User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
60 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: GC8 Alinir mi?

  1. #39
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğrudur. internette çok fazla modlanmış araba var. Subarı STİ pistonları ve kolları OEM olduğu için pahalıdır. Fakat ondan da kaliteli ve daha güçlü setuplar için kaliteli forged parçalarla daha ucuza daha sağlam motor yapılabilir. 11000 tl ye komple yarım motor var zaten subarunun Buna tirger seti pompa conta işçilik v.s eklediğinde zaten 15000 tl yi rahat bulur. geçer de ilaveten subaplarıda unutmamak lazım Ama ben sıkıştırmayı yükseltip daha sağlam parçalarla toplatmak istedim..
    Daha öncede yazdığım gibi bu araçlarda bir yeri yapar diğer yeri yapmazsan ilerde sorun çıkarma ihtimali yüksek.
    Örneğin subapları ve karteri değiştirmeyi ben istedim. Ustaya soruyorum örneğin Subapları da değiştirelim nasıl olur? İyi olur diyor..Altını yapacaksın bir süre sonra üstü bırakacak diyor. Ama teklif ondan gelmiyor ayrı mesele. Bu konuda bilinçlenip setupu kendin belirlenem gerekir.
    Kullandığım parçaları referans alabilirsin.

    CP piston çok sesli çalışır Mahle nin 2 çeşidi var. daha sessiz ve yol ve cadde araçları için üretilmiş forded piston daha uygun olacaktır. Diğeride yarışlarda kullanılacak olan daha fazla boşluklu pistonu mevcut. Metaryalin adını hatırlamıyorum.

    Ben benım arabayı toplayan adı sanı ünlü bir garajla bu konuda bile düşünce olarak ikileme düştüm. Ama sonunda istediğim speclerde parçalarla arabayı toplattım. Birtek turbo kaldı sanırım değişmemiş:-) Şu anda devir sonu 0,76 barda yürüyen TD04 turbo aracımla 100-200 üm 15,4 sn Basıncı 1 bar cont. açıp silencer i çıkartsam sanırım 14,5 sn lere rahat düşer..

    Benım arabada specler;


    Komple orjinal blok
    8,5:1 cr Mahle forged cadde tipi sessiz piston ( 500 bg e kadar setup)
    Manley I beam kol Kol başına 250 bg lik ( H beam da var yarı yarıya ucuz bir koldur )
    ACL Race tipi ana, kol yatak ( standart OEM boşluklu )
    Subaru OEM 11 mm lik Orjinale göre %35 daha güçlü bir pompa
    Ferrea subab takımı
    Yağ soğutucusu OEM
    Karter değişimi
    Buji
    Buji kabloları

    Artı, kasnağı hortumu triger seti v.s

    mahlenin iki tip pistonu var sessiz sesli gibi değilde alaşıma göre sınıflandırmak daha doğru olur

    4032 sizin sessiz dediğiniz pistonun alaşımıdır yüksek silikon içermektedir bunun getirdiği avantajlarda dediğiniz gibi sessiz olması düşük toleranslar ile takılması

    2618 ise diğer piiston üreticilerininde çoğunun kullandığı silikon oranının yanlış hatırlamıyorsam %1 e yakın olduğu alaşımdır, bu alaşım yüksek güçlere daha uygun olduğu gibi alaşımın özelliklerinden dolayı yüksek boşluklar gerektirmesi ve soğukta gürültülü çalışması gibi bazı farklılıkları mevcuttur
    körler sağırlar

  2. #40
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Subarudan anlamam fakat genel olarak yazıyorum..

    Modifiye yaptığımızda Piston Gömlek ile uyumlu olmalı yani aynı kalite ve özelliklerde olmalı yani aynı ısı ve basınç ve devirlerde her ikiside aynı esneme genişleme ve daralmayı yapmalıki uzun ömürlü verimli olsun.

  3. #41

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forged pistonları kaliteli marka olan kendini ispatlamış ve markaya özel seçmek gerekli. Bize düşen seçenek sadece bu olabilir.Gerisi artık mühendislik işi:-) O benı aşan bir konu

    Maxinın sorusunada anlatabildiğim kadarıyla;

    Yüksek kilometreli kalın yağla kullanılmış bir arabada uzun süreçta kalın yağdan sebep düşük kaliteli yağlama nedeniyle artık yatak boşlukları olması gerekenden daha fazla olacaktır. Bu kez normal yağa geçtiğimizde boşluklar daha fazla olduğu için yatak tıkırtısı duymak olağandır.

    Örneğin yüksek kilometreli araçlarda yağ eksiltmesin diye daha kalın vizikositeli yağ kullandığımız gibi.

    Dilimin döndüğü kadar anlatmaya çalıştım.
    Saygılar..

  4. #42

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu açan arkadaş sanırım impreza turbo almaktan vazgeçti.. :-) Bu durumlar her araç motoru için geçerli yağ seçimi veya motorun internalleri hakkındaki bilgiler.

    Subaru motorları biraz hassas olduğu için mercek altına aldık sadece..

  5. #43
    atesaydiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecmedim geçmedim

  6. #44

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kalın yağa bir örnek...Bugun hava 0 derece. 1 haftadır kontak basmadığım arabama korka korka kontak bastım ve sonuç...

    Yazın 3 sn de 7 bara ulaşan yağ basıncım.. 10w60 yağ koyanlar sayesinde bugün 15 sn de ite kaka 7 bara ancak ulaşmıştır...Milim milim kalktı ya basınç, acıdım motoruma...

    Siz tahmin edin artık kalın yağın ne yaptığını ne yapamadığını...

  7. #45

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu yag konusuna donmus, biraz yanlis ve eksik bilgiler var
    tam sentetik multigrade yaglar isininca incelmez kalinlasir, mineral yagdan farki budur. yani 10-60 yag sogukken 10 numara isininca 60 numara olur 15-50 kis kullanimi icin daha yanlis bir tercihtir, 10-40 ile 10-60 in soguk performansi aynidir sicak performanslarinda ise 10-60 yagin direk 15-50 ve 10-40 yaglara nazaran cok daha yuksek viskozite koruma ozellikleri vardir ve buharlasma isisi cok daha yuksektir.
    biz 10-60 kullaniyoruz ve oneriyoruz peki niye? 10-40 5-30 15-50 ve 10-60 yaglarin ve farkli markalarin kimya fabrikasinda analizlerini yaptirdik ve 10-60 yagin diger yaglara nazaran standartlara uygunlugu daha basarili cikti.
    japonya da stilara 10-60 yag konuluyor ve sti kutusu ve markasi ile satilan yag 10-60. bunun amerikada boyle onerilmemesinin sebebi tamamen ekonomik emin olun 10-60 yag amerikada diger yaglarin 5-6 kati pahali ve SOA kataloglara 10-60 yazsa kiyamet kopar.
    amerikan forumlarinda surda burda bir suru sey yaziyor ama dunyada en gecerli sey deneyimdir, nasiocta vs yazilan, cizilen cogu sey internet bilgisi cok nadir deneyimli adam var onlarda zaten artik paylasim yapmiyor.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  8. #46

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki korhan;

    Benım yazın 3 sn de çıkan yağ basıncım şimdi 0 derece soğukta niye 15 sn de çıkıyor. havalar serinledikçe de daha yavaş kalktığına şahidim..Bu yağlama kalitesinin düştüğüne işaret değilmidir?

    Bu konuda bilgilendirirsen sevinirim.

  9. #47
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki korhan;

    Benım yazın 3 sn de çıkan yağ basıncım şimdi 0 derece soğukta niye 15 sn de çıkıyor. havalar serinledikçe de daha yavaş kalktığına şahidim..Bu yağlama kalitesinin düştüğüne işaret değilmidir?

    Bu konuda bilgilendirirsen sevinirim.
    Yağ ince olsada daha yavaş kalkmazmı yağ basıncı? Daha erken gerekli değere ulaşır belki orası ayrı. Motor hava soğuk olduğundan daha geç ulaşıyor gerekli ısıya doğal olarak.

  10. #48

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kitapçığında bile çöl şartlarında çalışacaksa 15w50 gibi yağdan bahsediyor. O zaman niye yağ ısınınca değişim işlemine başlıyoruz. O zaan soğukken değiştirmek gerekir..

    Suudi arabistanda 75w90 şanzjıman yağımı motor için kullanacağız..

  11. #49

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ ince olsa daha hızlı kalkması gerekir.. gerekli sirkülasyonu daha hızlı ulaşacağı için. Şİmdi bende 10w60 yağ koymuş motoru değiştiren garaj. Değiştirmeden önce videosunu çekeceğim. Motuldan 10w40 300 v tam sentetik yağı değiştirince yine paylaşırım.

    Konu aslında başka konuya dönüş olsada yağ seçimi motorun ömrünü direk olarak etkilediği ve aracın kanı yağ olduğu için konu buraya saptı.:-)

  12. #50

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ ince olsada daha yavaş kalkmazmı yağ basıncı? Daha erken gerekli değere ulaşır belki orası ayrı. Motor hava soğuk olduğundan daha geç ulaşıyor gerekli ısıya doğal olarak.

    Yazında da belirttiğin gibi daha erken değere ulaşıyor bana göre yağ basıncı. Motorun ısınıp ısınması kadar süre değilki geçen zaman...3 sn -5 sn..

    Performans kullanımlarında 10w60 daha iyi yağlama yapabilir. Castol merkezi aramıştım ben. en kalın yağın 10w60 olduğunu söylemişti. Haliyle yağ filmi daha kalın. Ama ne kadar gerekli o kadar kalın yağ hangi şartlarda gerekli. yatak boşlukları ektra boşlukludur. araç 500 bg dir.kullanabiliriz tabiki.. Sonuçta bu yağı üretmişler ki kullanılacak bir yeri vardır elbet.

    Amacım kimseyi itham altına almak değildir..Bilgi paylaşıldıkça güçlenir...

    Saygılar..

  13. #51

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz yag degisimlerini soguk yapariz sicak yag degisimi cok yanlis bir islemdir, sicak yagi bosaltirsaniz krankla yatak arasinda karincalama seklinde bir kaynama meydana geliyor sonra marsa bastiginizda yataktan kucuk parcalar kopar.
    ankara -10 derece suan ve yag basinci gordugum butun arabalarda marsa basar basmaz yukseliyor hatta cok soguk hava yuzunden normale nazaran daha yuksek yag basinclari suan soguk motorda. 10w-40 yagda 10w-60 yagda aslinda 10 numara yagdir, icine koyulan katki ve bilesenlerle sicak vizkozite degerleri birinde 40 numara birinde 60 numaraya kadar calismasina izin verir multigradele single grade farki budur. numara dedigimiz sey ise viskozite yani akiskanliginin su ile karsilastirmasidir, yagin cok akiskan olmasi ince olmasi tercih edilen birsey degildir, yuzeye tutunup hem sogutmasi hemde asintiyi azaltmasi gerekir. ilk calismasa yag basincinin gec yukselmesi iyi birsey degil ama yag basinc sensoru nereye bagli acaba belki sensorden kaynaklanan bir sikinti vardir?
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  14. #52

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki arabanin orjinal yag lambasida yaniyor mu 15 saniye? yoksa sadece yag basinc saatindemi basinc gec cikiyor? yag lambasi kirmizi olan oem ne zaman sonuyor calistinca?
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  15. #53

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır yanmıyor. Motor çalışınca hemen sönüyor.. Benı yağ basınç saatinin hava soğudukça yavaş kalkması tedirgin ediyor. Ve genel düşüncem de bu.

    . Motorun için çok merak ediyorum. nano teknolojili bir robot olsada salsak içine.:-)

  16. #54

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullandigin yag basinc saati markasi ne sensoru nerde bagli?
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  17. #55

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HKS mekanik ve eskiden Motorun gövdesinde bir kör tapa vardı. oraya takmıştık. Turboya yakın bir bölgedeydi..

  18. #56

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gecenin bu saatinde arabanın yanına gittim Fenerle Baktım :-) Eskiden motor bloğunun üstütünde... turbonun tarafındaydı. Artık Motorun altı kısmıda bir yerlere bağlanmış.. Tam olarak neresi biliyorum Lifte kalkınca haber veririm.

    Saygılar..

  19. #57

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensorun yeri yuzunden farklilik tahmin ettigim gibi.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •