Pistonlarım yağ içinde değil. Kapağı sökerken olur öyle şeyler
Conta yakmamın da asıl sebebi radyatör kaynaklı. Daha sonra da yara alan yerden yürümeye başladı vs vs
Zaten bizimkide öyle oldu japon gurubunun hastalığı bunlar yağını suyunu eksik binerlerse bozuluyor zaten yoksa bozulmaz kolay kolayBenim kapağım komple cürümüştü bana baya maliyetli olduğu için biraz canım acıdı biliyorumusn ondan korkuyorum artık araca zarar gelmesinden hemde hafta sonları basarım basmam desem yalan olur sırtımda yük olarak görüyorum asıl meselede bundan kaynaklı rolde dezavantaj 25 kg kafadan
![]()
Benim arac 226küsür binde. 2005 de LPG takilmis. Bu zamana kadar hic bir ciddi sorun yasamadim, ayar skintisi haric. Motor söyle yapar böyle yapar diye takma kafana iyi bir kit ile hic bir sorun cikmaz. Benzine o kadar para vermene de degmez bence. Taktir LPGyi mis gibi bin![]()
İster yazımı beğen ister beğenme ama, LPG'ye karşı önyargıyla gelip burada bilgi paylaşmaya çalışan insanlara değişik bir yaklaşım sergiliyorsun, ister tak ister taktırma buradaki insanların umurunda olmaz parayı sen vereceksin, sen taktıracaksın, tasarrufu sen yapacaksın, mantıklı olan eğer uzun süre bineceksen aracına zaten önünde örnekleri çok, çevir enjeksiyona üstüne bas lpg yi, ama ben bu arabayı 1-2 sene içerisinde satmayı düşünüyorum diyorsan bu halin üzerine lpg taksan bile bu senin satışını kolaylaştırır, kendin düşün kendin karar ver..
Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz
"Karbüratörlü araçlar hakkında çok fazla bilgim olmasa da" demişim ki kendimden emin olduğumda da abartmamış olmak amacıyla hep söylerim. Çünkü her zaman bilmediğimiz bir şey çıkar modundayım. Bu birincisi idi.
İkinciye gelirsek 'kardeşim' kısmı diğer alıntılar sırasında yazılı kaldı diye düşünüyorum, zira ne ben sizi ne siz beni tanımıyorsunuz.
Üçüncü olarak, 'Tecrübe' ile 'Bilginin' birbirinden farklı kavramlar olduğunu da belirtmem gerekli, zira 'bilgi' araştırarak edinilebilir, 'tecrübe' için denemiş olmak gereklidir. Tecrübe konusunda, karbüratörlü motor ile lpg kullanmadım ki bu benim 'karbüratörlü motor ile lpg kullanımında' tecrübesiz olduğumu gösterir. Ancak ilk mesajınızda da 'tecrübeli' kişilerden yorum yazmalarını rica etmemişsiniz. Yazdığınız aynen şu şekilde;
Dolayısı ile tecrübe hakkında bir şey söylememişsiniz ve sadece sonradan haklı çıkma amaçlı eklediğiniz bir kelimecik oluyor bu.bilgi sahibi olanlar beni aydınlatırsa sevinirm
(1)Ne ye göre söylüyorlar acaba bu sözü ? Araştırma mı yapmışlar, yoksa Lpg kullanımını çeşitli sebeplerle hazmedip çekemeyen sözümona 'usta'lar mı?
Lpg'nin ısıyı bir miktar yükselttiği doğrudur, ancak sağlıklı bir soğutma sistemi elbette üstesinden gelecektir bu fazladan ısının. Dolayısıyla başka bir arızası olmayan motora hararet falan yaptırtmaz lpg. İster enjeksiyon ister karbüratör kullansın.
(2) Herkesin de dediği gibi düzgünce monte edilmiş, düzgünce ayarlanmış karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemlerde sorun çıkarmıyor. Yoksa saçma sapan şekilde montaj yapımış, ayarları saçma sapan şekilde yapılmış enjeksiyonlu sistemlerde de bir yığın sorun çıkıyor.
(3) Bunu yazmasaydınız, bende bu kadar uzun yazmak zorunda kalmayacaktım. 3buçuk yıldır anlaşamadığım kimseyle tekrar tekrar yazmadım ancak cevap yazmadıkça sürekli olarak laf sokma çabalarınız şu günüm de bile yazdırttı. Teşekkür ediyorum. Ayrıca kişisel olarak tanıyan arkadaşlar olursa kulaktan dolma bilgiyle ne kadar ilgilendiğimi kendileri söyleyecektir. Herneyse.
(4) Kireç vs demişsin, kireç zaten olamaz bir defa da, ona benzetebileceğiniz şeyleri de göz önüne alarak yazmıştım ben yazarken. Hemen kanıtlamak gerekirse;
Kireç oluşumu için gereken Mg ve Ca ne Lpg'de ne hava da bulunmuyorlar dolayısıyla 'Kireç' oluşumu da imkansız oluyor.Kireçtaşları, tabii kireç taşı ve dolomitik kireç taşı olmak üzere iki çeşittir.
Tabii kireç taşı: Tabii kireç taşı, bileşiminde kütlece en az %90 oranında kalker (kalsiyum karbonat, CaCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.
Dolomatik Kireç Taşı: Dolomatik kireç taşı, bileşiminde kalsiyum karbonat (CaCO3) yanında kütlece %10-%35 oranında magnezyum karbonat (MgCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.
Ayrıca, karışım zengin de olmadıkça yani yakıt tam yandıkça hiçbir kurumun oluşması mümkün değil Lpg ile. Hatta muhtemelen Lpg ile karışım zenginde bile olsa kurum mümkün olmaz çünkü;
ve,__ C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O
I'll choose C and the number 1
1 C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O
1x4 = 4C's on the left.. I need 4 on the right
1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + __ H2O
H's... 1x10 = 10 on the left.. I need 10 on the right
1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O
O's... 4x2 + 5x1 = 13 on the right.. so I need 13 on the left
1 C4H10 + 13/2 O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O
multiple by 2 to get rid of the fraction
2 C4H10 + 13 O2 ---> 8 CO2 + 10 H2O
*** 2 ***
same method...
__ C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O
1 C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O
1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + __H2O
1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + 1 H2O
1 C2H2 + 5/2 O2 --> 2 CO2 + 1 H2O
2 C2H2 + 5 O2 --> 4 CO2 + 2 H2O
*** 3 ***
start the same way...
__ C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O
1 C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O
1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + __ H2O
1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + 3 H2O
Formüllerde ki C3H8=Propan, C4H10= Bütan'dır ve yanma reaksiyonları oluşan bileşikler Karbon monoksit, Karbon dioksit ve Su olabilir. Bunlardan 2si oda sıcaklığında bile gaz diğeride bildiğimiz su. Yanma esnasında su da ancak su buharı olur.C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2ODolayısıyla bırak Lpg'nin kurum yapmasını, oluşmuş kurumları bile temizleyebilir. (Kesin yapar demiyorum, yapabilir.)
Eh bunu baştan söyleseydiniz kimse o kadar açıklamazdı yani. Sizdeki "ben bu lpg'yi söküp atıcam, ama yakıt masrafından dolayı da göze alamıyorum. Hadi bir gaz verin de sökeyim şunu." olmuş.
Karbüratör, Lpg ve Mikser hakkında da bir iki bişey yazıp, bi video ekleyip göndereyim artık şu cevabı.
Daha önceki mesajlarda diğer kullanıcıların da söylediği gibi (yaş kısımlarına tek tek bakamıyorum şu anda, yaşça benden ciddi anlamda büyükler varsa Abilerim diyorum.) Karbüratör lü motorda lpg kullanılacakken mikserde kullanınca gayet iyi şekilde ayar verilebiliyormuş. Zira son birkaç saatimi bu uygulamaları inceleyerek geçirdim. Eğer gerçekten düzgün şekilde ayar yapılmak isteniyor ise, Bir adet wideband, bir adet kaliteli mikser ile gayette iyi şekilde karışım oranı ayarlanabilir. Zaten en büyük mesele de karışım ayarını doğru seviyede tutabilmek..
İzlediklerim arasında hoşuma giden bir videoyu da ekleyeyim şöyle;
Video linki
Adam gayet güzel şekilde ayar yapabiliyor. Olmadı bir de Locktile (ismi farklı olabilir vidaları sabitleyen zımbırtı işte.) kulanılır, ayar yapıldıktan sonra siz istemedikçe ayar kaçma ihtimali de kalmaz.
Normalde yapmadığım şekilde bu kadar yazdım. Uslübunuz değişmedikçe tekrar mesaj atmayıp, diğer mesajlar arasında laf sokma çabalarınızı moderasyon ile paylaşacağımı bildiriyorum. İyi geceler.
Not: Sonuna kadar okuyan var ise ayrıca teşekkür ediyorum![]()
Mesajini sonuna kadar okudum merak etme.. ancak sana cevap vermeyecegim bu olay bilgi paylasimindan tartismalara gecti ben istedigimi aldim ogrendim konu daha fazla dallanip budaklanmadan kapansin hatta hazir sen tehdit etmisken moderatore bildir bu durumun uzadigini konu kilitlensin gittikce cirkinlesiyor cunku.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)