User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
45 sonuçtan 39 ile 45 arası

Konu: LPG Araca nekadar zararlı ?

  1. #39
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pistonlarım yağ içinde değil. Kapağı sökerken olur öyle şeyler
    Conta yakmamın da asıl sebebi radyatör kaynaklı. Daha sonra da yara alan yerden yürümeye başladı vs vs
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  2. #40
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pistonlarım yağ içinde değil. Kapağı sökerken olur öyle şeyler
    Conta yakmamın da asıl sebebi radyatör kaynaklı. Daha sonra da yara alan yerden yürümeye başladı vs vs
    Zaten bizimkide öyle oldu japon gurubunun hastalığı bunlar yağını suyunu eksik binerlerse bozuluyor zaten yoksa bozulmaz kolay kolay Benim kapağım komple cürümüştü bana baya maliyetli olduğu için biraz canım acıdı biliyorumusn ondan korkuyorum artık araca zarar gelmesinden hemde hafta sonları basarım basmam desem yalan olur sırtımda yük olarak görüyorum asıl meselede bundan kaynaklı rolde dezavantaj 25 kg kafadan

  3. #41
    TolgaCtk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Frankenthal - Aksaray
    Mesaj
    515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arac 226küsür binde. 2005 de LPG takilmis. Bu zamana kadar hic bir ciddi sorun yasamadim, ayar skintisi haric. Motor söyle yapar böyle yapar diye takma kafana iyi bir kit ile hic bir sorun cikmaz. Benzine o kadar para vermene de degmez bence. Taktir LPGyi mis gibi bin

  4. #42
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TolgaCtk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim arac 226küsür binde. 2005 de LPG takilmis. Bu zamana kadar hic bir ciddi sorun yasamadim, ayar skintisi haric. Motor söyle yapar böyle yapar diye takma kafana iyi bir kit ile hic bir sorun cikmaz. Benzine o kadar para vermene de degmez bence. Taktir LPGyi mis gibi bin
    İyi bir miksere ihtiyacım var biraz lpg rafa kalkar şuaralar çok masraftayız

    Zaten varya çift karbüratör olayındaki ayar işi adamı bezdiriyor haftada bir ayar çekiyodum lpg beynine

  5. #43
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İster yazımı beğen ister beğenme ama, LPG'ye karşı önyargıyla gelip burada bilgi paylaşmaya çalışan insanlara değişik bir yaklaşım sergiliyorsun, ister tak ister taktırma buradaki insanların umurunda olmaz parayı sen vereceksin, sen taktıracaksın, tasarrufu sen yapacaksın, mantıklı olan eğer uzun süre bineceksen aracına zaten önünde örnekleri çok, çevir enjeksiyona üstüne bas lpg yi, ama ben bu arabayı 1-2 sene içerisinde satmayı düşünüyorum diyorsan bu halin üzerine lpg taksan bile bu senin satışını kolaylaştırır, kendin düşün kendin karar ver..
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  6. #44
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak, burda da karbüratörlü araçlar hakkında pek fazla bilgin olmadığını belirtmişsin kardeşim o yüzden bilmediğin konularda yorum yapmazsan senin için daha iyi olur ben konuyu açtığımda da ''TECRÜBELİ'' ''BİLGİLİ'' ibaresini bulundurdum zira, bu konuda yeterli bilgi sahibi olmadığın ortada kendinde söyledin. Amacım lpg taktırıp taktırmamak değil zararının olup olmadığı bu konuda anlaşamadık sanırım..
    "Karbüratörlü araçlar hakkında çok fazla bilgim olmasa da" demişim ki kendimden emin olduğumda da abartmamış olmak amacıyla hep söylerim. Çünkü her zaman bilmediğimiz bir şey çıkar modundayım. Bu birincisi idi.

    İkinciye gelirsek 'kardeşim' kısmı diğer alıntılar sırasında yazılı kaldı diye düşünüyorum, zira ne ben sizi ne siz beni tanımıyorsunuz.

    Üçüncü olarak, 'Tecrübe' ile 'Bilginin' birbirinden farklı kavramlar olduğunu da belirtmem gerekli, zira 'bilgi' araştırarak edinilebilir, 'tecrübe' için denemiş olmak gereklidir. Tecrübe konusunda, karbüratörlü motor ile lpg kullanmadım ki bu benim 'karbüratörlü motor ile lpg kullanımında' tecrübesiz olduğumu gösterir. Ancak ilk mesajınızda da 'tecrübeli' kişilerden yorum yazmalarını rica etmemişsiniz. Yazdığınız aynen şu şekilde;
    bilgi sahibi olanlar beni aydınlatırsa sevinirm
    Dolayısı ile tecrübe hakkında bir şey söylememişsiniz ve sadece sonradan haklı çıkma amaçlı eklediğiniz bir kelimecik oluyor bu.



    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    (1)Aracındaki conta yakmanın asıl sebebi hararet yapması gibi görünsede temel nedeni lpg diyen birçok insan var(2) ve bu herkesin de dediği gibi yeni nesil sıralı sistemlerde bir problem teşkil etmiyor ama ben yazımın başında da belirttim amacım tamamen ekonomi değil, tabiki cebimi düşünüyorum ***** benzinin litre fiyatları ortada.. ekonomi yapıcam diye aracımın ömrünü ve gücünü kesmek istemiyorum çünkü yeri gelicek gazlayacağım ve aracımın motorunu sıfır topladıktan sonra tamamen orjinale sadık kalarak devam etmekti lpg eğerki hiçbir şekilde bir sorun teşkil etmiyorsa geri takıcaktım çünkü bütün tesisat tertibat herşeyi hazır ve aracın üzerinde sadece şalterden benzinde suanda araç..

    Senin pistonlarına gelince pistonların yağ içinde eğer böyle devam etseydin sonucu yatak sarmaya kadar gidebilirmiş zira benim piston ve kapağım mahfolmuş bir vaziyetteydi bana bu şekilde cevap verseydin baştan bir problem olmazdı yanlış anlama sözüm sanada değil (3)burda birkaç toy arkadaş var kulaktan dolma bilgileriyle kendilerini ispatlamaya çalışıyorlar kendilerince tabii ama ben belirttiğim gibi tecrübe sahibi insanların bu konudaki düşüncelerini merak ettim çünkü ne demişler eskiler o yoldan dönerken biz daha gidiyoduk değilmi...

    (4)Haa unutmadan ben sadece kireç demedim kireç vs tortu dedim dikkat edersen seninde pistonların yağ içinde ve tortuyla kaplanmış haa bu demek oluyormu lpg yaptı tabikide hayır ama olacak birşeyi hızlandırmıştır sadece.. Ya uzun lafın kısası herkesin tercihleri farklıdır konuyu açmamın sebebi tamamen farklıydı burda lpg zararlımı yoksa mantıklımı diye tartışma yaratmak değildi zaten beni anlayanlar anladı cevabımıda aldım saolsun timucin ve rekord2000 abilerimiz gerekli açıklamalarda bulundular mantıklı düşünüpte 15.000 lira cepte kalıyor diyen arkadaşlarada teşekkürler oda gerçekten mantıklı bir hesap herkese saygılar..

    (1)Ne ye göre söylüyorlar acaba bu sözü ? Araştırma mı yapmışlar, yoksa Lpg kullanımını çeşitli sebeplerle hazmedip çekemeyen sözümona 'usta'lar mı?

    Lpg'nin ısıyı bir miktar yükselttiği doğrudur, ancak sağlıklı bir soğutma sistemi elbette üstesinden gelecektir bu fazladan ısının. Dolayısıyla başka bir arızası olmayan motora hararet falan yaptırtmaz lpg. İster enjeksiyon ister karbüratör kullansın.



    (2) Herkesin de dediği gibi düzgünce monte edilmiş, düzgünce ayarlanmış karbüratörlü ve enjeksiyonlu sistemlerde sorun çıkarmıyor. Yoksa saçma sapan şekilde montaj yapımış, ayarları saçma sapan şekilde yapılmış enjeksiyonlu sistemlerde de bir yığın sorun çıkıyor.

    (3) Bunu yazmasaydınız, bende bu kadar uzun yazmak zorunda kalmayacaktım. 3buçuk yıldır anlaşamadığım kimseyle tekrar tekrar yazmadım ancak cevap yazmadıkça sürekli olarak laf sokma çabalarınız şu günüm de bile yazdırttı. Teşekkür ediyorum. Ayrıca kişisel olarak tanıyan arkadaşlar olursa kulaktan dolma bilgiyle ne kadar ilgilendiğimi kendileri söyleyecektir. Herneyse.

    (4) Kireç vs demişsin, kireç zaten olamaz bir defa da, ona benzetebileceğiniz şeyleri de göz önüne alarak yazmıştım ben yazarken. Hemen kanıtlamak gerekirse;
    Kireçtaşları, tabii kireç taşı ve dolomitik kireç taşı olmak üzere iki çeşittir.
    Tabii kireç taşı: Tabii kireç taşı, bileşiminde kütlece en az %90 oranında kalker (kalsiyum karbonat, CaCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.
    Dolomatik Kireç Taşı: Dolomatik kireç taşı, bileşiminde kalsiyum karbonat (CaCO3) yanında kütlece %10-%35 oranında magnezyum karbonat (MgCO3) bulunduran tortul bir kayaçtır.
    Kireç oluşumu için gereken Mg ve Ca ne Lpg'de ne hava da bulunmuyorlar dolayısıyla 'Kireç' oluşumu da imkansız oluyor.

    Ayrıca, karışım zengin de olmadıkça yani yakıt tam yandıkça hiçbir kurumun oluşması mümkün değil Lpg ile. Hatta muhtemelen Lpg ile karışım zenginde bile olsa kurum mümkün olmaz çünkü;
    __ C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O

    I'll choose C and the number 1
    1 C4H10 + __ O2 ---> __ CO2 + __ H2O

    1x4 = 4C's on the left.. I need 4 on the right
    1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + __ H2O

    H's... 1x10 = 10 on the left.. I need 10 on the right
    1 C4H10 + __ O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O

    O's... 4x2 + 5x1 = 13 on the right.. so I need 13 on the left
    1 C4H10 + 13/2 O2 ---> 4 CO2 + 5 H2O

    multiple by 2 to get rid of the fraction
    2 C4H10 + 13 O2 ---> 8 CO2 + 10 H2O

    *** 2 ***
    same method...
    __ C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O

    1 C2H2 + __O2 --> __CO2 + __H2O

    1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + __H2O

    1 C2H2 + __O2 --> 2 CO2 + 1 H2O

    1 C2H2 + 5/2 O2 --> 2 CO2 + 1 H2O

    2 C2H2 + 5 O2 --> 4 CO2 + 2 H2O

    *** 3 ***
    start the same way...
    __ C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O

    1 C2H5OH + __O2 --> __ CO2 + __ H2O

    1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + __ H2O

    1 C2H5OH + __O2 --> 2 CO2 + 3 H2O
    ve,
    C3H8 + 5 O2 -> 3 CO2 + 4 H2O
    Formüllerde ki C3H8=Propan, C4H10= Bütan'dır ve yanma reaksiyonları oluşan bileşikler Karbon monoksit, Karbon dioksit ve Su olabilir. Bunlardan 2si oda sıcaklığında bile gaz diğeride bildiğimiz su. Yanma esnasında su da ancak su buharı olur. Dolayısıyla bırak Lpg'nin kurum yapmasını, oluşmuş kurumları bile temizleyebilir. (Kesin yapar demiyorum, yapabilir.)


    Alıntı kkursat01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten bizimkide öyle oldu japon gurubunun hastalığı bunlar yağını suyunu eksik binerlerse bozuluyor zaten yoksa bozulmaz kolay kolay Benim kapağım komple cürümüştü bana baya maliyetli olduğu için biraz canım acıdı biliyorumusn ondan korkuyorum artık araca zarar gelmesinden hemde hafta sonları basarım basmam desem yalan olur sırtımda yük olarak görüyorum asıl meselede bundan kaynaklı rolde dezavantaj 25 kg kafadan
    Eh bunu baştan söyleseydiniz kimse o kadar açıklamazdı yani. Sizdeki "ben bu lpg'yi söküp atıcam, ama yakıt masrafından dolayı da göze alamıyorum. Hadi bir gaz verin de sökeyim şunu." olmuş.


    Karbüratör, Lpg ve Mikser hakkında da bir iki bişey yazıp, bi video ekleyip göndereyim artık şu cevabı.

    Daha önceki mesajlarda diğer kullanıcıların da söylediği gibi (yaş kısımlarına tek tek bakamıyorum şu anda, yaşça benden ciddi anlamda büyükler varsa Abilerim diyorum.) Karbüratör lü motorda lpg kullanılacakken mikserde kullanınca gayet iyi şekilde ayar verilebiliyormuş. Zira son birkaç saatimi bu uygulamaları inceleyerek geçirdim. Eğer gerçekten düzgün şekilde ayar yapılmak isteniyor ise, Bir adet wideband, bir adet kaliteli mikser ile gayette iyi şekilde karışım oranı ayarlanabilir. Zaten en büyük mesele de karışım ayarını doğru seviyede tutabilmek..

    İzlediklerim arasında hoşuma giden bir videoyu da ekleyeyim şöyle;

    BORKED
    Video linki
    Adam gayet güzel şekilde ayar yapabiliyor. Olmadı bir de Locktile (ismi farklı olabilir vidaları sabitleyen zımbırtı işte.) kulanılır, ayar yapıldıktan sonra siz istemedikçe ayar kaçma ihtimali de kalmaz.

    Normalde yapmadığım şekilde bu kadar yazdım. Uslübunuz değişmedikçe tekrar mesaj atmayıp, diğer mesajlar arasında laf sokma çabalarınızı moderasyon ile paylaşacağımı bildiriyorum. İyi geceler.

    Not: Sonuna kadar okuyan var ise ayrıca teşekkür ediyorum

  7. #45
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mesajini sonuna kadar okudum merak etme.. ancak sana cevap vermeyecegim bu olay bilgi paylasimindan tartismalara gecti ben istedigimi aldim ogrendim konu daha fazla dallanip budaklanmadan kapansin hatta hazir sen tehdit etmisken moderatore bildir bu durumun uzadigini konu kilitlensin gittikce cirkinlesiyor cunku.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •