User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
38 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: rolantide titreme

  1. #20
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alternatör? hiç voltaj ölçtünüz mü?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Voltaj dusuktu, iki aksam once akuyu yeniledim, bu aksam bir olcum daha yapicam eger gene dusuk ise alternatorde problemli demekki

    Bu probleme neden olabilir mi alternator?

  3. #22
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Voltaj dusuktu, iki aksam once akuyu yeniledim, bu aksam bir olcum daha yapicam eger gene dusuk ise alternatorde problemli demekki

    Bu probleme neden olabilir mi alternator?
    evet olabiliyor, ateşleme gücü düşük çıkıyor... eğer alternatör sağlamsa, rölanti AFR si de düzgünse geriye sadece ateşleme kalıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #23

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet olabiliyor, ateşleme gücü düşük çıkıyor... eğer alternatör sağlamsa, rölanti AFR si de düzgünse geriye sadece ateşleme kalıyor...
    Ufak çaplı birtest yaptım:

    marş basmadan, kontak kapalı iken:



    Marş bastım rölantide çalışırken, ışıklar radya herşey kapalı:



    Bir süre sonra:



    Kısa ışıklar



    Kısa + uzun + sisler + klima + teyp + iç aydınlatma ne varsa her şey açık, alternatör baya bi yüklü (iki kişi olsaydık cam aç kapada yapabilirdik aslında)



    Herşey tekrar kapalı:



    Voltajın bu kadar düşmesi normal mi? Vede bu anormallik ateşlemede bir zayıflık oluşturur mu?

    Aynı testi lineada yaptım 13.8 lere kadar düşüyor tam yükte fakat sonra 14 - 14.1 a yükseliyor tekrar..

  5. #24

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunum hakkinda oldukca guzel gelisme oldu o nedenle son gelismeleri paylasiyim:

    3 hafta once su pompasinin (devirdaim) contasi cortladigi icin komple triger seti yenilettim, gergi rulmani ayarini servis kitabina gore yaptik ustayla. Kapagi kapatmadan motoru calistirdik gergi rulmani ip gibi yerli yerinde.

    Sonuc :motor gene zangir zangir titriyor..

    Moral bozuklugu ile internette biraz arastirma yaptim, hidrolik iticili ve eski motorlarda zamanla iticilerde ve iticileri besleyen yag kanallarinda tikaniklik olur, dusuk devirde yeterince basinc olusmamasina ve motorun duzensiz calismasina neden oluyor. Ayrica iticilerin zamanla asinmasi ayni sekilde basinc kaybina neden olup ayni probleme neden olabilirmis.

    Bu neden motor ici temizleyici uygulayip (engine flush) yagi ve filtreyi yenilemek oneriliyor. Asinan itici icinde bi kalin yag tipi deneme oneriliyor. En son kullandigim yag GM 10w-40 klasik benzinli motor yagi, sentetik degil diye biliyorum. daha kalin olarak piyasada 5w-50 veya 10w-60 var. 10w-60 yag gereksiz kalin olacagini dusunup 5w-50 denemeye karar verdim.

    Liqui moly karter temizleyici ve mobil 5-50w yag +filtre alip gene ustamin yanina gittim usta sen manyakmisin bu motorda ne var der gibi suratima bakti kisa kesiyim temizleyiciyi sicak motora atip rolantide 15 dakka calistirdim.

    Daha o asamada titreme gitti! sihir gibiydi..

    Kirli yag yenisi ile degisti, tekrar calistirdim. Tamirciden cikip 5-10 km gezdim motorun calismasi cok duzenli hale gelmis durumda ve rolantideki sarsinti %90-95 i gitti artik.

    Bundam daha iyisi icin iticileri yenilemenin bir faydasi olabilir sanirim.

  6. #25
    UĞUR_GSI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    307
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu baştan sona merakla okudum şuan aaracinizi daha çok kullanma şansı buldunuz suan için titreme kalktımi tamamen. Liqui moly temizleyiciyi onerirmisiniz yararı seste azalması motorda rahatlamasi yorumlar yapabilirmiyiz

  7. #26
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de 1000 devrin altına indiğinde titreme oluyor. motor 104000 km de. sizim çözmüş olduğunuz katkılar bende de işe yarar mı. 2005 civic. vtec motor.

    ayrıca itici demekle neden bahsettiğinizi anlayamadım.

  8. #27

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı UĞUR_GSI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu baştan sona merakla okudum şuan aaracinizi daha çok kullanma şansı buldunuz suan için titreme kalktımi tamamen. Liqui moly temizleyiciyi onerirmisiniz yararı seste azalması motorda rahatlamasi yorumlar yapabilirmiyiz
    İslemi dun aksam saatlerinde yaptirdim yaptirdiktan sonra daha tamirciden cikarken benim sorunumda ciddi iyilesme olmustu. Ama benim aracta rahatsiz edici bir titresim vardi. En azindan benim icin oldukca rahatsiz ediciydi. Su anda o rahatsiz edici titresim yok.

    Ben 2 kutu aldim temizleyiciden, hepsiburada.comdan aldim 22.5 tl / adet + 5 tl kargo. Bundan sonra tum yag degisimlerinde kullanirim diye dusunuyorum

    Alıntı mcy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende de 1000 devrin altına indiğinde titreme oluyor. motor 104000 km de. sizim çözmüş olduğunuz katkılar bende de işe yarar mı. 2005 civic. vtec motor.

    ayrıca itici demekle neden bahsettiğinizi anlayamadım.
    Sizin aracinizdaki iticiler (sanayide fincan kadehte derler) metal parcadir, belirli periyotta subap ayari yapilir. Hidrolik versiyonlar motorun yag basinci ile calisir. Ayar ihtiyaci yoktur ama bende oldugu gibi problemlere neden olabilir..

    Bu katki bende oldugu gibi bir cozum size saglamaz. Ama genede kullanin. Yag kanallarini temizleyip yaglama sistemini saglikli tutmakta fayda var.

  9. #28
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizin aracinizdaki iticiler (sanayide fincan kadehte derler) metal parcadir, belirli periyotta subap ayari yapilir. Hidrolik versiyonlar motorun yag basinci ile calisir. Ayar ihtiyaci yoktur ama bende oldugu gibi problemlere neden olabilir..

    Bu katki bende oldugu gibi bir cozum size saglamaz. Ama genede kullanin. Yag kanallarini temizleyip yaglama sistemini saglikli tutmakta fayda var.
    cevabınız için teşekkür ederim. hepsiburadadan
    -LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
    -MOTORSILK Benzinli Motor Yakıt Katkısı

    sepetime ekledim. bu iki ürünü kullanmayı düşünüyorum. ürünleri incelerken lifter temizleyiciyede rastladım bunuda ayrıca kullanmamda fayda var mı acaba.
    -LIQUI MOLY Lifter Katkısı 300 ml

  10. #29

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    AnTaLya & İsTanbuL
    Mesaj
    3.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşeyi denemişsiniz .. sente yi kontrol ettirin
    Dr.Ecu AntaLya

  11. #30

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursoytam Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşeyi denemişsiniz .. sente yi kontrol ettirin
    Selam iki mesaj once yazmistim su pompasi cortladi komple trigger seti degistin, ustanin basindan ayrilmadan servis kitabina gore ideal sente ve gergi ayari yapildi.. Sonuc degismemisti.

    Engine flush yapinca kendine geldi motor.

    Ama hala hafif titreme var sanirim iticilerden bazilari cidden kotu durumda. Degismeden duzelmeyebilir.

  12. #31

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mcy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cevabınız için teşekkür ederim. hepsiburadadan
    -LIQUI MOLY Karter Temizleyici 300 ml
    -MOTORSILK Benzinli Motor Yakıt Katkısı

    sepetime ekledim. bu iki ürünü kullanmayı düşünüyorum. ürünleri incelerken lifter temizleyiciyede rastladım bunuda ayrıca kullanmamda fayda var mı acaba.
    -LIQUI MOLY Lifter Katkısı 300 ml
    Dedigim gibi hondalarda hidrolik itici yok.

    Sadece karter temizleyici yeterli olacaktir

  13. #32

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce titreşimin azaldığını yazmıştım ama tam geçmemişti, hatta birkaç ay önce, araca performans egzantrik uygulaması yapıldı, o günden beri rölantide titreşim oldukça arttı ve hatta vuruntulu çalışmaya başladı..

    nispeten denemesi kolay olan buji kablosu ve bobin değiştim, hiçbirşey değişmedi.. zaten vuruntu sadece rölantide yapıyordu, performanstan hiçbir şikayetim yoktu..

    elimdeki opel arıza tespit cihazı ile vakum kaçağı olduğunu görebiliyordum zaten, büyün vakum hortumlarını ve vakum ile çalışan ekipmanları tek tek kontrol ettim, depo havalandırma valfi arızalıydı kaçırıyordu, onu iptal etmeme rağmen hala vakum kaçağı vardı..

    bende şüpheli emme manifoldu contasının durumuna bakmak istedim, ctesi öğleden sonra sitemizin otoparkında giriştim motora

    zorlu 3-4 saatten sonra..



    göreceğiniz gibi, eski conta yerinden sökerken bikaç yerden kırıldı normalde kağıt bazlı, esnek bir malzeme olması gereken conta taşlaşmış, dile kolay 19 senedir orda duruyor



    contanın taşlaşmış olmasının yanında, portların etrafında olmaması gereken yağ kalıntıları, vakum kaçağının işaretçisi gibi duruyor..

    Henüz daha yerine takmadım, çünkü manifold üzerinde, olmaması gerektiği şekilde uzakta ve açıda delinmiş LPG nozzle ları var, onları düzelttirmem gerekiyor öncelikle



    LPG nin güzelliği bu şekilde saçma bir açı ve uzaklığa monte edilmiş olmasına rağmen gene de sıkıntısız çalışıyor, ama bu kadar uğraş vermişken onları uygun yere taşımasam olmaz

    Bu arada X20XEV cilerin sıkça dile getirdiği omega emmesi budur, X20XEV li Vectra GT lerde de bu emme manifoldu bulunmakta..

    Manifoldu yerine takınca, gelişmeleri ve son durumu tekrar paylaşırım

  14. #33
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin konunun takipcisiyim gelişmeleri bekliyorum
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #34
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin baştan sona okudum, sorun çözülmüş en azından eldeki kanıt sağlam artık. Manifold contası değişince sorun kalmaz umarım. Fakat performans egzantrik demişsin, derecelıler rolantıde titreme yapar sebep ondan dolayı olmasın.
    bbm pin :2B244451

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin baştan sona okudum, sorun çözülmüş en azından eldeki kanıt sağlam artık. Manifold contası değişince sorun kalmaz umarım. Fakat performans egzantrik demişsin, derecelıler rolantıde titreme yapar sebep ondan dolayı olmasın.
    nozzle ları normal enjektörlerin hemen yanına aldırdım, manifoldu yerine taktım, ama henüz daha tam toplayamadım, bu akşam yağmur yağmasa tamamlayıp çalıştıracaktım, artık kısmetse yarın/öbürgün bitiricem, bende baya ümitliyim sorunun ortadan kalkacağına

    eksantriğin derecesi düşük, hatta çok benzeri Vectra B kasa GT lerin motorlarına uygulanmış fabrikada, eksantriklerden sorun olmayacağına eminim

  17. #36

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu karter temizleyicisi ve yağdan sonra performansta bi değişiklik oldu mu ? Bende x20xev astra gsi var. Sanki o 136 beygir yok gibi
    Coğrafya kaderdir

  18. #37

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zorbey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu karter temizleyicisi ve yağdan sonra performansta bi değişiklik oldu mu ? Bende x20xev astra gsi var. Sanki o 136 beygir yok gibi
    benim performanstan yana hiç şikayetim olmamıştı zaten, o anda titreşim azalmıştı ama tam geçmemişti..

    ben daha sonra egzantrik takarken, iticileride takım olarak değiştirdim zaten, sorunun esas kaynağı orası değilmiş..

    ama ben karter temizleyiciyi öneririm, yağ yakma sorunun yoksa 5w-50 kullanma derim, ben bir dahaki yağ değişiminde 5w-40 la devam ederim.

  19. #38
    Jeandan-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bir ekleme yapayım, enjeksiyon hatası veriyordu arada bir benim aracım. Berryman'in enjektör temizleyicisini çok övmüşlerdi, aslında hiç de inanmam böyle şeylere ancak deneme yapayım dedim. Rs tunerdan tekrar hata kodlarını sildim denemeye çıktım, hatta depo bitene kadar araba bazen sapık tepkiler verdi bir kere de arıza yaktı. Sonuç olarak ne arıza ne problem var, ama şuan bende de sanırım iticiden kaynaklı bir titreme mevcut. Bir deneyeyim bende bu ürünü.
    .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •