User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Bore/stroke - rod/stroke ratio hakkında teknik bilgi

  1. #1
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Bore/stroke - rod/stroke ratio hakkında teknik bilgi

    Arkadaşlar aracıma supercharger montajını yapıcam bunu kesinleştirdim ama hacim konusunda kararsız kaldım. Öncelikle motorun detaylarından bahsetmek istiyorum.

    D14a1 motor kodu

    75mm bore
    79mm stroke
    138mm rod lenght

    D15x

    75mm bore
    84mm stroke
    B 137mm rod lenght
    B2 134mm rod lenght

    Bilindiği üzere hondaların d14 blokları ile d15 ler nerdeyse aynı yüksekliğe sahipler buda kranklarını değiştirerek 100cc hacim elde edebiliyorum demek bu doğrultuda önümde üç adet seçenek var ya orjinal şekilde kalıcam ama bu setupda kol bulamadığım için aracın durumu muallakda kalıcak yada d15 krank takıp ya d15b krankı kullanıp 137mm kol kullanıcam yada d15b2 kullanip 134mm kol kullanıcam bu iki motor içinde forged kol bulunmakta buraya kadar sorun yok

    Peki ben aracımı 1.5 yaparsam 1.4 e göre hacim haricinde ne tür dez avantajım veya avantajım olur zaten undersquare olan motoru daha fazla undersquare yapıp piston hızını dahada arttırmak bana bi zarara yol açarmı ? veya kısa kol kullanmam pistonun üst ölü noktada daha az kalmasına yol açıcak bana güç veya tork kaybettirirmi ? Bu bilgiler ışığında siz ne düşünüyosunuz?

  2. #2
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çevireceğin devire bağlı. Çok sıkıntı yapmayabilir. Hesaplamaları yapmadım ama kullanacağın pistonun compression height'i düşük olanı varsa ise bununla uyumlu olucak şekilde pistondan kazandığın yüksekliği kola verebilirsin. Honda motorlarına aşina değilim teorik olarak konuşuyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    d15b yapıp vtec kapağa geçicek misin abi, o da önemli.. yani şuayb abiden pek farklı birşey söyliyemem ama çevireceğin devirle alakalı olacak tamamen verim değişimi..

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çevireceğin devire bağlı. Çok sıkıntı yapmayabilir. Hesaplamaları yapmadım ama kullanacağın pistonun compression height'i düşük olanı varsa ise bununla uyumlu olucak şekilde pistondan kazandığın yüksekliği kola verebilirsin. Honda motorlarına aşina değilim teorik olarak konuşuyorum.
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d15b yapıp vtec kapağa geçicek misin abi, o da önemli.. yani şuayb abiden pek farklı birşey söyliyemem ama çevireceğin devirle alakalı olacak tamamen verim değişimi..
    Teşekkürler daha önce supercharger ile ilgili konu açmıştım ordan öğrendiğim kadarıyla devir dönmeden bu malzeme iş yapmıyo 1.4 ün değerleri b16 ya yakın devir dönmeye müsait 1.5 yapıp motorun karakterini bozmakistemiyorum ama net bi bilgim yok o yüzden devri 8000 olarak hesaplayabiliriz

    Piston olarak değişik yükseklikte var ama 1.4 e göre kol bulmak çok zor belki 1.5 için olabilir bi araştırmam lazım

    Vtec kapak şuan için düşünmüyorum çünki benim benim motorun sıkıştırmasi düşük vtec kapak takarsam sıkıştırma artıcak bu seferde pistona ihtiyacım olucak eğer non vtec istediğim değerde egzantrik bulamazsam kapağı değiştırmeyi düşünebilirim

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki hedeflenen güç nedir?
    RACE WERKS

  6. #6
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi bende yanık 1.6 krank kol oem piston var ölçü için veya karşılaştırma için ihtiyacın varsa verebilirim.

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makina 8v dimi. Bence kasnağı büyüt genede devir dönme.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki hedeflenen güç nedir?
    200hp alınabilecek bi değer die düşünüyorum ama biraz daha üstü olsa iyi olur

    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bende yanık 1.6 krank kol oem piston var ölçü için veya karşılaştırma için ihtiyacın varsa verebilirim.
    Kardeşim teşekkürederim 1.6 nın ana yataklarının çapı bizim motora sığmıyo ama aklımda bulunsun araştırdığım kadarıyla bisimoto 1.5 bloğa 1.6 krank takmış die okumuştum

  9. #9
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vtec kapağı takıp kalın conta ve doğru cr;li piston ile istedigin sıkıstırmayı saglayabilirsin.bana sorarsanız vtec kapak takmalısınız çünkü üstündeki kapak pek verimli bi kapak oldugu söylenemez.bisimotoda head gasket vardır istenilen ölçüde yada cometicten çözerbilirsiniz.

    supercharger zaten belli bir gücü yiyor,sc olmadanda motorun güçlü bir yapıya sahip olması lazım.dolayısıyla d15b krankı takıp 137mm kol kullanmanız daha iyi olacaktır

    7750-8000 devir kullanmanızda bi sıkıntı olmaz yatakları acl yada aftermarket bi yatak kullanırsanız.

  10. #10
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Makina 8v dimi. Bence kasnağı büyüt genede devir dönme.
    Makina sohc ama 16v 1.4 de kalırsam devir dönmekte sorun yok ama çok fazla boost basamam çünki kollar kürdan zipek ve aftermarket bi kol bulunmuyo 1.5 için kol vs. Fazlasıyla var

    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vtec kapağı takıp kalın conta ve doğru cr;li piston ile istedigin sıkıstırmayı saglayabilirsin.bana sorarsanız vtec kapak takmalısınız çünkü üstündeki kapak pek verimli bi kapak oldugu söylenemez.bisimotoda head gasket vardır istenilen ölçüde yada cometicten çözerbilirsiniz.

    supercharger zaten belli bir gücü yiyor,sc olmadanda motorun güçlü bir yapıya sahip olması lazım.dolayısıyla d15b krankı takıp 137mm kol kullanmanız daha iyi olacaktır

    7750-8000 devir kullanmanızda bi sıkıntı olmaz yatakları acl yada aftermarket bi yatak kullanırsanız.
    Teşekkürler dostum bilgiler için

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B1 b ne anlayamadım onları açıklarmısın

    ama ben senin yerinde olsam 1.5 lere geçerim SC ne tip sölermisin ? 137mm kol kullandığın zama aynı piston ile yukarı çıkıcak biliyorsun dimi 84 mm krankla



    Sc Eaton ise ben senin yerinde olsam 7500 dönerim hacimsel olarak büyük bir eaton takarım

    kapak için evet Soch kapak güzel sıkıştırman yüksek olsun neolcakki yakıtla kullan çokta güzel olur cici cici düşük basınc ama debisi yüksek basıverirsin süper olur hemde Sc yaptığında krank kranağın felan hiçbiri kaçırmaz çokta güzel olur


    B1 B yi açıklarsan daha çok yardımcı olurum
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •