araçta eksantrik var diosunuz bence: benzin yolları ile ilgili bir problem var düşük devirlerde benzini yetiştiremiyor olabilir.ama baştan beri neden yapmıyor dersen belki pompa arızalanmıştır.
araçta eksantrik var diosunuz bence: benzin yolları ile ilgili bir problem var düşük devirlerde benzini yetiştiremiyor olabilir.ama baştan beri neden yapmıyor dersen belki pompa arızalanmıştır.
Şimdi galiba ben anlatamıyorum. Senaryo yazıcam. Lütfen yardımcı olmak isteyen arkadaşlar tekrar okusunlar.
Aracın durur halde rölanti problemi yok. Ok gibi düzgün bir rölantisi var. Titreme sarsıntı yada dalgalanma YOK. Ancak aracı sürüyorsunuz diyelim. Işıklara 300-400 mt var. Aracı boşa attınız. Aracın rölanti devirine kadar düşmesi gerekiyorya işte tekerlerin döndüğü sürece ister frene basın ister basmayın devir 800-1200 arası dalgalanıyor. Stop etti edicek. İster fren ile ister araç artık ivmesini kaybedip kendi kendine durduğu anda. Yani tekerlekler dönmeyi bıraktığı anda rölanti birden tekrar düzeliyor. Veya yokuştasınız. El freniniz çekili. Rölantide sorun yok. Öndeki araç ilerledi. El frenini indirip aracı salıyorsunuz gene vites boşta. Devir tekrar başlıyo dalgalanmaya. Ne gaza dokunuyoruz ne debriyaja ne vitese. Tek fark yavaşça arabayı boşta hareket ettiriyoruz. Tekrar aracı 0 km hıza getirip durdurduğumuzda rölanti tekrar düzeliyor bir sorun yok. Birde şimdi yeni birşey fark edildi. Oda misal gaza basıyorsunuz ayağınızı gazdan çekince araç viteste iken devirin rölanti seviyesine kadar inmek isteyip o devirdede çekiş olmayınca stop etmesi gerekiyor ya. Onuda yapmıyor devir 1200 e çakılı halde araç sorunsuz gitmeye devam ediyo. Olmayan jigle çekili gibi.Tüm hedefler rölanti motoru gibi gösteriyor son anlattığıma göre ama sıfır orjinali ile değişti.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
araya daldım ama benim aracımın (206 gti) rölantisi 699rpm, bu çok mu düşük?
bir de benim bir önceki aracım (206 1.4 8v) de arada sırada (klima kapalıyken) kendi kendine gaz veriyordu, 1150rpm-1200rpm arasına çıkıyordu, boşa salıp yavaşlarken devir önce rölantiye iniyordu daha sonra 100-200 devir oynuyordu. oksijen sensörü değişti ve sorun düzeldi, pek sanmıyorum ilgisi olduğunu ancak belki yardımcı olur..
şanzıman üzerindeki hız sensöründen(eğer varsa tabi)olabilir bende yaşadım benzer bir durum hareket etmeye başladıktan sonra boşa attığın an stop ediyodu durağan haldeyken normal...diğer olay ise çok garip değil bence çünkü belli bir devire kadar benzin keser sonra 1100-1200 gibi tekrar verir..eğer yokuş çıkmıyorsan, araba gaz vermedende devam edebilir
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
şanzumanın üstünde uzun aks in hemen çıkışında beyaz bi sensör büyük ihtimalle o bozulmuştur yanlış sinyal gönderiyodur
RACE WERKS
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)