kurum mu birikiyor?
    aşırı sıcaklıkmı ?

    vs vs
    launch control yapilirsa kelebek egiliyor
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  12. #31
    Asimos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben bi forumda gördüm bana çok mantıklı geldi.Lütfen bu konudaki düşüncelerinizi sizde belirtiniz!
    Eğer bu apexi ecv nin görevi kelebek ile çıkan egzos gazı basıncını (boru çapını boğarak) egzos sesini düşürmek ise , bildiğin doğalgaz vanasını son susturucudan önce araya koysak aynı işlemi yapmış olmuyomuyuz ? Biraz fantezi mi oldu?

    Edit:Vana tabiki tam olarak kapanmicak , mesela 55 olan borunun çapını son susturucudan hemen önce 20-25e düşürecek
    PSN:dohcvtec99


  13. #32
    metinalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben subaruda kulandım abi aynısı 80mm kapalı otopark da kalıyordu araba cok buyuk sıkıntı çıkıyordu apartan ve mahhale sakınlerı için vede polis çevirme oldugunda kullanıyordum benım işimi gayet iyi görüyordu

  14. #33
    EM-RE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı metinalan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben subaruda kulandım abi aynısı 80mm kapalı otopark da kalıyordu araba cok buyuk sıkıntı çıkıyordu apartan ve mahhale sakınlerı için vede polis çevirme oldugunda kullanıyordum benım işimi gayet iyi görüyordu
    Aynı sıkıntı bende var şu anda,polisi filanda geçtim apartman işi can sıkıyor..Benimde bir çözüm bulmam lazım en acilinden..

  15. #34
    ice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Qtp kullanıyorum Elektirik kontrollü suprada.Benim egzoz 100 mm ve haliyle çok görültülü.Kapalı vazıyetteyken sesi %70'e kadar kesiyor.Özellikle kapalı otoparka girişte çok faydalı.Qtp benim arabada son susturucunu hemen önünde.Sorun olarak sadece 1 kere kelebeği eğdim tornada yaptırdım birkaç tane yedekte duruyor...

  16. #35
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben Qtp kullanıyorum Elektirik kontrollü suprada.Benim egzoz 100 mm ve haliyle çok görültülü.Kapalı vazıyetteyken sesi %70'e kadar kesiyor.Özellikle kapalı otoparka girişte çok faydalı.Qtp benim arabada son susturucunu hemen önünde.Sorun olarak sadece 1 kere kelebeği eğdim tornada yaptırdım birkaç tane yedekte duruyor...
    cüneyt niye eğildi kelebek?
    birde kaç senedir araçta takılı ?

  17. #36
    ice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cüneyt niye eğildi kelebek?
    birde kaç senedir araçta takılı ?
    Abi tam açmamışım gazlarken.10 saniye de tam kapalı Yada tam açık konuma geçiyor.Atıyorum 5 saniye açmışım.Gazlarken basınçtan eğilmiş haliyle.Tornada 4 mm yaptırdım şimdi daha kalın olarak daha sağlam oldu ama haliyle diş kalınlığından önceden 2 mm iken %95 kapınıyorken şu an %90 kapanıyordur tahmini.2 seneden fazla oldu takalı...

  18. #37
    CagkaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü-İstanbul
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elde yapıldığında iki uca yaylı sistemin nasıl yapılacağını çözen var mı? varsa buraya çizim koyabilir mi ben bunu denemeye kararlıyım

  19. #38
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi tam açmamışım gazlarken.10 saniye de tam kapalı Yada tam açık konuma geçiyor.Atıyorum 5 saniye açmışım.Gazlarken basınçtan eğilmiş haliyle.Tornada 4 mm yaptırdım şimdi daha kalın olarak daha sağlam oldu ama haliyle diş kalınlığından önceden 2 mm iken %95 kapınıyorken şu an %90 kapanıyordur tahmini.2 seneden fazla oldu takalı...
    hımm demekki gazlamadan önce o açık olmalı
    önce aç sonra gazla
    işte insan unutuyor, otomatik olması lazım
    intercooler sprayde öyle, otomatik olmalı
    kim hem gazlayacak hemde su sıkacak??

    turbo basıncına göre çalışacak bir sistem yapmam lazım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •