User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: fc rx-7 hakkında detaylı bilgi?

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    fc rx-7 hakkında detaylı bilgi?

    fc kasa 91 model falan rx-7 ler hakkında biraz detaylı bilgilere ihtiyacım var.
    yıllardır merakım ve sempatim var bu araçlara, defalarca direkten döndüm almak almamak konusunda..
    bu günlerde yine bir fc kasa ve üstünde wankel motoru olan bi araba düşüncemiz var kardeşimle birlikte..

    bu arada forumdaki wankel le alakalı konuların hepsini okudum.
    ama bana daha net rakamlar daha net bilgiler lazım, mümkünse kullanmış kişilerden.
    malumunuz nette bu araçlarla alakalı yalan yanlış milyon tane şehir efsanesi var.

    öncelikle,

    1. organik yağ kullanarak ve wankeli kullanmak gerektiği gibi kullanırsak motor bir problem açmıyor doğrumudur?

    2. nasip olurda alırsak eğer direkt rektefe yapmak niyetim var, sealler vs tamir kiti satın alıp rektefe olabiliyor diye biliyorum bu motorlar.. yanlız housing lerde çizilmeler olmuşsa şayet motor açtığımızda bu sefer sadece seal vs tamir kitiyle kurtaramıyoruz sanırım doğrumudur? rotor ve housing mi almak gerekiyor sıfır olarak? fiyatları hakkında fikir sahibi olan avrmıdır ayrıca parçaların?

    3.tr deki fc ler non turbo olanlar diye biliyorum, bu makinelerin net gücü, torku ve hatta mümkünse stock bir dyno örneği varmıdır?

    4. yakıt konusunda acayip fantastik yorumlar var, stock halinin ortalama yakıt tüketimini bilen varmıdır?

    5. olası her duruma karşı sandık motor fiyatını bilen varmı?

    ekstradan her türlü bilgiye açığım, aklıma gelmeyen bir sürü şey var aslında sormak istediğim..
    sadece kafam çok karışık taktir edersinizki...
    If you have no LAG, you have no turbo..

  2. #2
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tr de malesef bu araçların nesli tükendi diyebiliriz. Düzgün bi araç bulmak zor. Motorunu geçtim düzgün bi kupaya sahip fc bulmak bile çok zor. Birinide ben çıkardım zaten trafikten. En mantıklısı düzgün kupalı bi fc bulup swaplamak olur bence. illa rotary olmasına gerek yok.

  3. #3
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilovedrifting Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tr de malesef bu araçların nesli tükendi diyebiliriz. Düzgün bi araç bulmak zor. Motorunu geçtim düzgün bi kupaya sahip fc bulmak bile çok zor. Birinide ben çıkardım zaten trafikten. En mantıklısı düzgün kupalı bi fc bulup swaplamak olur bence. illa rotary olmasına gerek yok.
    anlıyorum. yanlız rotary olmadıktan sonra arabanın hiç bir güzelliğide kalmıyor bence.
    düzgün kasa bulup rotary swap için yine komple motor gerekecek, komple motor fiyatları hakkında bir fikriniz varmı? eğer böyle birşey olursa sanırım rew kodlu makine swaplamak mantıklı olur değil mi?
    If you have no LAG, you have no turbo..

  4. #4
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İyi güzel de rew i nerde bulcan. Renesis bulmak ondan daha kolay. İlla rotary olacaksa rx8 motoru atılır keyfi sürülür. Ama RB25 , M50b25 turbo veya güzel bi v8 ile çok deli makina olabilir ki yurt dışında çokca örnekleri mevcut.

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiyede rotary ile uğraşmak-uğraşmayı düşünmek ciddi cesaret işi.Allah şimdiden yardımcınız olsun.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyede rotary ile uğraşmak-uğraşmayı düşünmek ciddi cesaret işi.Allah şimdiden yardımcınız olsun.
    sen nerdesin oldun istanbul lu la

  7. #7
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilovedrifting Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi güzel de rew i nerde bulcan. Renesis bulmak ondan daha kolay. İlla rotary olacaksa rx8 motoru atılır keyfi sürülür. Ama RB25 , M50b25 turbo veya güzel bi v8 ile çok deli makina olabilir ki yurt dışında çokca örnekleri mevcut.
    rb25 m50 falan olduktan sonra hiçbir anlamı yok..
    ben rotary den bahsediyorum.
    zaten alsammı almasammı aşamasındayım, düzgün bir fc buldum zaten..
    olası zorluklar, rektefesindeki detaylar, parça ve yakıt gibi konularda bilgi için konu açtım ben.
    bu tarz bilgilere ihtiyacım var.

    bu arada evet rotary cesaret işi, zaten kafamın karışık olması da bu yüzden.

    sorularımı cevaplayabilecek ve mümkünse de daha detaylı bilgiler verebilecek birilerine ihtiyacım var.
    yoksa kime sorsam zaten alma salla ne işin var rotorla motorla diyor
    If you have no LAG, you have no turbo..

  8. #8
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yurtdışında adamlar kendi garajlarında rektefiyesini yapıyor korkacak ne var bu kadar anlamadım..
    Alacağınız motor 150k dayanacak olsa diyelim ki yılda 15k kilometreden 10 yıl yapar. Yapmanız gereken tek şey sentetik yağdan uzak durmak ve her çalıştırdığınızda redline'ı görmek..
    Ben olsam alır fc'yi bir güzel toplar rotary motoru da koyar mis gibi binerim.
    Hatta alın size motivasyon fotoğrafı:

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    S4 (1986 - 1988) - 1.3L 146 hp (109 kW) Naturally aspirated 13B
    S5(1989 - 1991) - 1.3L 160 hp (119 kW) Naturally aspirated 13B

    Eğer sıfırdan motoru toparlayacaksan aldıktan sonra, N/A'dan Turboya geçmek çok daha mantıklı bence oem spec olarak bile toplasan

  10. #10
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yurtdışında adamlar kendi garajlarında rektefiyesini yapıyor korkacak ne var bu kadar anlamadım..
    Alacağınız motor 150k dayanacak olsa diyelim ki yılda 15k kilometreden 10 yıl yapar. Yapmanız gereken tek şey sentetik yağdan uzak durmak ve her çalıştırdığınızda redline'ı görmek..
    Ben olsam alır fc'yi bir güzel toplar rotary motoru da koyar mis gibi binerim.
    Hatta alın size motivasyon fotoğrafı:
    [/URL]
    Kardeş Sen naptın ya. Beni bitirdin. Şu arka görünüm tüylerimi diken diken yaptı şu an. İlk Arabam FC idi 18 yaşımda almıştım 3 ay sonra talihsiz bir kaza sonucu pert oldu. Ne hayallerim vardı bee

  11. #11
    teggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Hollanda
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fc kasa 91 model falan rx-7 ler hakkında biraz detaylı bilgilere ihtiyacım var.
    yıllardır merakım ve sempatim var bu araçlara, defalarca direkten döndüm almak almamak konusunda..
    bu günlerde yine bir fc kasa ve üstünde wankel motoru olan bi araba düşüncemiz var kardeşimle birlikte..

    bu arada forumdaki wankel le alakalı konuların hepsini okudum.
    ama bana daha net rakamlar daha net bilgiler lazım, mümkünse kullanmış kişilerden.
    malumunuz nette bu araçlarla alakalı yalan yanlış milyon tane şehir efsanesi var.

    öncelikle,

    1. organik yağ kullanarak ve wankeli kullanmak gerektiği gibi kullanırsak motor bir problem açmıyor doğrumudur?

    2. nasip olurda alırsak eğer direkt rektefe yapmak niyetim var, sealler vs tamir kiti satın alıp rektefe olabiliyor diye biliyorum bu motorlar.. yanlız housing lerde çizilmeler olmuşsa şayet motor açtığımızda bu sefer sadece seal vs tamir kitiyle kurtaramıyoruz sanırım doğrumudur? rotor ve housing mi almak gerekiyor sıfır olarak? fiyatları hakkında fikir sahibi olan avrmıdır ayrıca parçaların?

    3.tr deki fc ler non turbo olanlar diye biliyorum, bu makinelerin net gücü, torku ve hatta mümkünse stock bir dyno örneği varmıdır?

    4. yakıt konusunda acayip fantastik yorumlar var, stock halinin ortalama yakıt tüketimini bilen varmıdır?

    5. olası her duruma karşı sandık motor fiyatını bilen varmı?

    ekstradan her türlü bilgiye açığım, aklıma gelmeyen bir sürü şey var aslında sormak istediğim..
    sadece kafam çok karışık taktir edersinizki...
    Umarım pes etmezsin. Destek yerine köstek olmak isteyen çok olacak çünkü...

    1. organik demek yanlış olur, adamın aklına zeytinyağı geliyor öyle diyince . Mineral yağ. En temizi Dexelia, mazdanın rx-8 için ürettiği yağı kullanmak. Bu yağ aslında mineral değil sentetik, ancak kurum bırakmadan yanabildiği için kullanılabiliyor, şu anda kullanabileceğin en doğru yağ bu.
    2. Evet yapılabiliyor. Ancak anladığım kadarıyla belli bir bilgi ve tecrüben yok. Elin yatkın mıdır? kendin yapabilecek misin? Zor değil ancak öğrenmek için sabırlı olman gerekecek kendin toplaman için. Kendi garajın, gerekli alet edevatın var mı? Teknik bilgin tecrüben var mı? Ha bana sorarsan en güzeli kendin yapman, parasıyla da yaptırsan en iyi ustaya da yaptırsan kimse senin arabana senin gibi bakamaz ve özenmez...
    3. Non-turbo uğraşma. Ya turbo yap ya da renesise geç. FC kasası rx-8 den 150 kg kadar hafiftir. Dolayısıyla renesis rotary seni tatmin edecektir uçup kaçmayı düşünmüyorsan. Ayrıca renesis tork dağılımı daha düzgün, motor daha devirli ve daha uzun ömürlüdür. Renesis önceki motordan aşağı yukarı 20 kg de hafiftir. Aracının daha dengeli olacağını söyleyebiliriz...
    4. Koyacağın motora göre değişir...
    5. Orjinal motor fiyatını mazda servisindekiler bile bilmez bence. Ama sorup öğrenebilirler. Bence orjinalle uğraşma...Bulursan rew, yoksa renesis...

  12. #12
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rotary hakkında benimde bir sorum olacak turbo uygulaması yapıldığında yüksek basınç üflemek için hangi modifikasyonlar gereklidir?
    RESPECT YOUR ELDERS

  13. #13
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coder Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rotary hakkında benimde bir sorum olacak turbo uygulaması yapıldığında yüksek basınç üflemek için hangi modifikasyonlar gereklidir?
    Forget rotor koymak gerekiyor

    Bunu sorduğun iyi oldu bak benim de aklımdaydı..

  14. #14
    teggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Hollanda
    Mesaj
    486
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha düşük kompresyon sağlayacak rotor koymak gerekiyor. renesis orjinal sıkıştırma 10

  15. #15
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sikistirma nasil dusuruluyo rotorylerde ?

  16. #16
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otto motorlarla aynı mantık sadece burda sıkıştırma yapılan alan pistonla kapak arası değil rotorla blok arasında kalıyor..

  17. #17
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yurtdışında adamlar kendi garajlarında rektefiyesini yapıyor korkacak ne var bu kadar anlamadım..
    Alacağınız motor 150k dayanacak olsa diyelim ki yılda 15k kilometreden 10 yıl yapar. Yapmanız gereken tek şey sentetik yağdan uzak durmak ve her çalıştırdığınızda redline'ı görmek..
    Ben olsam alır fc'yi bir güzel toplar rotary motoru da koyar mis gibi binerim.
    Hatta alın size motivasyon fotoğrafı:
    gaz verecek resim bende de bolca mevcut
    evet aynen dediğiniz gibi millet evinin garajında söküp yapıyor bu makineleri, zaten kucaklasan indirirsin nerdeyse öyle birşey
    ama mevzu tr olunca insanın kafasına milyon tane soru sıkışıyor, şehir efsanelerinden geçilmeyen bi makine güzel ülkemde..

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    S4 (1986 - 1988) - 1.3L 146 hp (109 kW) Naturally aspirated 13B
    S5(1989 - 1991) - 1.3L 160 hp (119 kW) Naturally aspirated 13B

    Eğer sıfırdan motoru toparlayacaksan aldıktan sonra, N/A'dan Turboya geçmek çok daha mantıklı bence oem spec olarak bile toplasan
    sadece rebuild kit ve artı olarak iki tane turbo rotoru gerekiyor anlaşılan
    rebuld kitler 300 dolar falan sanırım fiyat olarak ebay da..
    bir de rotor fiyatlarını öğrenmek gerek..

    Alıntı teggy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Umarım pes etmezsin. Destek yerine köstek olmak isteyen çok olacak çünkü...

    1. organik demek yanlış olur, adamın aklına zeytinyağı geliyor öyle diyince . Mineral yağ. En temizi Dexelia, mazdanın rx-8 için ürettiği yağı kullanmak. Bu yağ aslında mineral değil sentetik, ancak kurum bırakmadan yanabildiği için kullanılabiliyor, şu anda kullanabileceğin en doğru yağ bu.
    2. Evet yapılabiliyor. Ancak anladığım kadarıyla belli bir bilgi ve tecrüben yok. Elin yatkın mıdır? kendin yapabilecek misin? Zor değil ancak öğrenmek için sabırlı olman gerekecek kendin toplaman için. Kendi garajın, gerekli alet edevatın var mı? Teknik bilgin tecrüben var mı? Ha bana sorarsan en güzeli kendin yapman, parasıyla da yaptırsan en iyi ustaya da yaptırsan kimse senin arabana senin gibi bakamaz ve özenmez...
    3. Non-turbo uğraşma. Ya turbo yap ya da renesise geç. FC kasası rx-8 den 150 kg kadar hafiftir. Dolayısıyla renesis rotary seni tatmin edecektir uçup kaçmayı düşünmüyorsan. Ayrıca renesis tork dağılımı daha düzgün, motor daha devirli ve daha uzun ömürlüdür. Renesis önceki motordan aşağı yukarı 20 kg de hafiftir. Aracının daha dengeli olacağını söyleyebiliriz...
    4. Koyacağın motora göre değişir...
    5. Orjinal motor fiyatını mazda servisindekiler bile bilmez bence. Ama sorup öğrenebilirler. Bence orjinalle uğraşma...Bulursan rew, yoksa renesis...
    yağ konusu evet organik demek biraz enteresan olmuş bende şimdi farkettim
    sadece sentetik değil de neydi o yağ derken kendi kendime organik demek geldi evet mazda bu yağı zaten rotary ler patır patır dökülünce en sonunda kendi getirmişti haklısınız..

    rektefe konusunda tabii ki tecrübem yok, çünkü rotary görmek nasip olmadı hiç
    sadece yurtdışındayken rx8 ile test sürüşü yapmıştım o kadar hepsi.
    elim yatkındır, mekan ve alet edevat konusunda sıkıntım yok, babam tır tamircisi bulamayacağım bi alet yok gibi.. ayrıca destek alabileceğim garaj da mevcut ankarada.. hatta garaj sahibi de kıbrısta yaşamış rotary nedir bilen birisi.. zaten amacım isteğim de bu makineyi kendim ayakta tutabilmek.. yoksa ver parayı yaptır geç usulü olduktan sonra benim için rotary nin yine anlamı yok..

    düşündüğüm araç fc rx7 13b s5 mi ne oluyor işte 160hp lik atmo. üzerinde bu motor var. gittiği yere kadar kendi makinesi sonrasında turbo yada swap olabilir.
    ama swap için yine de motor fiyatını bilmeliyim, kardeşimle birlikte çok bütçesi olan adamlar değiliz sonuçta. kendi motoru bizi yine 2 yıl falan idare etmeli..

    yakıt konusu hala önem arz ediyor benim için. yaklaşık olarak normal kullanımda ve gazlı kullanımda litre olarak bu aracın ne yaktığını bilmem gerek..
    litre olarak normal kullanımda 20 litreleri görüyorsa binemem çünki..

    bu arada konu güzel oldu, rotary hakkında bilgisi olanlar eklerlerse sevinirim..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  18. #18
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    meret çok da korkulacak bişy değilmiş sanırım
    Rotary Motor Rektifiyesi (RX-7\8)

    rektefesi konusunda gözüm kesiyor iyiden iyiye..
    sadece yakıtı ve parça fiyatları kaldı sanırım öğrenmem gereken..
    tr de parçası yoktur zaten, olsada muhtemelen sıfırı daha ucuzdur

    özellikle yakıtı kafamdaki en büyük soru işareti şuan..
    If you have no LAG, you have no turbo..

  19. #19

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyede rotary ile uğraşmak-uğraşmayı düşünmek ciddi cesaret işi.Allah şimdiden yardımcınız olsun.
    Renesis ile ciddi şekilde ilgilenmiştim zetec i bulmadan önce, servis e gittik ahmet atay ile. Servis yetkilisi resmen renesis ten soğuttu bizi. Elektronik ayarlı hava palleri, hava akış diagramları, bin tane sensör varmış yoksa motor çalışmazmış. Yok tesisat işini nasıl çözecekmişiz gibi sorunlardan bahsetti. Bizde haliyle birbirimize bakıp servisten ayrıldık. Ama hala aklımda dır. Düzgün B13 veya Renesis bulsam motoru değiştiririm. Yalnız wankelde soğutma çok daha önemli olacaktır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •