Başlıkta belirttiğim gibi
Buji ateşlemesini avansa yada rötara vermek AFR üzerinde nasıl bir değişkenlik gösterecektir ?
Başlıkta belirttiğim gibi
Buji ateşlemesini avansa yada rötara vermek AFR üzerinde nasıl bir değişkenlik gösterecektir ?
yabancı forumlardan çok araştırdım
2 farklı görüş var
1) değiştirir, araca avans verdikte yakıt fakirleşir (ben avans verince performans artar diye biliyordum)
2)değiştirmez değişse bile 0.2 civarında değişir, avans ayarı verimliliği artırır deniyor, motora giren yakıt havayı en verimli nasıl yaktığını ayarlarsın deniyor
avans verdıkce (vurmadıgı sürece ) araba fakıre gıder dıye dusunuyorum güç geldıkce, fakat eger avans vurursa o zaman zengıne gıdıyor olması lazım
aslında 2 şık da dogru ne kadar degıstırr bılemem ama degıstırecegını dusunuyorum
2. de anlatılmak ıstenen de farklı bsey oda dogru
Bu konu uzun, lambda sensoru nasil afr'yi gosteriyordan girip, yanma verimliligi ve suresinden cikmak lazim, satirlarca yazmak istemiyorum.
Cok kabaca olmakla birlikte, atesleme zamani AFR'yi degistirir. Ancak ne kadar degistirir, avansi arttirdikca lamba degeri artar mi azalir mi gibi sorularin cevaplari tamamen baslangic durumundaki degerler ile bitis durumundaki degerlere rolatif olarak degisir.
Bir ornekte ateslemeye avans verildikce lambda artabilir, diger bir ornekte azalabilir. Akliniza gelmeyen cok fazla parametre var bu degerlere etki eden ve bunlari burada tek tek anlatmak beni yorar, usenmeyip yazacak baska biri varsa ugrasabilir.
Kisaca ateslemeye avans verdikce soyle olur ya da boyle olur diye kesin birsey soylemek teknik olarak imkansiz. Sebebi baska parametrelerinde olmasi. "Avans verdikce guc gelir" sozu de tek basina hicbir anlam ifade etmiyor ve dogru denemeyecek kadar eksik. Atesleme zamani olmasi gereken zamanda oldugu zaman bir motor en iyi gucu verir, daha erken ya da gec oldugunda daha dusuk guc uretimi olur. Ayni sey AFR icinde gecerli.
Bunlar basit konular degil, ezbere konusmak anca cahillik olur.
You call it turbo lag , i call it foreplay ...
Distribitör den avans açarsan yakıtı daha iyi ve yüksek ateşlemede yakacağı için araç fakire kalır rötar'a çekerseniz araç zengine geçer. Avansı yükselttikce yakıtı artırıp avansı azalttıkca yakıtı azaltmak gerekir ideal dengeyi yakalayabilmek için.
aracın markasını modelini ve ECU sistemni yazarsan daha net yardımcı oluruz
arabanın koruma alma olayını işin içine katmadıgımızda (avans rotara cekmeden önce)
benım bıldıgım yıne zengın olması gerekmezmı, yanı araba bellı bı ayara gore gıderken kötü benzınden dolayı avans vuruyor ise o an afr zengın olur dıye dusunuyorum sebebıde o anki düzensiz ateslemeden degıl mı ? araba ateslemeyı duzensız yaptıgı ıcın çig atmazmı benzını ?
bu arada #7. post da yazıgınıza katılıyorum benım bahsettıgım avans vurdugunda kı durum
Benim arabamda beyin yok
Çift boğaz weber karbüratörlü
Distribütör saat yönüne doğru 1-3-4-2 diye sıralanıyor, bunu saat yönüne çevirmem avansa mı kaçar yoksa rötara mı ?
avans verirsen zengine gider, kısarsan fakire gider.
açıklamasıda basit. o2 sensör denilen şey egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçer.
avans artarsa yanma daha uzun süreceği için egzoz gazındaki o2 miktarı azalır ve afr zengine gider.
kolay gele.
MagicPerformance
MegaSquirt Engine Management Systems Technician
Ne kingler gördük güle güle öldük...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)