User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 206RC 2.2 dönüşümü

  1. #1
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    206RC 2.2 dönüşümü

    Merhabalar,
    RC lerle 407 ve 607 2.2 lerde bulunan bloklar aynı aileden.
    RC nin çap x strok: 85.0mm x 88.mm sıkıştırma 11:1
    2.2lerde çap x strok: 86.0 mm x 96 mm. sıkıştırma 10.8:1

    kolların kranka uyduğunu varsayarsak bu 2.0 dan 2.2 ye dönüşümü yapmak mümkün olur mu? Arabada aşırı beslemeye geçiliyor olduğu göz önünde bulundurulduğunda değecek bir getirisi olur mu? (sıkıştırma 9.3:1 a düşecek)
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cast piston ihtiyaçlarınızı karşılayacakmı? birazda güç ihtiyacınıza bağlı tabi

    daha önce gti yı çeviren vardı sanırım
    körler sağırlar

  3. #3
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle decomp. plate kullanarak yapılacak 2-3 aylık bir süreden sonra forged pistona geçeceğiz. hazır forged piston olmadığından,zaten custom ürettirilecek piston, bu yüzden 2.2 çevirmemizin bize getirisi olacaksa 2.2 kolu kullanıp, pistonları da 2.2 ye göre ürettirebilinir diye düşündüm
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  4. #4
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2.2 yapmak daha mantklı bence....
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  5. #5
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    orjinal kolu ne kadar dayanıcak? en güzeli 2.2 nin krankı eğer bloğuna oturuyorsa yaptıracağın en uygun işlem custom kol ve pistonları yaptırman. kol boyunu uzun tutarsın piston pim ini yukarı aldırırsın.
    Failure is not an option.

  6. #6
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    piston çapını çok arttırma gömlek kalınlığını düşürme derim. 85.25mm yeterli bana kalırsa. hacimden kaybedersin belki biraz ama gömleği inceltmemiş olursun hararet problemi yaşamamış olursun.
    Failure is not an option.

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gömlek kalınlığını, sağlamlığını falan bilmyorum ama yukarıda yazıldığı gibi çokta agresif piston ölçüleri kullanmayın. hem piston ağırlığı, piston hızı artıcak devir çevirmek daha riskli olucak zaten stroke artıyo, ayrıca custom kolda kullansanız mantıklı olur sonuçta atmosferik bi motorun kolunu kullanıcaksınız forged kol forged piston yukarıda yazıldığı gibi mantıklı olucaktır
    körler sağırlar

  8. #8
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjinal kolu ne kadar dayanıcak? en güzeli 2.2 nin krankı eğer bloğuna oturuyorsa yaptıracağın en uygun işlem custom kol ve pistonları yaptırman. kol boyunu uzun tutarsın piston pim ini yukarı aldırırsın.
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    piston çapını çok arttırma gömlek kalınlığını düşürme derim. 85.25mm yeterli bana kalırsa. hacimden kaybedersin belki biraz ama gömleği inceltmemiş olursun hararet problemi yaşamamış olursun.
    2.2 nin kolları ne durumdadır bilemiyorum, belki de kol almak da mantıklı.
    güvenli olacak şekilde piston çapı ne kadar büyütülebilir?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  9. #9
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    büyültme bana kalırsa. senna nın dediği gibi piston ağırlığı ve piston hızı artacak aynı zamanda gömlek kalınlığın azalacak contanın yüzeye basma miktarı azalacak vs. 0.75mm daha fazla büyültmen sana sorun açar custom yaptırıcaksan eğer kol boyunu uzun tutup piston pim ini yukarı alırsın ona göre bir ölçü çıkarırsın. hem r/s ratio değerin düşmez devir çevirme hızını düşürmezsin hemde daha sağlıklı olur motorun. 85.25mm ideal bir ölçü bence. hem allah göstermesin ilerde bir problem olursa gömlekte payın olsun 85.50 yaptırırsın.
    Failure is not an option.

  10. #10
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ölçüleri belirlerken piston pim merkezden üst noktası( piston compression height) 25.5-26.5 mm arası belirle.
    Failure is not an option.

  11. #11
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston pimi yüksekliği ile çokta oynamak biraz riskli olabilir, genelde üreticilerin kendi orijinal ölçüleri güzel çalışıyor, belki belirli bir ölçüden sonra etek vurma vs gibi problemler görülebilir bu yüzden yada üst kısım kalınlığından dolayı detonasyon problemleri olabliir yada tam tersi ağırlık biraz daha fazla olup bu yüzden yine devir çevirme problemleri olabilir
    körler sağırlar

  12. #12
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    stroker kitli çoğu arabada piston pim yüksekliği ile oynanıyor tabi belirli ölçüde. üst kısım kalınlığı azaltılmış oluyor piston pim ini yukarı alınca, ağırlıkta düşüyor. devir çevirme kabiliyeri artar aracın. bence.
    Failure is not an option.

  13. #13
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    hondanın orjinal ölçüsü b16a için 1.181" custom olarak üreten bazı firmalar atsmoferikte 0.993" kullanıyor aşırı beslemede bu biraz daha yükseliyor 1.040" lerde 600hp lik bir vtec biliyorum problemsiz. plakası V ile başlıyor
    Failure is not an option.

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stroker kitli çoğu arabada piston pim yüksekliği ile oynanıyor tabi belirli ölçüde. üst kısım kalınlığı azaltılmış oluyor piston pim ini yukarı alınca, ağırlıkta düşüyor. devir çevirme kabiliyeri artar aracın. bence.

    tabiiki, yalnız piston tepesi detonasyonda büyük rol oynuyo, uygun profildeki bir piston ile belki shelf pistondan daha fazla basınç basıp daha fazla güç çıkarabiliceksiniz bi nevi oktan artırıyosunuz kısaca
    körler sağırlar

  15. #15
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    tabi orası doğru hani bana kalsa ben stroker ile uğraşmam standart ölçülerde kaliteli malzemelerle turbo uygulaması daha güzel sonuç verir kanısındayım.
    Failure is not an option.

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabi orası doğru hani bana kalsa ben stroker ile uğraşmam standart ölçülerde kaliteli malzemelerle turbo uygulaması daha güzel sonuç verir kanısındayım.

    tabi eğer spool vs gibi kaygılar yoksa devir çevirerek daha uygun bi devir bandı yakalanabilir
    körler sağırlar

  17. #17
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman standard ölçülerde forged kol piston en mantıklı yol mu diyorsunuz?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana kalırsa eğer kullanmak istediğin turbo 2 litrede laggy olmıcaksa kol piston yap

    tabi krank potansiyelini bilmiyorum belirli bi güçten sonra nasıl bir performans gösterir bilemem ama istediğin güç aralıkları için uygunsa problem yok
    körler sağırlar

  19. #19
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gt2871rs düşünüyoruz turbo olarak,şu an güç hedefi de belirleyemiyorum çok denenen birşey olmadığından
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •